SOLA SCRIPTURA, PRZECIW SPRZECZNO¦I W OKRUTNO¦CI BOGA

Sprzeczności w Biblii, krytyka etyki biblijnej itp.
Dział przeznaczony przede wszystkim dla tych, którzy nie wierzą w boskie natchnienie Biblii. Obowiązuje wewnętrzny regulamin

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Eutychus
Posty: 1924
Rejestracja: 21 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: Eutychus »

booris pisze:Czym bylo spowodowane wymordowanie mieszkancow Kaananu?Ich zdegenerowaniem?Czy tez tym,ze Bog obiecal ta ziemie Izraelitom?
Czy produkty, mogą winić producenta za to, że wybrakowane producent przeznacza na zniszczenie?
Czy jeśli producent ma ponadto plan recyclingu i wszystkie te zniszczone, mają obiecaną (re)produkcję już we właściwej formie i jakości, to mają one prawo odsądzać od czci i wiary producenta?
Sorry, wiem że do Ciebie to nie przemówi, bo wierzysz że to wszystko co Cię otacza, to dzieło jakiegoś przypadku i ewolucji, od jednokomórkowców do człowieka.
Jeśli jednak ktoś wierzy w Boga, Stwórcę wszystkiego, Jego Sprawiedliwość, Miłość, Mądrość i Moc, to powinien się powstrzymywać z oskarżeniami, bo:
Izaj 55:8-9 Bo myśli moje, to nie myśli wasze, a drogi wasze, to nie drogi moje - mówi Pan, lecz jak niebiosa są wyższe niż ziemia, tak moje drogi są wyższe niż drogi wasze i myśli moje niż myśli wasze.
Izaj 29:16 O, jak przewrotni jesteście! Tak jak gdyby można garncarza stawiać na równi z gliną! Jak gdyby dzieło mogło mówić o swoim twórcy: Nie on mnie stworzył, a garnek mówił o garncarzu: On nic nie umie!
[you] Kim byś się okazał, Gdyby ON, Który Jest Najwyższym Sędzią, Sądził tak ciebie, jak ty sądzisz? (W.Sz.)
[you] Czy śmiertelnik może być sprawiedliwszy niż Bóg, a człowiek czystszy niż jego Stwórca? (Hi 4:17)

Awatar użytkownika
booris
Posty: 3655
Rejestracja: 17 kwie 2015, 15:07
Lokalizacja: Amsterdam,Londyn,Barcelona

Post autor: booris »

Eutychus pisze:Sorry, wiem że do Ciebie to nie przemówi, bo wierzysz że to wszystko co Cię otacza, to dzieło jakiegoś przypadku i ewolucji, od jednokomórkowców do człowieka.
Kwestia nie w tym,czy to do mnie przemowi,tylko w tym co sie wydarzylo.Akceptujesz islamski terroryzm?Oni tez w imie ich Boga,eliminuja "wybrakowany produkt".Ty moze nie widzisz w tamtych i wspolczesnych wydarzeniach analogii,ja tak.
Jezeli tak wyglada
Eutychus pisze:Jego Sprawiedliwość, Miłość, Mądrość i Moc
to ja nie potrafie sie z tym identyfikowac.Wole juz te przypadki,ewolucje i jednokomorkowce.
Tez moge Ci odpowiedziec cytatami z Biblii|:
Ksiega Rodzaju 1:(27) Stworzył więc Bóg człowieka na swój obraz, na obraz Boży go stworzył: stworzył mężczyznę i niewiastę.
I dalej w tej samej Ksiedze:(31) A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre.
Okazalo sie jednak,ze nie bylo takie dobre i stad potop.Jaka byla refleksja Boga po potopie?
Ponownie Ksiega Rodzaju 8:(21) Gdy Pan poczuł miłą woń, rzekł do siebie: Nie będę już więcej złorzeczył ziemi ze względu na ludzi, bo usposobienie człowieka jest złe już od młodości. Przeto już nigdy nie zgładzę wszystkiego, co żyje, jak to uczyniłem.
Po czym zaczal gladzic selektywnie.Nie przypomina Ci to niechlubnego okresu naszej niedawnej historii?Mi tak.
Jakim sposobem to,co bylo dobre nagle stalo sie zle?Moze zostalo zle zrobione?Kto zawinil,garncarz czy glina?
Starotestamentowy Bog nie zachowuje sie jak Bog,a jak ziemski wladca decydujacy o byc lub nie byc swoich poddanych.Jego przykazanie-nie zabijaj-nie dotyczy wszystkich.Dla mnie niesie ono inna tresc-nie zabijaj swoich.O grzechu pierworodnym juz nie wspomne,bo dla mnie to jest dopiero paranoja.Dalbys sie ukarac za kradziez,ktora popelnil Twoj prapradziadek?Uwazasz,ze to jest sluszne?Jakos nie potrafie sobie tego wyobrazic.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

booris pisze: Ksiega Rodzaju 1:(27) Stworzy³ wiêc Bóg cz³owieka na swój obraz, na obraz Bo¿y go stworzy³: stworzy³ mê¿czyznê i niewiastê.
I dalej w tej samej Ksiedze:(31) A Bóg widzia³, ¿e wszystko, co uczyni³, by³o bardzo dobre.

