Jachu pisze:Abd. 1:1-21
1. Widzenie Abdiasza. Tak mówi Wszechmogący Pan o Edomie: Słyszeliśmy wieść od Pana i wysłano gońca do narodów: Wstańcie! Ruszmy przeciwko niemu! Do boju!
2. Oto uczyniłem cię małym wśród narodów, wzgardzony jesteś bardzo wśród ludzi.
3. Pycha twojego serca zwiodła cię, który mieszkasz w rozpadlinach skalnych, swoją siedzibę umieściłeś wysoko, myśląc w swoim sercu: Kto mnie sprowadzi na ziemię?
4. Choćbyś wzbił się wysoko jak orzeł, choćbyś założył swoje gniazdo wśród gwiazd, sprowadzę cię stamtąd - mówi Pan.
5. Gdy złodzieje wtargną do ciebie albo nocni rabusie - jakże będziesz splądrowany! Czy nie będą kradli do woli? Gdy zbieracze winogron przyjdą do ciebie, czy pozostawią choć jedno grono?
6. Jakże ogołocony jest Ezaw, przetrząśnięte są jego skarby ukryte.
7. Aż do granicy cię ścigali wszyscy twoi sprzymierzeńcy, zawiedli cię i wzięli nad tobą górę twoi przyjaciele; ci, którzy jedli twój chleb, zastawią na ciebie sidła.
8. Zaiste, w owym dniu - mówi Pan wytępię mędrców z Edomu i roztropnych z góry Ezawa; nie ma u niego roztropności.
9. Wtedy będą przerażeni twoi bohaterowie, Temanie, wszyscy mężczyźni będą wytępieni z gór Ezawa mieczem.
10. Z powodu zbrodni na twoim bracie Jakubie, okryje cię hańbą i będziesz wytępiony na zawsze.
11. Wówczas gdy stałeś na uboczu, kiedy to wrogowie brali do niewoli jego wojsko, a cudzoziemcy wkraczali do jego bram i rzucali losy o Jeruzalem, także ty byłeś jednym z nich.
12. Nie paś oczu widokiem swojego brata w dniu jego nieszczęścia! Nie ciesz się z powodu synów Judy w dniu ich zagłady i nie mów zuchwale w dniu niedoli!
13. Nie wkraczaj do bramy mojego ludu w dniu jego klęski; nie paś i ty oczu widokiem jego nieszczęścia w dniu jego klęski! I nie wyciągaj ręki po jego mienie w dniu jego klęski!
14. Nie stój na rozstaju dróg, aby zabijać jego uchodźców! I nie wydawaj jego zbiegów w dniu niedoli!
15. Gdyż bliski jest dzień Pana na wszystkie narody. Jak postępowałeś, tak postąpią z tobą. Odpłata za twoje postępki spadnie na twoją głowę.
16. Bo jak piliście na mojej świętej górze, tak pić będą stale wszystkie narody; pić będą i chłeptać, i będzie z nimi tak, jak gdyby ich nigdy nie było.
17. Lecz na górze Syjon będzie wybawienie, jest ona przecież święta, i dom Jakuba przejmie w posiadanie tych, którzy go posiadłości pozbawili.
18. A dom Jakuba stanie się ogniem, dom Józefa płomieniem, dom zaś Ezawa słomą; podpalą go i strawią; i z domu Ezawa nikt nie ocaleje - bo tak rzekł Pan.
19. I posiądą Negeb, kraj górzysty Ezawa, i Szefelę, kraj Filistyńczyków. Posiądą też kraj Efraima i kraj Samarii, a Beniamin zajmie Gilead.
20. Pierwsi wygnańcy, z synów Izraela, ci w Chelach, posiądą kraj Kananejczyków aż do Sarepty, a wygnańcy z Jeruzalemu, którzy są w Sefaradzie, posiądą miasta Negebu.
21. Potem ocaleni na górze Syjon wyruszą, aby sądzić górzysty kraj Ezawa; lecz panowanie będzie należało do Pana.
(BW)
Widzisz J, tak mniej więcej (w zależności od tłumaczenia Biblii) Prorocznia Abdiasza wygląda w obecnych żydo-chrześcijańskich Bibliach, łącznie z obecną grecką Septuagintą LXX, i żydowską Masorą.
