Anthony Buzzard - Doktryna Trójcy Rana Zadana Sobie Przez ..

Miejsce na wklejki artykułów o tematyce biblijnej, religijnej itp. (tutaj szczególnie pamiętamy o punkcie 13 regulaminu forum)

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

RM
Posty: 3679
Rejestracja: 20 mar 2012, 20:37

Post autor: RM »

Samo określenie Jezusa Bogiem nie musi oznaczać tego, że ma tą samą naturę co Bóg Najwyższy
To jaką Jezus ma naturę, skoro jest Bogiem, ale nie ma tej samej natury co Najwyższy? Jak Unitarianie rozumieją boskość Jezusa? Czy owo rozumienie nie wkracza centralnie w politeizm? Ilu jest Bogów wg. Unitarian?, skoro jeden, to jakim Bogiem jest Jezus?
Przecież jest napisane: ...Nie będziesz miał innych bogów obok mnie. .... Nie będziesz się im kłaniał i nie będziesz im służył, gdyż Ja Pan, Bóg twój, jestem Bogiem zazdrosnym...

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

RM pisze:
Samo określenie Jezusa Bogiem nie musi oznaczać tego, że ma tą samą naturę co Bóg Najwyższy
To jaką Jezus ma naturę, skoro jest Bogiem, ale nie ma tej samej natury co Najwyższy? Jak Unitarianie rozumieją boskość Jezusa? Czy owo rozumienie nie wkracza centralnie w politeizm? Ilu jest Bogów wg. Unitarian?, skoro jeden, to jakim Bogiem jest Jezus?
Przecież jest napisane: ...Nie będziesz miał innych bogów obok mnie. .... Nie będziesz się im kłaniał i nie będziesz im służył, gdyż Ja Pan, Bóg twój, jestem Bogiem zazdrosnym...
RM czy ty masz problemy czytania ze zrozumieniem ? :xhehe:


Mylisz dwa podstawowe pojęcia , po pierwsze gdzie wyczytałeś że wszyscy unitarianinie odrzucają preegzystencje Jezusa ? Są tacy i tacy więc albo o tym nie wiesz albo celowo przemilczasz ten fakt .

Po drugiem co do nazwania Jezusa Bogiem to już wiele razy pisałem o tym , określenie człowieka tytułem BÓG nigdy dla Żyda nie było równoznaczne z tym jedynym Najwyższym Bogiem który jest nim w znaczeniu ontologicznym a nie tytularnym .


Tytuł Bóg , w odniesieniu do Jedynego Boga występuje w ponad 2000 miejscach Biblii. Jednakże co tutaj jest ciekawe to , Żydzi stosowali go nie tylko do Najwyższej Istoty. Określani nim byli również aniołowie, jak i ludzie .

Psal 8:5,6

5 Czymże jest człowiek, że o nim pamiętasz,Lub syn człowieczy, że go nawiedzasz? (6) Uczyniłeś go niewiele mniejszym (Elohim ) od Boga,Chwałą i dostojeństwem uwieńczyłeś go.

W Septuagincie ten sam werset mówi że człowiek został uczyniony nie wiele mniejszym od ANIOŁÓW

ἠλάττωσας αὐτὸν βραχύ τι παρ’ ἀγγέλους δόξῃ καὶ τιμῇ ἐστεφάνωσας αὐτόν

Łatwo więc zauważyć, iż dla Żydowskich tłumaczy słowo elohim nie zawsze było równoznaczne z Najwyższą Istotą.

Terminem tym określali również aniołów. jak i również ludzi Dodatkowym zaś dowodem wzmacniającym powyższy wniosek jest fakt potwierdzenia przez autora listu do Hebrajczyków prawdziwości i dokładności takiego tłumaczenia. Gdy Paweł zacytował powyższy tekst w swoim liście, słowo ‘elohim‘ występujące w Psalmie 8,6 przetłumaczył podobnie jak w Septuagincie na aggelous (aniołowie).

Analizując kolejne wersety czytamy że terminem Elohim ( Theos) zostali nazwani również ludzie

Psal 82;1 (1) Psalm Asafowy. Bóg wstaje w zgromadzeniu Bożym, Pośród Bogów sprawuje sąd. 6. Rzekłem: Wyście Bogami I wy wszyscy jesteście synami Najwyższego.

Postawmy sobie tutaj dwa pytania :

1. Czy opisane w tym wersecie osoby oni Bogami w sensie ontycznym tzn są tego rodzaju bytem jak Ten który ich tym imieniem nazywa, dzielą Jego naturę, a zatem wszystkie Jego cechy, Jego przymioty. ?

Czy też :

2. Są Bogami, w przeciwieństwie do pierwszego rodzaju, „z nazwy tylko '' . Są bytami o zupełnie innej niż Bóg JHWH naturze, w ich przypadku tytularne znaczenie Bóg nie czyni ich automatycznie tym że Najwyższym Bogiem ?

Sędziowie Izraelscy traktowani byli jako słudzy Boga najwyższego, a tytuł elohim odnosił się raczej do ich władzy i autorytetu otrzymanego od Najwyższego a nie do identycznej natury i identycznych atrybutów jakie posiada Bóg Najwyższy


Z podanych przykładów widzimy że Żyd używał terminu elohim do innych istot niż JHWH, do aniołów i ludzi. Nie świadczyło to o tym, że jest politeistą. Ich sposób patrzenia na tą sprawę był odmienny od Trynitarzy . Elohim można było nazwać wiele istot, ale tylko jedna z nich była tym, który był źródłem wszystkiego, niepoddanym nikomu,nie zrodzonym absolutnie suwerennym itd. Żydowi nie przeszkadzała szema w nazywaniu aniołów "Elohim".

