SPRZECZNOŚCI W RODOWODACH POSTACI BIBLIJNYCH

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

agent terenowy
Posty: 518
Rejestracja: 18 wrz 2006, 9:29
Lokalizacja: Trochę tu trochę tam :) Aktualnie Chorzów
Kontakt:

Post autor: agent terenowy »

Określenie "syn"stosowano także do dalszych potomków, np. wnuków itd.
Stąd Jezusa nazwano "synem Dawida", mimo że od Dawida tych pokoleń trochę było. I tak sprzeczność można w prosty sposób rozwiązać.
Jeśli 2 Kronik mówi o synu w znaczeniu bezpośrednim(wskazuje na to 2 Kron 24,22), a Jezus z znaczeniu potomka, to może mówić o wnuku Barachiasza, a synu Jehojady.
Albo Barachiasz i Jehojada to ta sama osoba, w Biblii są przypadki osób mających nawet trzy różne imiona.
Np. Jehojakin=Jechoniasz=Koniasz.
Ale mamy za mało informacji, na temat owego Zachariasza.
Nie jest napisane, że nie jest synem Jehojady,
i nie jest napisane, że nie jest synem Barachiasza.
13 Wiele mógłbym ci napisać,
ale nie chcę użyć atramentu i pióra.
14 Mam bowiem nadzieję,
że zobaczę cię wkrótce,
i wtedy osobiście porozmawiamy.(3Jana)

Awatar użytkownika
RN
Posty: 5841
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

KTÓRY ZE SYNÓW NOEGO BYŁ NAJMŁODSZY :?:

PIERWSZA KSIĘGA MOJŻESZA 5. 32. BIZTB.

''A Noe miał pięćset lat, gdy zrodził Sema, Chama i Jafeta.''

Według powyższej kolejności, najmłodszym synem Noego był Jafet.''


PIERWSZA KSIĘGA MOJŻESZA 9. 22 - 24. BIZTB.

''a Cham, ojciec Kanaana, zobaczył nagość ojca swego i opowiedział o tym poza namiotem obu swoim braciom. Wtedy Sem i Jafet wzięli szatę, nałożyli ją sobie na ramiona i podeszli tyłem, i przykryli nagość ojca swego, a ponieważ oblicza ich były odwrócone, nie widzieli nagości ojca swego. A gdy Noe obudził się po upiciu się winem i dowiedział się, co mu uczynił jego najmłodszy syn,.

Według tego fragmentu, najmłodszym synem Noego był Cham..
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
RN
Posty: 5841
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

JAK MIAŁ NA IMIĘ DRUGI SYN BENJAMINA :?:

PIERWSZA KSIĘGA KRONIK 8. 1. BIZTB

''Benjamin zrodził jako pierworodnego Belę, jako drugiego Aszbela......

PIERWSZA KSIĘGA RODZAJU 46. 21. BIZTB

''Synami Benjamina byli; Bela, Becher.......''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
RN
Posty: 5841
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY OJCIEC I SYN MOGĄ MIEĆ TĘ SAMĄ MATKĘ :?:

PIERWSZA KSIĘGA KRÓLEWSKA 15. 8. BIBLIA TYSIĄCLECIA

'' Potem Abijjam spoczął przy swoich przodkach i pochowano go w Mieście Dawidowym. Syn jego Asa został w jego miejsce królem. ''

PIERWSZA KSIĘGA KRÓLEWSKA 15. 1 - 2. BIBLIA TYSIĄCLECIA

''Abijjam zaczął królować w Judzie w osiemnastym roku ........ a jego matce było na imię Maaka, córka Abiszaloma.''


PIERWSZA KSIĘGA KRÓLEWSKA 15. 9 - 10.. BIBLIA TYSIĄCLECIA

''Asa, król Judy, objął władzę w dwudziestym roku ....... Jego matce było na imię Maaka, córka Abiszaloma. ''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

Katolicki Komentarz Biblijny dopuszcza błąd kopisty, który przepisywał ten cały szereg imion. Inna możliwością jest to, że Maaka zachowała godność królowej matki. O tym informuje nas przypis z Biblii Tysiaclecia. Ten przypis informuje nas również, że niektóre manuskrypty LXX zmieniają w 1 Kr 15: 10 imię na Ana.

Niektóre protestanckie strony informują znowu, że "matka" znaczy tam po prostu przodkini.
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Awatar użytkownika
RN
Posty: 5841
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

ShadowLady86 pisze:Katolicki Komentarz Biblijny dopuszcza błąd kopisty, który przepisywał ten cały szereg imion. Inna możliwością jest to, że Maaka zachowała godność królowej matki. O tym informuje nas przypis z Biblii Tysiaclecia. Ten przypis informuje nas również, że niektóre manuskrypty LXX zmieniają w 1 Kr 15: 10 imię na Ana.

