SPRZECZNOŚCI POMIĘDZY NAUKAMI JEZUSA A PAWŁA

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

SPRZECZNOŚCI POMIĘDZY NAUKAMI JEZUSA A PAWŁA

Post autor: RN »

CZY TEN SAM, KTO SIEJE, TEŻ ŻNIWUJE :?:

LIST DO GALATÓW 6. 7. BIZTB.

''Nie błądźcie, Bóg się nie da z siebie naśmiewać; albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie.

EWANGELIA JANA 4. 37. BIZTB.

''W tym właśnie sprawdza się przysłowie: Inny sieje, a inny żnie.''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Domimika
Posty: 107
Rejestracja: 10 paź 2015, 7:49

Post autor: Domimika »

RN pisze:EWANGELIA JANA 4. 37. BIZTB.

''W tym właśnie sprawdza się przysłowie: Inny sieje, a inny żnie.''
W czym ,bo jeżeli się domyślam chodzi o konkretny przykład,do którego akurat to przysłowie pasuje
To już jest tak jakby samo orzeczenie a brak podmiotu do którego się to odnosi.
RN pisze:LIST DO GALATÓW 6. 7. BIZTB.

''Nie błądźcie, Bóg się nie da z siebie naśmiewać; albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie.
Tutaj rozumiem o co chodzi o czyny człowieka ,są złe i plon będzie zły.

Natomiast werset powyżej, nie mam pojęcia co sieją
Tak więc nie ma się do czego odnieść, czy to przysłowie do tego pasuje czy nie,bo napisane że akurat
w tym pasuje, ale w czym?

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Domimika pisze:
RN pisze:EWANGELIA JANA 4. 37. BIZTB.

''W tym właśnie sprawdza się przysłowie: Inny sieje, a inny żnie.''
W czym ,bo jeżeli się domyślam chodzi o konkretny przykład,do którego akurat to przysłowie pasuje
To już jest tak jakby samo orzeczenie a brak podmiotu do którego się to odnosi.
RN pisze:LIST DO GALATÓW 6. 7. BIZTB.

''Nie błądźcie, Bóg się nie da z siebie naśmiewać; albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie.
Tutaj rozumiem o co chodzi o czyny człowieka ,są złe i plon będzie zły.

Natomiast werset powyżej, nie mam pojęcia co sieją
Tak więc nie ma się do czego odnieść, czy to przysłowie do tego pasuje czy nie,bo napisane że akurat
w tym pasuje, ale w czym?
Ogólnie różnica ma polegać na tym, że niezależnie co się sieje, dobre czy złe uczynki, to Paweł jednoznacznie daje do zrozumienia, że każdy co i jak ''zasiał'', taki ''plon'' zbierze.
I co ważne ten zbierze kto siał.
Natomiast biblijny Jezus również nawiązuje w słowie siew do ludzkich postępków ( na szczęście nie do gorczycy :-> ), ale uczy jakby w tej wypowiedzi tego, że nie ten co sieje póżniej zbiera, czyli odwrotnie niż w wypowiedzi Pawła.
Na potwierdzenie tego może posłużyć następny werset ew. J. 4. 38. ''Ja posłałem was żąć to, nad czym wy nie trudziliście się; inni się trudzili , a wy zebraliście plon ich pracy''

Ogólnie jednak muszę powiedzieć, że to nie jest jakaś pierwszych lotów sprzeczność.
Powstała ona właściwie jako ''antidotum'' na odpowiedż do mnie przez Tropiciela, ale w innym temacie.
Jest przyjęte na tym forum, że sprzeczności biblijne można tylko pisać w tym jednym dziale, którego w razie czego zabezpiecza wewnętrzny regulamin.

