SPRZECZNOŚCI DOTYCZĄCE PROROCTW

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

SPRZECZNOŚCI DOTYCZĄCE PROROCTW

Post autor: RN »

DZIEJE APOSTOLSKIE 1. 16. BIZTB.

''Mężowie bracia :!: Musiało się wypełnić Pismo, w którym Duch Święty przepowiedział przez usta Dawida o Judaszu, który stał się przywódcą tych, co pojmali Jezusa''..

GDZIE ZNAJDUJE SIĘ WERSET BIBLIJNY, W KTÓRYM DAWID PRZEPOWIADA O JUDASZU :?: .
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Wnikliwy
Posty: 3204
Rejestracja: 23 cze 2013, 19:51

Post autor: Wnikliwy »

(Psalm 41:9) Również mąż, z którym żyłem w pokoju, któremu ufałem, który jadł mój chleb, podniósł przeciw mnie swą piętę.
(Psalm 55:12) Wszak to nie jakiś nieprzyjaciel począł mnie znieważać; wtedy bowiem mógłbym to znieść. To nie ktoś zawzięcie mnie nienawidzący pysznił się przeciwko mnie; wtedy bowiem mógłbym się przed nim ukryć.
(Łukasza 22:47) Gdy on jeszcze mówił, oto tłum ludzi, a przed nimi szedł ten, którego zwano Judaszem, jeden z dwunastu; i podszedł do Jezusa, żeby go pocałować.


Jeszcze przed dniem Pięćdziesiątnicy Piotr zwrócił uwagę na spełnienie dwóch proroctw, które „ustami Dawida duch święty uprzednio wypowiedział o Judaszu” (Dzieje 1:16, 20; Ps. 69:25; 109:8).

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Wnikliwy pisze:(Psalm 41:9) Również mąż, z którym żyłem w pokoju, któremu ufałem, który jadł mój chleb, podniósł przeciw mnie swą piętę.
(Psalm 55:12) Wszak to nie jakiś nieprzyjaciel począł mnie znieważać; wtedy bowiem mógłbym to znieść. To nie ktoś zawzięcie mnie nienawidzący pysznił się przeciwko mnie; wtedy bowiem mógłbym się przed nim ukryć.
(Łukasza 22:47) Gdy on jeszcze mówił, oto tłum ludzi, a przed nimi szedł ten, którego zwano Judaszem, jeden z dwunastu; i podszedł do Jezusa, żeby go pocałować.


Jeszcze przed dniem Pięćdziesiątnicy Piotr zwrócił uwagę na spełnienie dwóch proroctw, które „ustami Dawida duch święty uprzednio wypowiedział o Judaszu” (Dzieje 1:16, 20; Ps. 69:25; 109:8).
Zacznijmy od trzech powyższych cytatów.

1. Cytat z ewangelii Łukasza nie ma zadnego związku z Dawidem. No chyba, że zakładasz, że to Dawid napisał tą ewangelię.

2. Psalm 55. 12. Jaki związek ma ten psalm z Judaszem :?:

3. Psalm 41. 9. Jaki związek ma ten psalm z Judaszem :?:
Gdzie tu padają imiona Jezus czy Judasz :?:
Co to znaczy mój przyjaciel, któremu ufałem ( BT ), jak przecież podobno Jezus od początku miał wiedzieć kto Go zdradzi ( Ew. J. 6. 64. )
Co to znaczy, ze podniósł na niego pietę :?: Czy to znaczy, że chciał uderzyć Jezusa z karate :?: . W Biblii nie ma wzmianek o tym, aby dochodziło do przemocy pomiędzy Jezusem a Judaszem.