Ale w czasach kiedy sam Chrystus nauczał z tej Proroczni - Proroczni Abdiasza, to wyglądała ona inaczej, i miała ODWROTNE niż ma dziś ZNACZENIE jeśli chodzi o rolę IZRAELA, i
EDOMU - Góry Ezawa / Seiru.
Nie mam w posiadaniu całego oryginalnego tekstu Proroczni Abdiasza z pierwszych wieków n.e., ale mam dostęp do jej końcowych fragmentów z przełomu IV / V wieku n.e., fragmentów które są dowodem na to jak ta Prorocznia wyglądała jeszcze na początku V wieku, za czasów Św. Augustyna, który był twórcą teologii Kościoła Rzymsko Katolickiego.
Oryginalna Prorocznia Abdiasza, której fragmenty zachował dla nas Św. Augustyn w dziele swego życia księdze 'Państwo Boże', mówi nam że:
21. Wtedy ci którzy ocaleją "muszą wyjść z Góry Syjonu (żydowskiej i Żydo-Chrześcijańskiej religii), aby mogli bronić Górę Ezawa (Edom / Seir)", i wtedy nastanie królestwo Pana."
a NIE jak nam to cytujesz za dzisiejszymi skażonymi Bibliami:
21. Potem ocaleni na górze Syjon wyruszą, aby sądzić górzysty kraj Ezawa; lecz panowanie będzie należało do Pana.
(BW)
Zobaczmy jak Prorocznia Abdiasza wyglądała w greckiej Septuagincie za czasów Chrystusa, i nawet w IV - V wieku n.e., kiedy Św. Augustyn i Św. Hieronim budowali (na zlecenia papieża Damazego I) Kościół Rzymsko Katolicki.
Czytając Księgę 'Państwo Boże', i zawarte w niej fragmenty Biblii z przełomu IV i V wieku, można załważyć że sam Chrystus nauczał o 'Górze Ezawa' (EDOMIE / SEIRZE) na podstawie Staro-testamentowej 'Proroczni Abadiasza'.
Skąd o tym wiemy?
Zerknijmy razem do Księgi 'Państwo Boże', i komentarza Augustyna na temat Proroczni Abadiasza.
Św. Augustyn (ur. 13 Listopada 354 r. zm. 28 Sierpnia 430 r.), był jednym z czterech ojców / doktorów KrK - współtwórcą jego teologii. Z listów Augustyna wiemy że nie tylko używał on Septuaginty LXX, ale też wstawiał się on za tym aby Septuaginta (Biblia Chrześcijańska), a nie Masora (Biblia Żydowska) była podstawą dla nowej Biblii KrK - Wulgaty.
Stworzenie łacińskiej wersji Biblii dla potrzeb nowo powstającego KrK zażądał od Św. Hieronima na początku lat 380’ biskup Rzymu - Papież Damazy I. Wulgata była jedyną oficjalną Biblią kościoła Zachodniego - KrK, przez następne 1000 lat.
A teraz przejdźmy do wspomnianej przez ciebie 'skażonej' Proroczni Abadiasza, i do księgi Św. Augustyna - 'Państwo Boże'.
W dziele swojego życia - księdze zatytowanej
Państwo Boże - Civitale Deli, Św. Augustyn cytował wiele fragmentów z Biblii. Przechował on dla nas w ten sposób oryginalny - końcowy fragment
Proroczni Abdiasza.
Ale ten antyczny fragment, cytowany przez Augustyna w księdze 'Państwo Boże',
jest odwrotnością tego co widzimy w zakończeniu 'Proroczni Abdiasza' w dzisiejszych wydaniach Biblii, łącznie z dzisiejszą Septuagintą.
Czyżby biblijna Prorocznia Abdiasza, dotycząca Ezawa / Edomu, została od czasów Św. Augustyna skażona? Nie ulega to żadnym wątpliwością.
Ponieważ
Prorocznia Abdiasza jest prorocznią wyraźnie mówiącą o "końcu czasów" i początku panowania na ziemi Chrystusa - jest więc ona prorocznią bardzo ważną, i wartą sprawdzenia o co w niej właściwie chodzi.
Ten antyczny tekst Proroczni Abdiasza, mówi nam że
Chrystus sam nauczał na podstawie tej 'Proroczni', o tym że ci którzy przeżyją ostatnią z wojnen na ziemi, a raczej agresję Izraela na "Górę Ezawa" (Edom / Seir), muszą wyjść z Syjonu (Żydo-Chrześcijańskiej i żydowskiej religii Izraela), aby stanąć w obronie "Góry Ezawa” - (EDOMU / SEIRU), i dopiero wtedy nastanie Królestwo Pana - Królestwo Chrystusowe - Państwo Boże.
