SPRZECZNOŚCI DOTYCZĄCE ZACHOWANIA BOGA

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY BÓG CHCE, ABY WSZYSCY SIĘ NAWRÓCILI :?:

DRUGI LIST PIOTRA 3. 9. BIBLIA TYSIĄCLECIA

''Nie zwleka Pan z wypełnieniem obietnicy - bo niektórzy są przekonani, że Pan zwleka - ale On jest cierpliwy w stosunku do was. Nie chce bowiem niektórych zgubić, ale wszystkich doprowadzić do nawrócenia.''

EWANGELIA JANA 12. 40. BIBLIA TYSIĄCLECIA

''Zaślepił ich oczy i twardym uczynił ich serce, żeby nie widzieli oczami oraz nie poznali sercem i nie nawrócili się, ażebym ich uzdrowił. ''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY BÓG JAHWE DAŁ POZNAĆ SWOJE IMIĘ ABRAHAMOWI :?:

KSIĘGA RODZAJU. 15. 7. BIBLIA POZNAŃSKA

"Potem rzekł do niego ( Abrama ): Jam jest Jahwe, który wyprowadziłem cię z Ur Chaldejskiego, aby ci dać w dziedzictwo tę oto ziemię."

KSIĘGA WYJŚCIA 6. 2 - 3. BIBLIA POZNAŃSKA

"I tak dalej mówił Bóg do Mojżesza: Jam jest Jahwe!
Jam się objawił Abrahamowi, Izaakowi i Jakubowi jako Bóg Wszechmocny, lecz nie dałem im poznać swego imienia Jahwe.''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY KTOŚ WIDZIAŁ BOGA - CZĘŚĆ 2 :?:

EWANGELIA JANA 1. 18. BIZTB.

''Boga nikt nigdy nie widział .....''

KSIĘGA IZAJASZA 6. 1. BIZTB

'' W roku śmierci króla Uzjasza widziałem Pana siedzącego na tronie wysokim i wyniosłym, a kraj jego szaty wypełniał świątynię.''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Sta³o¶æ Boga i lito¶ci jego charakteru - XXXIII

Post autor: Pokoja »

RN pisze:CZY BÓG JEST ZMIENNY :?: CZY ZMIENIA SWOJE ZDANIE :?:

LIST JAKUBA 1. 17. BIBLIA TYSI¡CLECIA

'' Ka¿de dobro, jakie otrzymujemy, i wszelki dar doskona³y zstêpuj± z góry, od Ojca ¶wiate³, u którego nie ma przemiany ani cienia zmienno¶ci.

KSIÊGA JONASZA 3. 10. BIBLIA TYSI¡CLECIA

'' Zobaczy³ Bóg czyny ich, ¿e odwrócili siê od swojego z³ego postêpowania. I ulitowa³ siê Bóg nad niedol±, któr± postanowi³ na nich sprowadziæ, i nie zes³a³ jej.
Gdy Bóg co¶ obiecuje i dajê cz³owiekowi, to jego dar nie jest wadliwy. Nawet niedoskonali ludzie, daj± dzieciom swoim np. chleb, a nie kamieñ; rybê, a nie wê¿a, Mt. 7:9-12.
Bo¿a cecha charakteru, jak± jest lito¶æ, okazywana w uzasadnionych przypadkach nie jest wyrazem zmiany zdania, wtedy gdy Bóg przed czym¶ ostrzega, a ostrze¿eni zmieniaj± swoj± postawê.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:
efroni pisze:DO RZYMIAN 3;4

W ¿adnym razie! Niech Bóg oka¿e siê prawdomówny, a ka¿dy cz³owiek k³amc±, jak napisano:
[Aby¶ okaza³ siê sprawiedliwy w swoich s³owach i zwyciê¿y³, gdy bêdziesz s±dzony]
Tutaj odno¶nie k³amliwych ludzi jestem w stanie siê z Tob± czê¶ciowo zgodziæ.
We¿my np. takiego Paw³a, który bêd±c ¶wiadkiem tamtych wydarzeñ, w obawie przed s±dem, k³ama³ i jeszcze pisa³, ¿e w ten sposób prawda Bo¿a przyczynia siê do chwa³y.

LIST DO RZYMIAN 3. 7. BIZTB.

''Je¶li przez moje k³amstwo prawda Bo¿a tym bardziej przyczynia siê do chwa³y jego, to dlaczego jeszcze i ja mia³bym byæ s±dzony jako grzesznik?"

Mo¿e i przyjdzie taki czas, jak piszesz, ¿e bêdziesz siê wstydzi³. Pawe³ oficjalnie pisa³, ¿e k³ama³, a Ty i tak to uznajesz za prawdê. Tym samym godzisz siê, ¿e prawda Bo¿a mo¿e byæ budowana na k³amstwie.
Ho ho...jak mo¿na tak blu¿niæ Bogu :-(

No, ale wracaj±c do Biblii, to podobno s± te¿ prawdomówni ¶wiadkowie.

PRZYPOWIE¦CI SALOMONA 14. 5. BIZTB.

"Prawdomówny ¶wiadek nie k³amie, lecz ¶wiadek fa³szywy wypowiada k³amstwo."
Dopóki cz³owiek nie dopuszcza do siebie my¶li, ¿e g³osi fa³sz, to jest s±dzony przez Boga i ludzi, ale gdy zrozumie, ¿e faktycznie g³osi³ k³amstwo, to zwyciê¿aj±ca w obliczu ka¿dego fa³szu prawda Bo¿a, przyczynia siê do chwa³y jego.

Saul z Tarsu zanim sta³ siê Ap. Paw³em, to prze¶ladowa³ Ko¶ció³ Bo¿y i Chrystusowy. Mia³ gorliwo¶æ dla Boga, ale nierozs±dn± (Rz. 10:2,3), gdy¿ by³a ona oparta na fa³szywym pojmowaniu jego woli. Gdy to zrozumia³ i odda³ chwa³ê Bogu, to ten okaza³ siê dla niego ³askawy i powierzy³ mu prowadzenie dzie³a swego. Bóg tym samym od tego prze³omu nie uznawa³ w nim minionego grzesznika, lecz oddanego Aposto³a Paw³a.