Okazalo sie jednak,ze nie bylo takie dobre i stad potop.Jaka byla refleksja Boga po potopie?
Ponownie
Ksiega Rodzaju 8:(21) Gdy Pan poczu³ mi³± woñ, rzek³ do siebie: Nie bêdê ju¿ wiêcej z³orzeczy³ ziemi ze wzglêdu na ludzi, bo usposobienie cz³owieka jest z³e ju¿ od m³odo¶ci. Przeto ju¿ nigdy nie zg³adzê wszystkiego, co ¿yje, jak to uczyni³em.
Po czym zaczal gladzic selektywnie.
Jakim sposobem to,co bylo dobre nagle stalo sie zle?
Bóg w dniu szóstym, stworzy³ cz³owieka tylko na swój obraz, ale nie powiedzia³, ¿e on jest dobry. W dniu drugim nie powiedzia³ te¿, ¿e s± dobre niebiosa, ale w dniu szóstym, gdy spojrza³ na wszystko, co uczyni³, to powiedzia³, ¿e jest to bardzo dobre.

Mo¿e prosty przyk³ad to, pomo¿e Ci to zrozumieæ:

Gospodarz przez swych s³ug podaje ró¿ne potrawy swoim go¶ciom. S³udzy próbuj± poszczególne potrawy i stwierdzaj±, ¿e s± dobre, Jednak o ostrych przyprawach tak nie powiedzieli. Z szacunku dla gospodarza, postanowili zachowaæ milczenie.

Na koniec próbowania gospodarz poda³ go¶ciom ju¿ potrawy, przyrz±dzone przyprawami, a ci stwierdzili, ¿e s± bardzo dobre.

Inny przyk³ad:

Masz dobry pojazd, który ci pomaga w ¿yciu u³atwiaj±c wykonanie ró¿nych zadañ. Nagle pojazd siê zepsu³. Czy przez to pojazd ten nagle sta³ siê z³y, czy tylko siê zepsu³. Je¿eli siê zepsu³ to dlaczego jest naprawiany? Czy¿ nie dlatego, ¿e jest dobry do wykonywania ró¿nych zadañ?

Poza tym, Bóg po potopie nigdy jeszcze nie wytraci³ globalnie wszelkich stworzeñ, nawet w I i II Wojnie ¶wiatowej.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
booris
Posty: 3655
Rejestracja: 17 kwie 2015, 15:07
Lokalizacja: Amsterdam,Londyn,Barcelona

Post autor: booris »

Pokoja,wybacz.Biblijny tekst wyraznie mowi o stworzeniu zycia,a nie o przyprawach czy pojazdach.Czlowiek to nie hulajnoga,czy pieprz.Adam i Ewa nie byli goscmi na przyjeciu ze zle doprawionym jedzeniem,po ktorym nie pojechali do domu,bo zepsula sie taksowka,albo dostali sraczki.Moj motocykl nie jest ani dobry,ani zly.Tak samo jak zupa,ktora ugotowalem.Czy wyrzucasz na smietnik telewizor w ktorym przestala dzialac bateria w pilocie?Wylewasz do kibla niedosolona zupe?Czy Bog w jakikolwiek sposob probowal naprawic to,co zepsul?Otoz nie.Zlom i kibel.I nie jest istotne czy wytracil ludzi w pierwszej czy drugiej wojnie.Istotne jest to,ze do tych wojen dopuscil.
Ja,czlowiek,nie przekreslam moich niemieckich przyjaciol z powodu tego,ze ich rodzice czy dziadkowie byli nazistami.Sa moimi przyjaciolmi i wspanialymi ludzmi.Rozumiesz to?
Poza tym-przeczytaj jeszcze raz pierwszy rozdzial Ksiegi Rodzaju.Szesc dni i szesc razy powtarzajace sie stwierdzenie-bylo dobre.I nagle,po zjedzeniu owocu przez prarodzicow,dobre byc przestalo.Moralnosc Kalego w czystej postaci.Dobre jest to,co jest dobre dla mnie.Ten Bog to megaloman.
Za wiki:
Megalomania – skupienie na własnej doskonałości, samozadowoleniu oraz świadomości własnej wartości, znaczenia i możliwości.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Megalomania