O wieloznaczności terminu Elohim wiedzieli również Ojcowie Kościoła

,,Przy względności i wieloznaczności słowa Bóg określanie nim Syna Bożego nie musiało jeszcze oznaczać zrównania Go z Ojcem, ani zakładać współwieczności Ojca i Syna.” - Henryk Pietras SJ, “Trójca Święta, Tertulian - Przeciw Prakseaszowi, Hipolit - Przeciw Noetosowi”, Wydawnictwo WAM Księża Jezuici, Kraków 1997, str. 8.''

Zatem mamy tytuł Bóg który odnosił się do aniołów jak i do ludzi
lecz owy tytuł w tym przypadku nie miał dokładnie takiego samego znaczenie w jakim jest odnoszony do Najwyższego Boga .


Stań chociaż raz na wysokości zadania i odnieś się do tego co tutaj już wcześniej napisałem .
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
tola
Posty: 664
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57

Post autor: tola »

David77 pisze:tola,
To jakis śj ,ze odrzuca trojce ,chodzi oto ,zeby odrzucic Jezusa jako Boga- tak?
Tutaj należałoby doprecyzować w jakim kto znaczeniu uważa Jezusa za Boga ?
Doprecyzowac a co i poco?
Skoro czytam ze On to Ojciec WIECZNOSCI
czytam ze On to Pierwszy i Ostatni
oprócz Niego nie ma Boga który Zbawia
co tu precyzowac ? po prostu WIERZE.

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

tola,

Kod: Zaznacz cały

Doprecyzowac a co i poco?
Skoro czytam ze On to Ojciec WIECZNOSCI
czytam ze On to Pierwszy i Ostatni
oprócz Niego nie ma Boga który Zbawia
co tu precyzowac ? po prostu WIERZE.
Każdy werset powinien być rozważany w oparciu o tekst tekst pierwotny , Ty będąc wprowadzona w błąd nieświadomie posługujesz się bardzo tendencyjnym tłumaczeniem .

Izaj 9:5 Abowiem MALUCZKI NARODZIŁ się nam i syn jest nam dany, i zstało się panowanie na ramieniu jego, i nazową imię jego: Przedziwny, radny, Bóg, mocny, ociec przyszłego wieku, książę pokoju (Tłumaczenie Ks Wujka]

Analizując ten werset w oparci o tekst heb hebrajski mamy 3 podstawowe terminy

1) אֵל גִּבּוֹר potężny bohater / Bóg mocny

2) אֲבִיעַד Ojciec przyszłego wieku

3) שַׂר-שָׁלוֹם Książe pokoju .

Kiedy dokonywano tłumaczenia Ks ST z j hebrajskiego na j grecki werset ten oddano w następujący sposób

ὅτι παιδίον ἐγεννήθη ἡμῖν, υἱὸς καὶ ἐδόθη ἡμῖν, οὗ ἡ ἀρχὴ ἐγενήθη ἐπὶ τοῦ ὤμου αὐτοῦ, καὶ καλεῖται τὸ ὄνομα αὐτοῦ Μεγάλης βουλῆς ἄγγελος· αρχων ειρηνης πατηρ του μελλοντος αιωνος ἐγὼ γὰρ ἄξω εἰρήνην ἐπὶ τοὺς ἄρχοντας, εἰρήνην καὶ ὑγίειαν αὐτῷ.


Ponieważ dziecię narodziło się nam Syn dany nam ,którego władza powstała na ramieniu jego nazywa się imię jego Wielkiej rady anioł ( posłaniec ) Mocarz (władca ) pokoju Ojciec przyszłego wieku ja bowiem sprowadzę na przywódców pokój i zdrowie jego

Jak widać Żydzi zapisali werset ten tak jak go wówczas rozumieli , nikt nie uważał jakoby narodzone w przyszłości dziecka miało być Bogiem Ojcem .

Pierwszym Ojcem ludzkości był Adam , jak pisze apostoł Paweł Jezus jest drugim Adamem , przez pierwszego ludzie utracili możliwość życia wiecznego , zaś przez drugiego Adama owa możliwość otrzymania życia wiecznego została przywrócona ..

1 Kor. 15:22
22. Albowiem jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni.
(BW)
Jezus jest tym, przez którego każdy zbawiony otrzymuje życie wieczne, wieczność. Stąd też można Go nazwać "Ojcem wieczności".

Podsumowując ten który według pism miał się narodzić został przez anioła określony Synem Najwyższego a nie tym Najwyższym .

łuk 1:30 I rzekł jej anioł: Nie bój się, Mario, znalazłaś bowiem łaskę u Boga. (31) I oto poczniesz w łonie, i urodzisz syna, i nadasz mu imię Jezus. (32) Ten będzie wielki i będzie nazwany Synem Najwyższego. I da mu Pan Bóg tron jego ojca Dawida.
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

EMET
Posty: 11244
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

David77 pisze:tola,

Kod: Zaznacz cały

Doprecyzowac a co i poco?
Skoro czytam ze On to Ojciec WIECZNOSCI
czytam ze On to Pierwszy i Ostatni
oprócz Niego nie ma Boga który Zbawia
co tu precyzowac ? po prostu WIERZE.
Każdy werset powinien być rozważany w oparciu o tekst tekst pierwotny , Ty będąc wprowadzona w błąd nieświadomie posługujesz się bardzo tendencyjnym tłumaczeniem .