Ap. Pawe³ napisa³ w Rz. 3:8, ¿e je¿eli kto¶ uwa¿a, ¿e on g³osi, i¿ przez grzeszenie mo¿na siê przyczyniæ do chwa³y Bo¿ej, to mo¿na czyniæ jeszcze wiêcej z³ego, aby przysz³o dobre, to potêpienie tak mówi±cego jest sprawiedliwe.

Dopóki cz³owiek jest nie¶wiadomy, g³oszonego przez siebie fa³szu, to nie mo¿na go potêpiaæ jako winnego, lecz d±¿yæ do wykazania mu tego, dla chwa³y Bo¿ej. Jednak kontynuowanie fa³szu dla zwiêkszenia chwa³y Bo¿ej jest hipokryzj±, zas³uguj±c± na potêpienie.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
George
Posty: 1730
Rejestracja: 02 paź 2014, 22:16

Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: George »

RN pisze:CZY KTOŚ WIDZIAŁ BOGA - CZĘŚĆ 2 :?:

EWANGELIA JANA 1. 18. BIZTB.

''Boga nikt nigdy nie widział .....''

KSIĘGA IZAJASZA 6. 1. BIZTB

'' W roku śmierci króla Uzjasza widziałem Pana siedzącego na tronie wysokim i wyniosłym, a kraj jego szaty wypełniał świątynię.''


Ksiega Rodzaju 32
(25) Gdy zaś wrócił i został sam jeden, ktoś zmagał się z nim aż do wschodu jutrzenki,

(26) a widząc, że nie może go pokonać, dotknął jego stawu biodrowego i wywichnął Jakubowi ten staw podczas zmagania się z nim.

(27) A wreszcie rzekł: Puść mnie, bo już wschodzi zorza! Jakub odpowiedział: Nie puszczę cię, dopóki mi nie pobłogosławisz!

(28) Wtedy [tamten] go zapytał: Jakiie masz imię? On zaś rzekł: Jakub.

(29) Powiedział: Odtąd nie będziesz się zwał Jakub, lecz Izrael, bo walczyłeś z Bogiem i z ludźmi, i zwyciężyłeś.

(30)Potem Jakub rzekł: Powiedz mi, proszę, jakie jest Twe imię? Ale on odpowiedział: Czemu pytasz mnie o imię? - i pobłogosławił go na owym miejscu.

(31) Jakub dał temu miejscu nazwę Penuel, mówiąc:

Mimo że widziałem Boga twarzą w twarz, jednak ocaliłem me życie.


(32) Słońce już wschodziło, gdy Jakub przechodził przez Penuel, utykając na nogę.

(33) Dlatego Izraelici nie jadają po dzień dzisiejszy ścięgna, które jest w stawie biodrowym, gdyż Jakub został porażony w staw biodrowy, w to właśnie ścięgno.

(Ks. Rodzaju 32:1-33, Biblia Tysiąclecia)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001

==================================

(24) A tylko sam Jakób został.

(25) A oto, biedził się z nim mąż aż do wejścia zorzy; który widząc, że go nie mógł przemóc, uderzył Jakóba w staw biodry jego, i wytrąciła się z stawu biodra Jakóbowa, gdy się z nim mocował.

(26) I rzekł: Puść mię, bo już wschodzi zorza. I odpowiedział: Nie puszczę cię, aż mi będziesz błogosławił.

(27) Tedy mu rzekł: Co za imię twoje? I odpowiedział: Jakób.

(28) I rzekł: Nie będzie nazywane więcej imię twoje Jakób, ale Izrael; boś sobie mężnie poczynał z Bogiem, i z ludźmi, i przemogłeś.

(29) I spytał Jakób mówiąc: Oznajmij mi proszę imię twoje; a on odpowiedział: Czemu się pytasz o imieniu mojem? I tamże mu błogosławił.

(30) Tedy nazwał Jakób imię miejsca onego Fanuel, mówiąc: Iżem widział Boga twarzą w twarz, a zachowana jest dusza moja.

(31) I weszło mu słońce, kiedy minął miejsce Fanuel, a on uchramował na biodrę swoję.

(32) Przetoż nie jadają synowie Izraelscy żyły skurczonej, która jest przy stawie biodry, aż do dnia tego, iż był uderzył w staw biodry Jakóbowej, i w żyłę skurczoną.


(Ks. Rodzaju 32:1-32, Biblia Gdańska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001

Ksiega Rodzaju 33
(18) I przyszedł Jakób zdrowo do miasta Sychem, które było w ziemi Chananejskiej, gdy się wrócił z Padan Syryjskiego, i położył się przed miastem.

(19) I kupił część pola, na którem rozbił namiot swój, od synów Hemora, ojca Sychemowego, za sto jagniąt;

(20) A postawił tam ołtarz, i nazwał go: Mocny Bóg Izraelski.


(Ks. Rodzaju 33:1-20, Biblia Gdańska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001

=====================

(18) Wreszcie Jakub po powrocie z Paddan-Aram dotarł szczęśliwie do Sychem w Kanaanie. Obrawszy sobie miejsce w pobliżu tego miasta,

(19) nabył od synów Chamora, ojca Sychema, za sto kesitów kawał pola, na którym rozbił swe namioty.

(20) Tam też ustawił ołtarz i nazwał go imieniem Boga, Boga Izraela.


(Ks. Rodzaju 33:1-20, Biblia Tysiąclecia)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001

Nie jest to jednak żadna sprzecznoś lecz brak zrozumienia Biblii.

Bóg Chrystusa, o którym wspomina Jan w swojej ewangelii, to nie Bóg Izraela / Jakuba.

Jakub nawiewając od swego teścia Labana, obrał dla siebie i dla całego Izraela nowego Boga, Mocnego Boga Izraela - tego którego nie tylko widział, ale i bił się z nim, a nawet z nim wygrał.

