Korn pisze:wed³ug wyk³adni judaistycznej prawdziwym prorokiem jest ten, którego proroctwa spe³ni³y siê w jego pokoleniu, wtedy proroka uwa¿a siê za prawdziwego,
¯ydzi kieruj±c siê tak± wyk³adni±, przeoczyli fakt pierwszej obecno¶ci Pana Jezusa, jako Chrystusa w ciele, dlatego zatwardzili serca swe. Domagali siê od niego, aby im pokaza³ znak z nieba, ¿e jest Mesjaszem i powiedzia³ im, jak± moc± naucza i czyni ró¿ne rzeczy? Odpowiedzia³ im w ten sposób, ¿e skierowa³ ich uwagê na chrzest Jana. Jego dzia³alno¶æ zosta³a zapowiedziana w czasie uznawanej przez ¯ydów s³u¿by ¶wi±tynnej. Z tego powodu powinni znaæ odpowied¼ na stawiane Panu Jezusowi pytania. Jednak ¿aden z wariantów im nie odpowiada³, dlatego powiedzieli, ¿e nie wiedz±, wiêc nawet zmartwychwsta³y ich by nie przekona³:
A gdy On przyszed³ do ¶wi±tyni, przyst±pili do niego, gdy naucza³, arcykap³ani i starsi ludu, mówi±c: Jak± moc± to czynisz i kto ci da³ tê moc? (24) A Jezus, odpowiadaj±c, rzek³ im: Zapytam i ja was o jedn± rzecz; je¶li mi na ni± odpowiecie, i Ja wam powiem, jak± moc± to czyniê: (25) Sk±d by³ chrzest Jana? Z nieba czy z ludzi? Mt. 21:23-25
Moj¿esz powiedzia³: Proroka, jak ja, spo¶ród braci waszych wzbudzi wam Pan, Bóg; jego s³uchaæ bêdziecie we wszystkim, cokolwiek do was mówiæ bêdzie. (23) I stanie siê, ¿e ka¿dy, kto by nie s³ucha³ owego proroka, z ludu wytêpiony bêdzie. (24) I wszyscy prorocy, pocz±wszy od Samuela, którzy kolejno mówili, zapowiadali te dni. Dz. 3:22-24
Oto Ja posy³am mojego anio³a, aby mi przygotowa³ drogê przede mn±. Potem nagle przyjdzie do swej ¶wi±tyni Pan, którego oczekujecie, to jest anio³ przymierza, którego pragniecie. Zaiste, on przyjdzie - mówi Pan Zastêpów. (2) Lecz kto bêdzie móg³ znie¶æ dzieñ jego przyj¶cia i kto siê ostoi, gdy siê uka¿e? Gdy¿ jest on jak ogieñ odlewacza, jak ³ug foluszników.
(23) Oto Ja po¶lê wam proroka Eliasza, zanim przyjdzie wielki i straszny dzieñ Pana, (24) i zwróci serca ojców ku synom, a serca synów ku ich ojcom, abym, gdy przyjdê, nie ob³o¿y³ ziemi kl±tw±. Mal. 1;1,2, 23,24
(25) Sk±d by³ chrzest Jana? Z nieba czy z ludzi? A oni rozwa¿ali to sami w sobie, mówi±c: Je¶li powiemy, ¿e z nieba, rzeknie nam: Czemu wiêc nie uwierzyli¶cie mu? (26) Je¶li za¶ powiemy: Z ludzi, boimy siê ludu, albowiem wszyscy maj± Jana za proroka. (27) I odpowiadaj±c Jezusowi, rzekli: Nie wiemy. Rzek³ i On do nich: To i Ja wam nie powiem, jak± moc± to czyniê. Mt. 21:25-27
Je¶li Moj¿esza i proroków nie s³uchaj±, to choæby kto z umar³ych powsta³, te¿ nie uwierz±. £k. 16:31
Proroctwa maj± siê tym do siebie, ¿e nie odnosz± siê do pojedynczych epizodów, lecz do d³ugotrwa³ych procesów wydarzeñ. Z tego powodu prorok akcentuje wyra¼nie pocz±tek (jakby inauguracja, czy zasiew) tego procesu, który rozpoczyna siê w fazie przygotowawczej (projektowej czy modelowej) i rzeczywistej. Cz³owiek cielesny ma mo¿liwo¶æ uczestniczenia tylko w do¶wiadczeniu i potwierdzeniu tej wstêpnej czê¶ci proroctwa, która dotyczy inauguracji, ale pokazuje mu ca³y proces w miniaturze, jakby w pigu³ce. W taki sposób otrzymujemy wiec informacjê i o odleg³ym w czasie koñcu (zakoñczenie, czy ¿niwo) tego procesu,.
