SPRZECZNOŚCI DOTYCZĄCE DZIAŁALNOSCI I UZDROWIEŃ JEZUSA

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

Korn pisze:Musisz ch³odno oceniaæ sytuacjê. Musisz my¶leæ, po to Bóg da³ ci rozum. Musisz analizowaæ!
Musisz odsiewaæ zbo¿e od plew.
Jest napisane:
Ja was chrzczê wod±, ku upamiêtaniu, ale Ten, który po mnie idzie, jest mocniejszy ni¿ ja; jemu nie jestem godzien i sanda³ów nosiæ; On was chrzciæ bêdzie Duchem ¦wiêtym i ogniem. (12) W rêku jego jest wiejad³o, by oczy¶ciæ klepisko swoje, i zbierze pszenicê swoj± do spichlerza, lecz plewy spali w ogniu nieugaszonym. Mt. 3:11,12; 1Kor. 26:31

G³osimy tedy, jak napisano: Czego oko nie widzia³o i ucho nie s³ysza³o, i co do serca ludzkiego nie wst±pi³o, to przygotowa³ Bóg tym, którzy go mi³uj±. (10) Albowiem nam objawi³ to Bóg przez Ducha; gdy¿ Duch bada wszystko, nawet g³êboko¶ci Bo¿e. (11) Bo któ¿ z ludzi wie, kim jest cz³owiek, prócz ducha ludzkiego, który w nim jest? Tak samo kim jest Bóg, nikt nie pozna³, tylko Duch Bo¿y. (12) A my¶my otrzymali nie ducha ¶wiata, lecz Ducha, który jest z Boga, aby¶my wiedzieli, czym nas Bóg ³askawie obdarzy³. (13) G³osimy to nie w uczonych s³owach ludzkiej m±dro¶ci, lecz w s³owach, których naucza Duch, przyk³adaj±c do duchowych rzeczy duchow± miarê. (14) Ale cz³owiek zmys³owy nie przyjmuje tych rzeczy, które s± z Ducha Bo¿ego, bo s± dlañ g³upstwem, i nie mo¿e ich poznaæ, gdy¿ nale¿y je duchowo rozs±dzaæ. (15) Cz³owiek za¶ duchowy rozs±dza wszystko, sam za¶ nie podlega niczyjemu os±dowi. (16) Bo któ¿ pozna³ my¶l Pana? Któ¿ mo¿e go pouczaæ? Ale my jeste¶my my¶li Chrystusowej. 1Kor. 2:9-16
Nawet wspó³czesny cz³owiek na wiele dziesiêcioleci naprzód, potrafi przewidzieæ jak bêdzie wygl±da³a rzeczywisto¶æ architektoniczno - urbanistyczna. Jak to jednak wygl±da na etapie projektowania. Masa najró¿niejszych rysunków, jak DNA cz³owieka, które hipokryzyjny laik mo¿e uznaæ za jakie¶ mo¿e dzieciêce bajanie, a jednak na podstawie tej dokumentacji, specjali¶ci z ró¿nych dziedzin ¿ycia, a w tym i budownictwa, wznosz± piêkne i funkcjonalne osiedla i aglomeracje. Bóg da³ cz³owiekowi rozum, sam go sobie nie wzi±³ i do tego i innych spraw go u¿ywa. Ja te¿ go u¿ywam w badaniu tre¶ci S³owa Bo¿ego.

Pozdrawiam tych, którzy u¿ywaj± go z szacunkiem dla innych i dla ich dobra, a nie hipokryzji.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Korn
Posty: 637
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:34

Post autor: Korn »

Pokoja pisze:
Korn pisze:Musisz chłodno oceniać sytuację. Musisz myśleć, po to Bóg dał ci rozum. Musisz analizować!
Musisz odsiewać zboże od plew.
Jest napisane:
Ja was chrzczę wodą, ku upamiętaniu, ale Ten, który po mnie idzie, jest mocniejszy niż ja; jemu nie jestem godzien i sandałów nosić; On was chrzcić będzie Duchem Świętym i ogniem. (12) W ręku jego jest wiejadło, by oczyścić klepisko swoje, i zbierze pszenicę swoją do spichlerza, lecz plewy spali w ogniu nieugaszonym. Mt. 3:11,12; 1Kor. 26:31