I z pewnością nie był to Bóg Abrahama czy Chrystusa o którym wspomina Jan.

Pozdrawiam
George
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go że został oszukany".
Mark Twain

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Re: Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: RN »

George pisze:
Nie jest to jednak żadna sprzecznoś lecz brak zrozumienia Biblii.

Bóg Chrystusa, o którym wspomina Jan w swojej ewangelii, to nie Bóg Izraela / Jakuba.

Jakub nawiewając od swego teścia Labana, obrał dla siebie i dla całego Izraela nowego Boga, Mocnego Boga Izraela - tego którego nie tylko widział, ale i bił się z nim, a nawet z nim wygrał.

I z pewnością nie był to Bóg Abrahama czy Chrystusa o którym wspomina Jan.

Pozdrawiam
George
To ile występuje Bogów w Biblii :?:
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Re: Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: Pokoja »

George pisze:
RN pisze:CZY KTO¦ WIDZIA£ BOGA - CZÊ¦Æ 2 :?:

EWANGELIA JANA 1. 18. BIZTB.

''Boga nikt nigdy nie widzia³ .....''

KSIÊGA IZAJASZA 6. 1. BIZTB

'' W roku ¶mierci króla Uzjasza widzia³em Pana siedz±cego na tronie wysokim i wynios³ym, a kraj jego szaty wype³nia³ ¶wi±tyniê.''
Ksiega Rodzaju 32
(24) A tylko sam Jakób zosta³.

(25) A oto, biedzi³ siê z nim m±¿ a¿ do wej¶cia zorzy; który widz±c, ¿e go nie móg³ przemóc, uderzy³ Jakóba w staw biodry jego, i wytr±ci³a siê z stawu biodra Jakóbowa, gdy siê z nim mocowa³.

(26) I rzek³: Pu¶æ miê, bo ju¿ wschodzi zorza. I odpowiedzia³: Nie puszczê ciê, a¿ mi bêdziesz b³ogos³awi³.

(27) Tedy mu rzek³: Co za imiê twoje? I odpowiedzia³: Jakób.

(28) I rzek³: Nie bêdzie nazywane wiêcej imiê twoje Jakób, ale Izrael; bo¶ sobie mê¿nie poczyna³ z Bogiem, i z lud¼mi, i przemog³e¶.

(29) I spyta³ Jakób mówi±c: Oznajmij mi proszê imiê twoje; a on odpowiedzia³: Czemu siê pytasz o imieniu mojem? I tam¿e mu b³ogos³awi³.

(30) Tedy nazwa³ Jakób imiê miejsca onego Fanuel, mówi±c: I¿em widzia³ Boga twarz± w twarz, a zachowana jest dusza moja.

(31) I wesz³o mu s³oñce, kiedy min±³ miejsce Fanuel, a on uchramowa³ na biodrê swojê.

(32) Przeto¿ nie jadaj± synowie Izraelscy ¿y³y skurczonej, która jest przy stawie biodry, a¿ do dnia tego, i¿ by³ uderzy³ w staw biodry Jakóbowej, i w ¿y³ê skurczon±.

(Ks. Rodzaju (Ks. Rodzaju 32:1-32; Biblia Gdañska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001


Ksiega Rodzaju 33
(18) I przyszed³ Jakób zdrowo do miasta Sychem, które by³o w ziemi Chananejskiej, gdy siê wróci³ z Padan Syryjskiego, i po³o¿y³ siê przed miastem.

(19) I kupi³ czê¶æ pola, na którem rozbi³ namiot swój, od synów Hemora, ojca Sychemowego, za sto jagni±t;

(20) A postawi³ tam o³tarz, i nazwa³ go: Mocny Bóg Izraelski.


(Ks. Rodzaju 33:1-20, Biblia Gdañska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001
Nie jest to jednak ¿adna sprzeczno¶ lecz brak zrozumienia Biblii.

Bóg Chrystusa, o którym wspomina Jan w swojej ewangelii, to nie Bóg Izraela / Jakuba.

Jakub nawiewaj±c od swego te¶cia Labana, obra³ dla siebie i dla ca³ego Izraela nowego Boga, Mocnego Boga Izraela - tego którego nie tylko widzia³, ale i bi³ siê z nim, a nawet z nim wygra³.

I z pewno¶ci± nie by³ to Bóg Abrahama czy Chrystusa o którym wspomina Jan.
Gdy siê dok³adniej przyjrzeæ tre¶ci tekstów z J. 1:18 i Izj. 6:1, to ta pozorna sprzeczno¶æ jest tylko wynikiem przet³umaczenia.

W J. 1:18 chodzi o to, ¿e Boga nie mo¿na zrozumieæ do koñca, gdy¿ on jest duchem (J. 4:24), który w³o¿y³ w serca ludzkie pojêcie wieczno¶ci. Pojêcie to nie pozwala jednak poznaæ drogi Bo¿ej od pocz±tku do koñca, Kazn. 3:11. Potrzebne do tego jest ¿ycie wieczne, które mo¿e byæ podtrzymywane tylko dziêki temu poznawaniu, J. 17:3; 8:32.

W zwi±zku z powy¿szym w Izj. 6:1 jest napisane tylko o wizji Boga danej prorokowi Izajaszowi, tak jak Moj¿eszowi by³o dane zrozumieæ, ¿e Bóg Ojciec wierz±cych jest Bogiem Abrahama, Bogiem Izaaka i Bogiem Jakuba. Izaak i Jakub uznali Boga Abrahama za swojego Boga, a z czasem i poganie, którzy w niego uwierzyli, uznali go za swojego Boga. Uznali go bêd±c zjednoczeni z ¯ydami w Chrystusie i w Ko¶ciele, Efz. 2:14-16.

