SPRZECZNOŚCI DOTYCZĄCE PROROCTW

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

BoaDusiciel pisze:Może i racja.
Są jakieś źródła potwierdzające te 48 lat ?
Skąd wiki to wzięła ?
Od księdza Warzechy :-D

ks. Julian Warzecha, Historia dawnego Izraela, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2005, str. 333-334.
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Ale mi autorytet. :aaa:
z Wikipedii:
Wikipedię tworzy spontanicznie rozwijająca się społeczność wolontariuszy, do której każdy może w każdej chwili dołączyć i śmiało modyfikować strony, pod warunkiem, że akceptuje zasady funkcjonowania Wikipedii. Społeczność ta w dużym stopniu sama ustala, w którym kierunku podąża to przedsięwzięcie. Zawartość Wikipedii nie jest kontrolowana przez „radę redakcyjną” czy „zespół Wikipedii”. Możliwość samodzielnego edytowania Wikipedii, a także wycofywanie błędnych zmian, zapewnia oprogramowanie MediaWiki.

Materiały z Wikipedii można wykorzystać pod określonymi warunkami, przewidzianymi przez licencję CC BY-SA 3.0.
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Jachu pisze:Ale mi autorytet. :aaa:
z Wikipedii:
Wikipedię tworzy spontanicznie rozwijająca się społeczność wolontariuszy, do której każdy może w każdej chwili dołączyć i śmiało modyfikować strony, pod warunkiem, że akceptuje zasady funkcjonowania Wikipedii. Społeczność ta w dużym stopniu sama ustala, w którym kierunku podąża to przedsięwzięcie. Zawartość Wikipedii nie jest kontrolowana przez „radę redakcyjną” czy „zespół Wikipedii”. Możliwość samodzielnego edytowania Wikipedii, a także wycofywanie błędnych zmian, zapewnia oprogramowanie MediaWiki.

Materiały z Wikipedii można wykorzystać pod określonymi warunkami, przewidzianymi przez licencję CC BY-SA 3.0.
Pod spodem hasła ''niewola babilońska'' są przypisy. Oznacza to materiały z których korzystano do opracowania tego hasła.


https://pl.wikipedia.org/wiki/Niewola_babilo%C5%84ska
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY TO PROROCTWO JUŻ SIĘ SPEŁNIŁO, CZY DOPIERO MA SIĘ SPEŁNIĆ :?:

KSIĘGA IZAJASZA 7. 21. BIZTB

''I stanie się w owym dniu, że każdy będzie hodował jałówkę i dwie owce''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

ILE CZASU JEZUS BYŁ W GROBIE :?:

EWANGELIA MATEUSZA 12. 40. BIZTB

''Albowiem jak Jonasz był w brzuchu wieloryba trzy dni i trzy noce, tak i Syn Człowieczy będzie w łonie ziemi trzy dni i trzy noce.

EWANGELIA JANA 19. 30 - 31 ORAZ 20. 1- 2 BIZTB

''A gdy Jezus skosztował octu, rzekł: Wykonało się! I skłoniwszy głowę, oddał ducha. Ponieważ był to dzień Przygotowania, aby więc ciała nie pozostawały przez sabat na krzyżu albowiem dzień tego sabatu był uroczysty, Żydzi prosili Piłata, aby im połamano golenie i zdjęto je................ ............

A pierwszego dnia tygodnia, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno, przyszła Maria Magdalena do grobu i ujrzała kamień odwalony od grobu. Pobiegła więc i przyszła do Szymona Piotra i do drugiego ucznia, którego miłował Jezus, i rzekła do nich: Wzięli Pana z grobu i nie wiemy, gdzie go położyli.

KRÓTKIE PODSUMOWANIE.