Głosimy tedy, jak napisano: Czego oko nie widziało i ucho nie słyszało, i co do serca ludzkiego nie wstąpiło, to przygotował Bóg tym, którzy go miłują. (10) Albowiem nam objawił to Bóg przez Ducha; gdyż Duch bada wszystko, nawet głębokości Boże. (11) Bo któż z ludzi wie, kim jest człowiek, prócz ducha ludzkiego, który w nim jest? Tak samo kim jest Bóg, nikt nie poznał, tylko Duch Boży. (12) A myśmy otrzymali nie ducha świata, lecz Ducha, który jest z Boga, abyśmy wiedzieli, czym nas Bóg łaskawie obdarzył. (13) Głosimy to nie w uczonych słowach ludzkiej mądrości, lecz w słowach, których naucza Duch, przykładając do duchowych rzeczy duchową miarę. (14) Ale człowiek zmysłowy nie przyjmuje tych rzeczy, które są z Ducha Bożego, bo są dlań głupstwem, i nie może ich poznać, gdyż należy je duchowo rozsądzać. (15) Człowiek zaś duchowy rozsądza wszystko, sam zaś nie podlega niczyjemu osądowi. (16) Bo któż poznał myśl Pana? Któż może go pouczać? Ale my jesteśmy myśli Chrystusowej. 1Kor. 2:9-16
Nawet współczesny człowiek na wiele dziesięcioleci naprzód, potrafi przewidzieć jak będzie wyglądała rzeczywistość architektoniczno - urbanistyczna. Jak to jednak wygląda na etapie projektowania. Masa najróżniejszych rysunków, jak DNA człowieka, które hipokryzyjny laik może uznać za jakieś może dziecięce bajanie, a jednak na podstawie tej dokumentacji, specjaliści z różnych dziedzin życia, a w tym i budownictwa, wznoszą piękne i funkcjonalne osiedla i aglomeracje. Bóg dał człowiekowi rozum, sam go sobie nie wziął i do tego i innych spraw go używa. Ja też go używam w badaniu treści Słowa Bożego.

Pozdrawiam tych, którzy używają go z szacunkiem dla innych i dla ich dobra, a nie hipokryzji.
Ja używam mojego rozumu z szacunkiem dla Ciebie. Co się tyczy proroków to według wykładni judaistycznej prawdziwym prorokiem jest ten, którego proroctwa spełniły się w jego pokoleniu, wtedy proroka uważa się za prawdziwego, bo musisz wiedzieć wielu proroków było fałszywych. Trzeba oddzielić proroctwa Ezechiela które miały wypełnić się w jego czasie- pokoleniu, od jego różnych wizji-jak ty stwierdzasz wydarzeń dalszej przyszłości. Stąd wniosek, że jego wizje można przyrównać, jak komu pasuje do dzisiejszych czasów, ale również można stwierdzić, z dużym prawdopodobieństwem, że te jego wizje sprawdzą się za 100 a może milion lat. Jednak to nie są żadne proroctwa, tylko wróżenie z fusów, co i Tobie może się udać. Tak samo rzekome "proroctwa" Daniela wybiegające daleko w przyszłość względem Jezusa, to także żadne proroctwa, bo nie spełniły się w jego pokoleniu. Mesjasz to bardzo zagadkowa postać, są różne opinie na ten temat, i to nawet wśród samych Żydów. Jedni wierzą w Mesjasza drudzy nie. są też tacy co wierzą w dwóch Mesjaszy. Żydzi wypisali całą paletę zagadnień po jakich poznamy "prawdziwego Mesjasza" A dla mnie w tej kwestii nie są ważne żadne proroctwa, tylko mglista wypowiedź Mojżesza z której za bardzo nic nie wiemy i z której właściwie nic nie wynika. Nie można tej wypowiedzi Mojżesza dopasować do konkretnego okresu czasu.
Dla ortodoksyjnych Żydów bardzo ważnym argumentem w tej kwestii, ma być uznanie przez Mesjasza Tory ustnej, jeżeli Mesjasz jej zaprzeczy to znaczy,że nie jest Mesjaszem prawdziwym.
A teraz zadanie dla Ciebie. Podaj mi chociaż jeden wersecik z Tory gdzie zapisano czy wspomniano o jakieś Torze ustnej-podaj mi jeden malutki wersecik. Będę bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