Niektóre protestanckie strony informują znowu, że "matka" znaczy tam po prostu przodkini.
Ho ho... znowu Ana :-) . To jest chyba najwszechstronniejsza osoba w Biblii :-)

Te przypisy czytałem.
W Biblii Warszawskiej jest użyte słowo ''babka'' w odniesieniu do Asy.
Warszawska i PNŚ podają babka, a BT, Warszawsko - Praska, Gdańska, matka.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

No to jest właśnie ciekawe, bo w 1 Krl 15: 10 w LXX Ana jest córką ;-)

καὶ τεσσαράκοντα καὶ ἓν ἔτος ἐβασίλευσεν ἐν ῾Ιερουσαλήμ, καὶ ὄνομα τῆς μητρὸς αὐτοῦ ᾿Ανὰ θυγάτηρ ᾿Αβεσσαλώμ 1 Krl 15: 10

θυγάτηρ to córka

W Rodzaju 36: 2 Ana to męskie imię

δὰ θυγατέρα Αἰλὼμ τοῦ Χετταίου καὶ τοῦ ᾿Ολιβεμὰ θυγατέρα ᾿Ανὰ τοῦ υἱοῦ Σεβεγὼν τοῦ Εὐαίου

υἱοῦ to syn.

W LXX mamy więc mężczyznę Anę, który jest synem Sibeona (Rodz 36: 2) oraz kobietę Anę, która była córką Abiszaloma (1 Krl 15: 10)

Septuaginta
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Awatar użytkownika
RN
Posty: 5841
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

ShadowLady86 pisze:No to jest właśnie ciekawe, bo w 1 Krl 15: 10 w LXX Ana jest córką ;-)

καὶ τεσσαράκοντα καὶ ἓν ἔτος ἐβασίλευσεν ἐν ῾Ιερουσαλήμ, καὶ ὄνομα τῆς μητρὸς αὐτοῦ ᾿Ανὰ θυγάτηρ ᾿Αβεσσαλώμ 1 Krl 15: 10

θυγάτηρ to córka

W Rodzaju 36: 2 Ana to męskie imię

δὰ θυγατέρα Αἰλὼμ τοῦ Χετταίου καὶ τοῦ ᾿Ολιβεμὰ θυγατέρα ᾿Ανὰ τοῦ υἱοῦ Σεβεγὼν τοῦ Εὐαίου

υἱοῦ to syn.

W LXX mamy więc mężczyznę Anę, który jest synem Sibeona (Rodz 36: 2) oraz kobietę Anę, która była córką Abiszaloma (1 Krl 15: 10)

Septuaginta
Ojcowie Any

Rdz 36:20bw "Oto synowie Seira, Choryty, tubylców tego kraju: Lotan, Szobal, Sybeon i Ana,"

1Krn 1:40 bw " synami Sibeona byli: Ajja i Ana."

Według Septuaginty Ana, daughter of Abessalom


Odnośnie tej dzisiejszej sprzeczności, to warto zauważyć, że cała ''akcja'' dzieje się w tej samej księdze, tym samym rozdziale, na długości 10 wersetów.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

Myślę że problem z tym imieniem "Ana" w Rodz 36: 2 wiąże się z tym, że w ST występuje ono jako zarówno żeńskie, jak i męskie imię. Chodzi mi oczywiście o LXX.

Co do 1 Księgi Królewskiej, to w LXX występują inne ciekawe warianty. Druga Księga Samuela ma dłuższą wersję wersetu 27 w rozdziale 14. Angielska LXX:

27 And there were born to Abessalom three sons and one daughter, and her name was Themar: she was a very beautiful woman, and she becomes the wife of Roboam son of Solomon, and she bears to him Abia (Αβιά).

Abiasz to wariant imienia Abijam. Abijam, byłby wiec synem Tamar,która według LXX wyszła za mąż za jego ojca Roboama. O tym, że Roboam był ojcem Abijama

Potem Roboam spoczął przy swoich przodkach w Mieście Dawidowym. [Jego matce było na imię Naama, Ammonitka]. Syn jego Abijjam został w jego mieście królem. [1 Krl 14: 31]

Tak więc mętlik z tymi kobietami: Maaka, Ana i Tamar...
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Awatar użytkownika
RN
Posty: 5841
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

JAKIE BYŁO IMIĘ TRZECIEGO SYNA ISSACHARA :?:

PIERWSZA KSIĘGA MOJŻESZA 46. 13. PRZEKŁAD NOWEGO ŚWIATA

''A synami Issachara byli: Tola i Puwwa, i Job, i Szimron.