Za zainteresowanie tematem dla początkującej pisarki na tym forum - lubik . :-)
Zapraszam do pozostania z nami na dłużej, a nawet na zawsze i do dzielenia się swoją wiedzą tutaj z nami.
W innych tematach czytałem już Twoje wypowiedzi, od których powiało oryginalnością na wcześniej utarte poglądy.
Myślę, że userzy chętnie zapoznają się z następnymi.
Mną się nie przejmuj. Jak coś bierz zawsze poprawkę na to, że mogę nie być ożywiony Duchem.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Domimika
Posty: 107
Rejestracja: 10 paź 2015, 7:49

Post autor: Domimika »

RN pisze:Ogólnie różnica ma polegać na tym, że niezależnie co się sieje, dobre czy złe uczynki, to Paweł jednoznacznie daje do zrozumienia, że każdy co i jak ''zasiał'', taki ''plon'' zbierze.
I co ważne ten zbierze kto siał.
Natomiast biblijny Jezus również nawiązuje w słowie siew do ludzkich postępków ( na szczęście nie do gorczycy ), ale uczy jakby w tej wypowiedzi tego, że nie ten co sieje póżniej zbiera, czyli odwrotnie niż w wypowiedzi Pawła.
Na potwierdzenie tego może posłużyć następny werset ew. J. 4. 38. ''Ja posłałem was żąć to, nad czym wy nie trudziliście się; inni się trudzili , a wy zebraliście plon ich pracy''
Mnie się wydaje że tutaj Jezusowi chodzi raczej o słowo Boże,prorocy i On "zasiali je", apostołowie natomiast jako ci którzy się nie trudzili mieli zbierać plon z ludzi do utworzenia pierwszych(pierwocin) fundamentów kościoła :-) W tych okolicznościach owo przysłowie pasuje jak ulał,nie są to osobiste uczynki człowieka do jakich odniósł się Paweł, lecz praca zbiorowa nad Królestwem Bożym..

efroni
Posty: 2552
Rejestracja: 11 kwie 2013, 8:15

Re: SPRZECZNOŚCI POMIĘDZY NAUKAMI JEZUSA A PAWŁA

Post autor: efroni »

RN pisze:CZY TEN SAM, KTO SIEJE, TEŻ ŻNIWUJE :?:

LIST DO GALATÓW 6. 7. BIZTB.

''Nie błądźcie, Bóg się nie da z siebie naśmiewać; albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie.

EWANGELIA JANA 4. 37. BIZTB.

''W tym właśnie sprawdza się przysłowie: Inny sieje, a inny żnie.''
Nie błądźcie , Bóg się nie da z siebie naśmiewać ,
jeżeli człowiek pośmiewisko sobie urządza z Boga
to Bóg na pośmiewisko wystawi takiego człowieka ;
albowiem co człowiek sieje, to i żąć będzie.

Do tego też pasuje powiedzenie ;
Jak Kuba Bogu , tak Bóg Kubie .

( )

Natomiast to się tyczy pracy na rzecz Dobrej Nowiny .
Jeden orze dla niej , inny sieje a jeszcze inny żnie
i nie jest ważny , ani ten kto dla niej orze , ani ten kto sieje
ani ten kto żnie .... ale TEN KTO daje wzrost
i w tym właśnie sprawdza się przysłowie: Inny sieje, a inny żnie.

kpw. ?
...ten lud zbliża się do mnie swoimi ustami i czci mnie swoimi wargami, a jego serce jest daleko ode mnie, tak że ich bojaźń przede mną jest wyuczonym przepisem ludzkim...

Nie wierz w ani jedno moje słowo ale sam(a) badaj , sprawdzaj , doświadczaj czy się rzeczy
aby tak mają

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

KTO ZABIŁ PANA JEZUSA :?: POGANIE CZY ŻYDZI :?:

EWANGELIA ŁUKASZA 18. 31 - 33. BIBLIA TYSIĄCLECIA

'' Potem wziął Dwunastu i powiedział do nich: Oto idziemy do Jerozolimy i spełni się wszystko, co napisali prorocy o Synu Człowieczym. Zostanie wydany w ręce pogan, będzie wyszydzony, zelżony i opluty; ubiczują Go i zabiją,
....''

