Osoby opisane w Biblii: Apostoł Paweł, Jan Chrzciciel, Abraham

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
George

Re: Testament Jobaba / Hioba

Post autor: George »

Albertus pisze:
17 maja 2021, 17:26
Z tego tekstu wynika ze ojcem wszystkich kłamców jest diabeł.

Dlatego lepiej więcej nie kłam i nie wstawiaj swoich zmian do cytowanych tekstów bez informowania o tym.
W tym tekście wyraźnie pisze że Jezus mówił to do Żydów, i w dodatku do tych co w Niego uwierzyli !!!

W Kanadzie przekręcono oryginalny tekst Ewangelisty Jana, zastępując słowo 'Żydów' słowem 'Ludzi'; i to jest dopiero przekręt Albertusie.

Nadal pozostaje pytanie, kto usunął mój post skierowany do Wybranej ?
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go że został oszukany".
Mark Twain

Awatar użytkownika
Bobo

Post autor: Bobo »

Najprawdopodobniej nit go nie skasował. Może po prostu go nie wysłałeś.
Oszołomstwu mówię NIE!

Albertus

Post autor: Albertus »

George pisze:
17 maja 2021, 17:47

Nadal pozostaje pytanie, kto usunął mój post skierowany do Wybranej ?
Ale to do mnie kierujesz to pytanie?

Ja oczywiście nie mam tutaj możliwosci usuwania żadnych postów

wuka

Post autor: wuka »

George, sprawdź w swoim profilu "moje posty". Mnie się kiedys zdarzyło wysłać post, ale ukazał się w innym temacie. Po prostu pisałam odpowiedzi na różne tematy i pomyliłam je.
Można to łatwo skorygowac i przenieść do właściwego tematu.

Awatar użytkownika
George

Post autor: George »

wuka pisze:
17 maja 2021, 18:00
George, sprawdź w swoim profilu "moje posty". Mnie się kiedys zdarzyło wysłać post, ale ukazał się w innym temacie. Po prostu pisałam odpowiedzi na różne tematy i pomyliłam je.
Można to łatwo skorygowac i przenieść do właściwego tematu.

Dzięki Wuka, post się nawrócił :) ,
ale aby go Wybrana nie ominęła to jeszcze raz go tu wkleję.

I tak przy okazji obiecuję dokonać tłomaczenia tego tekstu, ponieważ jest w nim jeden z najbardziej fascynujących listów na temat powstawania w początkach V wieku Kościoła Rzymsko Katolickiego.
wybrana pisze:
17 maja 2021, 14:23
A ja słyszałam, że nawet Jakub walczył z samym Bogiem I Go zwyciężył 🙆‍♀️
No właśnie Wybrana, i takiego Boga Żydzi wcisnęli Chrześcijanom, robiąc z religii Chrześcijańskiej religię żydo-chrześcijańską, a z Boga Ojca Jezusa - Jahwe (Wybawiciela) żydowskiego Boga Jehowę (Niszczyciela / Zwodziciela), tego którego Jakub zwyciężył (jak to czytamy w Rozdziale 32 Księgi Rodzaju) i którego ustanowił swoim nowym Bogiem - Mocnym Bogiem Izraela (Ks. Rodzaju 32)

Warto by tu więc też zerknąć na list Św. Augustyna do Św. Hieronima, w którym Augustyn ostrzegał Hieronima przed przyjmowaniem Żydów do nowo tworzonego Kościoła Rzymsko Katolickiego:

From Jerome to Augustine (A.D. 404)

http://www.newadvent.org/fathers/1102075.htm

Jerome's
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jerome

answer to Letters 28, 40 and 71.
To Augustine,
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Augustine_of_Hippo

My Lord Truly Holy, and Most Blessed Father, Jerome Sends Greeting in Christ.

Chapter 1

„13. The matter in debate, therefore, or I should rather say your opinion regarding it, is summed up in this: that since the preaching of the gospel of Christ, the believing Jews do well in observing the precepts of the law, i.e. in offering sacrifices as Paul did, in circumcising their children, as Paul did in the case of Timothy, and keeping the Jewish Sabbath, as all the Jews have been accustomed to do.

If this be true, we fall into the heresy of Cerinthus and Ebion, who, though believing in Christ, were anathematized by the fathers for this one error, that they mixed up the ceremonies of the law with the gospel of Christ, and professed their faith in that which was new, without letting go what was old.

Why do I speak of the Ebionites, who make pretensions to the name of Christian?

In our own day there exists a sect among the Jews throughout all the synagogues of the East, which is called the sect of the Minei, and is even now condemned by the Pharisees.

The adherents to this sect are known commonly as Nazarenes;
they believe in Christ the Son of God, born of the Virgin Mary; and they say that He who suffered under Pontius Pilate and rose again, is the same as the one in whom we believe.

But while they desire to be both Jews and Christians, they are neither the one nor the other.
I therefore beseech you, who think that you are called upon to heal my slight wound, which is no more, so to speak, than a prick or scratch from a needle, to devote your skill in the healing art to this grievous wound, which has been opened by a spear driven home with the impetus of a javelin. For there is surely no proportion between the culpability of him who exhibits the various opinions held by the fathers in a commentary on Scripture, and the guilt of him who reintroduces within the Church a most pestilential heresy.

If, however, there is for us no alternative but to receive the Jews into the Church,

along with the usages prescribed by their law; if, in short, it shall be declared lawful for them to continue in the Churches of Christ what they have been accustomed to practise in the synagogues of Satan, I will tell you my opinion of the matter:

they will not become Christians, but they will make us Jews.”
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go że został oszukany".
Mark Twain

ODPOWIEDZ

Wróć do „Postacie”