JEZUS HISTORYCZNY..

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

Tak z humorem pisząc i dla poprawienia humoru innym jest to jawna sprzeczność!
Chodzilo oczywiscie, o rok 6 n.e., a nie wiek ;)

Zapraszam do akademickich debat w temacie Jezusa historycznego. I tu polecam strone Dariusza Kota:

"Na początek: dwie wizje Jezusa"

http://www.jezushistoryczny.pl/page1.html

"Jezus w
ujeciu akademickim"

http://www.jezushistoryczny.pl/page31.html

Warto zaczac od problemow zrodel:

"Źródła historyczne"

http://www.jezushistoryczny.pl/page8.html

"Problemy (u) źródeł"
http://debata.didaskalos.pl/arturmalina ... ments.html

"Jezus historyczny czy historia późniejszych interpretacji Jezusa?"

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

“Nowość” Jezusa – czy wskazuje na jego Boskość?

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

"Od Jezusa historycznego do Jezusa Boga: kiedy?"

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

"Co jest “historyczne”, co “teologiczne”?"

http://debata.didaskalos.pl/grzegorzstr ... ments.html

"Ortodoksja czy “inna ewangelia” – ocena szans historycznych"

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

"Ewangelia o Jezusie w epoce Wielkiego Zderzacza Hadronów"

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

"Apokaliptycy: etyka Jezusa i nadzieje jego uczniów"

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

"Paweł z Tarsu i to, co dziś nazywamy “chrześcijaństwem” "

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

"Od proroka do Zbawiciela – jak to przebiegało?"

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

"Czy mamy powody, aby wierzyć relacji Łukasza: Duch Święty was pouczy?"

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

"Jerozolima czy Antiochia? – o centrum ruchu po-Jezusowego przed rokiem 70."

http://debata.didaskalos.pl/dariuszkot/ ... ments.html

Tu wiecej tematow:

http://debata.didaskalos.pl/debataojezusie/

"Jezus zapomniany: prorok apokaliptycznego Królestwa"

http://www.miesiecznik.znak.com.pl/6912 ... krolestwa/

Fragment:

"Hipoteza apokaliptyczna, według której Jezus wierzył w rychły koniec świata, wywołała gwałtowny i całkowicie zrozumiały sprzeciw Kościołów. Oznaczała przecież, że Syn Boży pomylił się, głosząc bliskość czasową Królestwa! Co gorsza, jego etyka okazałaby się przydatna jedynie w krótkim „okresie przejściowym” – kilku, najwyżej kilkudziesięciu lat poprzedzających nadejście Dni Ostatnich.

W eseju What is Wrong With the Church? (Co jest nie tak z Kościołem?) Jay Williams, profesor studiów religijnych z Hamilton College (USA), pisze o wymaganiach etycznych Jezusa, które można znaleźć w ewangeliach. Całkowite, dobrowolne ubóstwo. Rezygnacja z życia rodzinnego. Unikanie jakiejkolwiek przemocy. Unikanie nawet negatywnych emocji. Gdy dodać do tego Jezusową niechęć do organizacji religijnych – łatwo zrozumiemy, dlaczego Williams nie jest pewny, czy w swym własnym życiu mógłby, ani nawet czy powinien tak postępować.

Niezwykłość tego eseju nie polega na dostrzeżeniu problemu, ale na niesłychanej wadze, jaką Williams – chrześcijanin, członek Kościoła Prezbiterialnego – mu przypisuje. Pisze o sprzeczności „ulokowanej w sercu Kościoła, z którą chrześcijanie powinni się zmierzyć z podniesioną głową i otwartymi oczami”. Chodzi, jego zdaniem, o posłuszeństwo Jezusowi
."
"Respekt wynikajacy ze zrozumienia stoi dla mnie zawsze ponad respektem bioracym sie z ignorancji."(D. Adams - "Łosoś zwątpienia")

