nike pisze:Jezus czuł bul fizyczny, tak jak my to czujemy.kesja pisze:a normalny to znaczy JAKI , jak ty ja on ona ?nike pisze:Niestety nie, Miriam dała Jezusowi ciało. Jezus był normalnym człowiekiem, tylko nie grzeszył. Zmarł też jako normalny człowiek, który czuje ból. Duch bólu nie czuje.
W którym miejscu?Jesus SAM OSOBISCIE Objaśnia ze Jego Ciało JEST Z NIEBA a nie z ziemi.
czyli tak samo pobabrany jak my ?
Tak czuł ból i to taki BÓL jakiego żaden człowiek nie jest w stanie poczuć BÓL STWÓCY
JEST nie na nasz rozum .
Ból nie tego CO MU ZROBILI ,alr Ból KOMU TO ZROBILI - Ból kiedy syn nie rozpoznaje Ojca
i pluje na NIEGO .
EMET:
Czytamy:
"Jakże często buntowali się przeciw niemu na pustkowiu, zasmucali go na pustyni!
I raz po raz wystawiali Boga na próbę, i sprawiali ból Świętemu Izraela." - Psalm 78:40, 41; NŚ.
"Bo tak powiedział Jehowa Zastępów: 'Po chwale posłał mnie do narodów, które was łupiły; gdyż kto dotyka was, dotyka źrenicy mego oka." - Zachariasza 2:8, NŚ.
Nie traktujmy jednak Boga JHVH jako... człowieka - por. Liczb 23:19.
Pojęcia takie jak "ból" i "cierpienie" - właściwe dla cielesnego człowieka - jeśli już użyto takowych w Biblii co do Stwórcy - to są w sensie dla unaocznień. Nie znaczy to, że Bóg np. dosłownie 'cierpi', bo moglibyśmy Go dosłownie... uderzyć, zranić Go. O 'zabiciu' już nie mówimy, bowiem --
"Czy nie od wieków istniejesz, o Jahwe, Boże mój, Święty, Nieśmiertelny" - Habakuka 1:12a, Przekł. B. Poznańskiej.
NŚ oddaje: "Czyż nie istniejesz od dawna, Jehowo? Boże mój, Święty mój, ty nie umierasz".
Zarówno BPozn jaki i NŚ oddało w brzmieniu wariantowym sprzed poprawek soferim.
Oczywiście: ktoś utożsamiający JHVH z Jezusem będzie twierdził, że 'to samego Boga ukrzyżowano, że to sam Bóg cierpiał na krzyżu' itp. Np. w słowach pieśni KRzK to przebija w treści.
Jakkolwiek Jezus, gdy był na ziemi - cierpiał i odczuwał ból, to jednak z_martwych_wzbudzony: "Gdyż wiemy, że Chrystus, dostąpiwszy wskrzeszenia z martwych, już więcej nie umiera: śmierć już więcej nad nim nie panuje;" - do Rzymian 6:9. Można dodać: ani ból, ani cierpienie - tak znane cielesnemu człowiekowi - już go nie dotyczy.
Stephanos, ps. EMET