Korn pisze:wed³ug wyk³adni judaistycznej prawdziwym prorokiem jest ten, którego proroctwa spe³ni³y siê w jego pokoleniu, wtedy proroka uwa¿a siê za prawdziwego,


¯ydzi kieruj±c siê tak± wyk³adni±, przeoczyli fakt pierwszej obecno¶ci Pana Jezusa, jako Chrystusa w ciele, dlatego zatwardzili serca swe. Domagali siê od niego, aby im pokaza³ znak z nieba, ¿e jest Mesjaszem i powiedzia³ im, jak± moc± naucza i czyni ró¿ne rzeczy? Odpowiedzia³ im w ten sposób, ¿e skierowa³ ich uwagê na chrzest Jana. Jego dzia³alno¶æ zosta³a zapowiedziana w czasie uznawanej przez ¯ydów s³u¿by ¶wi±tynnej. Z tego powodu powinni znaæ odpowied¼ na stawiane Panu Jezusowi pytania. Jednak ¿aden z wariantów im nie odpowiada³, dlatego powiedzieli, ¿e nie wiedz±, wiêc nawet zmartwychwsta³y ich by nie przekona³:
A gdy On przyszed³ do ¶wi±tyni, przyst±pili do niego, gdy naucza³, arcykap³ani i starsi ludu, mówi±c: Jak± moc± to czynisz i kto ci da³ tê moc? (24) A Jezus, odpowiadaj±c, rzek³ im: Zapytam i ja was o jedn± rzecz; je¶li mi na ni± odpowiecie, i Ja wam powiem, jak± moc± to czyniê: (25) Sk±d by³ chrzest Jana? Z nieba czy z ludzi? Mt. 21:23-25

Moj¿esz powiedzia³: Proroka, jak ja, spo¶ród braci waszych wzbudzi wam Pan, Bóg; jego s³uchaæ bêdziecie we wszystkim, cokolwiek do was mówiæ bêdzie. (23) I stanie siê, ¿e ka¿dy, kto by nie s³ucha³ owego proroka, z ludu wytêpiony bêdzie. (24) I wszyscy prorocy, pocz±wszy od Samuela, którzy kolejno mówili, zapowiadali te dni. Dz. 3:22-24

Oto Ja posy³am mojego anio³a, aby mi przygotowa³ drogê przede mn±. Potem nagle przyjdzie do swej ¶wi±tyni Pan, którego oczekujecie, to jest anio³ przymierza, którego pragniecie. Zaiste, on przyjdzie - mówi Pan Zastêpów. (2) Lecz kto bêdzie móg³ znie¶æ dzieñ jego przyj¶cia i kto siê ostoi, gdy siê uka¿e? Gdy¿ jest on jak ogieñ odlewacza, jak ³ug foluszników.
(23) Oto Ja po¶lê wam proroka Eliasza, zanim przyjdzie wielki i straszny dzieñ Pana, (24) i zwróci serca ojców ku synom, a serca synów ku ich ojcom, abym, gdy przyjdê, nie ob³o¿y³ ziemi kl±tw±. Mal. 1;1,2, 23,24

(25) Sk±d by³ chrzest Jana? Z nieba czy z ludzi? A oni rozwa¿ali to sami w sobie, mówi±c: Je¶li powiemy, ¿e z nieba, rzeknie nam: Czemu wiêc nie uwierzyli¶cie mu? (26) Je¶li za¶ powiemy: Z ludzi, boimy siê ludu, albowiem wszyscy maj± Jana za proroka. (27) I odpowiadaj±c Jezusowi, rzekli: Nie wiemy. Rzek³ i On do nich: To i Ja wam nie powiem, jak± moc± to czyniê. Mt. 21:25-27