Je¶li chodzi o walkê Jakuba z Bogiem i ogl±danie go przez niego, to idzie wyra¼nie zauwa¿yæ, ¿e tre¶æ Rdz. 32:25 nie mo¿e dotyczyæ pe³ni tre¶ci z Rdz. 32:30. Dlaczego? Otó¿ dlatego, ¿e w Rdz. 32:25 jest napisane tylko o potykaniu siê, zmaganiu siê Jakuba z jednym mê¿em, a nie o ca³o¶ci walki Jakuba z Bogiem, a raczej z osobami w ówczesnej w³adzy, reprezentuj±cymi s³ugê Bo¿ego, w³adzê zwierzchni±, Rz. 13:1-5.

To ca³o¶æ walki Jakuba, dotyczy³a Boga i ludzi i by³a prowadzona w czasie, gdy wprowadzano zmianê w ustawodawstwie, ¿eby prawo pierworództwa nie by³o przyznawane wy³±cznie pierworodnemu. W jego przypadku przys³ugiwa³o ono Ezawowi. To w tym czasie, Rebeka wiedz±c, ¿e nastêpuje zmiana prawodawstwa w tym kierunku, aby prawo pierworództwa otrzymywa³ godniejszy, a nie koniecznie starszy, przenios³a swe uczucia do owocu ³ona swego. W wyniku tego p³ody jej synów tr±ca³y siê ju¿ w jej ³onie.

W szczególny sposób, Jakub sw± walkê z Bogiem i z lud¼mi rozpocz±³ po wy³udzeniu b³ogos³awieñstwa ojca swego Izaaka, chocia¿ inicjatywê podj±³ ju¿ wtedy, gdy prawo pierworodnego kupi³ od Ezawa za miskê soczewicy. W Rdz. 32:30 to on w koñcowej potyczce tej walki, zosta³ tylko poinformowany, ¿e to on w tej walce zwyciê¿y³.

Jest nie do pomy¶lenia, aby cz³owiek zwyciê¿y³ Wszechmocnego Boga Jehowê. Bóg pozwoli³ poznaæ swojemu s³udze, w³adzy zwierzchniej, ¿e wskazane jest, aby w zwi±zku z upadkiem cz³owieka o prawo pierworodztwa walczy³ godniejszy, a nie koniecznie z urzêdu otrzymywa³ je wy³±cznie starszy. Jakub zmaga³ siê wiec z Ezawem, który faktycznie utraci³ ju¿ moralne prawo do zabiegania o prawo pierworództwa, gdy¿ je sprzeda³ Jakubowi.

Sprawa sprzeda¿y prawa mog³a jednak pozostawaæ tajemnic±, dlatego Ezaw nie chcia³ ujawniæ Jakubowi swojego imienia. Gdyby S³oñce wzesz³o to Ezaw by³by zdemaskowany, dlatego wola³ mu b³ogos³awiæ, a w zwi±zku z tym i ówczesny s³uga Bo¿y to uczyni³. Jakub pó¼niej odniós³ siê do tej potyczki w aluzji, ¿e widzia³ oblicze Ezawa, tak jak siê ogl±da oblicze Boga, Rdz. 33:10. Pó¼niej gdy Ezaw ju¿ pogodzi³ siê z przegran±, to nie móg³ ju¿ wystêpowaæ jako anio³ (pos³aniec) w³adzy, reprezentuj±cy ja z racji posiadanego prawa pierworództwa, a tylko jako brat.

Jakub miejsce potyczki nazwa³ Penuel nie dlatego, ¿e tam odby³a siê ca³a jego walka z Bogiem i z lud¼mi, lecz dlatego, ¿e wtedy zosta³o uznane jego zwyciêstwo. Jakub niejako w czasie jej prowadzenia widzia³ "Bo¿a podszewkê", ale zachowa³ to w tajemnicy. Jakby zgodzi³ siê na ¶mieræ pod imieniem Jakub.

Frazê widzia³em Boga twarz± w twarz mo¿na te¿ przet³umaczyæ: mia³em wizjê Bogów osoba przeciwko osobie. Widzia³ "od podszewki" w jaki sposób jest kszta³towana i wyra¿ana wola Bo¿a.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Re: Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: RN »

Pokoja pisze: Jakub niejako w czasie jej prowadzenia widział "Boża podszewkę",.
Biblijny Jakub nie mógł widzieć ''Bożej podszewki''
Ten serial telewizyjny w reżyserii Izabelli Cywińskiej emitowany był dopiero w latach 90. XX wieku.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bo%C5%BCa ... wizyjny%29
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Re: Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: Pokoja »

RN pisze:
Pokoja pisze: Jakub niejako w czasie jej prowadzenia widzia³ "Bo¿a podszewkê",.
Biblijny Jakub nie móg³ widzieæ ''Bo¿ej podszewki''
Ten serial telewizyjny w re¿yserii Izabelli Cywiñskiej emitowany by³ dopiero w latach 90. XX wieku.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bo%C5%BCa ... wizyjny%29
Oczywi¶cie nie chodzi o film, lecz o istotê patrzenia na podobieñstwo tego filmu.

Jakub widzia³ jaka¶ cz±stkê Bo¿ego dzia³ania, gdy¿ sam by³ jak±¶ jej czê¶ci±. Sprawa dotycz±ca otrzymania praw pierworództwa nie by³a tylko spraw± osobist±, a nawet rodzinn±, lecz Bosk±, wyra¿aj±c± siê w ustawodawstwie w³adzy zwierzchniej. Jakub jednak musia³ uczestniczyæ w tej grze i walce, gdy¿ zabiega³ o otrzymanie tego prawa.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Re: Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: RN »

Pokoja pisze:
Jakub widział jakaś cząstkę Bożego działania, gdyż sam był jakąś jej częścią. Sprawa dotycząca otrzymania praw pierworództwa nie była tylko sprawą osobistą, a nawet rodzinną, lecz Boską, wyrażającą się w ustawodawstwie władzy zwierzchniej. Jakub jednak musiał uczestniczyć w tej grze i walce, gdyż zabiegał o otrzymanie tego prawa.
To Jakub walczył z Bogiem o władzę zwierzchnią :?:
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
George
Posty: 1730
Rejestracja: 02 paź 2014, 22:16

Re: Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: George »

RN pisze:
George pisze:
Nie jest to jednak żadna sprzecznoś lecz brak zrozumienia Biblii.

