Przykro mi ale albo z niewiedzy, albo z chęci zaciemniania tematu - mijasz się z prawdąHarryPotter pisze:Mowa jest tu o kapłanach różnych religii, a z kontekstu przecież wynika, że nie mogło wręcz być biskupów, w takim rozumieniu, jak to pojmowane jest dziś w kręgach chrześcijańskich, bo nie było jeszcze żadnego, (a przynajmniej ujednoliconego), chrześcijaństwa. Nie mogło więc być biskupów.Dezerter pisze:nesto pisze:Na soborze nie było brytyjskich kapłanów, ale zjawiło się wielu delegatów z Grecji.
w 325 roku nie było raczej ani jednego biskupa w Anglii więc nie mogli być na Soborze ...Polaka żadnego też nie zaprosili - skandal
Już Biblia daje nam przykłady np Jakuba biskupa kościoła matki w Jerozolimie, z przełomu I i II wieku potrafimy wymienić kilku ważnych biskupów i znamy ich listy:
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=8154
Poczytaj, albo obejrzyj chociaż jakiś film o historii chrześcijaństwa i się nie kompromituj publicznie
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=8149
Synody - czyli spotkania regionalne biskupów odbywały się od II wieku są na to dokumenty, uchwały, czasami spisy imiona biskupów i skąd pochodzili
bardzo prosze byś nie żył w nieświadomości podaje listę poniżej:
Sycylia (II w.): przeciwko gnostykowi Herakleonowi (?) . . . . . . . . . . . . . . . . . 2*
Rzym (II w.): przeciwko adopcjoniście Teodorowi z Bizancjum (?) . . . . . . . . . 2*
Pergamon (152) przeciwko gnostykowi imieniem Colorbasus (?) . . . . . . . . . . 2*
Rzym (154/155): o dacie Wielkanocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2*
Hierapolis (ok. 150-170): przeciw montanistom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2*
Azja Mniejsza (189-199): o dacie Wielkanocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2*
Rzym (193) o dacie Wielkanocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2*
Mezopotamia (ok. 196): o dacie Wielkanocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2*
Osroena ze stolicą w Edessie (ok. 196): o dacie Wielkanocy . . . . . . . . . . . . . . 2*
Pont (197): o dacie Wielkanocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2*
Lyon (197?): o dacie Wielkanocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2*
Cezarea Palestyńska (ok. 198): o dacie Wielkanocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3*
Kartagina (?220): chrzest udzielony przez heretyków jest nieważny . . . . . . . . 4*
Ikonium (230-235): chrzest udzielony przez heretyków jest nieważny . . . . . . . 4*
Aleksandria (231): przeciw Orygenesowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4*
Rzym (231)?: przeciw Orygenesowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4*
Sinnada (ok. 235): o chrzcie heretyków; replika Ikonium (230-235) . . . . . . . . 4*
Aleksandria (235)?: przeciw Ammoniosowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4*
Bostra (ok. 240): o bóstwie Chrystusa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4*
Lambesa w Numidii (240): przeciwko błędom biskupa Privatusa . . . . . . . . . . 4*
Azja Mniejsza (245): potępiono monarchianizm Noetosa . . . . . . . . . . . . . . . . 4*
Arabia Petrea (Bostra?) (ok. 246-250): o duszy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5*
Euzebiusz z Cezarei, HE VI, 373 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5*
Kartagina (ok. 249): o testamentach . . . . .. . . . . . . . . . 5*
Achaja (250): przeciw samokastracji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5*
Rzym (250): o upadłych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6*
Rzym (maj 251): o upadłych; przeciw Nowacjanowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6*
Kartagina (15 V 251): o upadłych; w sprawie Felicissimusa i Nowacjana . . . 6*
Kartagina (15 marca 252): o upadłych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8*
Antiochia (252): o upadłych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12*
Kartagina (jesień 253): o chrzcie dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12*
Kartagina (254): w sprawie Bazylidesa i Marcjalisa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15*
Cyprian z Kartaginy, List 67 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15*
Kartagina (jesień 255): o chrzcie heretyków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21*
Rzym (255/256): o chrzcie heretyków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24*
Synod rzymski za papieża Stefana . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24*
Kartagina (wiosna 256): o chrzcie heretyków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25*
Kartagina (1 września 256): o chrzcie heretyków Orzeczenia 87 biskupów. 27*
Ikonium (256?): o chrzcie heretyków (montanistów) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41*