PIERWSZY LIST DO TESALONICZAN 2. 15. BIBLIA TYSIĄCLECIA

''Żydzi zabili Pana Jezusa i proroków, i nas także prześladowali. A nie podobają się oni Bogu i sprzeciwiają się wszystkim ludziom.''
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:KTO ZABI£ PANA JEZUSA :?: POGANIE CZY ¯YDZI :?:

EWANGELIA £UKASZA 18. 31 - 33. BIBLIA TYSI¡CLECIA

'' Potem wzi±³ Dwunastu i powiedzia³ do nich: Oto idziemy do Jerozolimy i spe³ni siê wszystko, co napisali prorocy o Synu Cz³owieczym. Zostanie wydany w rêce pogan, bêdzie wyszydzony, zel¿ony i opluty; ubiczuj± Go i zabij±,
....''

PIERWSZY LIST DO TESALONICZAN 2. 15. BIBLIA TYSI¡CLECIA

''¯ydzi zabili Pana Jezusa i proroków, i nas tak¿e prze¶ladowali. A nie podobaj± siê oni Bogu i sprzeciwiaj± siê wszystkim ludziom.''
Jest napisane:
Wówczas Pi³at wzi±³ Jezusa i kaza³ go ubiczowaæ. (2) A ¿o³nierze upletli koronê z ciernia, w³o¿yli mu j± na g³owê, przyodziali go w p³aszcz purpurowy, (3) a podchodz±c do niego, mówili: Witaj, królu ¿ydowski; i wymierzali mu policzki. (4) A Pi³at wyszed³ znowu na zewn±trz i rzek³ im: Oto wyprowadzam go do was, aby¶cie poznali, ¿e w nim ¿adnej winy nie znajdujê. (5) Wyszed³ wiêc Jezus w koronie cierniowej i w p³aszczu purpurowym. I rzek³ im Pi³at: Oto cz³owiek! (6) A gdy go ujrzeli arcykap³ani i s³udzy, krzyknêli g³o¶no: Ukrzy¿uj, ukrzy¿uj! Rzek³ do nich Pi³at: We¼cie go wy i ukrzy¿ujcie, ja bowiem winy w nim nie znajdujê. (7) Odpowiedzieli mu ¯ydzi: My mamy zakon, a wed³ug zakonu winien umrzeæ, bo siê czyni³ Synem Bo¿ym. (8) A gdy Pi³at us³ysza³ te s³owa, bardziej siê ul±k³ (9) i wszed³ znowu do zamku, i rzek³ do Jezusa: Sk±d jeste¶? Ale Jezus nie da³ mu odpowiedzi. (10) Rzek³ wiêc do niego Pi³at: Ze mn± nie chcesz rozmawiaæ? Czy nie wiesz, ¿e mam w³adzê wypu¶ciæ ciê i mam w³adzê ukrzy¿owaæ ciê? (11) Odpowiedzia³ Jezus: Nie mia³by¶ ¿adnej w³adzy nade mn±, gdyby ci to nie by³o dane z góry; dlatego wiêkszy grzech ma ten (¯ydzi), który mnie tobie wyda³. (12) Odt±d Pi³at stara³ siê wypu¶ciæ go, ale ¯ydzi krzyczeli g³o¶no: Je¶li tego wypu¶cisz, nie jeste¶ przyjacielem cesarza; ka¿dy bowiem, który siê królem czyni, sprzeciwia siê cesarzowi. (13) Pi³at tedy, us³yszawszy te s³owa, wyprowadzi³ Jezusa na zewn±trz i zasiad³ na krze¶le sêdziowskim, na miejscu, zwanym Kamienny Bruk, a po hebrajsku Gabbata. (14) A by³ to dzieñ Przygotowania Paschy, oko³o szóstej godziny; i rzek³ do ¯ydów: Oto król wasz! (15) A oni zawo³ali: Precz, precz, ukrzy¿uj go! Rzek³ do nich Pi³at: Króla waszego mam ukrzy¿owaæ? Odpowiedzieli arcykap³ani: Nie mamy króla, tylko cesarza. (16) Wtedy to wyda³ go im na ¶mieræ krzy¿ow±. J. 19:1-16
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Pokoja pisze:
RN pisze:KTO ZABIŁ PANA JEZUSA :?: POGANIE CZY ŻYDZI :?:

EWANGELIA ŁUKASZA 18. 31 - 33. BIBLIA TYSIĄCLECIA

'' Potem wziął Dwunastu i powiedział do nich: Oto idziemy do Jerozolimy i spełni się wszystko, co napisali prorocy o Synu Człowieczym. Zostanie wydany w ręce pogan, będzie wyszydzony, zelżony i opluty; ubiczują Go i zabiją,
....''