Bóg Chrystusa, o którym wspomina Jan w swojej ewangelii, to nie Bóg Izraela / Jakuba.

Jakub nawiewając od swego teścia Labana, obrał dla siebie i dla całego Izraela nowego Boga, Mocnego Boga Izraela - tego którego nie tylko widział, ale i bił się z nim, a nawet z nim wygrał.

I z pewnością nie był to Bóg Abrahama czy Chrystusa o którym wspomina Jan.

Pozdrawiam
George
To ile występuje Bogów w Biblii :?:
Wielu.

Jest Bóg EL / Bóg Najwyższy / Stworzyciel / WADD (Miłość), zwany też Duchem Świętym,

i ma On wielu Synów i Córki, które to dzieci Boga też można uznać za Bogów. Czytamy o Nich w Księdze Rodzaju
(1) A kiedy ludzie zaczęli się mnożyć na ziemi, rodziły im się córki.

(2) Synowie Boga, widząc, że córki człowiecze są piękne, brali je sobie za żony, wszystkie, jakie im się tylko podobały.

(3) Wtedy Bóg rzekł: Nie może pozostawać duch mój w człowieku na zawsze, gdyż człowiek jest istotą cielesną; niechaj więc żyje tylko sto dwadzieścia lat.

(4) A w owych czasach byli na ziemi giganci; a także później, gdy synowie Boga zbliżali się do córek człowieczych, te im rodziły. Byli to więc owi mocarze, mający sławę w owych dawnych czasach. ..."


(Ks. Rodzaju 6:1-22, Biblia Tysiąclecia)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001
i w Księdze Hioba
KSIĘGA HIOBA
Rozdział 1

http://www.biblia.info.pl/biblia.php

(1) Żył kiedyś w ziemi Us człowiek imieniem Hiob. Był to mąż szlachetny i sprawiedliwy. Żył bogobojnie, unikając wszelkiego zła. (2) Urodziło mu się siedmiu synów i trzy córki. ...

(6) Lecz oto pewnego razu zdarzyło się, że gdy przyszli, aby stanąć przed Panem,

synowie Boga,

pojawił się także wśród nich Szatan.

(7) I zapytał Pan Szatana: Skąd przychodzisz?
A Szatan odpowiedział Panu: Przemierzyłem całą ziemię wzdłuż i wszerz.

(8) Powiedział tedy Pan do Szatana: Czy zwróciłeś uwagę na sługę mojego, Hioba? Drugiego takiego nie ma nigdzie na ziemi. Jest to mąż niezwykle szlachetny i sprawiedliwy, żyje bogobojnie, unikając wszelkiego zła.

(9) Szatan zaś odpowiedział Panu mówiąc:
A czy to tak bez powodu żyje Hiob bojaźnią Bożą? (10) Czyż nie dlatego jest taki, że otaczasz opieką cały jego dom i wszystko, co posiada? To Ty błogosławieństwem darzysz wszystkie dzieła rąk jego i sprawiasz, że jego posiadłości rozciągają się na cały kraj.

(11) Ale spróbuj tylko podnieść Twoją rękę na niego, spróbuj dotknąć tego, co posiada, a zapewne będzie Ci w oczy złorzeczył.

(12) Powiedział tedy Pan do Szatana: Dobrze! Daję ci władzę nad całą jego majętnością. Tylko jego samego nie wolno ci dotknąć!

Wtedy odszedł Szatan sprzed oblicza Pana.


Istnieje też Bóg, a raczej PAN / LORD - El-Szaddai / Wszechmocny, znany nam lepiej jako Jehowah / Niszczyciel.
Ten Bóg został oryginalnie 'stworzony' a nie 'zrodzony', i nie ma On w sobie ducha Boga Najwyższego - Ducha Świętego / Ducha Miłości.

Stworzony ten Bóg (El-Szaddai) został do nadzorowania, testowania korygowania i NISZCZENIA tego co Bogu Stworzycielowi / EL w pewnym sensie, 'nie za bardzo wyszło'. To On testuje (ludzi poprzez zwodzenie), i niszczy jeśli stworzenie nie spełnia standardów Boga Najwyższego. Niestety, czasem lubi On narozrabiać udając Boga Najwyższego i 'zasiać' swoje nasienie (jak mówił o tym sam Chrystus w 'Przypowieści o chwaście'). Znamy Go też z powyżej cytowanego fragmentu Księgi Hioba.

Potrafi On więc też tworzyć, ale niestety, nie mając w sobie miłości (jak Bóg Najwyższy), stworzenie Jego nie posiada w sobie piękna - miłości. Ziemia praktycznie należy do tego Boga, i ma On na niej wielu swoich sług - swoje stworzenia (dzieci), o czym pisał Jan w Ewangelii 8.


Następnym Bogiem / PANEM jest JAHWE / ZBAWICIEL / WYBAWICIEL / Bóg Ojciec. Ten Bóg został oryginalnie stworzony jako człowiek - drugi Adam, ok 4000 lat temu.

Poprzez swoje potomstwo miał On (i nadal ma) ogromny wpływ na poprawę gatunku ludzkiego. To ten 'drugi Adam / Czerwony' pokonał Nimroda, potężnego władcę ziemskiego, który jako pierwszy odwrócił się od Boga Najwyższego, i zaczął wielbić Boga El-Szaddai.
To on był twórcą Kodeksu Prawnego który stworzył naszą cywilizację - cywilizację opartą na miłości do drugiego człowieka.