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

booris pisze:Pokoja,wybacz. Biblijny tekst wyraznie mowi o stworzeniu zycia,a nie o przyprawach czy pojazdach.
Napisa³em Ci dobrze - cytujê:
Pokoja pisze:Bóg w dniu szóstym, stworzy³ cz³owieka tylko na swój obraz, ale nie powiedzia³, ¿e on jest dobry. W dniu drugim nie powiedzia³ te¿, ¿e s± dobre niebiosa, ale w dniu szóstym, gdy spojrza³ na wszystko, co uczyni³, to powiedzia³, ¿e jest to bardzo dobre.
Przyk³ady mia³y Ci tylko pomóc to zrozumieæ, ¿e o pewnych dzie³ach mo¿na by³o powiedzieæ, ¿e s± dobre, a o innych milczeæ. Dopiero stworzenie w ca³ej kompozycji jest bardzo dobre. Doskona³o¶æ stworzenia nie polega na tym, ¿e ono nie mo¿e siê zepsuæ, lecz na tym, ¿e ma moc dziêki Bogu, podnie¶æ siê z upadku i zepsucia. Tak wiêc szydzisz z tego, o czym nie masz pojêcia.

KSIÊGA RODZAJU, ROZDZIA£ I

Pierwszy dzieñ stwarzania
(4) I widzia³ Bóg, ¿e ¶wiat³o¶æ by³a DOBRA.
Drugi dzieñ stwarzania
(6) Potem rzek³ Bóg: Niech powstanie sklepienie po¶ród wód i niech oddzieli wody od wód! (7) Uczyni³ wiêc Bóg sklepienie, i oddzieli³ wody pod sklepieniem od wód nad sklepieniem; i tak siê sta³o. (8) I nazwa³ Bóg sklepienie niebem. I nasta³ wieczór, i nasta³ poranek - dzieñ drugi.
Komentarz/Km. - brak stwierdzenia w drugim dniu, ¿e niebo by³o dobre.
Czym¿e jest cz³owiek, ¿e mia³by byæ czysty, czym¿e zrodzony z niewiasty, ¿e mia³by byæ sprawiedliwy? (15) Je¿eli nawet swoim ¦wiêtym nie ufa i niebiosa nie s± czyste w jego oczach, (16) to tym bardziej ohydny i zepsuty jest cz³owiek, który pije nieprawo¶æ jak wodê. Hio. 15:14-16
Trzeci dzieñ stwarzania
(10)I widzia³ Bóg, ¿e to by³o dobre.
(12)I widzia³ Bóg, ¿e to by³o dobre.
Czwarty dzieñ stwarzania
(18) I widzia³ Bóg, ¿e to by³o dobre.
Pi±ty dzieñ stwarzania
(21) i widzia³ Bóg, ¿e to by³o dobre.
Szósty dzieñ stwarzania
(25) i widzia³ Bóg, ¿e to by³o dobre.

(26) Potem rzek³ Bóg: Uczyñmy cz³owieka na obraz nasz, podobnego do nas i niech panuje nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad byd³em, i nad ca³± ziemi±, i nad wszelkim p³azem pe³zaj±cym po ziemi. (27) I stworzy³ Bóg cz³owieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzy³ go. Jako mê¿czyznê i niewiastê stworzy³ ich. (28) I b³ogos³awi³ im Bóg, i rzek³ do nich Bóg: Rozradzajcie siê i rozmna¿ajcie siê, i nape³niajcie ziemiê, i czyñcie j± sobie poddan±; panujcie nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad wszelkimi zwierzêtami, które siê poruszaj± po ziemi!
Km. - brak stwierdzenia w szóstym dniu, ¿e cz³owiek, stworzony wtedy tylko na obraz Bo¿y by³ dobry.
Czym¿e jest cz³owiek, ¿e mia³by byæ czysty, czym¿e zrodzony z niewiasty, ¿e mia³by byæ sprawiedliwy? (15) Je¿eli nawet swoim ¦wiêtym nie ufa i niebiosa nie s± czyste w jego oczach, (16) to tym bardziej ohydny i zepsuty jest cz³owiek, który pije nieprawo¶æ jak wodê. Hio. 15:14-16
Tekst ten pokazuje, ¿e niebo i cz³owiek nie by³y i nadal nie s± dzie³em dokoñczonym.