Je¶li Moj¿esza i proroków nie s³uchaj±, to choæby kto z umar³ych powsta³, te¿ nie uwierz±. £k. 16:31
Proroctwa maj± siê tym do siebie, ¿e nie odnosz± siê do pojedynczych epizodów, lecz do d³ugotrwa³ych procesów wydarzeñ. Z tego powodu prorok akcentuje wyra¼nie pocz±tek (jakby inauguracja, czy zasiew) tego procesu, który rozpoczyna siê w fazie przygotowawczej (projektowej czy modelowej) i rzeczywistej. Cz³owiek cielesny ma mo¿liwo¶æ uczestniczenia tylko w do¶wiadczeniu i potwierdzeniu tej wstêpnej czê¶ci proroctwa, która dotyczy inauguracji, ale pokazuje mu ca³y proces w miniaturze, jakby w pigu³ce. W taki sposób otrzymujemy wiec informacjê i o odleg³ym w czasie koñcu (zakoñczenie, czy ¿niwo) tego procesu,.

Inauguracja jest tylko miniatur± ca³ego procesu wydarzeñ, tak jak pocz±tek wulkanicznej góry jest miniatur± jej ca³ej. Mo¿na to jednak komu¶ pokazaæ obrazowo na modelowym przyk³adzie, np., w hucie przez wylewanie pod ci¶nieniem, pionowo w górê surówki metalu. Podobnie pojedyncze ziarno, które jest wsiewane jest zapowiedzi± zbioru tych, które z niego wyrosn± w procesie wegetacji ro¶lin. Przy zasiewie mamy ma³± sto¿kow± pryzmê, a po ¿niwie du¿±. Obie s± jednok³adne wzglêdem siebie. Pompowany ma³y balonik jest jednok³adn± jego miniatur± w stanie po napompowaniu go do jego dopuszczalnego rozmiaru, itp., itd. Kto zna tego rodzaju prawid³owo¶ci, ten jest w stanie przewidzieæ, jaki bêdzie stan na koñcu.

Prorocy przepowiadali przysz³e wydarzenia wed³ug zasady:
droga sprawiedliwych jest jak blask zorzy porannej, która coraz ja¶niej ¶wieci a¿ do bia³ego dnia. Prz. 4:18 NP.
¶cieszka sprawiedliwych jako ¶wiat³o¶æ jasna, która im dalej tem bardziej ¶wieci, a¿ do dnia doskona³ego. Prz. 4:18 BG
Je¿eli prorok wypowiada siê na temat przysz³o¶ci, to najpierw tylko na tyle ogólnie, na ile pozwalaj± dostêpne mu podstawy. Nastêpnie inny wraz z poszerzaniem siê tej podstawy mo¿e wypowiedzieæ siê wiêcej, bardziej szczegó³owo o tej przysz³o¶ci. W ten sposób od przedstawiania spraw ogólnych, przechodzi do coraz bardziej szczegó³owych, a¿ do osi±gniêcia pe³nej jasno¶ci przepowiedni o tej przysz³o¶ci. Wed³ug tej zasady nie wystêpuje co¶ takiego jak „nowe ¶wiat³o”, a tylko ja¶niejsze ¶wiat³o.

Podobnie jest z rozpoznawaniem wype³niaj±cych siê proroctw od ogó³ów do szczegó³ów. Przyk³adowo: je¿eli w zasiêgu moich zmys³ów pojawi siê co¶ nowego w sposób niewyra¼ny, to powiem, ¿e pojawi³ siê jaki¶ obiekt. Gdy nastêpnie poznam, ¿e on siê porusza, to tak stwierdzê. Pó¼niej mogê stwierdziæ czy to jest istota ¿ywa, czy maszyna; pojazd drogowy, torowy, wodny, czy powietrzny. Wraz z dalszym jego poznaniem mogê podaæ markê pojazdu, model itp.
Odpowiednio do powy¿szego przyk³adu, nastêpuje te¿ poznawanie nowego cz³owieka od jego poczêcia, a¿ do naturalnej ¶mierci. W taki jednok³adny sposób poznajemy te¿ przysz³o¶æ ¶wiata. ¯adne z pó¼niejszych stwierdzeñ nie bêdzie sprzeczne z wcze¶niejszym. Na tym polega postêpowanie w ¶wiat³o¶ci, a¿ do poznania doskona³ego stanu przysz³o¶ci.