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

ata333 pisze:
Tak z humorem pisz±c i dla poprawienia humoru innym jest to jawna sprzeczno¶æ!
Chodzilo oczywiscie, o rok 6 n.e., a nie wiek ;)
Oczywi¶cie ró¿nie siê zdarza, domy¶la³em siê, dlatego z humorem to potraktowa³em :-D
ata333 pisze:Zapraszam do akademickich debat w temacie Jezusa historycznego. I tu polecam strone Dariusza Kota:

Zagadka chrztu Chrystusa
kwiecieñ 2009, nr 647

http://www.miesiecznik.znak.com.pl/6452 ... chrystusa/
Na pocz±tek zwracam uwagê w kwestii chrztu Pana Jezusa:
Udzielany przez Jana „(…) chrzest by³ wyznaniem w³asnych win i prób± porzucenia starego, nieudanego ¿ycia i otrzymania nowego. Czy Jezus móg³ to uczyniæ? Jak móg³ On wyznaæ grzechy? Jak zerwaæ z dotychczasowym ¿yciem, z my¶l± o nowym?” (JzN, s 29). Czy¿by – zapytajmy wprost – Jezus-Chrystus-Bóg móg³ grzeszyæ?

Jezus, reaguj±c na zdziwienie Jana Chrzciciela, t³umaczy sw± chêæ przyjêcia chrztu jako „wype³nienie wszystkiego, co sprawiedliwe” (Mt 3:15). Nie wydaje siê to ca³kowicie jasne. „W ¶wiecie, w którym ¿yje Jezus, sprawiedliwo¶æ sprowadza siê do odpowiedzi cz³owieka na Torê”, a przecie¿ „Tora nie przewiduje chrztu Jana” (JzN, 29). Innymi s³owy, ka¿dy ze staro¿ytnych ¯ydów, s³ysz±cych jezusowe s³owa o „wype³nianiu sprawiedliwo¶ci”, rozumia³by je jako wezwanie do przestrzegania przepisów, zawartych w Torze (Tora, czyli Prawo Moj¿eszowe, by³a ówczesn± miar± sprawiedliwo¶ci). W tym momencie wypowied¼ Jezusa okazuje siê nielogiczna, gdy¿ dzia³alno¶æ Jana Chrzciciela mia³a charakter w zasadzie konkurencyjny wobec tradycji Tory.
Pan Jezus pokaza³, ¿e chrzest jest publicznym o¶wiadczeniem o oddaniu siê na czynienie woli Bo¿ej. Móg³, wiêc on to uczyniæ. On przed Bogiem Ojcem wyznawa³ nasze grzechy, które wzi±³ na siebie. Bóg nie upodoba³ sobie w ofiarach ST, dlatego przygotowa³ mu cia³o, a on w nim przyszed³ wype³niæ wolê Bo¿±. To by³o sprawiedliwe, gdy¿ Bóg z w³asnej woli podda³ cz³owieka niewoli ska¿enia, ale na samego siebie obieca³ Abrahamowi, ¿e w jego nasieniu bêd± b³ogos³awione wszystkie narody ziemi, czyli, ¿e z tego stanu wyzwoli ca³e stworzenie, Rdz. 12:2,3; Rz. 8:19-21.

Chocia¿ Tora nie zapowiada chrztu w taki sposób jak chc± ci, którzy przez 70 lat inspiruj±, prowokuj± i dyskutuj±, to jednak nakazuje zanurzanie i mycie z brudu. Janowi Chrzcicielowi by³o dane zrozumienie tego w odniesieniu do zanurzenia i mycia siê cz³owieka z brudu grzechu. Jest to odczytanie zakonu w okoliczno¶ciach wyzwañ nowych czasów, a nie konkurencyjno¶æ. Chwa³a zakonu jest przemijaj±ca, jak promieniowanie twarzy Moj¿esza, dlatego potrzebuje odnowienia, Jak napisano:
Gdy wysy³asz ducha twego, stworzone bywaj±, i odnawiasz oblicze ziemi. Ps. 104:30
Czyli duch Bo¿y, Duch ¦wiêtego Boga Ojca (D¦BO) zstêpuje z nieba i odnawia oblicze Ziemi, odnawia oblicze prawa (Tory), tak wiêc ju¿ w nowo¶ci tego Ducha Bogu s³u¿ymy, a nie wed³ug przestarza³ej litery. Wed³ug wiary w tym duchu prawo stanowimy, stosownie do wymagañ zmieniaj±cych siê okoliczno¶ci naszego ¿ycia na Ziemi, Rz. 3:31
Wed³ug Tory Izrael mia³ s³uchaæ g³osu Bo¿ego, a Zachariasz us³ysza³ go w czasie pe³nienia s³u¿by w ¦wi±tyni i otrzyma³ stosown± instrukcjê na czas przyj¶cia Mesjasza, czyli przygotowywa³ lud do s³u¿by w nowo¶ci ducha.