Inauguracja jest tylko miniatur± ca³ego procesu wydarzeñ, tak jak pocz±tek wulkanicznej góry jest miniatur± jej ca³ej. Mo¿na to jednak komu¶ pokazaæ obrazowo na modelowym przyk³adzie, np., w hucie przez wylewanie pod ci¶nieniem, pionowo w górê surówki metalu. Podobnie pojedyncze ziarno, które jest wsiewane jest zapowiedzi± zbioru tych, które z niego wyrosn± w procesie wegetacji ro¶lin. Przy zasiewie mamy ma³± sto¿kow± pryzmê, a po ¿niwie du¿±. Obie s± jednok³adne wzglêdem siebie. Pompowany ma³y balonik jest jednok³adn± jego miniatur± w stanie po napompowaniu go do jego dopuszczalnego rozmiaru, itp., itd. Kto zna tego rodzaju prawid³owo¶ci, ten jest w stanie przewidzieæ, jaki bêdzie stan na koñcu.
Prorocy przepowiadali przysz³e wydarzenia wed³ug zasady:
droga sprawiedliwych jest jak blask zorzy porannej, która coraz ja¶niej ¶wieci a¿ do bia³ego dnia. Prz. 4:18 NP.
¶cieszka sprawiedliwych jako ¶wiat³o¶æ jasna, która im dalej tem bardziej ¶wieci, a¿ do dnia doskona³ego. Prz. 4:18 BG
Je¿eli prorok wypowiada siê na temat przysz³o¶ci, to najpierw tylko na tyle ogólnie, na ile pozwalaj± dostêpne mu podstawy. Nastêpnie inny wraz z poszerzaniem siê tej podstawy mo¿e wypowiedzieæ siê wiêcej, bardziej szczegó³owo o tej przysz³o¶ci. W ten sposób od przedstawiania spraw ogólnych, przechodzi do coraz bardziej szczegó³owych, a¿ do osi±gniêcia pe³nej jasno¶ci przepowiedni o tej przysz³o¶ci. Wed³ug tej zasady nie wystêpuje co¶ takiego jak „nowe ¶wiat³o”, a tylko ja¶niejsze ¶wiat³o.
Podobnie jest z rozpoznawaniem wype³niaj±cych siê proroctw od ogó³ów do szczegó³ów. Przyk³adowo: je¿eli w zasiêgu moich zmys³ów pojawi siê co¶ nowego w sposób niewyra¼ny, to powiem, ¿e pojawi³ siê jaki¶ obiekt. Gdy nastêpnie poznam, ¿e on siê porusza, to tak stwierdzê. Pó¼niej mogê stwierdziæ czy to jest istota ¿ywa, czy maszyna; pojazd drogowy, torowy, wodny, czy powietrzny. Wraz z dalszym jego poznaniem mogê podaæ markê pojazdu, model itp.
Odpowiednio do powy¿szego przyk³adu, nastêpuje te¿ poznawanie nowego cz³owieka od jego poczêcia, a¿ do naturalnej ¶mierci. W taki jednok³adny sposób poznajemy te¿ przysz³o¶æ ¶wiata. ¯adne z pó¼niejszych stwierdzeñ nie bêdzie sprzeczne z wcze¶niejszym. Na tym polega postêpowanie w ¶wiat³o¶ci, a¿ do poznania doskona³ego stanu przysz³o¶ci.