Izaj 9:5 Abowiem MALUCZKI NARODZIŁ się nam i syn jest nam dany, i zstało się panowanie na ramieniu jego, i nazową imię jego: Przedziwny, radny, Bóg, mocny, ociec przyszłego wieku, książę pokoju (Tłumaczenie Ks Wujka]

Analizując ten werset w oparci o tekst heb hebrajski mamy 3 podstawowe terminy

1) אֵל גִּבּוֹר potężny bohater / Bóg mocny

2) אֲבִיעַד Ojciec przyszłego wieku

3) שַׂר-שָׁלוֹם Książe pokoju .
EMET:
Ponadto: sam fakt, iż dany ktoś – np. anioł [Michał; Gabriel] czy człowiek – nosi imię własne, które w swoim zapisie pomieszcza – co istotne przy etymologii – Imię Boga bogów, człon na „B/b/óg”, człon na „P/p/an”: niczego nie dowodzi poza tym, iż: noszący dane imię - kiedy objaśniamy owe imię własne - pomieszcza owo imię w zapisie to, co pomieszcza; nie stając się dany ktoś /noszący owe imię własne/ =de facto= samym ‘Bogiem JHVH’, samym ‘Panem Jezusem’ czy tp. Dotyczy to przecież nie tylko kwestii związanych z ‘Imieniem Boga Biblii’, ale np. postaci o imieniu „Newuchadneccar” [= Nabuchodonozor], co w objaśnieniu oznacza: „Nebo, strzeż dziedzica!” [z akaddyjskiego]. Noszący owe imię nie stawał się samym „Nebo”…
Tak też imiona biblijne, choćby „Jehoszua; Immanuel” [vide: Mat 1:21 – 23; człony na: ‘Imię Boga’ oraz na „Bóg”]. Podobnie ma się rzecz z imionami własnymi tzw. „teoforycznymi” czy „typicznymi”, że tak napiszę.

Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

tola,
czytam ze On to Pierwszy i Ostatni
oprócz Niego nie ma Boga który Zbawia
Jezus jest pierwszym i ostatnim którego wskrzesił do życie nieśmiertelnego Bóg , wszyscy inni będą już wskrzeszeni za pośrednictwem Jezusa

Obj 1;17

Toteż gdy go ujrzałem, padłem do nóg jego jakby umarły. On zaś położył na mnie swoją prawicę i rzekł: Nie lękaj się, Jam jest pierwszy i ostatni, (18) i żyjący. Byłem umarły, lecz oto żyję na wieki wieków i mam klucze śmierci i piekła.

1 Tesa 4; 14,15

Albowiem jak wierzymy, że Jezus umarł i zmartwychwstał, tak też wierzymy, że Bóg przez Jezusa przywiedzie z nim tych, którzy zasnęli. (15) A to wam mówimy na podstawie Słowa Pana, że my, którzy pozostaniemy przy życiu aż do przyjścia Pana, nie wyprzedzimy tych, którzy zasnęli.

Autorem zbawienie jest sam Bóg , syn Boga Jezus Chrystus jest tym przez którego Bóg daje zbawienie

Ew Łuk 1:68,69

Błogosławiony Pan, Bóg Izraela, że nawiedził lud swój i dokonał jego odkupienia, (69) i wzbudził nam mocarnego Zbawiciela w domu Dawida, sługi swego

Dz 13:22,23

a gdy go odrzucił, powołał im na króla Dawida i wystawił mu świadectwo w słowach: Znalazłem Dawida, syna Jessego, męża według serca mego, który wykona całkowicie wolę moją. (23) Z jego to potomstwa zgodnie z obietnicą wywiódł Bóg Izraelowi Zbawiciela, Jezusa,
&#1497;&#1468;&#1461;&#1513;&#1473;&#1493;&#1468;&#1506;&#1463; &#1492;&#1493;&#1468;&#1488; &#1492;&#1464;&#1488;&#1464;&#1491;&#1493;&#1465;&#1503;

EMET
Posty: 11244
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

David77 pisze:tola,

Kod: Zaznacz cały

Doprecyzowac a co i poco?
Skoro czytam ze On to Ojciec WIECZNOSCI
czytam ze On to Pierwszy i Ostatni
oprócz Niego nie ma Boga który Zbawia
co tu precyzowac ? po prostu WIERZE.
Każdy werset powinien być rozważany w oparciu o tekst tekst pierwotny , Ty będąc wprowadzona w błąd nieświadomie posługujesz się bardzo tendencyjnym tłumaczeniem .

Izaj 9:5 Abowiem MALUCZKI NARODZIŁ się nam i syn jest nam dany, i zstało się panowanie na ramieniu jego, i nazową imię jego: Przedziwny, radny, Bóg, mocny, ociec przyszłego wieku, książę pokoju (Tłumaczenie Ks Wujka]

Analizując ten werset w oparci o tekst heb hebrajski mamy 3 podstawowe terminy

1) &#1488;&#1461;&#1500; &#1490;&#1468;&#1460;&#1489;&#1468;&#1493;&#1465;&#1512; potężny bohater / Bóg mocny

2) &#1488;&#1458;&#1489;&#1460;&#1497;&#1506;&#1463;&#1491; Ojciec przyszłego wieku