Poza tym, kto niby ma mówić przez ten psalm. Jezus :?:
Jeżeli Jezus, to warto wrócić się do wersetu 5, w którym ów autor sam o sobie pisze, że zgrzeszył przeciw Bogu. Jezus podobno nie grzeszył. :->
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Wnikliwy
Posty: 3204
Rejestracja: 23 cze 2013, 19:51

Post autor: Wnikliwy »

Zalecam ci studium Słowa Bożego w kontekście jego zrozumienia i poznania.
Jak do tej pory czytasz lub znajdujesz wersety bez żadnego głębszego przeanalizowania ich. Ja wiem, że dla ciebie to strata czasu. To tylko taka delikatna dygresja. :-D

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Wnikliwy pisze:Zalecam ci studium Słowa Bożego w kontekście jego zrozumienia i poznania.
Jak do tej pory czytasz lub znajdujesz wersety bez żadnego głębszego przeanalizowania ich. Ja wiem, że dla ciebie to strata czasu. To tylko taka delikatna dygresja. :-D
A gdzie takie studium Słowa Bożego się znajduje :?: Podaj namiary na ten zdrowy pokarm.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 278
Rejestracja: 22 lut 2015, 0:54

Post autor: keres1372 »

Jeszcze przed dniem Pięćdziesiątnicy Piotr zwrócił uwagę na spełnienie dwóch proroctw, które „ustami Dawida duch święty uprzednio wypowiedział o Judaszu” (Dzieje 1:16, 20; Ps. 69:25; 109:8).
Zacznijmy od trzech powyższych cytatów.

1. Cytat z ewangelii Łukasza nie ma zadnego związku z Dawidem. No chyba, że zakładasz, że to Dawid napisał tą ewangelię.

2. Psalm 55. 12. Jaki związek ma ten psalm z Judaszem :?:

3. Psalm 41. 9. Jaki związek ma ten psalm z Judaszem :?:
Gdzie tu padają imiona Jezus czy Judasz :?:
Co to znaczy mój przyjaciel, któremu ufałem ( BT ), jak przecież podobno Jezus od początku miał wiedzieć kto Go zdradzi ( Ew. J. 6. 64. )
Co to znaczy, ze podniósł na niego pietę :?: Czy to znaczy, że chciał uderzyć Jezusa z karate :?: . W Biblii nie ma wzmianek o tym, aby dochodziło do przemocy pomiędzy Jezusem a Judaszem.

Poza tym, kto niby ma mówić przez ten psalm. Jezus :?:
Jeżeli Jezus, to warto wrócić się do wersetu 5, w którym ów autor sam o sobie pisze, że zgrzeszył przeciw Bogu. Jezus podobno nie grzeszy
[/quote]
Z wiki...

Zebranie psalmów i autorstwo wielu z nich tradycja żydowska i chrześcijańska przypisywała królowi Dawidowi. Część psalmów zawiera w pierwszym wierszu imiona różnych osób. Są one poprzedzone przyimkiem le (np. leDawid), który interpretowano tradycyjnie jako lamed auctoris tzn. oznaczający autora. O dawnej tradycji świadczy przekład Wulgaty, w którym imiona znalazły się w dopełniaczu (np. „Dawidowy”), mimo że Septuaginta stosowała w tym miejscu celownik

A Psalmy już tak mają że nie są bezpośrednie. Inny przykład z Księgi Izajasza 14,3-21

3 Przyjdzie do tego wówczas, kiedy Pan da ci pokój po twych cierpieniach i kłopotach, i po twardej niewoli, którą cię przytłoczono, 4 że rozpoczniesz tę satyrę na króla babilońskiego i powiesz:
«O, jakże nadszedł kres ciemięzcy!
Jak ustała jego zuchwałość!
5 Połamał Pan laskę złoczyńców
i berło panujących,
6 co smagało narody zajadle
nieustannymi ciosami,
co rządziło ludami z wściekłością,
prześladując je bez miłosierdzia.
7 Cała ziemia odetchnęła uspokojona,
szaleje z radości.
8 Nawet cyprysy mają uciechę z ciebie
i cedry libańskie:
"Odkąd powalony leżysz,
drwale nie wychodzą na nas".
9 Podziemny Szeol poruszył się przez ciebie,
na zapowiedź twego przybycia;
dla ciebie obudził cienie zmarłych,
wszystkich wielmożów ziemi;
kazał powstać z tronów
wszystkim królom narodów.
10 Wszyscy oni zabierają głos,
by ci powiedzieć:
"Ty również padłeś bezsilny jak i my,
stałeś się do nas podobny!
11 Do Szeolu strącony twój przepych
i dźwięk twoich harf.
Robactwo jest twoim posłaniem,
robactwo też twoim przykryciem.
12 Jakże to spadłeś z niebios,
Jaśniejący, Synu Jutrzenki?2
Jakże runąłeś na ziemię,
ty, który podbijałeś narody?
13 Ty, który mówiłeś w swym sercu:
Wstąpię na niebiosa;
powyżej gwiazd Bożych
postawię mój tron.
Zasiądę na Górze Obrad,
na krańcach północy3.
14 Wstąpię na szczyty obłoków,
podobny będę do Najwyższego.
15 Jak to? Strąconyś do Szeolu
na samo dno Otchłani!"
16 Którzy cię ujrzą, utkwią wzrok w tobie,
zastanowią się nad tobą:
"Czyż to nie ten, który trząsł ziemią,
który obalał królestwa,
17 który świat cały zamieniał w pustynię,
a miasta jego obracał w perzynę,
który swych jeńców nie zwalniał do domu?"
18 Wszyscy królowie narodów,
wszyscy oni spoczywają z chwałą,
każdy w swoim grobowcu.