PIERWSZA KSIĘGA KRONIK 7. 1. PRZEKŁAD NOWEGO ŚWIATA

''A synami Issachara byli: Tolae i Pua, Jaszub i Szimron - czterech.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:JAKIE BY£O IMIÊ TRZECIEGO SYNA ISSACHARA :?:

PIERWSZA KSIÊGA MOJ¯ESZA 46. 13. PRZEK£AD NOWEGO ¦WIATA

''A synami Issachara byli: Tola i Puwwa, i Job, i Szimron.

PIERWSZA KSIÊGA KRONIK 7. 1. PRZEK£AD NOWEGO ¦WIATA

''A synami Issachara byli: Tolae i Pua, Jaszub i Szimron - czterech.
Abram zwany Abrahamem, Jakub zwany Izraelem, Ezaw zwany Edom; Saul zwany Paw³em, Kefas zwany Piotrem. Gamaliel zwany Anaaszem, itp.

Je¿eli w ¿yciu cz³owieka dosz³o do jakiej¶ wa¿nej zmiany, to wi±za³o siê to z nowym imieniem.

Na podobn± sprzeczno¶æ wskaza³e¶ w pierwszym po¶cie tego w±tku:
RN pisze:KTO CZYIM BY£ SYNEM :?: ACHIMELEK EBIATARA, CZY EBIATAR ACHIMELEKA :?:

PIERWSZA KSIÊGA SAMUELA 23. 6. BIZTB.

''A gdy Ebiatar, syn Achimeleka uciek³ do Dawida .....''.

DRUGA KSIÊGA SAMUELA 8 . 17. BIZTB.

''Sadok, syn Achituba, i Achimelek, syn Ebiatara, byli kap³anami, Seraja by³ pisarzem....''
Achimelek i du¿o m³odszy od niego Sadok byli synami Achituba. Linia Achimeleka, prawie w ca³o¶ci zosta³a wymordowana przez Saula, gdy¿ pozosta³ Abiatar, ale ju¿ bez nastêpcy w kap³añstwie. Abiatar mia³ syna Achimeleka. Sadok zast±pi³ Abiatara, syna Achimeleka.

To jest powód do wyszukiwania sprzeczno¶ci na studiach, dla prowadzenia intryg :?: :?: :?:

Wstyd, wstyd, wstyd.

Czy w tym celu pañstwo/obywatele utrzymuj± wy¿sze uczelnie, aby na niech d±¿ono do wprowadzenia systemu rodem z "jaskini zbójców", jak to widaæ w szczególno¶ci w ca³ym tym dziale "Sprzeczno¶ci Biblii"? Widaæ na nim wyra¼nie, ¿e z byle jak± bzdurn± sprzeczno¶ci± "lecicie na forum miêdzynarodowe, aby oczerniaæ swój kraj", a niby kierujecie siê logik± i wyobra¼ni±. Do czego ich u¿ywacie? Widaæ tu wyra¼nie, ¿e jakby do bezmy¶lnego zabijania czasu intrygami :!: :!: :!:
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 5841
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Pokoja pisze:
RN pisze:JAKIE BYŁO IMIĘ TRZECIEGO SYNA ISSACHARA :?:

PIERWSZA KSIĘGA MOJŻESZA 46. 13. PRZEKŁAD NOWEGO ŚWIATA

''A synami Issachara byli: Tola i Puwwa, i Job, i Szimron.

PIERWSZA KSIĘGA KRONIK 7. 1. PRZEKŁAD NOWEGO ŚWIATA

''A synami Issachara byli: Tolae i Pua, Jaszub i Szimron - czterech.
Abram zwany Abrahamem, Jakub zwany Izraelem, Ezaw zwany Edom; Saul zwany Pawłem, Kefas zwany Piotrem. Gamaliel zwany Anaaszem, itp.

Jeżeli w życiu człowieka doszło do jakiejś ważnej zmiany, to wiązało się to z nowym imieniem.

Na podobną sprzeczność wskazałeś w pierwszym poście tego wątku:
RN pisze:KTO CZYIM BYŁ SYNEM :?: ACHIMELEK EBIATARA, CZY EBIATAR ACHIMELEKA :?:

PIERWSZA KSIĘGA SAMUELA 23. 6. BIZTB.

''A gdy Ebiatar, syn Achimeleka uciekł do Dawida .....''.

DRUGA KSIĘGA SAMUELA 8 . 17. BIZTB.