3) &#1513;&#1474;&#1463;&#1512;-&#1513;&#1473;&#1464;&#1500;&#1493;&#1465;&#1501; Książe pokoju .
EMET:
We fragmencie wersetu Izajasza 9:5/6/ mamy w zapisie hebrajskim --
&#8206;&#1493;&#1463;&#1497;&#1468;&#1460;&#1511;&#1456;&#1512;&#1464;&#1433;&#1488; &#1513;&#1473;&#1456;&#1502;&#1436;&#1493;&#1465; &#1508;&#1468;&#1462;&#1440;&#1500;&#1462;&#1488; &#1497;&#1493;&#1465;&#1506;&#1461;&#1509;&#1433; &#1488;&#1461;&#1443;&#1500; &#1490;&#1468;&#1460;&#1489;&#1468;&#1428;&#1493;&#1465;&#1512; &#1488;&#1458;&#1489;&#1460;&#1497;&#1506;&#1463;&#1430;&#1491; &#1513;&#1474;&#1463;&#1512;&#1470;&#1513;&#1473;&#1464;&#1500;&#1469;&#1493;&#1465;&#1501; -- < văjj&#301;qr&#257;` š&#7498;mô p&#277;l&#277;` jô´&#275;c `&#275;l g&#301;bbôr `&#170;bhî´ădh &#349;ăr-š&#257;lôm > /= < văjj&#301;qr&#257;` sz&#7498;mô p&#277;l&#277;` jô´&#275;c `&#275;l g&#301;bbôr `&#170;wî´ădh &#349;ăr-sz&#257;lôm >/, gdzie fraza < văjj&#301;qr&#257;` sz&#7498;mô > = &#8222;I_będą_zwać/ew.: I_zostało_nazwane/ imię_jego/ew.: imieniem/&#8221;. Ową frazę - identycznie zapisaną - mamy nadto w: Gen 25:26; 35:8; 38:29, 30; Exo 17:15; Rut 4:14. Niemal każda z tych sytuacji [z wyjątkiem Gen 35:8 i Exo 17:15] opisuje nadanie konkretnego - wymienionego z nazwy - &#8216;imienia własnego&#8217; dla: Jakuba, Pereca, Zeracha; w Rut 4:14 &#8211; dotyczy oględnie &#8216;imienia wykupiciela&#8217;.
Z kolei, fraza < p&#277;l&#277;` jô´&#275;c > składa się z dwóch [&#8216;2.&#8217;] członów, gdzie człon < p&#277;l&#277;` > mamy nadto w: Exo 15:11; Izaj 25:1; Ps 77:15/14/; 78:12; 88:11/10/. Jest to wyrażenie rdzenne i oznacza m.in.: &#8222;coś cudownego; cud; cudowne działanie; w Dan 12:6 - dziwne wydarzenie.&#8221; [&#8216;Briks&#8217;, str. 281]. Zaś człon < jô´&#275;c > - też jest formą rdzenną i oznacza: &#8222;doradca; ten, który udziela rad; ten, co zawsze wie, co robić&#8221; [&#8216;Leksykon K.-B.&#8217;, Vocatio; Tom I, str. 382]; co mamy też w &#8216;23.&#8217; wersetach &#8216;BH&#8217;. Łącznie, byłoby: &#8222;Cudowny Doradca; Ten, Który Udziela Cudownych Rad&#8221;.
Fraza składa się również z dwóch [&#8216;2.&#8217;] członów - < `&#275;l g&#301;bbôr >, gdzie identyczną - ową - mamy w Izaj 10:21 i, jak czytamy np. w oddaniu &#8216;Interlinii Vocatio&#8217;: &#8222;Reszta wróci, reszta Jakuba do_Boga Mocnego [po hebrajsku: &#1488;&#1462;&#1500;&#1470;&#1488;&#1461;&#1430;&#1500; &#1490;&#1468;&#1460;&#1489;&#1468;&#1469;&#1493;&#1465;&#1512; -- < `&#277;l-`&#275;l g&#301;bbôr > {zwracam uwagę, iż pierwsze wyrażenie zawiera odmienną samogłoskę &#8222;e&#8221; [= &#277;], aniżeli ta, której użyto w drugim wyrażeniu [= &#275;]}]. < `&#277;l >, bowiem, to przyimek /tutaj: &#8222;do&#8221;/, natomiast < `&#275;l > = m.in.: &#8222;Bóg&#8221;, chociaż... posiada też i inne znaczenia: &#8222;potęga; moc; władza; bóstwo; mocarz&#8221; [jak to mamy u &#8216;Briksa&#8217;, str. 32]. &#8216;PNŚ&#8217; oddaje ową frazę dwuczłonową: &#8222;Potężny Bóg&#8221;; zaś &#8216;Int. Voc.&#8217; - jeno w odwrotnej składni].
Z kolei, fraza - < `&#170;wî´ădh > - jest zapisana łącznie/jednak bez &#8216;łącznika&#8217;/, gdzie mamy człon < `&#170;wî > oraz człon < ´ădh >. &#8216;1.&#8217; wyrażenie pochodzi od formy rdzennej -- &#8206;&#1488;&#1464;&#1489; -- < `&#257;bh > = < `&#257;w >, czyli &#8222;ojciec&#8221;. Ma więcej znaczeń, ale te jest kluczowe i podstawowe. W identycznym zapisie < `&#170;wî >, mamy w niejednym wersecie w tekście &#8216;BH&#8217; &#8594; w znaczeniach gramatycznych: &#8222;ojciec&#8221; [&#8216;danego kogoś&#8217;/w l. poj. i l. mn. ], &#8222;ojca&#8221; [&#8216;tego a tego&#8217;, &#8216;tej a tej&#8217;]; &#8222;ojcem&#8221; [&#8216;tego a tego&#8217;, &#8216;tej a tej&#8217;] itp. W zapisie frazy łącznej [jak w Izaj 9:5/6/] &#8211; tylko tutaj, w /tym/ &#8216;1.&#8217; miejscu. Tego typu połączenie fraz - jak w Izaj 9:5/6/ - mamy np. w przypadku imienia własnego &#8222;Abimelek&#8221;, a dokładnie - &#8222;Awimelech&#8221; [vide wersety w: Gen 20: i Gen 21:], gdyż oznacza/owe imię/: &#8222;mój ojciec jest królem&#8221; [mamy, bowiem, jawnie w drugim &#8216;członie&#8217; wyrażenie na &#8222;król&#8221;, czyli &#8222;melech&#8221;]. Z kolei, człon < ´ădh > -- jest objaśniany jako: &#8222;wieczność; nieograniczona przyszłość; zawsze; na zawsze; wiecznie&#8221; [&#8216;Briks&#8217;, str. 251]. Po połączeniu obydwu członów, mamy znaczenie typu: &#8222;Ojciec_na_wieki&#8221; [&#8216;Int. Voc.&#8217;]; &#8222;Wiekuisty Ojciec&#8221; [&#8216;PNŚ&#8217;]. O tyle nie dziwi koniecznie owe określenie, gdyż nawet ap. Paweł >stał się jakby &#8222;ojcem&#8221;< &#8211; 1Kor 4:15; Filem 1:10; por. też Gal 4:19. Zaś co do &#8216;Jezusa&#8217;, to mamy ciekawie w Hebr 2:13. Por. też: 1Kor 15:22; Hebr 9:12; Apok 1:18.
Ostatnia fraza -- z Izaj 9:5/6/ -- to dwuczęściowy zapis < &#349;ăr-sz&#257;lôm >, który nie jest trudny do rozstrzygnięcia, bowiem: < &#349;ăr > = &#8222;książę; przełożony; dowódca; komendant; wódz; nadzorca; urzędnik; zarządca; dostojnik.&#8221; [&#8216;Briks&#8217;, str. 344]. Zaś < sz&#257;lôm > = &#8222;pokój; stan nienaruszenia; powodzenie; szczęście; pomyślny obrót spraw; dobrobyt; dobro; zdrowie; spokój; bezpieczeństwo; przyjaźń; także jako powitanie.&#8221; [&#8216;Briks&#8217;, str. 359]. Zatem opcja na &#8222;Książę pokoju&#8221; &#8594; jest jak najbardziej do przyjęcia! Jak ta - zapisana fraza - w &#8216;BH&#8217; &#8594; tylko w Izaj 9:5/6/.