1. JEZUS UMIERA I ZOSTAJE ZŁOŻONY DO GROBU W DNIU PRZYGOTOWANIA DO SZABATU, CZYLI W PIĄTEK

2. MARIA MAGDALENA PRZYCHODZI DO GROBU WCZESNYM RANKIEM PIERWSZEGO DNIA TYGODNIA, ALE GDY JEST JESZCZE CIEMNO
JAK TO POGODZIĆ :?:
JEST JESZCZE CIEMNO WCZESNYM RANKIEM, A JUŻ JEST PIERWSZY DZIEŃ TYGODNIA PO SZABACIE, CHOCIAŻ DZIEŃ ZACZYNA SIĘ U ŻYDÓW OD WSCHODU SŁOŃCA
:mysli: :->

3. NIEZALEŻNIE OD TEGO CZY BYŁ TO JESZCZE SZABAT, CZY JUŻ PIERWSZY DZIEŃ TYGODNIA ( NIEDZIELA ), TO NIJAK NIE WYCHODZI 3 DNI I 3 NOCE POBYTU JEZUSA W GROBIE.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:ILE CZASU JEZUS BY£ W GROBIE :?:

EWANGELIA MATEUSZA 12. 40. BIZTB

''Albowiem jak Jonasz by³ w brzuchu wieloryba trzy dni i trzy noce, tak i Syn Cz³owieczy bêdzie w ³onie ziemi trzy dni i trzy noce.

EWANGELIA JANA 19. 30 - 31 ORAZ 20. 1- 2 BIZTB

''A gdy Jezus skosztowa³ octu, rzek³: Wykona³o siê! I sk³oniwszy g³owê, odda³ ducha. Poniewa¿ by³ to dzieñ Przygotowania, aby wiêc cia³a nie pozostawa³y przez sabat na krzy¿u albowiem dzieñ tego sabatu by³ uroczysty, ¯ydzi prosili Pi³ata, aby im po³amano golenie i zdjêto je................ ............

A pierwszego dnia tygodnia, wczesnym rankiem, gdy jeszcze by³o ciemno, przysz³a Maria Magdalena do grobu i ujrza³a kamieñ odwalony od grobu. Pobieg³a wiêc i przysz³a do Szymona Piotra i do drugiego ucznia, którego mi³owa³ Jezus, i rzek³a do nich: Wziêli Pana z grobu i nie wiemy, gdzie go po³o¿yli.

KRÓTKIE PODSUMOWANIE.

1. JEZUS UMIERA I ZOSTAJE Z£O¯ONY DO GROBU W DNIU PRZYGOTOWANIA DO SZABATU, CZYLI W PI¡TEK

2. MARIA MAGDALENA PRZYCHODZI DO GROBU WCZESNYM RANKIEM PIERWSZEGO DNIA TYGODNIA, ALE GDY JEST JESZCZE CIEMNO
JAK TO POGODZIÆ :?:
JEST JESZCZE CIEMNO WCZESNYM RANKIEM, A JU¯ JEST PIERWSZY DZIEÑ TYGODNIA PO SZABACIE, CHOCIA¯ DZIEÑ ZACZYNA SIÊ U ¯YDÓW OD WSCHODU S£OÑCA
:mysli: :->

3. NIEZALE¯NIE OD TEGO CZY BY£ TO JESZCZE SZABAT, CZY JU¯ PIERWSZY DZIEÑ TYGODNIA ( NIEDZIELA ), TO NIJAK NIE WYCHODZI 3 DNI I 3 NOCE POBYTU JEZUSA W GROBIE.
W tamtym roku by³y dwa sabaty, oddzielone miêdzy sob± jednym dniem zwyk³ym. ¯ydzi oprócz sabatów zwyczajnych, zwo³ywanych co siódmy dzieñ, maj± jeszcze sabaty uroczyste, czyli nadzwyczajne, które musz± byæ og³oszone przez kap³anów Kalendarz sabatów uroczystych jest zale¿ny od daty pierwszego nowiu ksiê¿yca po wiosennym zrównaniu dnia z noc±.

Pascha 14 Nisana (¶roda/czwartek) by³a dniem Przygotowania do ¶wiêta Prza¶ników. Grób zosta³ zapieczêtowany rankiem 15 Nisana w sabat nadzwyczajny, og³aszany. 16 Nisana to dzieñ zwyk³y, a 17 Nisana to sabat zwyczajny, zwo³ywany. Tak wiêc mamy trzy dni i trzy noce.