Tak, wiêc ka¿dy prorok u¿ywa rozumu z boja¼ni± dla Boga i z szacunkiem dla bli¼niego, tak w sytuacji przepowiadania przysz³o¶ci, jak i w sytuacji jej rozpoznawania na podstawie zapisanych proroctw. Proroctwa by³y dane pod wp³ywem Ducha ¦wiêtego Boga Ojca (D¦BO) i tylko pod jego wp³ywem mog± byæ odczytane i rozpoznane.
Korn pisze:rzekome "proroctwa" Daniela wybiegaj±ce daleko w przysz³o¶æ wzglêdem Jezusa, to tak¿e ¿adne proroctwa, bo nie spe³ni³y siê w jego pokoleniu.
Proroctwa Daniela spe³ni³y siê inauguracyjnie w stanie rzeczywistego ich spe³niania siê, zgodnie z powy¿szym komentarzem. On za pomoc± symboli i obrazów, przedstawi³ nam ich projekcjê w ca³ej kompozycji. Uczyni³ to w czasie babiloñskiej inauguracji, rozpoczynaj±cej realizacjê ca³ego procesu, obejmuj±cego okres od 606 r. p.n.e. do 1914 r. n.e., czyli tzw. „siedem czasów pogan” i troszeczkê dalej. Te troszeczkê dalej obejmuje czas powstania spo³eczeñstwa wyboru od I wojny ¶wiatowej. Temu spo³eczeñstwu przywrócono zmys³y i w³adzê, tak, ¿e otrzyma³o moc do zakoñczenia panowania monarchów, wed³ug formu³y: „Król mi³o¶ciwie panuj±cy z ³aski Bo¿ej”. Bêdzie mu dana jeszcze wiêksza w³adza, gdy powstan± Staro¿ytni prorocy.
A¿ do czasu anarchii, s³udzy spo³eczeñstwa wyboru bêd± szukaæ elektoratu w ka¿dej kampanii wyborczej. W czasie anarchii zostanie spalony stan z³udy, o którym prorokowa³ prorok Jeremiasz, co jest napisane:
Panie, mocy moja, twierdzo moja i ucieczko moja w dniu niedoli! Do ciebie przyjd± narody od krañców ziemi i powiedz±: Tylko z³udê posiedli nasi ojcowie, nico¶ci, z których nie ma po¿ytku. (20) Czy cz³owiek mo¿e uczyniæ sobie bogów? Przecie¿ to nie s± bogowie! (21) Dlatego oto Ja sprawiê, ¿e poznaj±, tym razem sprawiê, ¿e poznaj± moj± rêkê i moj± moc i bêd± wiedzieli, ¿e moje imiê jest Pan (Jehowa). Jer. 16:19-21
Do przedstawicieli gliny z snu Nabuchodonozora o pos±gu, gliny która istnieje w zwi±zku z ¿elazem, ale mieni siê byæ kamieniem, odnosz± siê s³owa proroka Izajasza 28:14-20:
Kod: Zaznacz cały
S³uchajcie S³owa JEHOWY mê¿owie szydercy. Poniewa¿ zachowujecie siê dumnie (mówicie w sercu swoim): Uczynili¶my przymierze obok królestwa ¶mierci, od otch³ani zaprowadzamy porz±dek proroków, bicz gwa³towny nie dosiêgnie nas kiedy przejdzie; poniewa¿ k³amstwo uczynili¶my schronieniem (nadziej±), fa³szyw± przysiêgê zataili¶my.
(zgodnie z biblijn± numeracj± Stronga)
c.d. wg. NP.
Schronienie k³amstwa zmiecie grad, a kryjówkê zalej± wody, I wasze przymierze ze ¶mierci± zostanie zerwane, a wasza umowa z krain± umar³ych nie ostoi siê. Gdy nadejdzie klêska potopu (bicz gwa³towny), zostaniecie zdeptani. Ilekroæ nadejdzie, pochwyci was, a bêdzie nadchodziæ ka¿dego ranka, we dnie i w nocy i tylko groz± bêdzie rozumienie objawienia. Gdy¿ za krótkie jest ³o¿e, aby siê mo¿na wyci±gn±æ, a za w±skie przykrycie, aby siê mo¿na otuliæ.