To garść przemyśleń i wniknięć. ;-)
Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

Awatar użytkownika
tola
Posty: 664
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57

Post autor: tola »

David77 pisze:

Każdy werset powinien być rozważany w oparciu o tekst tekst pierwotny , Ty będąc wprowadzona w błąd nieświadomie posługujesz się bardzo tendencyjnym tłumaczeniem .
wole swój 'bład' niz twoja 'prawde'
Izaj 9:5 Abowiem MALUCZKI NARODZIŁ się nam i syn jest nam dany, i zstało się panowanie na ramieniu jego, i nazową imię jego: Przedziwny, radny, Bóg, mocny, ociec przyszłego wieku, książę pokoju (Tłumaczenie Ks Wujka]


2) &#1488;&#1458;&#1489;&#1460;&#1497;&#1506;&#1463;&#1491; Ojciec przyszłego wieku
jan3/16 albowiem tak Bóg umiłował swiat( jaki?)
Ponieważ dziecię narodziło się nam Syn dany nam ,którego władza powstała na ramieniu jego nazywa się imię jego Wielkiej rady anioł ( posłaniec ) Mocarz (władca ) pokoju Ojciec przyszłego wieku ja bowiem sprowadzę na przywódców pokój i zdrowie jego
ludzie nie byli pismienni wiec co im wmówili w to wierzyli.
Jak widać Żydzi zapisali werset ten tak jak go wówczas rozumieli , nikt nie uważał jakoby narodzone w przyszłości dziecka miało być Bogiem Ojcem
.
przepraszam ale nie rób z PROROKA idioty bo predziej by umarł niz uznał człowieka za Boga .
Skoro napisał Ojciec Ad ,to wiedział co pisze inie mówił Bogu ze cos zle mu ppodaje.



1 Kor. 15:22
22. Albowiem jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni.
(BW)
Jezus jest tym, przez którego każdy zbawiony otrzymuje życie wieczne, wieczność. Stąd też można Go nazwać "Ojcem wieczności".
za Ojca Wiecznosci Go uwazam.

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

tola,
jan3/16 albowiem tak Bóg umiłował swiat( jaki?)
Słowa te mówi Jezus

Ew Jan 3:16 ,17

16) Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny. (17) Bo nie posłał Bóg Syna na świat, aby sądził świat, lecz aby świat był przez niego zbawiony.

Czy Jezus tutaj mówi że jest tym Bogiem który siebie posłał czy też mówiąc Bóg ma na myśli swego Boga i Ojca ?

Jaki to Bóg syna swego jednorodzonego dał ? Co to znaczy że Jezus jest jednorodzonym synem Boga ?

ludzie nie byli pismienni wiec co im wmówili w to wierzyli.
O jakich ludziach piszesz ? z tego co mi wiadomo Żydzi potrafili czytać i pisać
przepraszam ale nie rób z PROROKA idioty bo predziej by umarł niz uznał człowieka za Boga .
Skoro napisał Ojciec Ad ,to wiedział co pisze inie mówił Bogu ze cos zle mu ppodaje.
Podałem ci to co zapowiedział Anioł Gabriel Marii więc uważasz ze Anioł się pomylił ? Kogo Maria urodziła Boga czy Syna Bożego ? od kogo według zapowiedzi anioła Syn Boże Jezus Chrystus miał otrzymać prawo do tronu ?
przepraszam ale nie rób z PROROKA idioty bo predziej by umarł niz uznał człowieka za Boga .
Skoro napisał Ojciec Ad ,to wiedział co pisze inie mówił Bogu ze cos zle mu ppodaje.
nie Ad tylko Awi , Ojcem jest również nazwany Abraham . Podałem ci cytat z Septuaginty więc czego nie rozumiesz ? Nikt nie przed Jezusem , jak i w czasach Jezusa nie rozumiał tego wersetu w taki sposób jak ty sobie tego życzysz .

Jezus jest nazwanym drugim Adamem dlaczego tak a nie inaczej ?