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Lipit-Isztar
https://archive.is/20120724000456/cdli. ... pit-ishtar
Edytuj
Imię króla, znaczące „Ten, którego stworzyła bogini Isztar”[4], odczytywać można zarówno Lipit-Ištar (w języku akadyjskim), jak i Lipit-Eštar (w języku amoryckim), jako że władca ten pochodził z dynastii amoryckiej. W Kodeksie Lipit-Isztara[5], jego „nazwach rocznych”[6], a także innych tekstach (np. kopiach WB 444 i P5 Sumeryjskiej listy królów[7]) imię Lipit-Isztara poprzedzone jest determinatywem dingir (w transliteracji dLi-pí-it-Eš4/Iš4-tár), który stawiano tylko przed imionami bogów, co świadczy o panującej za jego panowania idei „boskości” władcy. Z tego też względu w niektórych tłumaczeniach występuje on jako „boski Lipit-Isztar”[8][9].
To on przybrał tytuł Króla Pasterza, i od niego wywodzili się Królowie Pasterze - Hyksosi, którzy zniewolili na setki lat Izraelitów w Egipcie.

Po tragicznej śmierci został On (ten Drugi Adam) włączony w Poczet Bogów.

To On jest Bogiem Ojcem swojego ziemskiego potomstwa - ludzi którzy mają w sobie wrodzoną miłość do drugiego człowieka. To do Niego kierowana jest modlitwa której nauczył nas sam Chrystus -

"Ojcze Nasz któryś jest w Niebie..
... i nie pozwól abyśmy ulegli pokusie..."

To On 'przyjdzie w chwale sądzić żywych i umarłych'.


Czy Chrystus jest następnym Bogiem czy 'reinkarnacją, tegoż Boga Jahwe ? Zdania są podzielone, jednak imiona własne - Jahwe i Chrystusa - są takie same. Wygląda więc na to że Chrystus to wcielony Bóg Jahwe.

Pozdrawiam
George


I jeszcze trochę o Bogu Jahwe, z tego co kiedyś gdzieś już pisałem:
Znamy imię / tytuł JAHWE z wykopalisk archeologicznych Sumeru, odnalezione na tabliczkach datowanych ok. 2000 lat p.n.e., ale imię to NIE występuje jako imię Boga lecz człowieka.

W książce "Cywilizacja Żydowska" czytamy:

- "W Babilonii znane było także imię Jahu, względnie Jahweh, ale nie znamy tam ani jednego Boga o nazwie podobnej."

Na Malcie, na ścianie antycznej świątyni Ġgantija in Xagħra, Gozo, widnieje imię Jahwe. Jest to jedna z najstarszych inskrypcji w języku Fenickim, pochodząca z roku ok. 1500 p.n.e.. Odkryta w roku 1912, mówi nam ona:

- "Z miłości do naszego Ojca Jahwe". {"To the love of our Father Jahwe".}

3500 lat temu Fenicjanie uważali więc Jahwe za swojego Ojca - Patryjarchę, nasówa się więc pytanie - kim właściwie byli Fenicjanie, ludzie pochodzący od Jahu / Jahwe? Kim był Patriarcha Fenicjan?

W księdze Dawne Dzieje Izraela - Józefa Flawiusza, czytamy w objaśnieniach że Fenicjanie to Idumejczycy / Edomici, a wiemy przecież że Patryjarchą Edomitów był Ezaw / Edom.
______________________
"But still, take out of Dean Prideaux, at the year 129, the words of Ammouius, a grammarian, which fully confirm this account of the Idumeans in Josephus:
- "The Jews," says he, are such by nature, and from the beginning, whilst the Idumeans were not Jews from the beginning,

but Phoenicians and Syrians; (ARAMEANS)

but being afterward subdued by the Jews, and compelled to be circumcised, and to unite into one nation, and be subject to the same laws, they were called Jews.""
_______________________

Na pewno Fenicjanie to nie Żydzi, którzy uzurpują sobie dziś prawo do świątyni Ġgantija in Xagħra, i do Boga Jahwe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Phoenicia

'Jahwe'- jako imię Boga - pojawia się po raz pierwszy w semickiej kulturze Arabii (Semici to potomkowie Sema syna Noego, w tym wypadku
Minejczycy / Esseńczycy (potomkowie Ezawa), z wyznania Nazarejczycy, i proszę nie mylić ich z Żydami, innymi Izraelitami, czy z żydowską religią).

Wyryta w skale Minejska inskrypcja z XV wieku p.n.e. pokazuje Boskie imię JAH, Którego drugie imię to MIŁOŚĆ (WADD). Prawdopodobnie tu, w Arabii w krainie Midianitów / Kenitów, Mojżesz poznał swojego Boga Jahwe (Księga Sdz 1,16; Lb 10,29).

Długo zanim Mojżesz wylądował w krainie Midjanitów, Jahwe był Patronem opiekuńczym Edomickiego miasta Ejlat nad Morzem Czerwonym.

Obrazek

Eliat nad Morzem Czerwonym to antyczny port państwa Edomu (potomków Ezawa), a znaczenie słowa Edom to Czerwony. Morze Czerwone było w antycznych czasach zwane Morzem Edomu.

Z archeologii i Biblii wiemy że Jah / Jahwe pochodził z Edomu, państwa w Palestynie, z okresu kiedy Żydzi byli jeszcze w egipskiej niewoli, i wyznawali wielu bogów.

Jest też inna ciekawa opinia na temat Boga Jahwe, oparta na kulturze Wedyjskiej.
________________

"Pradawny wedyjski Bóg Słońce imieniem Yahvah czczony był na Bliskim Wschodzie, w Arabii, a także w Egipcie i Mezopotamii, a odmiany jego imienia jak Yave, Yahve czy Yayash znane są doskonale.
Wszyscy zatem, którzy swoje źródła religijne i metafizyczne wywodzą od Boga Słońca imieniem Yahvah (YHVH) powinni na dobre zająć się zgłębianiem wedysjkiego oryginału.