PIERWSZY LIST DO TESALONICZAN 2. 15. BIBLIA TYSIĄCLECIA

''Żydzi zabili Pana Jezusa i proroków, i nas także prześladowali. A nie podobają się oni Bogu i sprzeciwiają się wszystkim ludziom.''
Jest napisane:
Wówczas Piłat wziął Jezusa i kazał go ubiczować. (2) A żołnierze upletli koronę z ciernia, włożyli mu ją na głowę, przyodziali go w płaszcz purpurowy, (3) a podchodząc do niego, mówili: Witaj, królu żydowski; i wymierzali mu policzki. (4) A Piłat wyszedł znowu na zewnątrz i rzekł im: Oto wyprowadzam go do was, abyście poznali, że w nim żadnej winy nie znajduję. (5) Wyszedł więc Jezus w koronie cierniowej i w płaszczu purpurowym. I rzekł im Piłat: Oto człowiek! (6) A gdy go ujrzeli arcykapłani i słudzy, krzyknęli głośno: Ukrzyżuj, ukrzyżuj! Rzekł do nich Piłat: Weźcie go wy i ukrzyżujcie, ja bowiem winy w nim nie znajduję. (7) Odpowiedzieli mu Żydzi: My mamy zakon, a według zakonu winien umrzeć, bo się czynił Synem Bożym. (8) A gdy Piłat usłyszał te słowa, bardziej się uląkł (9) i wszedł znowu do zamku, i rzekł do Jezusa: Skąd jesteś? Ale Jezus nie dał mu odpowiedzi. (10) Rzekł więc do niego Piłat: Ze mną nie chcesz rozmawiać? Czy nie wiesz, że mam władzę wypuścić cię i mam władzę ukrzyżować cię? (11) Odpowiedział Jezus: Nie miałbyś żadnej władzy nade mną, gdyby ci to nie było dane z góry; dlatego większy grzech ma ten (Żydzi), który mnie tobie wydał. (12) Odtąd Piłat starał się wypuścić go, ale Żydzi krzyczeli głośno: Jeśli tego wypuścisz, nie jesteś przyjacielem cesarza; każdy bowiem, który się królem czyni, sprzeciwia się cesarzowi. (13) Piłat tedy, usłyszawszy te słowa, wyprowadził Jezusa na zewnątrz i zasiadł na krześle sędziowskim, na miejscu, zwanym Kamienny Bruk, a po hebrajsku Gabbata. (14) A był to dzień Przygotowania Paschy, około szóstej godziny; i rzekł do Żydów: Oto król wasz! (15) A oni zawołali: Precz, precz, ukrzyżuj go! Rzekł do nich Piłat: Króla waszego mam ukrzyżować? Odpowiedzieli arcykapłani: Nie mamy króla, tylko cesarza. (16) Wtedy to wydał go im na śmierć krzyżową. J. 19:1-16
No i co wyjaśniłeś tym cytatem :?:
Proroctwo Jezusa zdecydowanie wskazuje na winę pogan, którzy mieli Go ubiczować, zelżyć, wyszydzić i wreszcie zabić.