Zrozumienie danego wersetu powinno być zgodne z całością Pisma św , budowanie sobie prywatnej interpretacji na jednym fragmencie jest nie poważne ..
&#1497;&#1468;&#1461;&#1513;&#1473;&#1493;&#1468;&#1506;&#1463; &#1492;&#1493;&#1468;&#1488; &#1492;&#1464;&#1488;&#1464;&#1491;&#1493;&#1465;&#1503;

Awatar użytkownika
Listek
Posty: 7838
Rejestracja: 31 mar 2013, 21:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Listek »

David77 pisze:Jezus jest nazwanym drugim Adamem dlaczego tak a nie inaczej ?
"Bo jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek - Chrystus Jezus."
(1 Tm 2,5)

Między Jezusem i Ojcem nie ma ani równości ani równorzędności,
Jezus ma tymczasowo Bóstwo, które otrzymał od Ojca i które odda Ojcu,
a którym sam Ojciec jest w sposób trwały i nierozerwalny, z definicji.
Jezus został wybrany do tego, żeby otrzymać i pokazać nam wszystkie cechy Stwórcy,
więc wszystkie powinny być w nim widoczne, ale to nie znaczy, że są to jego własne cechy.
Jaki sens miałoby, żeby Bóg był pośrednikiem do samego siebie? Wtedy kontakt z pośrednikiem
byłby równoznaczny z osiągnięciem celu, nie byłoby już ani czego ani dokąd przekazywać...
"Mesjasz", czyli "Wybrany przez ??", to jak sama nazwa wskazuje "Wybrany", a nie sam "Bóg".
Po co Bóg miałby namaszczać samego siebie, czy to dodałoby mu autorytetu lub chwały?
Sensem namaszczenia jest to, że ktoś staje się przedstawicielem namaszczającego, choć nim nie jest;
np. działa w imieniu Stwórcy i jego zwierzchnictwo powinno być traktowane tak samo, jak samego Boga;
ale uznając samego Jezusa za Boga, uniemożliwia się sobie dostrzeżenie tego, czego o Bogu nauczał;
podczas gdy chodzi właśnie o to, żeby poprzez Jezusa poznać działającego w nim Ojca.

Trzeba tu jeszcze zaznaczyć, że pośrednictwo Jezusa jest jednokierunkowe, tylko od Boga do ludzi;
Jezus nauczał nas tego, czego sami nie potrafilibyśmy zobaczyć, usłyszeć ani jakkolwiek inaczej poznać;
ale nie nauczał nas, żebyśmy się do niego czy poprzez niego zwracali do Boga w jakiejkolwiek sprawie,
mówił raczej, że Ojciec sam zna wszystkie nasze potrzeby i uczył modlitwy wprost do Ojca (Mt 6,7-9).
Twa sprawiedliwość to wieczna sprawiedliwość, a Tora Twoja jest prawdą Ps.119,142
"I będzie ci jako znak na ręce twojej i jako przypomnienie między oczyma twoimi, aby prawo Boga było zawsze w ustach twoich." Wj 13:9

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

W j hebrajskim określenie : &#1506;&#1463;&#1491;: nie koniecznie musi odnosić się do wieczności lecz wskazuje na trwanie od pewnego punktu w przeszłości


Habak 3:6 Trzęsie się ziemia, gdy powstaje, gdy patrzy, drżą narody. Pękają odwieczne góry, zapadają się prastare pagórki, jego drogi są wieczne.

&#1492;&#1463;&#1512;&#1456;&#1512;&#1461;&#1497;&#1470;&#1506;&#1463;&#1491; ( &#8211; góry odwieczne )


Tekst z ks Izaj 9:5 oznacza bardzo dawne istnienie Jezusa jednakże mające swój pewien początek w czasie (podobnie jak "odwieczne góry" z Hab. 3:6 także mają swój początek).

Nie ma ani jednej wzmianki w Biblii która by sugerowała wiecznie istnienie Syna Bożego bez jakiegokolwiek zapoczątkowania jego istnienia . Skoro Jezus sam siebie określa ,, jednorodzonym Synem Boga '' to w myśl definicji słowa &#1497;&#1468;&#1464;&#1495;&#1460;&#1497;&#1491; i jego greckiego odpowiednika &#181;&#959;&#957;&#959;&#947;&#949;&#957;&#8052;&#962; zawsze to określenie oznacza zapoczątkowanie czyjegoś istnienia , bycie czyimś potomkiem , zaś w stosunku do Boga stanie się czyimś Ojcem .
&#1497;&#1468;&#1461;&#1513;&#1473;&#1493;&#1468;&#1506;&#1463; &#1492;&#1493;&#1468;&#1488; &#1492;&#1464;&#1488;&#1464;&#1491;&#1493;&#1465;&#1503;

Awatar użytkownika
tola
Posty: 664
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57

Post autor: tola »

Davit a co ja poradze na to ,ze ty uwikłany jestes w rózne ludzkie wykłady
pisma dociekania a nie ma wtym objawienia.
Podajesz wers o Gorach Wiecznych czyli Ad i nie widzisz ze mowa jest o innym wymiarze?
Nie mówie o odwiecznym istnieniu syna bozego ale o tym ze YHVH przyszedl jakoSyn
czyli na Czas Łaski unizył Sam Siebie i Oblókł sie CIAŁEM jako Świątynia
Przeciez sam o tym mówi.

Duch nie mógł Siebie dac inaczej zanim nie Zbudował sobie Światyni Ciala Swego.

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

tola,
Davit a co ja poradze na to ,ze ty uwikłany jestes w rózne ludzkie wykłady
pisma dociekania a nie ma wtym objawienia.
Podajesz wers o Gorach Wiecznych czyli Ad i nie widzisz ze mowa jest o innym wymiarze?
Nie mówie o odwiecznym istnieniu syna bozego ale o tym ze YHVH przyszedl jakoSyn
czyli na Czas Łaski unizył Sam Siebie i Oblókł sie CIAŁEM jako Świątynia
Przeciez sam o tym mówi.