Tak, wiêc ka¿dy prorok u¿ywa rozumu z boja¼ni± dla Boga i z szacunkiem dla bli¼niego, tak w sytuacji przepowiadania przysz³o¶ci, jak i w sytuacji jej rozpoznawania na podstawie zapisanych proroctw. Proroctwa by³y dane pod wp³ywem Ducha ¦wiêtego Boga Ojca (D¦BO) i tylko pod jego wp³ywem mog± byæ odczytane i rozpoznane.
Korn pisze:rzekome "proroctwa" Daniela wybiegaj±ce daleko w przysz³o¶æ wzglêdem Jezusa, to tak¿e ¿adne proroctwa, bo nie spe³ni³y siê w jego pokoleniu.
Proroctwa Daniela spe³ni³y siê inauguracyjnie w stanie rzeczywistego ich spe³niania siê, zgodnie z powy¿szym komentarzem. On za pomoc± symboli i obrazów, przedstawi³ nam ich projekcjê w ca³ej kompozycji. Uczyni³ to w czasie babiloñskiej inauguracji, rozpoczynaj±cej realizacjê ca³ego procesu, obejmuj±cego okres od 606 r. p.n.e. do 1914 r. n.e., czyli tzw. „siedem czasów pogan” i troszeczkê dalej. Te troszeczkê dalej obejmuje czas powstania spo³eczeñstwa wyboru od I wojny ¶wiatowej. Temu spo³eczeñstwu przywrócono zmys³y i w³adzê, tak, ¿e otrzyma³o moc do zakoñczenia panowania monarchów, wed³ug formu³y: „Król mi³o¶ciwie panuj±cy z ³aski Bo¿ej”. Bêdzie mu dana jeszcze wiêksza w³adza, gdy powstan± Staro¿ytni prorocy.

A¿ do czasu anarchii, s³udzy spo³eczeñstwa wyboru bêd± szukaæ elektoratu w ka¿dej kampanii wyborczej. W czasie anarchii zostanie spalony stan z³udy, o którym prorokowa³ prorok Jeremiasz, co jest napisane:
Panie, mocy moja, twierdzo moja i ucieczko moja w dniu niedoli! Do ciebie przyjd± narody od krañców ziemi i powiedz±: Tylko z³udê posiedli nasi ojcowie, nico¶ci, z których nie ma po¿ytku. (20) Czy cz³owiek mo¿e uczyniæ sobie bogów? Przecie¿ to nie s± bogowie! (21) Dlatego oto Ja sprawiê, ¿e poznaj±, tym razem sprawiê, ¿e poznaj± moj± rêkê i moj± moc i bêd± wiedzieli, ¿e moje imiê jest Pan (Jehowa). Jer. 16:19-21
Do przedstawicieli gliny z snu Nabuchodonozora o pos±gu, gliny która istnieje w zwi±zku z ¿elazem, ale mieni siê byæ kamieniem, odnosz± siê s³owa proroka Izajasza 28:14-20:

Kod: Zaznacz cały

S³uchajcie S³owa JEHOWY mê¿owie szydercy. Poniewa¿ zachowujecie siê dumnie (mówicie w sercu swoim): Uczynili¶my przymierze obok królestwa ¶mierci, od otch³ani  zaprowadzamy porz±dek proroków, bicz gwa³towny nie dosiêgnie nas kiedy przejdzie; poniewa¿ k³amstwo uczynili¶my schronieniem (nadziej±), fa³szyw± przysiêgê zataili¶my. 
(zgodnie z biblijn± numeracj± Stronga) 
c.d. wg. NP.
Schronienie k³amstwa zmiecie grad, a kryjówkê zalej± wody, I wasze przymierze ze ¶mierci± zostanie zerwane, a wasza umowa z krain± umar³ych nie ostoi siê. Gdy nadejdzie klêska potopu (bicz gwa³towny), zostaniecie zdeptani. Ilekroæ nadejdzie, pochwyci was, a bêdzie nadchodziæ ka¿dego ranka, we dnie i w nocy i tylko groz± bêdzie rozumienie objawienia. Gdy¿ za krótkie jest ³o¿e, aby siê mo¿na wyci±gn±æ, a za w±skie przykrycie, aby siê mo¿na otuliæ.
Uczynili¶my przymierze - zawarli¶my uk³ad, jak kamieñ z Dan 2;34,35;
królestwa ¶mierci - królestwa pos±gu z 2 rozdz. Daniela, chocia¿ s± glin±;
od otch³ani - bestia wystêpuj±ca z otch³ani b³êdu;
bicz gwa³towny – z Iz 11:4 i 2Tes 2:8
fa³szywa przysiêga - dotyczy np. t³umaczenia Mt. 28:19 tak: w imiê Ojca i Syna i Ducha ¦wiêtego; zamiast – dla s³awy Ojca i Syna i to Duchem ¦wiêtego, albo co jest poprawniejsze, dla s³awienia Pana Jezusa, czyli Syna Bo¿ego. Kto ma jego ten ma i Ojca.