19 A tyś wyrzucony z twego grobu
jak ścierwo obrzydliwe,
otoczony pomordowanymi, przebitymi mieczem,
jak trup zbezczeszczony!
Z tymi, których składają na kamieniach grobowego dołu,
20 ty nie będziesz złączony w pogrzebie;
boś ty zatracił twój kraj,
wymordowałeś twój naród.
Na wieki nie będzie wspomniane
potomstwo złoczyńców.
21 Przygotujcie rzeź dla jego synów
z powodu niegodziwości ich ojca.
Niech nie powstaną i nie wezmą świata w dziedzictwo,
niech nie napełnią miastami powierzchni ziemi!»

Zwraca się do króla Babilońskiego, a mówi o lucyferze, taka jest Biblia.
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

keres1372 pisze:
A Psalmy już tak mają że nie są bezpośrednie. Inny przykład z Księgi Izajasza 14,3-21



Zwraca się do króla Babilońskiego, a mówi o lucyferze, taka jest Biblia.
1. Skoro Psalmy już tak mają, ze nie są bezpośrednie to skąd wiadomo, że mówią o tych, o których Wy wspominacie. :-)

2. A skąd wiesz, że zwraca się do króla babilońskiego :?: Tam nie ma potrzeby się domyślać, bo w wersecie 4. jest napisane, że ta pieśń ma dotyczyć właśnie tego króla :-)

3. Biblia Tysiąclecia wcale tego wersetu z psalmu 41. 9. nie odnosi do Judasza, tylko w przypisach daje inne wyjaśnienie, a Ty jako katolik nie bierzesz tego pod uwagę.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 278
Rejestracja: 22 lut 2015, 0:54

Post autor: keres1372 »

1. Skoro Psalmy już tak mają, ze nie są bezpośrednie to skąd wiadomo, że mówią o tych, o których Wy wspominacie. :-)
- Dedukcja, podobnie jak wiemy o kim mówi prorok Izajasz

3 Wzgardzony i odepchnięty przez ludzi,
Mąż boleści, oswojony z cierpieniem,
jak ktoś, przed kim się twarze zakrywa3,
wzgardzony tak, iż mieliśmy Go za nic.
4 Lecz On się obarczył naszym cierpieniem,
On dźwigał nasze boleści4,
a myśmy Go za skazańca4 uznali,
chłostanego przez Boga i zdeptanego.
5 Lecz On był przebity za nasze grzechy,
zdruzgotany za nasze winy.
Spadła Nań chłosta zbawienna dla nas,
a w Jego ranach jest nasze zdrowie5.
6 Wszyscyśmy pobłądzili jak owce,
każdy z nas się obrócił ku własnej drodze6,
a Pan zwalił na Niego
winy nas wszystkich.
7 7 Dręczono Go, lecz sam się dał gnębić,
nawet nie otworzył ust swoich.
Jak baranek na rzeź prowadzony,
jak owca niema wobec strzygących ją,
tak On nie otworzył ust swoich.
2. A skąd wiesz, że zwraca się do króla babilońskiego :?: Tam nie ma potrzeby się domyślać, bo w wersecie 4. jest napisane, że ta pieśń ma dotyczyć właśnie tego króla :-)
Oczywiście, ale mówiąc do króla Babilońskiego mówi o szatanie.
3. Biblia Tysiąclecia wcale tego wersetu z psalmu 41. 9. nie odnosi do Judasza, tylko w przypisach daje inne wyjaśnienie, a Ty jako katolik nie bierzesz tego pod uwagę
Kiedyś byłem na wykładzie i ksiądz teolog na jednej stronie z Biblii dał nam tuzin interpretacji.
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