Duch nie mógł Siebie dac inaczej zanim nie Zbudował sobie Światyni Ciala Swego.
Tak jak napisałem słowo Ad nie musi odnosić się do istnienia kogoś lub czegoś wiecznie , mogę ci podać więcej takich przykładów

Gdzie zostało napisane że Bóg JHWH przyszedł jako Syn ? taka nauka w Biblii nie występuje

Ew Jan 3:16 ,17

Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.

(17) Bo nie posłał Bóg Syna na świat, aby sądził świat, lecz aby świat był przez niego zbawiony.

Czy tutaj pisze : Albowiem tak Bóg umiłował świat, że siebie jako Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny. ?

Dz 3:13 Bóg Abrahama i Izaaka i Jakuba, Bóg ojców naszych, uwielbił Syna swego, Jezusa, którego wy wydaliście i zaparliście się przed Piłatem, który uważał, że należało go wypuścić na wolność
&#1497;&#1468;&#1461;&#1513;&#1473;&#1493;&#1468;&#1506;&#1463; &#1492;&#1493;&#1468;&#1488; &#1492;&#1464;&#1488;&#1464;&#1491;&#1493;&#1465;&#1503;

EMET
Posty: 11244
Rejestracja: 04 wrz 2006, 17:31

Post autor: EMET »

David77 pisze:W j hebrajskim określenie : &#1506;&#1463;&#1491;: nie koniecznie musi odnosić się do wieczności lecz wskazuje na trwanie od pewnego punktu w przeszłości


Habak 3:6 Trzęsie się ziemia, gdy powstaje, gdy patrzy, drżą narody. Pękają odwieczne góry, zapadają się prastare pagórki, jego drogi są wieczne.

&#1492;&#1463;&#1512;&#1456;&#1512;&#1461;&#1497;&#1470;&#1506;&#1463;&#1491; ( &#8211; góry odwieczne )


Tekst z ks Izaj 9:5 oznacza bardzo dawne istnienie Jezusa jednakże mające swój pewien początek w czasie (podobnie jak "odwieczne góry" z Hab. 3:6 także mają swój początek).

Nie ma ani jednej wzmianki w Biblii która by sugerowała wiecznie istnienie Syna Bożego bez jakiegokolwiek zapoczątkowania jego istnienia . Skoro Jezus sam siebie określa ,, jednorodzonym Synem Boga '' to w myśl definicji słowa &#1497;&#1468;&#1464;&#1495;&#1460;&#1497;&#1491; i jego greckiego odpowiednika &#181;&#959;&#957;&#959;&#947;&#949;&#957;&#8052;&#962; zawsze to określenie oznacza zapoczątkowanie czyjegoś istnienia , bycie czyimś potomkiem , zaś w stosunku do Boga stanie się czyimś Ojcem .
EMET:
Dlatego też jedynie do &#8216;Boga Najwyższego&#8217;, &#8216;Boga Pana naszego Jezusa Chrystusa&#8217;, &#8216;Boga bogów&#8217;, &#8216;Boga Biblii&#8217; [np.: [Ewangelia]wg Jana 17:17b] &#8594; odniesiono wyrażenie-frazę, którą przedłożono w: 1 [Liście] do Tymoteusza 1:17. W grece NP mamy frazę - &#946;&#945;&#963;&#953;&#955;&#949;&#8150; &#964;&#8182;&#957; &#945;&#7984;&#8061;&#957;&#969;&#957; -- < basilei t&#333;n ai&#333;n&#333;n > [= "A Królowi Wieczności, niezniszczalnemu, niewidzialnemu, jedynemu Bogu, szacunek i chwała na wieki wieków. Amen.", 'PNŚ']. &#8216;PNŚ&#8217; oddaje jeszcze w Apok 15:3, jako, że tekstem wyjściowym do translacji była edycja &#8216;gr. NP&#8217; &#8211; &#8216;Westcotta-Horta&#8217;, gdzie mamy końcówkę Apok 15:3 - &#8001; &#946;&#945;&#963;&#953;&#955;&#949;&#8058;&#962; &#964;&#8182;&#957; &#11778;&#945;&#7984;&#8061;&#957;&#969;&#957;&#11779;; jednak widzimy oznaczenie tzw. krytyki tekstu w wyrażeniu - &#11778;&#945;&#7984;&#8061;&#957;&#969;&#957;&#11779;. Nie dziwi to, gdyż mamy koniekturę w edycji ^28. Nestle-Aland^. Zatem: mamy jako podstawowy wariant - &#8001; &#946;&#945;&#963;&#953;&#955;&#949;&#8058;&#962; &#964;&#8182;&#957; &#7952;&#952;&#957;&#8182;&#957; &#8211; < ho basileus t&#333;n ethn&#333;n > = &#8222;Królu narodów&#8221; [jak to np. w &#8216;BW&#8217;]. Co się tyczy frazy < t&#333;n ai&#333;n&#333;n >[/b] > z 1Tym 1:17, por. np.: Ps 54:20/wg BH &#8211; 55:20/19//; 144:13/w &#8216;BH&#8217; - 145:13; ciekawie/; Efez 3:9; Apok 4:9, 10; 10:6; 15:7.