Spojrzenie na ca³e dzie³o stworzenia, czyli w jego kompozycji
(31) I spojrza³ Bóg na wszystko, co uczyni³, a by³o to bardzo dobre. I nasta³ wieczór, i nasta³ poranek - dzieñ szósty.
On jest ska³±! Doskona³e jest dzie³o jego, Gdy¿ wszystkie drogi jego s± prawe, Jest Bogiem wiernym, bez fa³szu, Sprawiedliwy On i prawy. P.Pr. 32:4

Porównanie da³em wiêc dobre, dla cz³owieka kulturalnego, ale Ty jednak wolisz drwiæ, ni¿ chocia¿ trochê ruszyæ wyobra¼niê. Jest to powód dlaczego Pan Jezus mówi³ w przypowie¶ciach (podobieñstwach) do ludzi niewiary.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
booris
Posty: 3655
Rejestracja: 17 kwie 2015, 15:07
Lokalizacja: Amsterdam,Londyn,Barcelona

Post autor: booris »

Pokoja pisze:Porównanie dałem więc dobre, dla człowieka kulturalnego, ale Ty jednak wolisz drwić, niż chociaż trochę ruszyć wyobraźnię
Drwisz to Ty ze mnie infantylnymi porownaniami.Bog stworzyl wszystko i stwierdzil,ze wszystko co stworzyl bylo dobre.Wszystko,a wiec i czlowiek tez.Cytat z Hioba bardzo dobry,bo pokazuje skale boskiej megalomanii.Czyz to nie Bog napuscil szatana na Hioba?
Piszac slowa
Pokoja pisze:Tekst ten pokazuje, że niebo i człowiek nie były i nadal nie są dziełem dokończonym.
pograzasz sie sam,bo wynika z nich,ze dzielo boskie nie bylo doskonale.
Doskonaly Bog zostawil "niedorobki"?Nie kpij z mojej inteligencji,prosze Cie.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

booris pisze:
Pokoja pisze:Porównanie da³em wiêc dobre, dla cz³owieka kulturalnego, ale Ty jednak wolisz drwiæ, ni¿ chocia¿ trochê ruszyæ wyobra¼niê
Bog stworzyl wszystko i stwierdzil, ze wszystko co stworzyl bylo dobre.
Jak kto czyta tre¶æ Rdz. 1:31, to od razu widaæ, dlaczego infantylizm nie daje spaæ spokojnie jego inteligencji, nad któr± siê tak rozczula, a porównañ nie rozumie. Wstyd!
booris pisze:Piszac slowa
Pokoja pisze:Tekst ten pokazuje, ¿e niebo i cz³owiek nie by³y i nadal nie s± dzie³em dokoñczonym.

pograzasz sie sam, bo wynika z nich, ¿e dzielo boskie nie bylo doskonale.
Poka¿, gdzie napisa³em, ¿e dzie³o Bo¿e nie by³o bardzo dobre, doskona³e, bo obna¿asz poziom swojej inteligencji. Nie potrafisz zrozumieæ tego, co czytasz, czyli zachowujesz siê tak jakby¶ w ogóle nie czyta³.
(26) Potem rzek³ Bóg: Uczyñmy cz³owieka NA OBRAZ NASZ, ............. podobnego do nas .............. (tego brakuje w Rdz. 1:27, ale jest dokoñczane w dniu siodmym, o czym informuje tre¶æ Rdz. 2:1-3; 5:1,2 i ¯yd. 4 rozdzia³.)

(27) I stworzy³ Bóg cz³owieka NA OBRAZ SWÓJ. Rdz. 1 Rozdzia³


Czy miêdzy tre¶ci± w. 26, a tre¶ci± w. 27, nie zauwa¿y³e¶ wcze¶niej tej ró¿nicy, dziêki inteligencji, na któr± siê tak powo³ujesz?

Czy gdy Moj¿esz zbudowa³ Przybytek, a Salomon ¦wi±tyniê, to brakowa³o im co¶ fizycznie? Nie! Tak samo i dzie³u, które Bóg uczyni³ w ca³ej kompozycji, niczego pod wzglêdem fizycznym nie brakowa³o! Jednak czego¶ jeszcze brakowa³o, skoro nikt nie móg³ wej¶æ do ich ¶rodka, gdy chwa³a Jehowy je nape³nia³a, Wj. 40:34,35; 1Krl. 8:10,11

Co Bóg dokañcza w dniu siódmym (7 000 lat), nadal trwaj±cym, skoro nawet za czasów Ap. Paw³a nie mo¿na by³o wej¶æ do jego odpocznienia?
... ob³ok zakry³ Namiot Zgromadzenia, a chwa³a Pana nape³ni³a przybytek. (35) Moj¿esz nie móg³ wej¶æ do Namiotu Zgromadzenia, gdy¿ spoczywa³ na nim ob³ok a chwa³a Pana nape³nia³a przybytek. Wj. 40:34,35