Maria Magdalena przysz³a do grobu wcze¶nie, gdy jeszcze by³ mrok. Wed³ug kalendarza ¿ydowskiego 17 Nisana skoñczy³ siê, ju¿ w sabat zwyczajny i nasta³a trzecia noc pobytu cia³a w grobie. Od pó³nocy, wed³ug naszego czasu, rozpoczê³a siê niedziela 18 Nisana, czyli nasta³a trzecia noc. U jej kresu przysz³a do grobu Maria Magdalena.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:CZY TO PROROCTWO JU¯ SIÊ SPE£NI£O, CZY DOPIERO MA SIÊ SPE£NIÆ :?:

KSIÊGA IZAJASZA 7. 21. BIZTB

''I stanie siê w owym dniu, ¿e ka¿dy bêdzie hodowa³ ja³ówkê i dwie owce''
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... =45#380894
JA£ÓWKA I OWCA
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... =45#380894

Odnosz±c siê do pytania "RN a" CZY PROROCTWO Z Izj. 7:21 JU¯ SIÊ SPE£NI£O, CZY DOPIERO MA SIÊ SPE£NIÆ?, odpowiadam, ¿e ju¿ siê wype³ni³o, gdy¿ obecnie Pañstwo Izrael jest bardzo bogate.

Z tekstu Izj. 7:21 o tre¶ci:
I stanie siê w owym dniu, ¿e ka¿dy bêdzie hodowa³ ja³ówkê i dwie owce
wynika, ¿e mia³ zaistnieæ taki trudny czas w dziejach narodu ¿ydowskiego, ¿e:

Onego czasu zostanie kto¶, zachowa przy ¿yciu ja³ówkê byd³a, drug± owcy.,

odnosi siê to do "siedmiu czasów pogan" (606p.n.e. - 1914r.n.e.), które rozpoczê³a 70 letnia niewola babiloñska. W opustoszonym kraju, pozosta³a tylko biedota, która utrzymywa³a siê przy ¿yciu, g³ównie dziêki drobnemu byd³u. Mo¿na to dostrzec choæby w zestawieniu z inwentarzem, który posiada³ Jakub:
(Jakub) wzi±³ z tego, czego siê dorobi³, jako dar dla Ezawa, brata swego, (14) dwie¶cie kóz i dwadzie¶cia koz³ów, dwie¶cie owiec i dwadzie¶cia baranów, (15) trzydzie¶ci wielb³±dzic karmi±cych wraz z m³odymi, czterdzie¶ci krów i dziesiêæ byków, dwadzie¶cia o¶lic i dziesiêæ osio³ków, Rdz. 32:13-15
Po upadku Pañstwa Judy, ¯yd wie¶niak, nawet nie krowê móg³ zachowaæ, lecz tylko ja³ówkê, co jest symbolem tego, ¿e on hodowa³, a kto inny mu odbiera³ ten dobytek. Nie znaczy, ¿e tak by³o z ka¿dym, ale, ¿e taki stan dominowa³.

Przedstawicieli stanu szlachetnego i zamo¿nego, najpierw Nabuchodonozor uprowadzi³ do niewoli, a pó¼niej Rzymianie rozproszyli w¶ród narodów. Stan taki mniej lub bardziej trwa³, a¿ do przywrócenia prawa i odbudowania Pañstwa Izrael, które powsta³o w 1948r.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY PROROCTWO Z KSIĘGI MICHEASZA DOTYCZYŁO JEZUSA :?:

KSIĘGA MICHEASZA 5. 1 - 2. BIZTB

''Ale ty, Betlejemie Efrata, najmniejszy z okręgów judzkich, z ciebie mi wyjdzie ten, który będzie władcą Izraela. Początki jego od prawieku, od dni zamierzchłych. Dlatego wyda ich aż do czasu, gdy ta, która ma porodzić, porodzi. Potem reszta jego braci wróci do synów Izraela.