''Sadok, syn Achituba, i Achimelek, syn Ebiatara, byli kapłanami, Seraja był pisarzem....''
Achimelek i dużo młodszy od niego Sadok byli synami Achituba. Linia Achimeleka, prawie w całości została wymordowana przez Saula, gdyż pozostał Abiatar, ale już bez następcy w kapłaństwie. Abiatar miał syna Achimeleka. Sadok zastąpił Abiatara, syna Achimeleka.

To jest powód do wyszukiwania sprzeczności na studiach, dla prowadzenia intryg :?: :?: :?:

Wstyd, wstyd, wstyd.

Czy w tym celu państwo/obywatele utrzymują wyższe uczelnie, aby na niech dążono do wprowadzenia systemu rodem z "jaskini zbójców", jak to widać w szczególności w całym tym dziale "Sprzeczności Biblii"? Widać na nim wyraźnie, że z byle jaką bzdurną sprzecznością "lecicie na forum międzynarodowe, aby oczerniać swój kraj", a niby kierujecie się logiką i wyobraźnią. Do czego ich używacie? Widać tu wyraźnie, że jakby do bezmyślnego zabijania czasu intrygami :!: :!: :!:
Pokoja ja mam tylko jedną prośbę do Ciebie.
Czy mógłbyś mi ( nam ) podać werset biblijny, który wyjaśnia, ze Job to Jaszub, a Jaszub to Job.
Oczywiście dotyczy to trzeciego syna Issachara.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:Pokoja ja mam tylko jedn± pro¶bê do Ciebie.
Czy móg³by¶ mi ( nam ) podaæ werset biblijny, który wyja¶nia, ze Job to Jaszub, a Jaszub to Job.
Oczywi¶cie dotyczy to trzeciego syna Issachara.
Nawet je¶li jest taki tekst, to nie zamierzam ci go podawaæ. S³owo Bo¿e, to taka ksiêga, której tre¶ci nie mo¿na przyj±æ, bêd±c pozbawionym g³êbszej wiary. Ja j± w sobie rozwijam i pielêgnujê, a udzielam tylko tyle ile mi jest dane i jej odbiorcy.

Je¿eli istnieje taka mo¿liwo¶æ wyja¶nienia w kwestii imion, jak j± poda³em, to ja j± przyjmujê. Nie dostrzegam, ¿e istnieje jaka¶ szczególna potrzeba dalszego zg³êbienia tej sprawy i w wielu podobnych kwestiach, postêpujê i zamierzam nadal postêpowaæ tak samo.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 5841
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Pokoja pisze:
RN pisze:Pokoja ja mam tylko jedną prośbę do Ciebie.
Czy mógłbyś mi ( nam ) podać werset biblijny, który wyjaśnia, ze Job to Jaszub, a Jaszub to Job.
Oczywiście dotyczy to trzeciego syna Issachara.
Nawet jeśli jest taki tekst, to nie zamierzam ci go podawać.
Najlepiej byłoby jednak podać wers wyjaśniający i spór byłby rozstrzygnięty ;-)
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:
Pokoja pisze:
RN pisze:Pokoja ja mam tylko jedn± pro¶bê do Ciebie.
Czy móg³by¶ mi ( nam ) podaæ werset biblijny, który wyja¶nia, ze Job to Jaszub, a Jaszub to Job.
Oczywi¶cie dotyczy to trzeciego syna Issachara.
Nawet je¶li jest taki tekst, to nie zamierzam ci go podawaæ.
Najlepiej by³oby jednak podaæ wers wyja¶niaj±cy i spór by³by rozstrzygniêty ;-)
Tam gdzie jest wymagana wiara nie jest mo¿liwe rozstrzygniêcie sporu z tym, kto wszystko chce mieæ napisane, £k. 16:26. W¶ród osób z zmienionymi imionami, celowo poda³em ¯yda Gamaliela, który jako Chrze¶cijanin pos³ugiwa³ siê imieniem Ananiasz. Pismo nie podaje tego wprost, ale pozwala wyci±gn±æ taki wniosek.

W szczególnie wa¿nych przypadkach, podano dwa imiona danej osoby, ale w innych mniej wa¿nych nie podano. Skoro jednak w dwóch ró¿nych relacjach w odniesieniu do danej osoby, podano jej dwa ró¿ne imiona, to mo¿na wnioskowaæ i wierzyæ, ¿e do takiej zmiany dosz³o. Jest to najprostsze wyja¶nienie, dla wierz±cego. Ty musisz poczekaæ, a¿ to zostanie ujawnione. Ja nie.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”