Poza tym Wszystkie cztery Ewangelie na swój sposób odnosz± siê do chrztu Pana Jezusa i zst±pienia na niego D¦BO. Mo¿na to wyra¼nie dostrzec w tzw. Ewangeliach synoptycznych, ale i w Ewangelii Jana, chocia¿ w inny sposób. W tej Ewangelii jest odmienna konstrukcja teologiczna. G³os z nieba jest w prologu, J. 1:1-18, zawieraj±cym tak dobitne ¶wiadectwo o godno¶ci Pana Jezusa. W ten sposób Bóg Ojciec wyda³ ¶wiadectwo, ¿e Pan Jezus jest prawdziwym jego Synem, Synem Bo¿ym, czego nie powiedzia³ w odniesieniu do ¿adnego Izraelity. Jan Chrzciciel ponadto w czasie 40 dni kuszenia Pana Jezusa na pustyni, wyda³ o nim ¶wiadectwo, ¿e jest Barankiem (amnos) Bo¿ym, g³adz±cym grzech ¶wiata i o zst±pieniu D¦BO na Pana Jezusa, J. 1:29-36.

Okres 40 dni, rozpocz±³ siê od J. 1:29, gdy Pan Jezus przyszed³ do chrztu:
Nazajutrz zobaczy³ Jezusa, nadchodz±cego ku niemu, i rzek³: Oto Baranek Bo¿y, który g³adzi grzech ¶wiata. J. 1:29
, a zakoñczy³ w J. 1:35,36, gdy Pan Jezus powróci³ sam z poszczenia na pustyni:
Nazajutrz znowu sta³ Jan z dwoma uczniami swoimi. (36) I ujrzawszy Jezusa przechodz±cego, rzek³: Oto Baranek Bo¿y. J. 1:35,36
Mateusz, Marek i £ukasz napisali o baranku paschalnym pod koniec swych Ewangelii, a Jan napisa³ o Baranku (amnos) Bo¿ym na samym pocz±tku swojej Ewangelii, 1Pio. 1:19,20, a zaraz w nastêpnym rozdziale napisa³ te¿ o wypêdzeniu handlarzy ze ¦wi±tyni, ukazuj±c Paschê Nowego Stworzenia, trwaj±c± w czasie 3.5 letniej dzia³alno¶ci Pana Jezusa. Trzej pierwsi Ewangeli¶ci o wypêdzeniu handlarzy napisali te¿ jeden raz, ale na koñcu. To wszystko posiada swoje znaczenie teologiczne. To nie s± sprzeczno¶ci, dla tych, którzy rozumiej± jêzyk S³owa Bo¿ego, ¿e zosta³o zapisane to, co jest istotne do rozpoznania Syna Bo¿ego i dla naszego zbawienia w jego imieniu.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

Pokoja to nie sa latwe tematy. Widzisz sam Papiez J.Ratzinger mial problemy z oddzieleniem zagadnien czysto historycznych, od doktrynalnie uzasadnionych wywodow i osobistych medytacji.
Trzeba umiec sie poslugiwac narzędziami analitycznymi, wypracowanymi przez badaczy historyczno-krytycznych. A to trudna rzecz, wymagajaca troszke wiedzy w temacie.
Dlatego polecam wnikliwa analize tematu od podstaw, czyli narzedzi analitycznych, a pozniej problemu zrodel.

