booris pisze:Pokoja pisze:Porównanie da³em wiêc dobre, dla cz³owieka kulturalnego, ale Ty jednak wolisz drwiæ, ni¿ chocia¿ trochê ruszyæ wyobra¼niê
Bog stworzyl wszystko i stwierdzil, ze wszystko co stworzyl bylo dobre.
Jak kto czyta tre¶æ Rdz. 1:31, to od razu widaæ, dlaczego infantylizm nie daje spaæ spokojnie jego inteligencji, nad któr± siê tak rozczula, a porównañ nie rozumie. Wstyd!
booris pisze:Piszac slowa
Pokoja pisze:Tekst ten pokazuje, ¿e niebo i cz³owiek nie by³y i nadal nie s± dzie³em dokoñczonym.
pograzasz sie sam, bo wynika z nich, ¿e dzielo boskie nie bylo doskonale.
Poka¿, gdzie napisa³em, ¿e dzie³o Bo¿e nie by³o bardzo dobre, doskona³e, bo obna¿asz poziom swojej inteligencji. Nie potrafisz zrozumieæ tego, co czytasz, czyli zachowujesz siê tak jakby¶ w ogóle nie czyta³.
(26) Potem rzek³ Bóg: Uczyñmy cz³owieka NA OBRAZ NASZ, ............. podobnego do nas .............. (tego brakuje w Rdz. 1:27, ale jest dokoñczane w dniu siodmym, o czym informuje tre¶æ Rdz. 2:1-3; 5:1,2 i ¯yd. 4 rozdzia³.)
(27) I stworzy³ Bóg cz³owieka NA OBRAZ SWÓJ. Rdz. 1 Rozdzia³
Czy miêdzy tre¶ci± w. 26, a tre¶ci± w. 27, nie zauwa¿y³e¶ wcze¶niej tej ró¿nicy, dziêki inteligencji, na któr± siê tak powo³ujesz?
Czy gdy Moj¿esz zbudowa³ Przybytek, a Salomon ¦wi±tyniê, to brakowa³o im co¶ fizycznie? Nie! Tak samo i dzie³u, które Bóg uczyni³ w ca³ej kompozycji, niczego pod wzglêdem fizycznym nie brakowa³o! Jednak czego¶ jeszcze brakowa³o, skoro nikt nie móg³ wej¶æ do ich ¶rodka, gdy chwa³a Jehowy je nape³nia³a, Wj. 40:34,35; 1Krl. 8:10,11
Co Bóg dokañcza w dniu siódmym (7 000 lat), nadal trwaj±cym, skoro nawet za czasów Ap. Paw³a nie mo¿na by³o wej¶æ do jego odpocznienia?
... ob³ok zakry³ Namiot Zgromadzenia, a chwa³a Pana nape³ni³a przybytek. (35) Moj¿esz nie móg³ wej¶æ do Namiotu Zgromadzenia, gdy¿ spoczywa³ na nim ob³ok a chwa³a Pana nape³nia³a przybytek. Wj. 40:34,35
Gdy za¶ kap³ani wychodzili ze ¶wi±tyni, ob³ok nape³ni³ przybytek Pañski, (11) tak i¿ kap³ani nie mogli tam ustaæ z powodu tego ob³oku, aby pe³niæ swoj± s³u¿bê, gdy¿ chwa³a Pañska nape³ni³a ¶wi±tyniê Pañsk±. 1Krl. 8:10,11
ukoñczy³ Bóg w siódmym dniu dzie³o swoje, które uczyni³, i odpocz±³ dnia siódmego od wszelkiego dzie³a, które uczyni³. (3) I pob³ogos³awi³ Bóg dzieñ siódmy, i po¶wiêci³ go, bo w nim odpocz±³ od wszelkiego dzie³a swego, którego Bóg dokona³ w stworzeniu. Rdz. 2:2,3
(1) [...] obietnica wej¶cia do odpocznienia jego jest jeszcze wa¿na, (gdy¿ wcze¶niej) s³owo us³yszane nie przyda³o siê na nic, … nie zosta³o powi±zane z wiar± tych, którzy je s³yszeli. (3) Albowiem do odpocznienia wchodzimy my, którzy uwierzyli¶my, zgodnie z tym, jak powiedzia³: Jak przysi±g³em w gniewie moim: Nie wejd± do mego odpocznienia, chocia¿ dzie³a jego od za³o¿enia ¶wiata by³y dokonane. (4) O siódmym dniu bowiem powiedzia³ gdzie¶ tak: I odpocz±³ Bóg dnia siódmego od wszystkich dzie³ swoich. (5) A na tym miejscu znowu: Nie wejd± do odpocznienia mego. (6) Skoro wiêc jest tak, ¿e niektórzy do niego wejd±, a ci, którym najpierw by³a zwiastowana dobra nowina, z powodu niepos³uszeñstwa nie weszli, (7) przeto znowu wyznacza pewien dzieñ, "dzisiaj", [...] (9) A tak pozostaje jeszcze odpocznienie dla ludu Bo¿ego; (10) kto bowiem wszed³ do odpocznienia jego, ten sam odpocz±³ od dzie³ swoich, jak Bóg od swoich. (11) Starajmy siê tedy usilnie wej¶æ do owego odpocznienia, aby nikt nie upad³, id±c za tym przyk³adem niepos³uszeñstwa. (12) Bo S³owo Bo¿e jest ¿ywe i skuteczne, ostrzejsze ni¿ wszelki miecz obosieczny, przenikaj±ce a¿ do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku, zdolne os±dziæ zamiary i my¶li serca; (13) i nie ma stworzenia, które by siê mog³o ukryæ przed nim, przeciwnie, wszystko jest obna¿one i ods³oniête przed oczami tego, przed którym musimy zdaæ sprawê. ¯yd. 4:1-13
czy garncarz nie ma w³adzy nad glin±, ¿eby z tej samej bry³y ulepiæ jedno naczynie kosztowne, a drugie pospolite? Rz. 9:22
W dzieñ, którego stworzy³ Bóg cz³owieka, na podobieñstwo Bo¿e uczyni³ go. (2) Mê¿czyznê i niewiastê stworzy³ je; i b³ogos³awi³ im, i nazwa³ imiê ich, cz³owiek, w dzieñ, którego s± stworzeni. Rdz. 5:1,2
Jako nas wybra³ w nim przed za³o¿eniem ¶wiata, Efz. 1:4
A czy czyta³e¶ w NT o Nowym Stworzeniu, a w zwi±zku z tym i o tym, ¿e Bóg wszystko nowym czyn? Kto nie jest ignorantem, ten to wie, a kto nim jest, to nic mu nie pomo¿e, nawet 100 batów. M±dremu wierz±cemu natomiast pomo¿e samo S³owo.
Albowiem mówi Pismo do Faraona: Na tom ciê samo wzbudzi³, abym okaza³ moc mojê na tobie, a i¿by opowiadane by³o imiê moje po wszystkiej ziemi. Rz. 9:17
Ignoranci i szydercy nadal mog± byæ zadufani w sobie jak Faraon, ale dziêki forom Internetowym, niech roznosi siê chwa³a imienia Bo¿ego, któr± przybli¿a S³owo Bo¿e.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.