Gdy za¶ kap³ani wychodzili ze ¶wi±tyni, ob³ok nape³ni³ przybytek Pañski, (11) tak i¿ kap³ani nie mogli tam ustaæ z powodu tego ob³oku, aby pe³niæ swoj± s³u¿bê, gdy¿ chwa³a Pañska nape³ni³a ¶wi±tyniê Pañsk±. 1Krl. 8:10,11

ukoñczy³ Bóg w siódmym dniu dzie³o swoje, które uczyni³, i odpocz±³ dnia siódmego od wszelkiego dzie³a, które uczyni³. (3) I pob³ogos³awi³ Bóg dzieñ siódmy, i po¶wiêci³ go, bo w nim odpocz±³ od wszelkiego dzie³a swego, którego Bóg dokona³ w stworzeniu. Rdz. 2:2,3

(1) [...] obietnica wej¶cia do odpocznienia jego jest jeszcze wa¿na, (gdy¿ wcze¶niej) s³owo us³yszane nie przyda³o siê na nic, … nie zosta³o powi±zane z wiar± tych, którzy je s³yszeli. (3) Albowiem do odpocznienia wchodzimy my, którzy uwierzyli¶my, zgodnie z tym, jak powiedzia³: Jak przysi±g³em w gniewie moim: Nie wejd± do mego odpocznienia, chocia¿ dzie³a jego od za³o¿enia ¶wiata by³y dokonane. (4) O siódmym dniu bowiem powiedzia³ gdzie¶ tak: I odpocz±³ Bóg dnia siódmego od wszystkich dzie³ swoich. (5) A na tym miejscu znowu: Nie wejd± do odpocznienia mego. (6) Skoro wiêc jest tak, ¿e niektórzy do niego wejd±, a ci, którym najpierw by³a zwiastowana dobra nowina, z powodu niepos³uszeñstwa nie weszli, (7) przeto znowu wyznacza pewien dzieñ, "dzisiaj", [...] (9) A tak pozostaje jeszcze odpocznienie dla ludu Bo¿ego; (10) kto bowiem wszed³ do odpocznienia jego, ten sam odpocz±³ od dzie³ swoich, jak Bóg od swoich. (11) Starajmy siê tedy usilnie wej¶æ do owego odpocznienia, aby nikt nie upad³, id±c za tym przyk³adem niepos³uszeñstwa. (12) Bo S³owo Bo¿e jest ¿ywe i skuteczne, ostrzejsze ni¿ wszelki miecz obosieczny, przenikaj±ce a¿ do rozdzielenia duszy i ducha, stawów i szpiku, zdolne os±dziæ zamiary i my¶li serca; (13) i nie ma stworzenia, które by siê mog³o ukryæ przed nim, przeciwnie, wszystko jest obna¿one i ods³oniête przed oczami tego, przed którym musimy zdaæ sprawê. ¯yd. 4:1-13

czy garncarz nie ma w³adzy nad glin±, ¿eby z tej samej bry³y ulepiæ jedno naczynie kosztowne, a drugie pospolite? Rz. 9:22

W dzieñ, którego stworzy³ Bóg cz³owieka, na podobieñstwo Bo¿e uczyni³ go. (2) Mê¿czyznê i niewiastê stworzy³ je; i b³ogos³awi³ im, i nazwa³ imiê ich, cz³owiek, w dzieñ, którego s± stworzeni. Rdz. 5:1,2

Jako nas wybra³ w nim przed za³o¿eniem ¶wiata, Efz. 1:4
A czy czyta³e¶ w NT o Nowym Stworzeniu, a w zwi±zku z tym i o tym, ¿e Bóg wszystko nowym czyn? Kto nie jest ignorantem, ten to wie, a kto nim jest, to nic mu nie pomo¿e, nawet 100 batów. M±dremu wierz±cemu natomiast pomo¿e samo S³owo.
Albowiem mówi Pismo do Faraona: Na tom ciê samo wzbudzi³, abym okaza³ moc mojê na tobie, a i¿by opowiadane by³o imiê moje po wszystkiej ziemi. Rz. 9:17
Ignoranci i szydercy nadal mog± byæ zadufani w sobie jak Faraon, ale dziêki forom Internetowym, niech roznosi siê chwa³a imienia Bo¿ego, któr± przybli¿a S³owo Bo¿e.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
booris
Posty: 3655
Rejestracja: 17 kwie 2015, 15:07
Lokalizacja: Amsterdam,Londyn,Barcelona

Post autor: booris »