Ja w chwili obecnej mam inne priorytety. Interesuja mnie zupelnie inne zagadnienia. Tak wiec nie bede sie w watku tym udzielac, ale szczerze polecam debate wszystkim zainteresowanym wnikliwa analiza historycznosci Jezusa . ;)
Sporo ciekawych analiz mozna znalezc rowniez na portalu "Kleofas" i tu polece z kolei wpisy Andrzeja Jana Nowickiego.

Pozdrawiam serdecznie..

Ps.

Punkty "pomogl" za udzial w dyskusji, otrzymali wszyscy jej uczestnicy. Dziekuje wszystkim ;-)
"Respekt wynikajacy ze zrozumienia stoi dla mnie zawsze ponad respektem bioracym sie z ignorancji."(D. Adams - "Łosoś zwątpienia")

Awatar użytkownika
Manna z nieba
Posty: 3453
Rejestracja: 28 mar 2013, 21:43

Post autor: Manna z nieba »

ata333 pisze: Interesuja mnie zupelnie inne zagadnienia.
Jakie ata333? Zdradzisz? :-)
Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

ata333 pisze:Pokoja to nie sa latwe tematy.


Oczywi¶cie s± to tematy wymagaj±ce wiary, logicznego my¶lenia itp.
ata333 pisze:Trzeba umiec sie poslugiwac narzêdziami analitycznymi, wypracowanymi przez badaczy historyczno-krytycznych. A to trudna rzecz, wymagajaca troszke wiedzy w temacie.
Dlatego polecam wnikliwa analize tematu od podstaw, czyli narzedzi analitycznych, a pozniej problemu zrodel.
Ja przede wszystkim kierujê siê poni¿ej cytowan± zasad±:
Rzek³ mu (Tomaszowi) Jezus: ¯e mnie ujrza³e¶, uwierzy³e¶; b³ogos³awieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli. (30) I wiele innych cudów uczyni³ Jezus wobec uczniów, które nie s± spisane w tej ksiêdze; (31) te za¶ s± spisane, aby¶cie wierzyli, ¿e Jezus jest Chrystusem, Synem Boga, i aby¶cie wierz±c mieli ¿ywot w imieniu jego. J. 20:29,30

Ca³e Pismo przez Boga jest natchnione i po¿yteczne do nauki, do wykrywania b³êdów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwo¶ci, (17) aby cz³owiek Bo¿y by³ doskona³y, do wszelkiego dobrego dzie³a przygotowany. 2Tm. 3:16,17
Badam Pismo ¦wiête w pierwszej kolejno¶ci pod wzglêdem jego wewnêtrznej spójno¶ci.

Problemy maj± zarówno Chrze¶cijanie, jak i badacze historyczno-krytyczni. Przyczynê tego dostrzegam w tym, ¿e wielu chce, aby wszystkie rzuty przedmiotu by³y jednakowe, a to nie pozwoli³oby na odtworzenie tego przedmiotu. Ewangelie to jakby rzutowanie dzia³alno¶ci Pana Jezusa na poszczególnych Ewangelistów. Nie ka¿dy tak samo j± pojmowa³. Gdy na dany obiekt budowlany patrz± specjali¶ci z ró¿nych dziedzin budownictwa, to ich opisy bêd± ró¿ne, ale bêd± mieæ te¿ punkty wspólne.

Wierzê, ¿e poznanie prawdziwego stanu rzeczy, który zadowoli obie strony, przyniesie prawdziwy Pokój na Ziemi i braterstwo, Rz. 8:19-21.

Dziêki za dalsze pomoce do rozwa¿añ, mo¿e skorzystam.