Co siê wiêc wype³ni³o z proroctwa Daniela? Otó¿ rozpoznajê wyra¼nie, ¿e wed³ug historii, powsta³a cywilna w³adza cesarska.

Kod: Zaznacz cały

w. 20 (wtedy) zostanie ustanowiony (5975) nastêpny (5921) urz±d (3653), /gdy/ roze¶le-wyprawi (5674) poborców podatków (5065) /w/ chwale (1925) królestwa (4438); okaleczony (7665) /w swym/ pierwszym (259) okresie (3117), /bêdzie/ nieprawy (3808) w rozgniewaniu (639) /i/ nieprawy (3808) w walce (4421). 


nastêpny urz±d – chodzi o nastêpny urz±d po urzêdzie królewskim, czyli po tym istniej±cym w pañstwie Macedoñskim. Nastêpnym by³, wiêc urz±d cesarski w Imperium Rzymskim.

Pierwszy okres - to antyczny Rzym cesarski, a w ogólno¶ci w³adza cywilna, albo w³adza zwierzchnia.

Kod: Zaznacz cały

w. 21 Uka¿e siê (5975) nikczemnik (959) na (5921) /jego/ urzêdzie (3653), /który/ nieprawo¶æ (3808) rozkrzewi (5921) w (5921) majestacie (1935) w³adzy królewskiej (4438). Przychodz±c (935) w pokoju (7962), chwyci (2388) królestwo (4438) ob³udnie, pochlebstwem (2519). 
Na urzêdzie cesarskim, najpierw w potajemny sposób dzia³a³a tajemnica nieprawo¶ci, czyli wielki róg koz³a z 8 rozdzia³u Ks. Daniela, a pó¼niej pod postaci± papiestwa, cz³owiek grzechu zasiad³ w Ko¶ciele.

nikczemnik - król niewstydliwej twarzy i chytry, z Dan 8:23

Z Dan. 11:21 harmonizuje równie¿, t³umaczenie Dan 11:27

Kod: Zaznacz cały

Dwojakim (8147) królowaniem (4428) potajemnie (3824) szkodziæ bêdzie (4827) a przy (5921) jednym (259) stole (7979) fa³szywe (3577) obietnice uczyni (1696), /ale/ niepewnym (3808) zostanie (6743), z tego powodu (3588), /jego/ trwanie, panowanie (5750) dokoñczy siê (7093) /w/ czasie zamierzonym (4150) tzn. w czasie ostatecznym. 


szkodziæ bêdzie - Dan 7:8,20,24; 8:9-12,23-25
przy jednym stole – z pozosta³ymi siedmioma królami z Dan 7:20, dla nich - fa³szywe obietnice uczyni, Obj 13:11-14