Aleksandria (258): przeciw Nowacjanowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41*
Aleksandria (pierwszy: ok. 260) (?): przeciw sabelianom . . . . . . . . . . . . . . . . 41*
Aleksandria (drugi: ok. 260) (?): przeciw millenarystom . . . . . . . . . . . . . . . . 41*
Rzym (ok. 263): przeciw tryteistom i sabelianom; w sprawie Dionizego Aleksandryjskiego 41*
Antiochia (ok. 263/264): w sprawie Pawła z Samosaty . . . . . . . . . . . . . . . . . 43*
Euzebiusz z Cezarei, HE VII, 27-284 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43*
Antiochia (ok. 266/267?): w sprawie Pawła z Samosaty . . . . . . . . . . . . . . . . . 44*
Antiochia (268/269): w sprawie Pawła z Samosaty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44*
Cyrta (305): synod apostatów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48*
Elwira (Grenada) (ok. 306): synod dyscyplinarny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49*
Aleksandria (ok. 306): przeciw Melecjuszowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62*
Kartagina (312): synod donacjański . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62*
Rzym (2-4 października 313): przeciw donatystom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62*
Ancyra (314): o upadłych i w sprawach dyscyplinarnych . . . . . . . . . . . . . . . 62*
Arles (1 sierpnia 314): w sprawie donatystów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68*
Cezarea Kapadocka (ok. 314): przyjęcie synodu z Ancyry (314). . . . . . . . . . . 75*
Neocezarea (314-319): w sprawach dyscyplinarnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75*
Rzym (315?): dysputa z Żydami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77*
Aleksandria (ok. 323): przeciw Ariuszowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78*
Rzym (324?): w sprawach herezji i obyczajów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82*
Bitynia (ok. 324): w obronie Ariusza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82*
Cezarea Palestyńska (ok. 324): w obronie Ariusza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82*
Aleksandria (324/325): w sprawie schizmy melecjańskiej . . . . . . . . . . . . . . . 82*
Antiochia (wiosna 325): wybór Eustatiosa i redakcja Credo . . . . . . . . . . . . . 83*
NICEA (325): PIERWSZY SOBÓR POWSZECHNY. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90*
cytat spisu treści Acta synodaliaab anno 50 ad annum 381
Pierwszy powszechny synod został nazwany Sobór, ale był 30 z kolei - wcześniej 1000 biskupów już zmarło
Tyle się zachowało akt synodów a ile się nie zachowało....
Obiektywnie na co? - gdzie tu jakieś fakty, źródła daty?Zamiast się oburzać, spójrz na to obiektywnie:
Kompilację pism obecnie nazywanych Nowym Testamentem autoryzował brytyjski z urodzenia Konstantyn I Wielki
Konstantyn nic nie "autoryzował"
kto i kiedy autoryzował swym autorytetem poszczególna pisma NT a które nie autoryzował znajdziesz np tu:
http://www.ntcanon.org/table.shtml
i tu
http://www.kosciol.pl/forum/viewtopic.p ... =30&page=3
ale próżno tam szukać Konstantyna
Co?! - te wyrwane z kontekstu pojedyncze wyrazy, albo zdania, czy oszczerstwa Celsusa - no proszę cię - takie manipulację to dla dzieci nieznających historii chrześcijaństwa starożytnego a nie dla mnieCzyż nie brzmi to logicznie?
co to za pseudo encyklopedie ? niemające nic wspólnego ani z książkami historycznymi, ani z historią chrześcijaństwa ani nawet z Wikipedią(Catholic Encyclopedia, red. Pecci, tom iii, s. 299, passim). Mówiąc wprost, w czasach Konstantyna nie było religii chrześcijańskiej a Kościół przyznaje, że opowieść o jego „nawróceniu” i „chrzcie” są „w pełni legendą” (Catholic Encyclopedia, red. Farley, tom xiv, ss. 370-1).
jeszcze raz byś nie pisał więcej bzdur:Przecież wszystkie ewangelie pisane są "na jedno kopyto" - jakby były tworzone z jednego źródła. I wygląda na to, że były, z tym, że właśnie na tym soborze.
http://www.ntcanon.org/table.shtml
i tu
http://www.kosciol.pl/forum/viewtopic.p ... =30&page=3
Akurat zachowały się przekazy historyczne, które mówią, że Konstantyn bardzo szanował biskupów i prezbiterów, ale był w końcu Cesarzem i on tu rządził ile można żywić i gościć prawie 300 biskupów, którzy ciągle dyskutują - już 3 miesiąc - ja też bym towarzystwem wstrząsnął i nakazał zmierzać do finału czyli ustalenia Kanonów i Creda - nic w tym dziwnego ... i logicznePrzyjrzyj się krytycznie swoim tekstom, które sam wkleiłeś na początku - pisze w nich wyraźnie, że Konstantyn miał dość bałaganu i sam to cytujesz, że:On miał tych wszystkich biskupów w głębokim poważaniu. W tak głębokim, że po prostu w czterech literach.Dyskusje się przeciągały do tego stopnia, że cesarz sam interweniował dla ich skrócenia, a petycje do rozpatrzenia przywiezione przez biskupów kazał po prostu spalić.
Czy to tak trudno zrozumieć?