EWANGELIA MATEUSZA 2. 6. BIZTB

'' I ty, Betlejemie, ziemio judzka, wcale nie jesteś najmniejsze między książęcymi miastami judzkimi, z ciebie bowiem wyjdzie wódz, który paść będzie lud mój izraelski.

Na początek proszę zwrócić uwagę na porównanie tych dwóch ( rzekomo tych samych ) proroctw.

1. W pierwszym proroctwie mamy podane słowo ''okręg judzki'' w drugim jest mowa o ''mieście judzkim ''. W Biblii Tysiąclecia mamy natomiast zwrot ''plemion judzkich'' zamiast miasta czy okręgu.

2. Teraz proszę zwrócić uwagę na pierwsze proroctwo ( Micheasza ) w którym jest mowa o władcy Izraela.
Czy Jezus był kiedykolwiek władcą Izraela :?:

Jednak, żeby całkowicie dowieść, że to proroctwo nie dotyczyło Jezusa, proszę zwrócić uwagę na werset Micheasza 5. 4.

KSIĘGA MICHEASZA 5. 4. BIZTB

'' I On będzie pokojem. Gdy Asyryjczycy wpadną do naszego kraju i wkroczą do naszych pałaców, wtedy wystawimy przeciwko nim siedmiu pasterzy i ośmiu książąt z ludu.

1. Ten, który ma się narodzić w owym Betlejem, będzie pokojem, gdy wpadną Asyryjczycy.
Tutaj już wyrażnie jest wiadome, że musi chodzić o kogoś innego, lub , że to proroctwo jest zwyczajnie chybione, bo Asyryjczycy za czasów Jezusa już nie istnieli jako naród.
Koniec Asyrii nastąpił około 600 lat przed Jezusem.

Poza tym, gdzie jest napisane, czy wiadome, że Jezus walczył z Asyryjczykami, albo był gwarantem pokoju, gdy Ci napadną na Judę itp. :?:

http://netsprint.encyklopedia.pwn.pl/ha ... syria.html

Poza tym innym wytłumaczeniem tego rzekomego proroctwa jest to, że pisząc BETLEJEM EFRATA, Micheasz nie miał na myśli miasta ( ew. Mateusza ) lecz EFRATĘ OJCA BETLEHEMA

PIERWSZA KSIĘGA KRONIK 4. 4. BIZTB

Dalej Penuel, ojciec Gedora, i Ezer, ojciec Chuszy. To są synowie Chura, pierworodnego Efraty, ojca Betlechema.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

RN pisze:Poza tym innym wytłumaczeniem tego rzekomego proroctwa jest to, że pisząc BETLEJEM EFRATA, Micheasz nie miał na myśli miasta ( ew. Mateusza ) lecz EFRATĘ OJCA BETLEHEMA
Zgadza się. Warto zauważyć, jak wesety Micheasza (Mi 5: 1] oddaje LXX

ΚΑΙ σύ, Βηθλεέμ, οἶκος τοῦ ᾿Εφραθά [..]

Septuaginta

Słowo οἶκος oznacza dom, ród.

W LXX mamy więc. Od Bethlema, z domu/ rodu Efraty.

Takie zastosowanie mamy w wielu miejscach ST i NT, np tutaj.

do Dziewicy poślubionej mężowi, imieniem Józef, z rodu Dawida; a Dziewicy było na imię Maryja. [Łk 1: 27]

πρὸς παρθένον ἐμνηστευμένην ἀνδρὶ ᾧ ὄνομα Ἰωσὴφ ἐξ οἴκου Δαυείδ, καὶ τὸ ὄνομα τῆς παρθένου Μαριάμ.
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Betlehem znaczy" dom chleba"

Takie Opowiadanie:

http://www.nastrazy.pl/drukuj.php?t=Na% ... ogtwoj.htm
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

I było stosowane także jako imię męskie.

treated as proper name, masculine 1 Chronicles 2:51,54; 1 Chronicles 4:4;

Źródło
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

ShadowLady86 pisze:
RN pisze:Poza tym innym wytłumaczeniem tego rzekomego proroctwa jest to, że pisząc BETLEJEM EFRATA, Micheasz nie miał na myśli miasta ( ew. Mateusza ) lecz EFRATĘ OJCA BETLEHEMA
Zgadza się. Warto zauważyć, jak wesety Micheasza (Mi 5: 1] oddaje LXX

ΚΑΙ σύ, Βηθλεέμ, οἶκος τοῦ ᾿Εφραθά [..]