keres1372 pisze:
- Dedukcja, podobnie jak wiemy o kim mówi prorok Izajasz

3 Wzgardzony i odepchnięty przez ludzi,
Mąż boleści, oswojony z cierpieniem,
jak ktoś, przed kim się twarze zakrywa3,
wzgardzony tak, iż mieliśmy Go za nic.
4 Lecz On się obarczył naszym cierpieniem,
On dźwigał nasze boleści4,
a myśmy Go za skazańca4 uznali,
chłostanego przez Boga i zdeptanego.
5 Lecz On był przebity za nasze grzechy,
zdruzgotany za nasze winy.
Spadła Nań chłosta zbawienna dla nas,
a w Jego ranach jest nasze zdrowie5.
6 Wszyscyśmy pobłądzili jak owce,
każdy z nas się obrócił ku własnej drodze6,
a Pan zwalił na Niego
winy nas wszystkich.
7 7 Dręczono Go, lecz sam się dał gnębić,
nawet nie otworzył ust swoich.
Jak baranek na rzeź prowadzony,
jak owca niema wobec strzygących ją,
tak On nie otworzył ust swoich.
.
To co zacytowałeś jest fragmentem z Księgi Izajasza rozdział 53.
Czy ten rozdział opisuje Jezusa :?:
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Wnikliwy
Posty: 3204
Rejestracja: 23 cze 2013, 19:51

Post autor: Wnikliwy »

Oczywiście, że Jezusa :-)

Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 278
Rejestracja: 22 lut 2015, 0:54

Post autor: keres1372 »

RN pisze:
keres1372 pisze:
- Dedukcja, podobnie jak wiemy o kim mówi prorok Izajasz

3 Wzgardzony i odepchnięty przez ludzi,
Mąż boleści, oswojony z cierpieniem,
jak ktoś, przed kim się twarze zakrywa3,
wzgardzony tak, iż mieliśmy Go za nic.
4 Lecz On się obarczył naszym cierpieniem,
On dźwigał nasze boleści4,
a myśmy Go za skazańca4 uznali,
chłostanego przez Boga i zdeptanego.
5 Lecz On był przebity za nasze grzechy,
zdruzgotany za nasze winy.
Spadła Nań chłosta zbawienna dla nas,
a w Jego ranach jest nasze zdrowie5.
6 Wszyscyśmy pobłądzili jak owce,
każdy z nas się obrócił ku własnej drodze6,
a Pan zwalił na Niego
winy nas wszystkich.
7 7 Dręczono Go, lecz sam się dał gnębić,
nawet nie otworzył ust swoich.
Jak baranek na rzeź prowadzony,
jak owca niema wobec strzygących ją,
tak On nie otworzył ust swoich.
.
To co zacytowałeś jest fragmentem z Księgi Izajasza rozdział 53.
Czy ten rozdział opisuje Jezusa :?:
Tak
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

keres1372 pisze:
RN pisze:
keres1372 pisze:
- Dedukcja, podobnie jak wiemy o kim mówi prorok Izajasz