Jesli cytujesz moj tekst,to cytuj caly.
"Bog stworzyl wszystko i stwierdzil,ze wszystko co stworzyl bylo dobre.Wszystko,a wiec i czlowiek tez."Tak napisalem,zgadza sie?
Pokoja pisze:Pokaż, gdzie napisałem, że dzieło Boże nie było bardzo dobre, doskonałe, bo obnażasz poziom swojej inteligencji. Nie potrafisz zrozumieć tego, co czytasz, czyli zachowujesz się tak jakbyś w ogóle nie czytał
Juz pokazuje:
Pokoja pisze:Tekst ten pokazuje, że niebo i człowiek nie były i nadal nie są dziełem dokończonym.
Niedokonczone dzielo nie moze byc doskonale.Mozesz byc posiadaczem najwspanialszego samochodu swiata-jesli nie masz do niego kluczyka,to jest to jedynie kupa nieuzytecznego zlomu.Napisalem to w odniesieniu do Twoich wczesniejszych przykladow.
Pokoja pisze:Czy między treścią w. 26, a treścią w. 27, nie zauważyłeś wcześniej tej różnicy, dzięki inteligencji, na którą się tak powołujesz?
Zauwazylem.Zauwazylem tez,ze skoro Bog stworzyl czlowieka na swoj obraz i podobienstwo,a czlowiek okazal sie ulomny,to i Bog tez jest ulomny.Taka ta moja inteligencja,na ktora sie powoluje.
Pokoja pisze:Czy gdy Mojżesz zbudował Przybytek, a Salomon Świątynię, to brakowało im coś fizycznie?
Znowu kpisz z mojej inteligencji,porownujac stworzenie czlowieka ze zbudowaniem swiatyni.Zapraszam do mojego namiotu,ktory postawilem wczoraj i ktory ma wiecej madrosci i inteligencji w sobie,niz Ty czy ja.Fizycznie nie brakuje mu niczego,ani jednej rurki.Zobaczymy,czy potrafisz ruszyc swoja wyobraznie i zrozumiec to,co czytasz,czy tez pozostaniesz ignorantem i szyderca.

Awatar użytkownika
nesto
Posty: 4218
Rejestracja: 02 kwie 2012, 12:06
Lokalizacja: były katolik

Post autor: nesto »

Pokoja pisze: Ignoranci i szydercy nadal mogą być zadufani w sobie jak Faraon, ale dzięki forom Internetowym, niech roznosi się chwała imienia Bożego, którą przybliża Słowo Boże.
Amen.
Pan naszym Bogiem na wieki.
Krowy będą się źrebili, kobyły cielili, owieczki prosili, chłop z chłopem spać będzie, baba z babą, wilki latać będą, bociany pływać, słońce wzejdzie na zachodzie, a zajdzie na wschodzie!

Awatar użytkownika
amiko
Posty: 3608
Rejestracja: 09 wrz 2006, 12:40

Post autor: amiko »

Pokoja
Ignoranci i szydercy nadal mogą być zadufani w sobie jak Faraon, ale dzięki forom Internetowym, niech roznosi się chwała imienia Bożego, którą przybliża Słowo Boże.
O jakim imieniu Bożym mówił Chrystus,jedyne prawdziwe i żywe Słowo Boże?
Bo ja nie wstydzę się ewangelii chrystusowej o obecnym w nas wszystkich Chrystusie,Słowie Bożym (Kol.1.24-28).Jest On bowiem mocą i Mądrością Bożą (1 Kor.1.24) ku zbawieniu dla każdego wierzącego, najpierw dla Żyda, potem dla Greka.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

booris pisze:Jesli cytujesz moj tekst,to cytuj caly.

"Bog stworzyl wszystko i stwierdzil,ze wszystko co stworzyl bylo dobre.Wszystko,a wiec i czlowiek tez."Tak napisalem,zgadza sie?
Pokoja pisze:Poka¿, gdzie napisa³em, ¿e dzie³o Bo¿e nie by³o bardzo dobre, doskona³e, bo obna¿asz poziom swojej inteligencji. Nie potrafisz zrozumieæ tego, co czytasz, czyli zachowujesz siê tak jakby¶ w ogóle nie czyta³
Juz pokazuje:
Pokoja pisze:Tekst ten pokazuje, ¿e niebo i cz³owiek nie by³y i nadal nie s± dzie³em dokoñczonym.
Niedokonczone dzielo nie moze byc doskonale.Mozesz byc posiadaczem najwspanialszego samochodu swiata-jesli nie masz do niego kluczyka,to jest to jedynie kupa nieuzytecznego zlomu.Napisalem to w odniesieniu do Twoich wczesniejszych przykladow.
Po pierwsze: gdy Bóg spojrza³ na wszystko, co uczyni³, to nie powiedzia³, ¿e jest dobre, lecz BARDZO DOBRE. Przeczytaj to inteligentnie, a nie prawie ..., bo to wielka ró¿nica. Dlaczego na poszczególne dzie³a nie powiedzia³, ¿e s± bardzo dobre? Dlaczego nie powiedzia³, ¿e niebo i cz³owiek s± dobre, lecz przemilcza³ ich warto¶æ?