Uczynili¶my przymierze - zawarli¶my uk³ad, jak kamieñ z Dan 2;34,35;
królestwa ¶mierci - królestwa pos±gu z 2 rozdz. Daniela, chocia¿ s± glin±;
od otch³ani - bestia wystêpuj±ca z otch³ani b³êdu;
bicz gwa³towny – z Iz 11:4 i 2Tes 2:8
fa³szywa przysiêga - dotyczy np. t³umaczenia Mt. 28:19 tak: w imiê Ojca i Syna i Ducha ¦wiêtego; zamiast – dla s³awy Ojca i Syna i to Duchem ¦wiêtego, albo co jest poprawniejsze, dla s³awienia Pana Jezusa, czyli Syna Bo¿ego. Kto ma jego ten ma i Ojca.
Co siê wiêc wype³ni³o z proroctwa Daniela? Otó¿ rozpoznajê wyra¼nie, ¿e wed³ug historii, powsta³a cywilna w³adza cesarska.
Kod: Zaznacz cały
w. 20 (wtedy) zostanie ustanowiony (5975) nastêpny (5921) urz±d (3653), /gdy/ roze¶le-wyprawi (5674) poborców podatków (5065) /w/ chwale (1925) królestwa (4438); okaleczony (7665) /w swym/ pierwszym (259) okresie (3117), /bêdzie/ nieprawy (3808) w rozgniewaniu (639) /i/ nieprawy (3808) w walce (4421).
nastêpny urz±d – chodzi o nastêpny urz±d po urzêdzie królewskim, czyli po tym istniej±cym w pañstwie Macedoñskim. Nastêpnym by³, wiêc urz±d cesarski w Imperium Rzymskim.
Pierwszy okres - to antyczny Rzym cesarski, a w ogólno¶ci w³adza cywilna, albo w³adza zwierzchnia.
Kod: Zaznacz cały
w. 21 Uka¿e siê (5975) nikczemnik (959) na (5921) /jego/ urzêdzie (3653), /który/ nieprawo¶æ (3808) rozkrzewi (5921) w (5921) majestacie (1935) w³adzy królewskiej (4438). Przychodz±c (935) w pokoju (7962), chwyci (2388) królestwo (4438) ob³udnie, pochlebstwem (2519).
Na urzêdzie cesarskim, najpierw w potajemny sposób dzia³a³a tajemnica nieprawo¶ci, czyli wielki róg koz³a z 8 rozdzia³u Ks. Daniela, a pó¼niej pod postaci± papiestwa, cz³owiek grzechu zasiad³ w Ko¶ciele.
nikczemnik - król niewstydliwej twarzy i chytry, z Dan 8:23
Z Dan. 11:21 harmonizuje równie¿, t³umaczenie Dan 11:27
Kod: Zaznacz cały
Dwojakim (8147) królowaniem (4428) potajemnie (3824) szkodziæ bêdzie (4827) a przy (5921) jednym (259) stole (7979) fa³szywe (3577) obietnice uczyni (1696), /ale/ niepewnym (3808) zostanie (6743), z tego powodu (3588), /jego/ trwanie, panowanie (5750) dokoñczy siê (7093) /w/ czasie zamierzonym (4150) tzn. w czasie ostatecznym.
szkodziæ bêdzie - Dan 7:8,20,24; 8:9-12,23-25
przy jednym stole – z pozosta³ymi siedmioma królami z Dan 7:20, dla nich - fa³szywe obietnice uczyni, Obj 13:11-14
Z powodu takiego zwodniczego dzia³ania s±d nad systemem papieskim rozpocz±³ siê od Wielkiej Rewolucji Francuskiej i by³ kontynuowany w Wio¶nie Ludów, Zjednoczeniu W³och i likwidacji Pañstwa Ko¶cielnego, Wielkiej Rewolucji Pa¼dziernikowej, Wspólnocie Pañstw Socjalistycznych, drugim etapie Solidarno¶ci (gdy kamieñ m³yñski zostanie wrzucony do morza) i w anarchii, gdy jako rozgrzany roztrzaska siê z powodu zetkniêcia z wod±.