Septuaginta

Słowo οἶκος oznacza dom, ród.

W LXX mamy więc. Od Bethlema, z domu/ rodu Efraty.

Takie zastosowanie mamy w wielu miejscach ST i NT, np tutaj.

do Dziewicy poślubionej mężowi, imieniem Józef, z rodu Dawida; a Dziewicy było na imię Maryja. [Łk 1: 27]

πρὸς παρθένον ἐμνηστευμένην ἀνδρὶ ᾧ ὄνομα Ἰωσὴφ ἐξ οἴκου Δαυείδ, καὶ τὸ ὄνομα τῆς παρθένου Μαριάμ.
Dlatego właściwe ujęcie wydaje się być w Biblii Tysiąclecia, która podaje ''plemion judzkich''

Jednak podstawowa, jak dla mnie niezgodność jest z tymi Asyryjczykami, z którymi Jezus nie miał nic do czynienia, a Ten, który miał wyjść z tego plemienia judzkiego i być władcą Izraela, miał żyć i działać za czasów podbojów Asyryjczyków.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:CZY PROROCTWO Z KSIÊGI MICHEASZA DOTYCZY£O JEZUSA :?:

KSIÊGA MICHEASZA 5. 1 - 2. BIZTB

''Ale ty, Betlejemie Efrata, najmniejszy z okrêgów judzkich, z ciebie mi wyjdzie ten, który bêdzie w³adc± Izraela. Pocz±tki jego od prawieku, od dni zamierzch³ych. Dlatego wyda ich a¿ do czasu, gdy ta, która ma porodziæ, porodzi. Potem reszta jego braci wróci do synów Izraela.

EWANGELIA MATEUSZA 2. 6. BIZTB

'' I ty, Betlejemie, ziemio judzka, wcale nie jeste¶ najmniejsze miêdzy ksi±¿êcymi miastami judzkimi , z ciebie bowiem wyjdzie wódz, który pa¶æ bêdzie lud mój izraelski.

Na pocz±tek proszê zwróciæ uwagê na porównanie tych dwóch ( rzekomo tych samych ) proroctw.

1. W pierwszym proroctwie mamy podane s³owo ''okrêg judzki'' w drugim jest mowa o ''mie¶cie judzkim ''. W Biblii Tysi±clecia mamy natomiast zwrot ''plemion judzkich'' zamiast miasta czy okrêgu.
Zmiana okre¶lenia znaczenia miejscowo¶ci, zosta³a dokonana w wyniku t³umaczenia z hebrajskiego na grecki w Septuagincie (LXX). Z miastem Betlejem by³ zwi±zany okr±g wojskowy, w którym wcze¶niej sta³a stra¿ filistyñska, 2Sm. 23:14; 1Kro. 11:16. Zamiast plemion judzkich, chyba bardziej odpowiednio bêdzie zastêpów judzkich. Czy okre¶lenie plemiê Betlejem mo¿e byæ porównywalne z plemieniem judzkim, skoro do niego to miasto nale¿a³o? Zamiana w proroctwie okre¶lenia z „okrêgów judzkich” na „ksi±¿êcymi miastami judzkimi” mo¿e wynikaæ z zmiany roli tego miasta, ale jest nieuprawniona, gdy¿ gubi duchowe znaczenie pierwszego okre¶lenia w nowej Chrystusowej rzeczywisto¶ci, J. 1:17; Kol. 2:17. Zakon by³ cieniem rzeczy przysz³ych, a w tym tak¿e nazwy miast i ich znaczenie.
RN pisze:2. Teraz proszê zwróciæ uwagê na pierwsze proroctwo ( Micheasza ) w którym jest mowa o w³adcy Izraela.
Czy Jezus by³ kiedykolwiek w³adc± Izraela :?:
W jakim¶ znaczeniu, co najmniej moralnym znaczeniu by³, skoro naród ten tak t³umnie za nim pod±¿a³, a na koñcu swojej misji nawet zosta³ obwo³any królem Izraela, a pó¼niej nawet Ap. Pawe³ napisa³, ¿e Bóg wyrwa³ wielu ze ¶wiata ciemno¶ci i przeniós³ do królestwa Syna swego umi³owanego, Kol. 1:13. Naród ten jednak w wiêkszo¶ci nie odda³ mu nale¿nej czci. Potraktowa³ go jak ksiêcia Saula, który pó¼niej dopiero zosta³ uznany za króla Izraela.