Natomiast drugi fragment wskazuje na to, jakby to Żydzi zabili Jezusa. Zresztą w listach Pawła jest również fragment wskazujący na pogan, jako odpowiedzialnych za śmierć Jezusa. Tylko, że tu chodzi o coś innego. W tak istotnych sprawach, jak śmierć Jezusa, która to ma być okupem, nie powinno być żadnego ''ale''. Powinno być wszystko przejrzyste, czytelne i wynikać jedno z drugiego, a nie kto się dorwał do pisania to swoje zasłyszane ploty pisał, tak, że dzisiaj nijak to do siebie nie pasuje.
Słowo Boże do czegoś zobowiązuje. To powinien być ''kryształ '' w swoim przesłaniu. Jasne, zrozumiałe, a nie takie, które daje różnej maści przewodnikom duchowym pole do nadużyć.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:
Pokoja pisze:
RN pisze:KTO ZABI£ PANA JEZUSA :?: POGANIE CZY ¯YDZI :?:

EWANGELIA £UKASZA 18. 31 - 33. BIBLIA TYSI¡CLECIA

'' Potem wzi±³ Dwunastu i powiedzia³ do nich: Oto idziemy do Jerozolimy i spe³ni siê wszystko, co napisali prorocy o Synu Cz³owieczym. Zostanie wydany w rêce pogan, bêdzie wyszydzony, zel¿ony i opluty; ubiczuj± Go i zabij±,
....''

PIERWSZY LIST DO TESALONICZAN 2. 15. BIBLIA TYSI¡CLECIA

''¯ydzi zabili Pana Jezusa i proroków, i nas tak¿e prze¶ladowali. A nie podobaj± siê oni Bogu i sprzeciwiaj± siê wszystkim ludziom.''
Jest napisane:
Wówczas Pi³at wzi±³ Jezusa i kaza³ go ubiczowaæ. (2) A ¿o³nierze upletli koronê z ciernia, w³o¿yli mu j± na g³owê, przyodziali go w p³aszcz purpurowy, (3) a podchodz±c do niego, mówili: Witaj, królu ¿ydowski; i wymierzali mu policzki. (4) A Pi³at wyszed³ znowu na zewn±trz i rzek³ im: Oto wyprowadzam go do was, aby¶cie poznali, ¿e w nim ¿adnej winy nie znajdujê. (5) Wyszed³ wiêc Jezus w koronie cierniowej i w p³aszczu purpurowym. I rzek³ im Pi³at: Oto cz³owiek! (6) A gdy go ujrzeli arcykap³ani i s³udzy, krzyknêli g³o¶no: Ukrzy¿uj, ukrzy¿uj! Rzek³ do nich Pi³at: We¼cie go wy i ukrzy¿ujcie, ja bowiem winy w nim nie znajdujê. (7) Odpowiedzieli mu ¯ydzi: My mamy zakon, a wed³ug zakonu winien umrzeæ, bo siê czyni³ Synem Bo¿ym. (8) A gdy Pi³at us³ysza³ te s³owa, bardziej siê ul±k³ (9) i wszed³ znowu do zamku, i rzek³ do Jezusa: Sk±d jeste¶? Ale Jezus nie da³ mu odpowiedzi. (10) Rzek³ wiêc do niego Pi³at: Ze mn± nie chcesz rozmawiaæ? Czy nie wiesz, ¿e mam w³adzê wypu¶ciæ ciê i mam w³adzê ukrzy¿owaæ ciê? (11) Odpowiedzia³ Jezus: Nie mia³by¶ ¿adnej w³adzy nade mn±, gdyby ci to nie by³o dane z góry; dlatego wiêkszy grzech ma ten (¯ydzi), który mnie tobie wyda³. (12) Odt±d Pi³at stara³ siê wypu¶ciæ go, ale ¯ydzi krzyczeli g³o¶no: Je¶li tego wypu¶cisz, nie jeste¶ przyjacielem cesarza; ka¿dy bowiem, który siê królem czyni, sprzeciwia siê cesarzowi. (13) Pi³at tedy, us³yszawszy te s³owa, wyprowadzi³ Jezusa na zewn±trz i zasiad³ na krze¶le sêdziowskim, na miejscu, zwanym Kamienny Bruk, a po hebrajsku Gabbata. (14) A by³ to dzieñ Przygotowania Paschy, oko³o szóstej godziny; i rzek³ do ¯ydów: Oto król wasz! (15) A oni zawo³ali: Precz, precz, ukrzy¿uj go! Rzek³ do nich Pi³at: Króla waszego mam ukrzy¿owaæ? Odpowiedzieli arcykap³ani: Nie mamy króla, tylko cesarza. (16) Wtedy to wyda³ go im na ¶mieræ krzy¿ow±. J. 19:1-16
S³owo Bo¿e do czego¶ zobowi±zuje. To powinien byæ ''kryszta³ '' w swoim przes³aniu.
Jest napisane:
wiara nie jest rzecz± wszystkich 2Te. 3:2