Pozdrawiam serdecznie..
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

Oj, niech to pozostanie narazie tajemnica do czasu, az zrealizuje swoje zamierzenia ;) Jak wyjdzie to sie pochwale ;-)
"Respekt wynikajacy ze zrozumienia stoi dla mnie zawsze ponad respektem bioracym sie z ignorancji."(D. Adams - "Łosoś zwątpienia")

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

Manna z nieba pisze:Jakie ata333? Zdradzisz?
Oj, niech to pozostanie narazie tajemnica do czasu, az zrealizuje swoje zamierzenia ;) Jak wyjdzie to sie pochwale ;-)
Pokoja pisze:Oczywiście są to tematy wymagające wiary, logicznego myślenia itp.
Pokoja, w analizie historyczno - krytycznej wazne jest, aby oddzielic wiare od nauki. Logika zas jest jak najbardziej wskazana, wrecz wymagana ;)

Jeszcze raz pozdrawiam..

Poprosilam administracje o zamkniecie watku.
"Respekt wynikajacy ze zrozumienia stoi dla mnie zawsze ponad respektem bioracym sie z ignorancji."(D. Adams - "Łosoś zwątpienia")

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

ata333 pisze:
Pokoja pisze:Oczywi¶cie s± to tematy wymagaj±ce wiary, logicznego my¶lenia itp.
Pokoja, w analizie historyczno - krytycznej wa¿ne jest, aby oddzieliæ wiarê od nauki. Logika za¶ jest jak najbardziej wskazana, wrêcz wymagana ;)
Potrzebuj± i powinni i¶æ razem, a nawet wiara poprzedza rozum, dlatego ten obecnie tak bardzo siê interesuje tym, czy to co siê przypisuje, jako uczynione w wierze by³o uczynione prawdziwie, czy wymy¶lone dla okre¶lonych celów.

Wiara i rozum, czy inaczej ³aska i natura to dwaj ¶wiadkowie z Apokalipsy. Ich ¶wiadectwa musz± byæ zgodne. Spór istnieje tylko miedzy ich przedstawicielami, ich obroñcami. Te obie dziedziny naszego ¿ycia odnosz± siê do tej samej rzeczywisto¶ci, wiec musz± byæ zgodne. Zaistnienie harmonii miêdzy nimi, uka¿e chwa³ê ich istnienia i ca³ej rzeczywisto¶ci, z której pochodz±.

Te¿ jeszcze raz Ciebie pozdrawiam.

Zd±¿y³em przed zamkniêciem w±tku.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

Pokoja, ale tu chodzi o to, zeby rozdzielic Jezusa historycznego od ewangelicznego. W tym tkwi idea "The Jesus Quest".
A wiara nigdy nie powinna ukorzyc rozumu. Wrecz odwrotnie rozum powinien byc na miejscu pierwszym i krytycznie podchodzic do wiary ;)

Pozdrawiam..
"Respekt wynikajacy ze zrozumienia stoi dla mnie zawsze ponad respektem bioracym sie z ignorancji."(D. Adams - "Łosoś zwątpienia")

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

ata333 pisze:Pokoja, ale tu chodzi o to, zeby rozdzielic Jezusa historycznego od ewangelicznego. W tym tkwi idea "The Jesus Quest".
A wiara nigdy nie powinna ukorzyc rozumu. Wrecz odwrotnie rozum powinien byc na miejscu pierwszym i krytycznie podchodzic do wiary ;)
Wybacz "ata333", ¿e odniosê siê do Twoich zamierzeñ, które masz prawo trzymaæ w tajemnicy.
ata333 pisze:Ja w chwili obecnej mam inne priorytety. Interesuj± mnie zupe³nie inne zagadnienia.

niech to pozostanie na razie tajemnica do czasu, az zrealizuje swoje zamierzenia ;) Jak wyjdzie to sie pochwale ;-)
Odnoszê siê do nich, ale tylko po to, aby wskazaæ, ¿e nie zawsze rozum jest pierwszy. Gdy masz marzenie w sercu, to czy rozum od razu wie jak je zrealizowaæ? Gdyby wiedzia³, to by¶ tego nie trzyma³a w tajemnicy, a¿ do czasu gdy Ci wyjdzie. Masz nadziejê, ¿e Ci wyjdzie. Nadzieja ta jeszcze nie oznacza aktywno¶ci rozumu. Podobnie jest z wszystkimi innymi marzeniami, pragnieniami, które m³ody cz³owiek ma w sercu, ale rozum nie wie od razu, jak one mog± byæ zrealizowane.