¯ydzi d±¿yli do zabicia Pana Jezusa, gdy¿ nie uznawa³ ich stosunku do prawa Bo¿ego, jednak niektórzy z nich (np. Kajfasz) przyczynili siê do tego, aby ¶mierci Pana Jezusa nadaæ wymiar zbawczy dla narodu. Nak³oniony lud wo³a³, aby jego krew sp³ynê³a na nich i na ich dzieci, czyli aby ich b³ogos³awi³a. Pomimo, ¿e czynili to w zawi¶ci to jednak nie mo¿na uznaæ zakoñczenia roli Chrystusa w stosunku do tego narodu i proroctwa to uzasadniaj±.
RN pisze:Jednak, ¿eby ca³kowicie dowie¶æ, ¿e to proroctwo nie dotyczy³o Jezusa, proszê zwróciæ uwagê na werset Micheasza 5. 4.

KSIÊGA MICHEASZA 5. 4. BIZTB

'' I On bêdzie pokojem. Gdy Asyryjczycy wpadn± do naszego kraju i wkrocz± do naszych pa³aców, wtedy wystawimy przeciwko nim siedmiu pasterzy i o¶miu ksi±¿±t z ludu.

1. Ten, który ma siê narodziæ w owym Betlejem, bêdzie pokojem, gdy wpadn± Asyryjczycy.
Tutaj ju¿ wyra¿nie jest wiadome, ¿e musi chodziæ o kogo¶ innego, lub , ¿e to proroctwo jest zwyczajnie chybione, bo Asyryjczycy za czasów Jezusa ju¿ nie istnieli jako naród.
Koniec Asyrii nast±pi³ oko³o 600 lat przed Jezusem.

Poza tym, gdzie jest napisane, czy wiadome, ¿e Jezus walczy³ z Asyryjczykami, alboby³ gwarantem pokoju, gdy Ci napadn± na Judê itp. :?:

http://netsprint.encyklopedia.pwn.pl/ha ... syria.html
Wystarczy zacytowaæ z Efezjan, aby siê przekonaæ, jak bardzo trafne jest to proroctwo:
pamiêtajcie o tym, ¿e wy, niegdy¶ poganie w ciele, nazywani nieobrzezanymi przez tych, których nazywaj± obrzezanymi na skutek obrzezki, dokonanej rêk± na ciele, (12) byli¶cie w tym czasie bez Chrystusa, dalecy od spo³eczno¶ci izraelskiej i obcy przymierzom, zawieraj±cym obietnicê, nie maj±cy nadziei i bez Boga na ¶wiecie. (13) Ale teraz wy, którzy niegdy¶ byli¶cie dalecy, stali¶cie siê w Chrystusie Jezusie bliscy przez krew Chrystusow±. (14) Albowiem On jest pokojem naszym, On sprawi³, ¿e z dwojga jedno¶æ powsta³a, i zburzy³ w ciele swoim stoj±c± po¶rodku przegrodê z muru nieprzyja¼ni, (15) On zniós³ zakon przykazañ i przepisów, aby czyni±c pokój, stworzyæ w sobie samym z dwóch jednego nowego cz³owieka (16) i pojednaæ obydwóch z Bogiem w jednym ciele przez krzy¿, zniweczywszy na nim nieprzyja¼ñ; Efz. 2:11-16