Zatem zarowno tradycje żydowska, chrześijańska jak i islamska powinny powrócić do swoich korzeni, którymi są Wedy oraz tradycyjny, magiczny kult solarny, gdzie Yahvah, Yahve, YHVH jest tajemnym wedyjskim imieniem Boga Słońca! "
____________________
Według mnie, ci ludzie nie wielbili Słońca, ale Miłosiernego Boga Jahwe, którego w swych rysunkach wyrażali pod postacią Światłości i Ciepła - Słońca. Taka forma inskrypcji znana jest również z historii Egiptu, z epoki faraona Akanentona.

Tak też wyglądają dziś monstrancje.

Obrazek

W Wikipedii czytamy też:

- "Dowody z antycznego Egiptu

Według Botterwika i Rinerena, najwcześniejsze występowanie imienia "Yahu" jest włączone w nazwę "kraina Shasu-y/iw", na egipskiej liście nazw regionów odnalezionej w świątyni Amona w Solebie (zob. również Shasu of Yhw), z czasów Amenhotepa III (1402-1363 pne.).[3]"
------------
"Evidence from ancient Egypt
According to Botterweck and Ringgren, the earliest known occurrence of the name "Yahu" is its inclusion of the name "the land of Shasu-y/iw" in a list of Egyptian place names found in the temple of Amon at Soleb (see also Shasu of Yhw), from the time of Amenhotep III (1402-1363 BCE).[3] "
------------
- "Nazwa tego miejsca wskazuje na assocyjację z ze wschodnimi ludami z 14-tego do 13-tego wieku pne. Późniejsze wzmianki z ery Ramzesa II (ok. 1303 - 1213 pne.) łączą Yahu z Górami Seiru." (Seir to Biblijny Edom)
-----------
"The place name appears to be associated with Asiatic nomads in the 14th to 13th centuries BCE. A later mention from the era of Ramesses II (c. 1303 BCE – 1213 BCE) associates Yahu with Mount Seir."
-----------
- "wnioskując z tych dokumentów, ogólnie uważa się że Yahu odnosi się do miejsca w obrębie Moabu i Edomu.[4] Czy Bóg był nazwany od miejsca, czy miejsce od Boga, nie zostało jeszcze ustalone [5].
------------
"From this, it is generally supposed that this Yahu refers to a place in the area of Moab and Edom.[4] Whether the god was named after the place, or the place named after the god, is undecided.[5]"
------------
http://en.wikipedia.org/wiki/Yahweh_(Canaanite_deity)


Zadziwiającym jest że Egipskiego Boga Ozyrysa też nazywano JAH, i jest to klucz do rozwiązania zagadki kim w rzeczywistości był JAHWE.

W Wiki czytamy:

"Ozyrys
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ozyrys
_____________
Ozyrys - (egip. Isir lub Iszir) w mitologii egipskiej bóg śmierci i odrodzonego życia, Wielki Sędzia zmarłych. Syn bogini Nut i boga Geba, brat Seta, Izydy i Neftydy.

Poślubił Izydę, był władcą ziemi, podziemi i krainy umarłych (Pola Jaru). Miał dwóch synów: Anubisa z Neftydą i Horusa z Izydą.

Przed wiekami nauczył ludzi uprawy roli. Został zabity przez swojego brata Setha, ...

Ozyrys nie mógł żyć na ziemi, ale żył w zaświatach.

Przedstawiany był w postaci człowieka w koronie atef na głowie z insygniami władzy królewskiej w dłoniach - berłem heka, symbolizującym władzę, oraz biczem neheh, symbolizującym wieczność,...


Jego personifikacją było lunarne bóstwo Jah.

Został zabity przez własnego brata a następnie wskrzeszony przez bogów, stał się władcą świata podziemnego i sędzią zmarłych. Z biegiem czasu przemienił się w uniwersalnego boga - najważniejszy przejaw panteistycznego bytu."

_______________

Ale my wiemy że Jah to nie żadne lunarne bóstwo lecz Jahwe, Bóg który objawił się i dał przykazania Mojżeszowi w krainie Midjan,

i wiemy też że w religii Minejczyków Jah był nazwany Wadd - Bóg braterskiej miłości i przyjaźni,

i że Fenicjanie / Idumejczycy / Edomici - uważali Jahwe za swojego Patryjarchę, a z Biblii wiemy że ich Patryjarchą był przecież sam Ezaw / Edom,

i wiemy z wykopalisk archeologicznych Sumeru, że odnaleziono na tabliczkach datowanych ok. 2000 lat p.n.e., imię JAH, ale imię to NIE występuje jako imię Boga lecz człowieka,

i wiemy też że Egipski Bóg JAH, zanim został Bogiem, był człowiekiem który został,zabity przez własnego brata, tak jak Ezaw / Edom został zabity przez Jakuba / Izraela, o czym czytamy w bardzo popularnych apokryfach - 'Księdze Jubileuszów', i w 'Testamencie Dwunastu Patryjarchów'.

Czyli że JAH / JAHU / JAHWE - to wyniesiony do statusu Boga Patryjarcha Edomitów - EZAW, i na pewno nie jest JAHWE tym samym Bogiem co JEHOWA - 'Mocny Bóg Izraela' - Bóg Wojen.

Chrystus to Syn lub wcielenie Boga Jahwe / Ezawa. Nawet orginalne imię Chrystusa w Sanskrycie i w antycznym języku Arabskim - to EZAW.

Siedem Duchów Bożych, które są przed Jego Tronem, symbolizuje siedmioro dzieci Ezawa / Edoma, wnuka Abrahama i starszego bliźniaczego brata Jakuba / Izraela.

Oto ich imiona:

Marysia,

Pusia,

Elifaz,

Reuel / Horus

Jeusz,

Jalam,

Korah


Są to dzieci Ezawa / Edoma, którego z antycznych Sumeryjskich i Egipskich tekstów znamy jako Jah, a z Fenickich jako Jahwe.


Fragmenty z Księgi Jaszera mówią nam o dwóch córkach Ezawa / Edomu. Podobną wersję podaje nam Księga Rodzaju / Genesis 36.
"22 A oto imiona córek, które urodziła (Judyta) Ezawowi: starsza miała na imię Marysia, a młodsza Pusia."...