Po drugie: tak w stosunku do nieba w dniu drugim, jak i w stosunku do cz³owieka w dniu szóstym brak jest stwierdzenia, ¿e Bóg widzia³, ¿e to by³o dobre.

Po trzecie: podtrzymujê to, co napisa³em o niedokoñczonym dziele, dotycz±cym stworzenia nieba i cz³owieka. Wyra¼nie, wynika to z tre¶ci takich tekstów jak: Rdz. 1:1,26,27; 2:1-3; Wj. 20:11; 31:17.

W Rdz. 1:1 napisane jest o stworzeniu nieba i ziemi "NA/W POCZ¡TKU" (W PRAPRZYCZYNIE), a w Wj. 20:11; 31:17 jest napisane tylko o uczynieniu nieba i ziemi w sze¶ciu dniach. Stworzenie jest aktem pe³nym, a czynienie jest procesem, prowadz±cym do stworzenia. Oznacza to, ¿e akt stworzenia wychodzi poza sze¶æ dni stwarzania, wiêc obejmuje i dzie³o duchowe, czynione w sabat (7 000 lat), czyli nape³nianie stworzenia chwa³± Jehowy, które jest czym¶ wiêcej ni¿ Przybytek i ¦wi±tynia.

Powy¿sze potwierdza te¿ tre¶æ Rdz. 1:26 w zw. z Rdz. 1:27. Stworzy³ tylko na obraz swój, a pó¼niej po jego upadku w grzechu, z tej samej gliny (Rz. 9:21) czyni na obraz i podobieñstwo swoje. Ponadto w Rdz. 2:2 jest napisane o czynieniu podczas stwarzania, czyli proces stwarzania nadal trwa, a w NT jest napisane o Nowym Stworzeniu (2Kor. 5:16-21) i o uczynieniu wszystkiego nowym - Nowym Stworzeniem (Ap. 21:5).

Po czwarte: Je¿eli producent wypu¶ci samochód z ta¶my produkcyjnej bez ¿adnych wad fabrycznych, to mo¿e stwierdziæ, ¿e jest on bardzo dobry, dla realizacji celów cz³owieka - kierowcy. Jednak¿e taki samochód nie jest jeszcze dzie³em dokoñczonym, dopóki nie zostanie uruchomione przez kierowcê, a tak¿e nie bêdzie dotarty, dla dokonywania jazd po kraju z satysfakcja dla niego, rodziny i innych.
booris pisze:
Pokoja pisze:Czy miêdzy tre¶ci± w. 26, a tre¶ci± w. 27, nie zauwa¿y³e¶ wcze¶niej tej ró¿nicy, dziêki inteligencji, na któr± siê tak powo³ujesz?
Zauwazylem.Zauwazylem tez,ze skoro Bog stworzyl czlowieka na swoj obraz i podobienstwo,
Wiêc poka¿ dok³adnie, inteligentnie, gdzie w Rdz. 1:27 jest napisane, ¿e Bóg stworzy³ cz³owieka "na obraz i podobieñstwo swoje". Czytaj uwa¿nie i poszukaj, ¿e niema tam tego, co twierdzisz. W Rdz. 1:26 wyrazi³ jednak zamys³, aby uczyniæ cz³owieka na obraz i podobieñstwo swoje. Dlaczego w tre¶ci Rdz. 1:27 brakuje "na podobieñstwo swoje", a jest tylko "na obraz swój"

Moje odniesienie siê do dalszej tre¶ci Twojego postu, nast±pi mo¿e dopiero je¿eli bêdzie taka potrzeba, po Twoim odniesieniu siê do powy¿szego wyja¶nienia.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
booris
Posty: 3655
Rejestracja: 17 kwie 2015, 15:07
Lokalizacja: Amsterdam,Londyn,Barcelona

Post autor: booris »

BT(26) A wreszcie rzekł Bóg: Uczyńmy człowieka a Nasz obraz, podobnego Nam.
BW(26) Potem rzekł Bóg: Uczyńmy człowieka na obraz nasz, podobnego do nas.
BW-P(27) I tak stworzył Bóg człowieka na obraz swój, stworzył go na swoje własne podobieństwo - stworzył mężczyznę i niewiastę.
BG (27) Stworzył tedy Bóg człowieka na wyobrażenie swoje; na wyobrażenie Boże stworzył go; mężczyznę i niewiastę stworzył je.