W aspekcie wywodu &#8216;Davida77&#8217;, jako ciekawy - brzmieniowo - mamy werset w Ks. Odsłonięcie [ew.: Objawienie] dane Janowi 10:6: &#8222; i przysiągł na Tego, który żyje na wieki wieków, który stworzył niebo i to, co w nim, i ziemię, i to, co w niej, i morze, i to, co w nim: &#8222;Nie będzie już zwlekania&#8221; &#8221; [&#8216;PNŚ&#8217;]. Ciekawie też w [Liście] Judy 1:25: &#8222;jedynemu Bogu, naszemu Wybawcy, przez Jezusa Chrystusa, naszego Pana, niech będzie chwała, majestat, potęga i władza od całej minionej wieczności i teraz, i na całą wieczność. Amen.&#8221; ['PNŚ']; por. też Apok 4:11.

Taka dygresja pozakanoniczna/! ;-) /&#8230; w Syracha 36:17 użyto nawet określenia&#8230; &#8222;Niech wszyscy na ziemi poznają, że jesteś Panem i Bogiem wieków.&#8221; [&#8216;BT&#8217;]; w zapisie greckim - &#8001; &#952;&#949;&#8056;&#962; &#964;&#8182;&#957; &#945;&#7984;&#8061;&#957;&#969;&#957;. Zaznaczam, iż zapodaję werset z &#8216;ks. Syracha&#8217; jedynie przyczynkarsko&#8230; W hebrajskiej wersji Syracha [jest taka: obejmuje 2/3 tekstu &#8216;Syr.&#8217;; por. &#8216;Przekład B.Pozn.&#8217;], mamy zapis /rozpatrywanej/ frazy -&#8206; &#1488;&#1461;&#1500; [&#1506;&#1493;&#1465;&#1500;&#1464;&#1469;&#1502;].
Gwoli: w hebrajskiej wersji translacyjnej - 1Tym 1:17 - oddano w zapisie frazy: &#1493;&#1468;&#1502;&#1462;&#1500;&#1462;&#1498;&#1456; &#1506;&#1493;&#1465;&#1500;&#1464;&#1502;&#1460;&#1497;&#1501; &#8211; < &#251;m&#277;l&#277;ch ´ôl&#257;mîm > [&#8216;DHNT&#8217;], ew., jak w wersji &#8216;S.G.HNT&#8217;: < &#251;m&#277;l&#277;ch ´ôl&#257;m >. W wersji &#8216;Modern Hebrew&#8217;, mamy: &#8206;&#1500;&#1456;&#1502;&#1462;&#1500;&#1462;&#1498;&#1456; &#1492;&#1464;&#1506;&#1493;&#1465;&#1500;&#1464;&#1502;&#1460;&#1497;&#1501; -- < l&#7498;m&#277;l&#277;ch h&#257;´ôl&#257;mîm >.
Co się tyczy wyrażenia hebr. - &#1506;&#1463;&#1491; -- < ´ădh >, to znaczenie - wg definicji - podałem uprzednio w swoim post. :->

Stephanos, ps. EMET
„Wielu będzie biegać tu i tam [po hebrajsku: < jᵊszōṭᵊṭû >], i nastanie obfitość prawdziwej wiedzy” -- Daniela 12:4b; ‘PNŚ-2018’, Przypis.

Awatar użytkownika
tola
Posty: 664
Rejestracja: 31 maja 2017, 12:57

Post autor: tola »

David-tak mozesz mi podac wiecej i wiecej przykladów bo w tym jestescie wzorowi ale
tragedia jest ze to zamiłowanie w przykładach ani o kroczek nie przybliza was do
Poznania Prawdy ze Jezus JEST TYM JEDYNYM Bogiem Panem panów Królem królów.

EMET
podał przykłady zacytował pieknie az miło ze ma tak wiedze ale ta wiedza
nie przemienia go i nadal trwa w nauce swoich podwładnych

1 [Liście] do Tymoteusza 1:17. W grece NP mamy frazę - &#946;&#945;&#963;&#953;&#955;&#949;&#8150; &#964;&#8182;&#957; &#945;&#7984;&#8061;&#957;&#969;&#957; -- < basilei t&#333;n ai&#333;n&#333;n > [= "A Królowi Wieczności, niezniszczalnemu, niewidzialnemu, jedynemu Bogu, szacunek i chwała na wieki wieków. Amen.", 'PNŚ']

Piekne SŁOWA potwierdzajace ze Jezus jest Mesjaszem to znaczy tym Jedynym Niesmiertelnym .

.
Ks. Odsłonięcie [ew.: Objawienie] dane Janowi 10:6: &#8222; i przysiągł na Tego, który żyje na wieki wieków, który stworzył niebo i to, co w nim, i ziemię, i to, co w niej, i morze, i to, co w nim: &#8222;Nie będzie już zwlekania&#8221; &#8221; [&#8216;PNŚ&#8217;]. Ciekawie też w [Liście] Judy 1:25: &#8222;jedynemu Bogu, naszemu Wybawcy, przez Jezusa Chrystusa, naszego Pana, niech będzie chwała, majestat, potęga i władza od całej minionej wieczności i teraz, i na całą wieczność. Amen.&#8221; ['PNŚ']; por. też Apok 4:11.

Bóg Jedyny nasz Moszia Wybawca przez Jezusa Mesjasza naszego Pana
Emet nic ci to nie mówi przeciez to tak prosto i dobitnie powiedziane Kim jest Jezus.
To Jemu Chwała Potega Majestat Władza .

to On Jedyny Bóg ZBAWICIEL , Prorok Izajasz zapowiedział albo inaczej
Duch Jeszua
Mesjasza zapowiedział przez Proroków o sobie ze przyjdzie jaki przyjdzie i co z Nim
zrobia
Nie widziecie tego ?


...
w Syracha 36:17 użyto nawet określenia&#8230; &#8222;Niech wszyscy na ziemi poznają, że jesteś Panem i Bogiem wieków.&#8221; [&#8216;BT&#8217;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Czytelnia”