Chodzilo oczywiscie, o rok 6 n.e., a nie wiek ;)Tak z humorem pisząc i dla poprawienia humoru innym jest to jawna sprzeczność!
Zapraszam do akademickich debat w temacie Jezusa historycznego. I tu polecam strone Dariusza Kota:
"Na początek: dwie wizje Jezusa"
http://www.jezushistoryczny.pl/page1.html
"Jezus w
ujeciu akademickim"
http://www.jezushistoryczny.pl/page31.html
Warto zaczac od problemow zrodel:
"Źródła historyczne"
http://www.jezushistoryczny.pl/page8.html
"Problemy (u) źródeł"
http://debata.didaskalos.pl/arturmalina ... ments.html
"Jezus historyczny czy historia późniejszych interpretacji Jezusa?"
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
“Nowość” Jezusa – czy wskazuje na jego Boskość?
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
"Od Jezusa historycznego do Jezusa Boga: kiedy?"
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
"Co jest “historyczne”, co “teologiczne”?"
http://debata.didaskalos.pl/grzegorzstr ... ments.html
"Ortodoksja czy “inna ewangelia” – ocena szans historycznych"
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
"Ewangelia o Jezusie w epoce Wielkiego Zderzacza Hadronów"
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
"Apokaliptycy: etyka Jezusa i nadzieje jego uczniów"
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
"Paweł z Tarsu i to, co dziś nazywamy “chrześcijaństwem” "
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
"Od proroka do Zbawiciela – jak to przebiegało?"
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
"Czy mamy powody, aby wierzyć relacji Łukasza: Duch Święty was pouczy?"
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
"Jerozolima czy Antiochia? – o centrum ruchu po-Jezusowego przed rokiem 70."
http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html
Tu wiecej tematow:
http://debata.didaskalos.pl/debataojezusie/
"Jezus zapomniany: prorok apokaliptycznego Królestwa"
http://www.miesiecznik.znak.com.pl/6912 ... krolestwa/
Fragment:
"Hipoteza apokaliptyczna, według której Jezus wierzył w rychły koniec świata, wywołała gwałtowny i całkowicie zrozumiały sprzeciw Kościołów. Oznaczała przecież, że Syn Boży pomylił się, głosząc bliskość czasową Królestwa! Co gorsza, jego etyka okazałaby się przydatna jedynie w krótkim „okresie przejściowym” – kilku, najwyżej kilkudziesięciu lat poprzedzających nadejście Dni Ostatnich.
W eseju What is Wrong With the Church? (Co jest nie tak z Kościołem?) Jay Williams, profesor studiów religijnych z Hamilton College (USA), pisze o wymaganiach etycznych Jezusa, które można znaleźć w ewangeliach. Całkowite, dobrowolne ubóstwo. Rezygnacja z życia rodzinnego. Unikanie jakiejkolwiek przemocy. Unikanie nawet negatywnych emocji. Gdy dodać do tego Jezusową niechęć do organizacji religijnych – łatwo zrozumiemy, dlaczego Williams nie jest pewny, czy w swym własnym życiu mógłby, ani nawet czy powinien tak postępować.
Niezwykłość tego eseju nie polega na dostrzeżeniu problemu, ale na niesłychanej wadze, jaką Williams – chrześcijanin, członek Kościoła Prezbiterialnego – mu przypisuje. Pisze o sprzeczności „ulokowanej w sercu Kościoła, z którą chrześcijanie powinni się zmierzyć z podniesioną głową i otwartymi oczami”. Chodzi, jego zdaniem, o posłuszeństwo Jezusowi."