“21 A oto pokolenia Ezawa, które urodziły mu się w kraju Kanaan, a miał Ezaw pięciu synów.

22 I Ada urodziła Ezawowi jego pierworodnego Elifaza, a także Reuela, a Oholibama urodziła mu Jeusza, Jalama i Koracha.


23 Oto dzieci Ezawa, które urodziły mu się w kraju Kanaan.

A synami Elifaza, syna Ezawa, byli Teman, Omar, Sefo, Gatam, Kenaz i Amalek,

a synami Reuela byli Nachat, Zerach, Szamma i Mizza.

24 A synami Jeusza byli Timna, Alwa i Jetchet. (// - Timna to córka a nie syn, została ona pierwszym Dukiem / Księżniczką Edomu jak czytamy w Genesis 36)

A synami Jalama byli Ala, Finor i Kenaz. (// - Ala to też córka a nie syn)

25 A synami Koracha byli Teman, Mibzar, Magdiel i Eram.

To są rodziny synów Ezawa według ich księstw w kraju Seir.”
Serdecznie Pozdrawiam
George
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go że został oszukany".
Mark Twain

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Re: Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: RN »

George pisze:
RN pisze:

To ile występuje Bogów w Biblii :?:
Wielu.
Aha.
To ile razem jest Bogów, których opisuje Biblia :?:
Z Twojej wypowiedzi wynika, że jest to liczba mnoga, a z kolei często piszący w tym dziale użytkownik Pokoja twierdzi, ze tylko jeden. Przynajmniej tak wynika z Jego wypowiedzi.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

George Ty jakąś zreformowaną wersję Zaratusztrianizmu propagujesz.
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Awatar użytkownika
George
Posty: 1730
Rejestracja: 02 paź 2014, 22:16

Re: Bóg Izraela to nie Bóg Chrystusa

Post autor: George »

RN pisze:
George pisze:
RN pisze:

To ile występuje Bogów w Biblii :?:
Wielu.
Aha.
To ile razem jest Bogów, których opisuje Biblia :?:
Z Twojej wypowiedzi wynika, że jest to liczba mnoga, a z kolei często piszący w tym dziale użytkownik Pokoja twierdzi, ze tylko jeden. Przynajmniej tak wynika z Jego wypowiedzi.
Według mitologii żydowskiej jest tylko jeden Bóg.

Ale jeśli była by to prawda, to byłby On największym HIPOKRYTĄ w całym wszechświecie, tym który raz zakazuje zabijania drugiego człowieka, o czym czytamy w Księdze Rodzaju 9, i prawo Jego mówi nam wyraźnie - "NIE ZABIJAJ".
"(1) Po czym Bóg pobłogosławił Noego i jego synów, mówiąc do nich: Bądźcie płodni i mnóżcie się, abyście zaludnili ziemię. ...

(5) Upomnę się o waszą krew przez wzgląd na wasze życie - upomnę się o nią u każdego zwierzęcia.

Upomnę się też u człowieka o życie człowieka i u każdego - o życie brata.

(6) [Jeśli] kto przeleje krew ludzką, przez ludzi ma być przelana krew jego, bo człowiek został stworzony na obraz Boga."
a innym razem nakazuje mordować, niewinnych ludzi: mężczyzn, kobiety, matki, dzieci - nawet te w łonach kobiet, i niczemu niewinne nierozumne zwierzęta.

Byłby to Bóg HIPOKRYTA, który raz uczy nas o miłości do drugiego człowieka, a innym razem sam okazuje NIENAWIŚĆ do niego, nawet wtedy kiedy człowiek się jeszcze nie narodził, i nie uczynił niczego złego czy dobrego, jak to opisuje swojego Izraelskiego Boga Jehowę Faryzeusz Paweł.

W Biblii czytamy że Ezaw / Edom - pierworodny i umiłowany syn Patryjarchy Izaaka i wnuk Abrahama, był starszym bliźniaczym bratem Jakuba - Patriarchy Izraela.

Paweł, który był faryzeuszem i Izraelitą z rodu Beniamina / Wilków, używa Ezawa jako przykład swojej Doktryny Elekcji, pisząc o nim w liście do Rzymian:

"(7) Nie wszyscy też potomkowie Abrahama są synami Abrahamowymi. Lecz [jest powiedziane]: w Izaaku wzbudzę ci potomstwo. (8) Oznacza to, że nie są synami Boga potomkowie cieleśni, lecz synowie obietnicy są uważani za potomstwo. (9) Słowo zaś obietnicy jest także: Przyjdę o tym i o tym czasie i Sara będzie miała syna.
(10) Nie tylko zresztą ona, lecz także Rebeka, która z jednego zbliżenia z ojcem Izaakiem stała się matką.

(11) I jeszcze się nawet nie narodzili ani nie uczynili nic złego czy dobrego – aby nie zmienione zostało postanowienie Boże pochodzące z wolnego wyboru, (12) zależne nie od uczynków [ludzi], lecz jedynie od powołującego [Boga] – kiedy to dowiedziała się [Rebeka], że starszy będzie służył młodszemu,

(13) zgodnie z tym, co jest napisane: Jakuba umiłowałem, Ezawa miałem w nienawiści. ..."

(List do Rzymian 9:1-33, Biblia Warszawsko-Praska)
Internetowa Biblia 2000 v3.41 ˆ 1994-2001
Czyż żydowska Pawłowa nauka, która razem Pawłem i jego Doktryną Elekcji wkradła się do Piotrowego Kościoła, to nie teologia tego drugiego Boga - Izraelskiego Boga El-Szaddai / Jehowy / Niszczyciela? Tego który nienawidzi i nakazuje swoim sługom nienawidzieć i zabijać?

Pozdrawiam
George
Błąd w Historii prowadzi do błędu w Doktrynie.

Kłamstwo może zmienić historię, ale tylko Prawda może zmienić Świat.

Łatwiej jest oszukać człowieka, niż przekonać go że został oszukany".
Mark Twain

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”