moje pojmowanie tajemnicy Chrystusowej, (5) która nie by³a znana synom ludzkim w dawnych pokoleniach, a teraz zosta³a przez Ducha objawiona jego ¶wiêtym aposto³om i prorokom, (6) mianowicie, ¿e poganie s± wspó³dziedzicami i cz³onkami jednego cia³a i wspó³uczestnikami obietnicy w Chrystusie Jezusie przez ewangeliê, (7) której s³ug± zosta³em wed³ug daru ³aski Bo¿ej, okazanej mi przez jego wszechmocne dzia³anie. (8) Mnie, najmniejszemu ze wszystkich ¶wiêtych, zosta³a okazana ta ³aska, abym zwiastowa³ poganom niezg³êbione bogactwo Chrystusowe (9) i abym na ¶wiat³o wywiód³ tajemny plan, ukryty od wieków w Bogu, który wszystko stworzy³, (10) aby teraz nadziemskie w³adze i zwierzchno¶ci w okrêgach niebieskich pozna³y przez Ko¶ció³ ró¿norodn± m±dro¶æ Bo¿±, (11) wed³ug odwiecznego postanowienia, które wykona³ w Chrystusie Jezusie, Panu naszym, (12) w którym mamy swobodê i dostêp do Boga z ufno¶ci± przez wiarê w niego. Efz. 3:4-12
Czy Polacy i naród polski istnieli w czasie zaborów? Czy musi istnieæ mocarstwo, aby istnia³ jego lud? To samo dotyczy Asyryjczyków. Pan Jezus walczy³ z nimi w Duchu ¦wiêtego Boga Ojca bezpo¶rednio i po¶rednio przez swój Ko¶ció³. Da³ moc aposto³om, aby odpuszczali i zatrzymywali grzechy, ale nie w konfesjonale, lecz podczas pe³nienia jego misji w¶ród narodów. To pasterze duchowi walczyli, ale mieczem S³owa Bo¿ego.
RN pisze:Poza tym innym wyt³umaczeniem tego rzekomego proroctwa jest to, ¿e pisz±c BETLEJEM EFRATA, Micheasz nie mia³ na my¶li miasta ( ew. Mateusza ) lecz EFRATÊ OJCA BETLEHEMA

PIERWSZA KSIÊGA KRONIK 4. 4. BIZTB

Dalej Penuel, ojciec Gedora, i Ezer, ojciec Chuszy. To s± synowie Chura, pierworodnego Efraty, ojca Betlechema.
Tak jak Rachel op³akiwa³a swoje dzieci, ¿e ich nie mog³a mieæ (pó¼niej wyginê³o prawie ca³e pokolenie Beniamina, Sêdz. 20,21 rozdz.), tak i Efrata zmar³ nie sp³adzaj±c ¿adnego potomka. To Kaleb Judejczyk po ¶mierci swojej ¿ony Kazuby, poj±³ jego ¿onê i z ni± na podstawie ma³¿eñstwa lewirackiego mia³ Chura, uznanego za pierworodnego Efraty. Z tego powodu uznaje siê Efratê za ojca Betlejemczyków, zamieszkuj±cych Betlejem.

Powy¿sze wyja¶nienie, wskazuje, ¿e tre¶æ 1Kro. 4:4; Mich. 5:4 i Mt. 2:6 jest ze sob± zgodna i dotyczy Betlejem judzkiego i jego mieszkañców.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

EWANGELIA MATEUSZA 2. 23. BIZTB

'' A przyszedłszy tam, zamieszkał w mieście zwanym Nazaret, aby się spełniło, co powiedziano przez proroków, iż Nazarejczykiem nazwany będzie.

Proszę o wskazanie powyższego proroctwa w Starym Testamencie.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:EWANGELIA MATEUSZA 2. 23. BIZTB

'' A przyszed³szy tam, zamieszka³ w mie¶cie zwanym Nazaret, aby siê spe³ni³o, co powiedziano przez proroków, i¿ Nazarejczykiem nazwany bêdzie.