Potem odbêdzie siê s±d i pozbawi± go w³adzy, aby j± ostatecznie zniszczyæ i obaliæ. (27) Królestwo, w³adza i moc nad wszystkimi królestwami pod ca³ym niebem bêd± przekazane ludowi ¦wiêtych Najwy¿szego. Jego królestwo jest królestwem wiecznym, a wszystkie moce jemu bêd± s³u¿yæ i jemu bêd± poddane. Dn. 7:26,27
S±d ten jest, wiêc ca³ym pasmem wstrz±¶nieñ, smagania i leczenia, spazmów porodowych i ulg, czyli wytracaniem a¿ do koñca, co jest zgodne z tre¶ci± Izj. 28:19
Gdy nadejdzie klêska potopu (bicz gwa³towny), zostaniecie zdeptani. Ilekroæ nadejdzie, pochwyci was, a bêdzie nadchodziæ ka¿dego ranka, we dnie i w nocy i tylko groz± bêdzie rozumienie objawienia.
Do wydarzeñ wype³niaj±cych siê z proroctwa Daniela, nale¿y te¿ powstanie urzêdu w Islamie, o czym jest napisane w Dn. 11:7, a tak¿e powstanie ogólno¶wiatowego systemu z Dn. 11:36-39. Dzie³o to rozpoczê³a WRF i Napoleon w swej kampanii na Egipt. Ponadto od XIX w, trwa rozmno¿enie siê umiejêtno¶ci.
Korn pisze:Mesjasz to bardzo zagadkowa postaæ, s± ró¿ne opinie na ten temat, i to nawet w¶ród samych ¯ydów. Jedni wierz± w Mesjasza drudzy nie. S± te¿ tacy co wierz± w dwóch Mesjaszy. ¯ydzi wypisali ca³± paletê zagadnieñ po jakich poznamy "prawdziwego Mesjasza" A dla mnie w tej kwestii nie s± wa¿ne ¿adne proroctwa, tylko mglista wypowied¼ Moj¿esza z której za bardzo nic nie wiemy i z której w³a¶ciwie nic nie wynika. Nie mo¿na tej wypowiedzi Moj¿esza dopasowaæ do konkretnego okresu czasu.
Dla ortodoksyjnych ¯ydów bardzo wa¿nym argumentem w tej kwestii, ma byæ uznanie przez Mesjasza Tory ustnej, je¿eli Mesjasz jej zaprzeczy to znaczy, ¿e nie jest Mesjaszem prawdziwym.
Swój stosunek do nauk ¿ydowskich, Pan Jezus wyrazi³ nastêpuj±co:
S³yszeli¶cie, ¿e powiedziano wam, a Ja wam powiadam
Wi±¿± ciê¿kie brzemiona na ludzi
Lud ten zbli¿a siê do mnie ustami swymi
Nie uznali Go za Mesjasza, a tylko ob³udnie za nauczyciela, gdy¿ zarzucili mu, ¿e ma demona, szaleje i moc± ksiêcia demonów wypêdza demony. W zwi±zku z tym Pan Jezus powiedzia³ im, ¿e nie ujrz± go a¿ do czasu, gdy powiedz±” B³ogos³awiony, który przychodzi w imieniu Pañskim. Dopiero wtedy, gdy bêdzie na nich wylany duch ³aski i b³agania, to bêd± nawet p³akaæ i b³agaæ o przebaczenie. Poznaj± go wszyscy, którzy go przebodli, czyli ¯ydzi i poganie, dlatego wszystkie narody bêd± p³akaæ i narzekaæ z tego powodu, co uczynili Chrystusowi i jego Ko¶cio³owi, Zac. 12:11-13; Ap. 1:7; Mt. 24:30,31
Korn pisze:A teraz zadanie dla Ciebie. Podaj mi chocia¿ jeden wersecik z Tory gdzie zapisano czy wspomniano o jakie¶ Torze ustnej-podaj mi jeden malutki wersecik. Bêdê bardzo wdziêczny.
Nie wiem, po co Tobie jest potrzebny taki wersecik?
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.