Od dawna cz³owiek marzy³ o tym, aby siê wzbiæ w powietrze tak, jak ptak. I co? W koñcu do¿yli¶my czasu, ¿e nawet polecia³ w kosmos. Marzy³ o szklanej kuli, aby widzieæ, co siê dzieje tam gdzie nie mo¿e byæ obecny i mamy dzisiaj "Big Brathera" na ulicach, w kosmosie i gdzie indziej. Rozum dopiero teraz w czasie rozmno¿enia siê umiejêtno¶ci jest w stanie sprostaæ wyzwaniom tych marzeñ. Podobnie jest i w sprawie wiary, która by³a od dawna, a rozum w jej tajniki anga¿uje siê dopiero teraz, i to do tego stopnia, ¿e jest w stanie poznaæ prawdê (to siê w koñcu stanie, co wyznajê w stopce), ale i zdemaskowaæ wszelki fa³sz, manipulacje itp.

D±¿ysz do tego, aby przekonywaæ do potrzeby rozdzielenia Jezusa historycznego od ewangelicznego. Dla mnie istnieje Jezus, dokoñczyciel naszej wiary, ¯yd. 12:2. Jestem Badaczem Pisma ¦wiêtego, poszukuj±cym jednolitego pola poznania w zakresie S³owa Bo¿ego w nim zawartego. D±¿±c do tego, uwa¿am, ¿e musi istnieæ zgoda miêdzy Jezusem ewangelicznym i historycznym. Przy tym nie uwa¿am, ¿e Pismo ¦wiête jest S³owem Bo¿ym wypowiedzianym z niebios gwiezdnych. Jest ono dla mnie S³owem Bo¿ym, czyli tym, co zawiera m±dro¶æ nadrzêdn±, poznan± na podobnej zasadzie, jak ró¿ne prawa natury.

Samo ¿ycie przymusza do eliminowania wszelkich manipulacji, poczynionych w Biblii, gdy¿ one kompromituj± Chrze¶cijañstwo. W wyniku krytycznej analizy jest odnajdywany Jezus (Jehoszua) ewangeliczny i historyczny w jednym. To jest proces oczyszczania z wielkiego odstêpstwa od wiary.

Pozdrawiam..
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ata333
Posty: 7729
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:01

Post autor: ata333 »

Pokoja, gdyby to wszystko bylo tak proste jak piszesz, swiat bylby piekny ;)
Niestety wyglada to nieco bardziej skomplikowanie.

pozdrawiam..
"Respekt wynikajacy ze zrozumienia stoi dla mnie zawsze ponad respektem bioracym sie z ignorancji."(D. Adams - "Łosoś zwątpienia")

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

ata333 pisze:Pokoja, gdyby to wszystko by³o tak proste jak piszesz, ¶wiat by³by piêkny ;)
Niestety wygl±da to nieco bardziej skomplikowanie.


Mechanizm ujawniania odstêpstwa od wiary jest prosty - po owocach poznacie ich. Jednak przyznajê, ¿e dochodzenie do u¿ycia tego mechanizmu okaza³o siê bardzo skomplikowane i wieki trwaj±ce, gdy¿ moc nieprawo¶ci dzia³a w sposób potajemny i ka¿dy w mniejszym, lub wiêkszym stopniu zosta³ ni± dotkniety. Jej droga jest jak ¶lad wê¿a na skale, czy okrêtu na morzu - dzia³anie w bia³ych rêkawiczkach, w sposób zawoalowany. Jednak obecne techniki poznawcze s± w stanie sprostaæ i takim wyzwaniom.

pozdrawiam..
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”