cz³owiek zmys³owy nie przyjmuje tych rzeczy, które s± z Ducha Bo¿ego, bo s± dlañ g³upstwem, i nie mo¿e ich poznaæ, gdy¿ nale¿y je duchowo rozs±dzaæ. (15) Cz³owiek za¶ duchowy rozs±dza wszystko, sam za¶ nie podlega niczyjemu os±dowi. 1Te. 2:14,15
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY CAŁY IZRAEL BĘDZIE ZBAWIONY :?:

LIST DO RZYMIAN 11. 25 - 29. BIZTB

'' A żebyście nie mieli zbyt wysokiego o sobie mniemania, chcę wam, bracia, odsłonić tę tajemnicę: zatwardziałość przyszła na część Izraela aż do czasu, gdy poganie w pełni wejdą, i w ten sposób będzie zbawiony cały Izrael, jak napisano: Przyjdzie z Syjonu wybawiciel i odwróci bezbożność od Jakuba. A to będzie przymierze moje z nimi, gdy zgładzę grzechy ich. Co do ewangelii, są oni nieprzyjaciółmi Bożymi dla waszego dobra, lecz co do wybrania, są umiłowanymi ze względu na praojców. Nieodwołalne są bowiem dary i powołanie Boże''

EWANGELIA MATEUSZA 8. 11 - 12. BIZTB

''A powiadam wam, że wielu przybędzie ze wschodu i zachodu, i zasiądą do stołu z Abrahamem i z Izaakiem, i z Jakubem w Królestwie Niebios. Synowie Królestwa zaś będą wyrzuceni do ciemności na zewnątrz; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:CZY CA£Y IZRAEL BÊDZIE ZBAWIONY :?:

LIST DO RZYMIAN 11. 25 - 29. BIZTB

'' A ¿eby¶cie nie mieli zbyt wysokiego o sobie mniemania, chcê wam, bracia, ods³oniæ tê tajemnicê: zatwardzia³o¶æ przysz³a na czê¶æ Izraela a¿ do czasu, gdy poganie w pe³ni wejd±, i w ten sposób bêdzie zbawiony ca³y Izrael, jak napisano: Przyjdzie z Syjonu wybawiciel i odwróci bezbo¿no¶æ od Jakuba. A to bêdzie przymierze moje z nimi, gdy zg³adzê grzechy ich. Co do ewangelii, s± oni nieprzyjació³mi Bo¿ymi dla waszego dobra, lecz co do wybrania, s± umi³owanymi ze wzglêdu na praojców. Nieodwo³alne s± bowiem dary i powo³anie Bo¿e''

EWANGELIA MATEUSZA 8. 11 - 12. BIZTB

''A powiadam wam, ¿e wielu przybêdzie ze wschodu i zachodu, i zasi±d± do sto³u z Abrahamem i z Izaakiem, i z Jakubem w Królestwie Niebios. Synowie Królestwa za¶ bêd± wyrzuceni do ciemno¶ci na zewn±trz; tam bêdzie p³acz i zgrzytanie zêbów.
Nale¿y tu zadaæ istotne pytanie. Czy tylko wschód i zachód w odniesieniu do wêdrówki s³oñca czy kierunku geograficznego jest zarezerwowany dla zbawionych, a pó³noc i po³udnie maja byæ pominiête? Z Ap. 5:9,10 wynika, ¿e królewskie kap³añstwo jest odkupione z ca³ej ziemi, czyli ze wszystkich jej ludów jêzyków i narodów. W zwi±zku z tym, musi tu chodziæ o co¶ innego.