Poniżej załączam link i orginalny fragment proroczni Abadiasza, cytowany w książce Państwo Boże, w Księdze XVIII, Rozdział 31.
http://www.newadvent.org/fathers/120118.htm
"Rozdział 31. — O Przepowiedniach Związanych ze Zbawieniem Świata w Chrystusie, w Księdze Abadiasza, Nahuma, i Habbuka."
"Lecz na górze Syjon będzie ocalenie i będzie ona święta."
A niewiele dalej, na końcu tej samej proroczni, mówi on:
"I ci którzy zostaną znów ocaleni muszą wyjść z Góry Syjonu,
aby mogli obronić Górę Ezawa, i nastanie królestwo Pana."
Abadiasz 21
Poniżej wersja angielska.
_________________
"Chapter 31.— Of the Predictions Concerning the Salvation of the World in Christ, in Obadiah, Nahum, and Habakkuk.
"But upon Mount Sion shall be safety, and there shall be a Holy One."
And a little after, at the end of the same prophecy, he says:
"And those who are saved again shall come up out of Mount Sion,
that they may defend Mount Esau, and it shall be a kingdom to the Lord.
Obadiah 21.
__________________
Jak widzimy w tym nieskażonym przez Żydów fragmencie Proroczni Abdiasza (zachowaniej dla nas w księdze Augustyna z V wieku n.e.), Państwo Boże w którym Chrystus sam będzie kierował sprawami tego świata, nastąpi po tym jak Izraelici będą mordować Edomitów.
Wtedy ci którzy ocaleją "muszą wyjść z Góry Syjonu (żydowskiej i Żydo-Chrześcijańskiej religii), aby mogli obronić Górę Ezawa", i nastanie wtedy królestwo Pana."
Wiem że wielu będzie się zastanawiać - dlaczego miałby ktoś brać w obronę Górę Ezawa / Edom / SEIR / Idumeę?
Kim był Ezaw, i czym właściwie jest ten Edom?
Gdzie w dzisiejszych czasach znajduje się GÓRA EZAWA, zwana też EDOMEM lub SEIREM ?
Spróbujmy odpowiedzieć sobie na to pytanie analizując biblijne i historyczne dzieje Ezawa i jego narodu Edomu / Idumei.
Poznajmy bliżej ten naród i zastanówmy się czy jesteśmy gotowi stanąć w jego obronie. Sprawdźmy czy naprawdę kwalifikujemy się aby być mieszkańcami Nowej Jerozolimy - Państwa Bożego, aby żyć w nim pod wodzą Chrystusa - Zbawiciela.
Czy jesteśmy duchowo dojrzali aby poznać Prawdę i wziąść w obronę Górę Ezawa - SEIR?
Historia tych dwóch narodów, Izraela i Edomu, to walka pomiędzy dwiema miłościami.
Jeden naród cechuje miłość własna, charakteryzującą sie obojętnością na potrzeby drugiego człowieka "aż po obojętność na Boga" ( jak pisał o tym Św. Augustyn).
Druga miłość to miłość Chrystusowa, charakteryzującą się służeniem drugiemu człowiekowi, "aż po obojętność na samego siebie" (Państwo Boże XIV, 28).
W swej pierwszej encyklice Redemptor hominis (1979) Jan Paweł II zacytował słowa Chrystusa
„poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli”.
Następnie dodał:
„W słowach tych zawiera się podstawowe wymaganie i przestroga zarazem.
Jest to wymaganie rzetelnego stosunku do prawdy jako warunek prawdziwej wolności. Jest to równocześnie przestroga przed jakąkolwiek pozorną wolnością, przed wolnością rozumianą powierzchownie, jednostronnie, bez wniknięcia w całą prawdę o człowieku i o świecie”.
Jest już czas aby poznać nagą prawdę o Izraelu, i o Edomie - Górze Ezawa / SEIRZE.
Czy wiesz J gdzie dziś znajduje się SEIR?
Pozdrawiam
George
Nick usera, do którego się zwracasz, brzni Jachu, a nie "J'". Kolejny raz zwracam Ci na to uwagę