Proszê o wskazanie powy¿szego proroctwa w Starym Testamencie.
Je¶li odpowiednio to przyjmiesz, to proszê bardzo:
(5) Gdy¿ oto poczniesz i porodzisz syna: brzytwa nie przejdzie po jego g³owie, gdy¿ ch³opiec ten od urodzenia bêdzie nazyrejczykiem Bo¿ym i zacznie wybawiaæ Izraela z rêki Filistyñczyków. Sêdz. 13:5

(3) B³ogos³awiony niech bêdzie Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa, który wed³ug wielkiego mi³osierdzia swego odrodzi³ nas ku nadziei ¿ywej przez zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa, (4) ku dziedzictwu nieznikomemu i nieskalanemu, i niezwiêd³emu, jakie zachowane jest w niebie dla was, (5) którzy moc± Bo¿± strze¿eni jeste¶cie przez wiarê w zbawienie, przygotowane do objawienia siê w czasie ostatecznym. [...] (9) osi±gaj±c cel wiary, zbawienie dusz. (10) Zbawienia tego poszukiwali i wywiadywali siê o nie prorocy, którzy prorokowali o przeznaczonej dla was ³asce, (11) staraj±c siê wybadaæ, na który albo na jaki to czas wskazywa³ dzia³aj±cy w nich Duch Chrystusowy, który przepowiada³ cierpienia, maj±ce przyj¶æ na Chrystusa, ale te¿ maj±ce potem nastaæ uwielbienie. (12) Im to zosta³o objawione, ¿e nie sobie samym, lecz wam us³ugiwali w tym, co teraz wam zosta³o zwiastowane przez tych, którzy w Duchu ¦wiêtym zes³anym z nieba opowiadali wam radosn± nowinê; a s± to rzeczy, w które sami anio³owie (pos³añcy w³adzy zwierzchniej) wejrzeæ pragn±. 1Pio. 1:3-12

To wszystko mówi³ Jezus do ludu w podobieñstwach, a bez podobieñstwa nic do nich nie mówi³. (35) Aby siê wype³ni³o, co powiedziano przez proroka, gdy mówi³: Otworzê w podobieñstwach usta moje, wypowiem rzeczy ukryte od za³o¿enia ¶wiata. Mt. 13:34,35

Potem rzek³ do nich (Pan Jezus do swoich uczniów): To s± moje s³owa, które mówi³em do was, bêd±c jeszcze z wami, ¿e siê musi spe³niæ wszystko, co jest napisane o mnie w zakonie Moj¿esza i u proroków, i w Psalmach. (45) Wtedy otworzy³ im umys³y, aby mogli zrozumieæ Pisma. £k. 24:44,45
Ju¿ nawet ten tekst z Sêdz. 13:5 w zwi±zku z tre¶ci± 1Pio. 1:3-12; Mt. 13:34,35 i £k. 24:44,45 jest odpowiednim spe³nieniem pro¶by, gdy¿ wszystko, co wcze¶niej napisano o ¿yciu ró¿nych bohaterów wiary, napisano w celu opisania to¿samo¶ci Pana Jezusa Chrystusa, jednak a¿ do wype³nienia siê jego dzia³alno¶ci na ziemi by³o to jednak okryte Tajemnic± Bo¿±. Ewangelista posiadaj±c ju¿ odpowiednie zrozumienie Pism, rozpozna³, ¿e zamieszkanie Pana Jezusa w Nazarecie jest spe³nieniem tego, co by³o zapowiadane o Nazarejczykach w ST.

Filistyñczyk znaczy "Przybysz". W czasach Pana Jezusa byli nimi nie tylko dawni przybysze, ale i Grecy, oraz Rzymianie, a najszerzej to poganie. Rozpoczêcie wyzwalania z r±k "Przybyszów", nast±pi³o przez skierowanie do nich ¯ydów z Ewangeli± Chrystusow±. Zamiast dominacji pogan nad nimi, w Ko¶ciele Chrystusowym, rozpoczê³o siê ich braterstwo, czyli wyzwolenie z pod ich dominacji.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”