Ci, którzy uwierzyli w Chrystusa i poszli za nim, te¿ maj± swój wschód i zachód w ¿yciu wed³ug wiary i po¶wiêcenia siê Bogu. To o nich Pan Jezus powiedzia³, ¿e z powodu wschodu i zachodu swego ¿ycia duchowego, zbli¿± siê do Boga i u³o¿± siê w królestwie niebios, wed³ug Abrahama i Izaaka i Jakuba, czyli wed³ug ich pielgrzymki w wierze, a ta wiêkszo¶æ z Izraela wed³ug cielesnego usposobienia swego, która uleg³a zatwardzia³o¶ci bêdzie wyrzucona precz w ciemno¶ci zewnêtrzne. Pan Jezus w J. 12:35, 36, powiedzia³ co nale¿y uczyniæ, aby trwaæ w ¶wiat³o¶ci, a nie wpadaæ w ciemno¶ci.

W czasie "siedmiu czasów pogan", a w tym najbardziej w Wieku Ewangelii, królestwo Bo¿e, zosta³o ¯ydom odebrane i dane innemu, duchowemu narodowi, a synowie Królestwa zostali wyrzuceni do ciemno¶ci na zewn±trz, gdzie by³ p³acz i zgrzytanie zêbów w czasie prze¶ladowañ, wypêdzeñ i ca³opalnej zag³ady (apogeum w Holokau¶cie O¶wiêcimia).

W Rz. 11:12 i 25 jest napisane, ¿e zatwardzia³o¶æ Izraela ma trwaæ, a¿ do nastania pe³ni ¯ydów i pogan. To oznacza, ¿e proces odwracania ich bezbo¿no¶ci ma nast±piæ dziêki wyborowi Ko¶cio³a Chrystusowego z pomiêdzy nich. Ko¶ció³ ten bêdzie chwa³± tych narodów, w której bêd± chodziæ, Ap. 21:24,26. Ta czê¶æ z ¯ydów, która ocala³a dziêki ³asce Bo¿ej (Rz. 11:2-7), stanowi pierwociny dzie³a, które siê rozpoczê³o wraz z przyj¶ciem z Syjonu wybawiciela, który i w stosunku do pozosta³ych odwróci bezbo¿no¶æ od Jakuba, Rz. 11:26.

Poza tym obietnice dane Izraelowi dotyczy³y ziemskiego, a nie niebieskiego dziedzictwa. W zwi±zku z tym tre¶æ Rz. 11:25-29 nie jest w sprzeczno¶ci z tre¶ci± Mt. 8:11,12
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

Pokoja pisze: Należy tu zadać istotne pytanie. Czy tylko wschód i zachód w odniesieniu do wędrówki słońca czy kierunku geograficznego jest zarezerwowany dla zbawionych, a północ i południe maja być pominięte?
Oczywiście, że północ i południe nie mogą być pominięte :->

EWANGELIA ŁUKASZA 13. 28 - 29. BIZTB

'' Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów, gdy ujrzycie Abrahama, Izaaka i Jakuba i wszystkich proroków w Królestwie Bożym, siebie samych zaś precz wyrzuconych. I przyjdą ze wschodu i z zachodu, z północy i z południa, i zasiądą w Królestwie Bożym.''

No to teraz kolei na północny - wschód, północny - zachód, południowy - wschód, południowy - zachód.
Takich wyszczególnień nie ma w Biblii, co daje pole do manewru :-)
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

RN pisze:
Pokoja pisze: Nale¿y tu zadaæ istotne pytanie. Czy tylko wschód i zachód w odniesieniu do wêdrówki s³oñca czy kierunku geograficznego jest zarezerwowany dla zbawionych, a pó³noc i po³udnie maja byæ pominiête?
Oczywi¶cie, ¿e pó³noc i po³udnie nie mog± byæ pominiête :->

EWANGELIA £UKASZA 13. 28 - 29. BIZTB

'' Tam bêdzie p³acz i zgrzytanie zêbów, gdy ujrzycie Abrahama, Izaaka i Jakuba i wszystkich proroków w Królestwie Bo¿ym, siebie samych za¶ precz wyrzuconych. I przyjd± ze wschodu i z zachodu, z pó³nocy i z po³udnia, i zasi±d± w Królestwie Bo¿ym.''