Z powodu takiego zwodniczego dzia³ania s±d nad systemem papieskim rozpocz±³ siê od Wielkiej Rewolucji Francuskiej i by³ kontynuowany w Wio¶nie Ludów, Zjednoczeniu W³och i likwidacji Pañstwa Ko¶cielnego, Wielkiej Rewolucji Pa¼dziernikowej, Wspólnocie Pañstw Socjalistycznych, drugim etapie Solidarno¶ci (gdy kamieñ m³yñski zostanie wrzucony do morza) i w anarchii, gdy jako rozgrzany roztrzaska siê z powodu zetkniêcia z wod±.
Potem odbêdzie siê s±d i pozbawi± go w³adzy, aby j± ostatecznie zniszczyæ i obaliæ. (27) Królestwo, w³adza i moc nad wszystkimi królestwami pod ca³ym niebem bêd± przekazane ludowi ¦wiêtych Najwy¿szego. Jego królestwo jest królestwem wiecznym, a wszystkie moce jemu bêd± s³u¿yæ i jemu bêd± poddane. Dn. 7:26,27
S±d ten jest, wiêc ca³ym pasmem wstrz±¶nieñ, smagania i leczenia, spazmów porodowych i ulg, czyli wytracaniem a¿ do koñca, co jest zgodne z tre¶ci± Izj. 28:19
Gdy nadejdzie klêska potopu (bicz gwa³towny), zostaniecie zdeptani. Ilekroæ nadejdzie, pochwyci was, a bêdzie nadchodziæ ka¿dego ranka, we dnie i w nocy i tylko groz± bêdzie rozumienie objawienia.
Do wydarzeñ wype³niaj±cych siê z proroctwa Daniela, nale¿y te¿ powstanie urzêdu w Islamie, o czym jest napisane w Dn. 11:7, a tak¿e powstanie ogólno¶wiatowego systemu z Dn. 11:36-39. Dzie³o to rozpoczê³a WRF i Napoleon w swej kampanii na Egipt. Ponadto od XIX w, trwa rozmno¿enie siê umiejêtno¶ci.
Korn pisze:Mesjasz to bardzo zagadkowa postaæ, s± ró¿ne opinie na ten temat, i to nawet w¶ród samych ¯ydów. Jedni wierz± w Mesjasza drudzy nie. S± te¿ tacy co wierz± w dwóch Mesjaszy. ¯ydzi wypisali ca³± paletê zagadnieñ po jakich poznamy "prawdziwego Mesjasza" A dla mnie w tej kwestii nie s± wa¿ne ¿adne proroctwa, tylko mglista wypowied¼ Moj¿esza z której za bardzo nic nie wiemy i z której w³a¶ciwie nic nie wynika. Nie mo¿na tej wypowiedzi Moj¿esza dopasowaæ do konkretnego okresu czasu.

Dla ortodoksyjnych ¯ydów bardzo wa¿nym argumentem w tej kwestii, ma byæ uznanie przez Mesjasza Tory ustnej, je¿eli Mesjasz jej zaprzeczy to znaczy, ¿e nie jest Mesjaszem prawdziwym.

Swój stosunek do nauk ¿ydowskich, Pan Jezus wyrazi³ nastêpuj±co:

S³yszeli¶cie, ¿e powiedziano wam, a Ja wam powiadam
Wi±¿± ciê¿kie brzemiona na ludzi
Lud ten zbli¿a siê do mnie ustami swymi
Nie uznali Go za Mesjasza, a tylko ob³udnie za nauczyciela, gdy¿ zarzucili mu, ¿e ma demona, szaleje i moc± ksiêcia demonów wypêdza demony. W zwi±zku z tym Pan Jezus powiedzia³ im, ¿e nie ujrz± go a¿ do czasu, gdy powiedz±” B³ogos³awiony, który przychodzi w imieniu Pañskim. Dopiero wtedy, gdy bêdzie na nich wylany duch ³aski i b³agania, to bêd± nawet p³akaæ i b³agaæ o przebaczenie. Poznaj± go wszyscy, którzy go przebodli, czyli ¯ydzi i poganie, dlatego wszystkie narody bêd± p³akaæ i narzekaæ z tego powodu, co uczynili Chrystusowi i jego Ko¶cio³owi, Zac. 12:11-13; Ap. 1:7; Mt. 24:30,31
Korn pisze:A teraz zadanie dla Ciebie. Podaj mi chocia¿ jeden wersecik z Tory gdzie zapisano czy wspomniano o jakie¶ Torze ustnej-podaj mi jeden malutki wersecik. Bêdê bardzo wdziêczny.
Nie wiem, po co Tobie jest potrzebny taki wersecik?
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”