3 Wzgardzony i odepchnięty przez ludzi,
Mąż boleści, oswojony z cierpieniem,
jak ktoś, przed kim się twarze zakrywa3,
wzgardzony tak, iż mieliśmy Go za nic.
4 Lecz On się obarczył naszym cierpieniem,
On dźwigał nasze boleści4,
a myśmy Go za skazańca4 uznali,
chłostanego przez Boga i zdeptanego.
5 Lecz On był przebity za nasze grzechy,
zdruzgotany za nasze winy.
Spadła Nań chłosta zbawienna dla nas,
a w Jego ranach jest nasze zdrowie5.
6 Wszyscyśmy pobłądzili jak owce,
każdy z nas się obrócił ku własnej drodze6,
a Pan zwalił na Niego
winy nas wszystkich.
7 7 Dręczono Go, lecz sam się dał gnębić,
nawet nie otworzył ust swoich.
Jak baranek na rzeź prowadzony,
jak owca niema wobec strzygących ją,
tak On nie otworzył ust swoich.
.
To co zacytowałeś jest fragmentem z Księgi Izajasza rozdział 53.
Czy ten rozdział opisuje Jezusa :?:
Tak
Rozumiem.
W takim razie na początek chciałem wyjaśnić opis z wersetu 2 rozdział 53 księgi Izajasza.

''......Nie miał postawy ani urody, które by pociągały nasze oczy, i nie był to wygląd, który by nam się mógł podobać'' - Biblia BIZTB..

Czy to znaczy, że Jezus był brzydki i niepostawny i przez to Jego wygląd nie mógł się podobać :?:
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 278
Rejestracja: 22 lut 2015, 0:54

Post autor: keres1372 »

Rozumiem.
W takim razie na początek chciałem wyjaśnić opis z wersetu 2 rozdział 53 księgi Izajasza.

''......Nie miał postawy ani urody, które by pociągały nasze oczy, i nie był to wygląd, który by nam się mógł podobać'' - Biblia BIZTB..

Czy to znaczy, że Jezus był brzydki i niepostawny i przez to Jego wygląd nie mógł się podobać :?:
Jest królem świata, a urodził się w stajence i żył jak żebrak. Czy ludzie chcą żebraka na króla ?
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

keres1372 pisze:
Rozumiem.
W takim razie na początek chciałem wyjaśnić opis z wersetu 2 rozdział 53 księgi Izajasza.

''......Nie miał postawy ani urody, które by pociągały nasze oczy, i nie był to wygląd, który by nam się mógł podobać'' - Biblia BIZTB..

Czy to znaczy, że Jezus był brzydki i niepostawny i przez to Jego wygląd nie mógł się podobać :?:
Jest królem świata, a urodził się w stajence i żył jak żebrak. Czy ludzie chcą żebraka na króla ?
Ale uroda nie ma nic do rzeczy, gdzie się kto rodzi.
To jak to będzie z tym drugim wersetem :-> :?:
A może w tym miejscu proroctwo nie dotyczy Jezusa, wszak niepodobna, aby Król, zbawca świata, jednorodzony Syn Boży, mógł być brzydki :?:
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 278
Rejestracja: 22 lut 2015, 0:54

Post autor: keres1372 »

RN pisze:
keres1372 pisze:
Rozumiem.
W takim razie na początek chciałem wyjaśnić opis z wersetu 2 rozdział 53 księgi Izajasza.

''......Nie miał postawy ani urody, które by pociągały nasze oczy, i nie był to wygląd, który by nam się mógł podobać'' - Biblia BIZTB..

Czy to znaczy, że Jezus był brzydki i niepostawny i przez to Jego wygląd nie mógł się podobać :?:
Jest królem świata, a urodził się w stajence i żył jak żebrak. Czy ludzie chcą żebraka na króla ?
Ale uroda nie ma nic do rzeczy, gdzie się kto rodzi.
To jak to będzie z tym drugim wersetem :-> :?:
A może w tym miejscu proroctwo nie dotyczy Jezusa, wszak niepodobna, aby Król, zbawca świata, jednorodzony Syn Boży, mógł być brzydki :?:
nie był to wygląd, który by nam się mógł podobać - Wygląd żebraka urodzonego w stajence
18 Otó? i Ja tobie powiadam: Ty jeste? Piotr [czyli Ska?a], i na tej Skale zbuduj? Ko?ció? mój, a bramy piekielne go nie przemog?. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi??esz na ziemi, b?dzie zwi?zane w niebie, a co rozwi??esz na ziemi, b?dzie rozwi?zane w niebie".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”