No to teraz kolei na pó³nocny - wschód, pó³nocny - zachód, po³udniowy - wschód, po³udniowy - zachód.
Takich wyszczególnieñ nie ma w Biblii, co daje pole do manewru :-)
Na pewno cztery kierunki wystarcz±, a jednak Ewangelista Mateusz pomin±³ dwa. Czy ich nie zna³?
Nawet je¶liby kto¶ przekornie siê upiera³, ¿e nie zna³ kierunku pó³nocnego (brak go w tej Ewangelii, chocia¿ w Mt. 25:6 wystêpuje taka pora doby jak pó³noc Nr 3319 +1571), ale kierunek po³udniowy wystêpuje w Mt. 12:42 (królowa z po³udnia).

W Ew. Mateusza 8:11,12 nie chodzi wiêc o kierunki geograficzne, lecz o rozpoczêcie i zakoñczenie biegu ¿ycia uczestników powo³ania niebiañskiego, a ¯ydzi w wiêkszo¶ci do nich nie nale¿eli, gdy¿ ulegli zatwardzia³o¶ci.

£k. 13:28,29 dotyczy kierunków geograficznych.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
RN
Posty: 6211
Rejestracja: 25 paź 2013, 19:49
Lokalizacja: Ziemia Łódzka

Post autor: RN »

CZY JEZUS ZNIÓSŁ ( ROZWIĄZAŁ) ZAKON :?:

TAK

LIST DO EFEZJAN.2.15. BIBLIA WARSZAWSKA

On ( Jezus) zniósł zakon przykazań i przepisów, aby czyniąc pokój, stworzyć w sobie samym z dwóch jednego nowego człowieka

NIE

EWANGELIA MATEUSZA 5. 17 - 19. BIBLIA WARSZAWSKA

Nie mniemajcie, że przyszedłem rozwiązać zakon albo proroków; nie przyszedłem rozwiązać, lecz wypełnić. Bo zaprawdę powiadam wam: Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż wszystko to się stanie. Ktokolwiek by tedy rozwiązał jedno z tych przykazań najmniejszych i nauczałby tak ludzi, najmniejszym będzie nazwany w Królestwie Niebios; a ktokolwiek by czynił i nauczał, ten będzie nazwany wielkim w Królestwie Niebios.
WYŁĄCZ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE

Awatar użytkownika
Krystian
Posty: 5082
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:31

Post autor: Krystian »

RN pisze:CZY JEZUS ZNIÓSŁ ( ROZWIĄZAŁ) ZAKON

TAK

LIST DO EFEZJAN.2.15. BIBLIA WARSZAWSKA

On ( Jezus) zniósł zakon przykazań i przepisów, aby czyniąc pokój, stworzyć w sobie samym z dwóch jednego nowego człowieka

NIE

EWANGELIA MATEUSZA 5. 17 - 19. BIBLIA WARSZAWSKA

Nie mniemajcie, że przyszedłem rozwiązać zakon albo proroków; nie przyszedłem rozwiązać, lecz wypełnić. Bo zaprawdę powiadam wam: Dopóki nie przeminie niebo i ziemia, ani jedna jota, ani jedna kreska nie przeminie z zakonu, aż wszystko to się stanie. Ktokolwiek by tedy rozwiązał jedno z tych przykazań najmniejszych i nauczałby tak ludzi, najmniejszym będzie nazwany w Królestwie Niebios; a ktokolwiek by czynił i nauczał, ten będzie nazwany wielkim w Królestwie Niebios.
Tyle razy to było Tobie tłumaczone,a Ty dalej swoje
Chcesz się bawić w Listka, który niczego nie przyjmuje?
Kłamstwo CK:
"Co najważniejsze, czasopismo to umacnia zaufanie do danej przez Stwórcę obietnicy, że zanim przeminie to pokolenie pamiętające wydarzenia z roku 1914, nastanie nowy świat, w którym zapanuje pokój i bezpieczeństwo" ( Przebudźcie się 8 stycznia 1991 nr 1 )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”