BT(31) A Bóg widział, że wszystko, co uczynił, było bardzo dobre.
BW (31) I spojrzał Bóg na wszystko, co uczynił, a było to bardzo dobre.
BW-P(31) I widział Bóg, że wszystko, co stworzył, było bardzo dobre.
BG (31) I widział Bóg wszystko, co uczynił, a oto było bardzo dobre;
Pokoja pisze:Moje odniesienie się do dalszej treści Twojego postu, nastąpi może dopiero jeżeli będzie taka potrzeba, po Twoim odniesieniu się do powyższego wyjaśnienia.
Nie odnos sie,bo ja juz wiecej na pewno nie bede.Przestal mnie bawic Twoj sposob traktowania mojej osoby jak kogos bezmyslnego i wmawiania mi ,ze wszystko,znaczy tylko troche,a "podobny Nam" to nie podobienstwo.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

booris pisze:BT(26) A wreszcie rzek³ Bóg: Uczyñmy cz³owieka a Nasz obraz (6754), podobnego (1823) Nam.

BW-P(27) I tak stworzy³ Bóg cz³owieka na obraz (6754) swój, stworzy³ go na swoje w³asne podobieñstwo (6754) - stworzy³ mê¿czyznê i niewiastê.
W BT jest dobrze, tak:
Stworzy³ wiêc Bóg cz³owieka na swój obraz (6754), na obraz (6754) Bo¿y go stworzy³: stworzy³ mê¿czyznê i niewiastê. Rdz. 1:27 BT
Ju¿ sama numeracja Stronga wskazuje, ¿e obraz (6754) i podobieñstwo (1823), to s± ró¿ne okre¶lenia. Oznacza to te¿, ¿e w BW-P dokonano bezpodstawnej manipulacji. Ujêto jedno okre¶lenie (6754), a dodano drugie (1823), dlatego teraz na Chrze¶cijañstwo spadaj± plago kontrowersji.

Nie bêdê Tobie nadal wyja¶nia³ znaczenia ró¿nicy miêdzy dobry w trakcie czynienia ró¿nych dzie³ w sze¶ciu dniach stwarzania, a bardzo dobry przy spojrzeniu na wszystko, co zosta³o uczynione. Uczynione podczas procesu stwarzania, a nie ju¿ w pe³ni stworzone.
booris pisze:
Pokoja pisze:Moje odniesienie siê do dalszej tre¶ci Twojego postu, nast±pi mo¿e dopiero je¿eli bêdzie taka potrzeba, po Twoim odniesieniu siê do powy¿szego wyja¶nienia.
Nie odnos sie,
Je¿eli cz³owiek ustêpuje, gdy zauwa¿y, ¿e nie ma racji, to jest mêdrcem. Je¿eli jednak ustêpuje, gdy ma racje, to koniecznie musi byæ ¿onaty - jest to takie m±dre czyje¶ przys³owie.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

ata333 pisze:Exodus21:28-29

(28) Je¶li byk zabodzie na ¶mieræ mê¿czyznê, albo kobietê to nale¿y ukamienowaæ byka i nie je¶æ jego miêsa; a w³a¶ciciel byka jest wolny. (29) Jednak je¶li to by³ byk bodliwy od wczoraj i przedwczoraj, i ostrze¿ono o tym jego w³a¶ciciela, a go nie pilnowa³, wiêc zabi³ kobietê, albo mê¿czyznê to byk bêdzie ukamienowany, a nadto i jego w³a¶ciciel stracony.
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... 750#353104
Jest to wynik tego, ¿e byk by³ dotkniêty jak±¶ niebezpieczn± chorob±, a jego w³a¶ciciel, pomimo ostrze¿enia go o tym nie przeciwdzia³a³ temu. W zwi±zku z tym ponosi odpowiedzialno¶æ.

Obecnie do¶wiadczamy podobnych skutków. Mieli¶my chorobê szalonych krów i inne. Gdy nastêpuj± ro¿nego rodzaju pomory, to ca³e stada s± likwidowane, aby zapobiec rozprzestrzenianiu siê niebezpiecznych konsekwencji z tego wynikaj±cych. Pañstwo wspiera tych hodowców, którzy wybijaj± takie stada. Ci natomiast, którzy siê do tego nie stosuj±, s± poci±gani do odpowiedzialno¶ci.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

Awatar użytkownika
Pokoja
Posty: 707
Rejestracja: 11 paź 2015, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: Pokoja »

ata333 pisze:
Historia Jeftego to jedna z kart tych dziejów przedzierania siê ¶wiat³a Bo¿ego przez ludzkie ciemno¶ci.
Podjêcie s³u¿by (przez Jeftego) na rzecz ludu Bo¿ego i w imiê Boga Izraela by³o jego ¶wiadomym wyborem.

w±tek przezwyciê¿ania przez Jeftego pokusy, ¿eby sw± córkê wydaæ za króla Ammonitów, co automatycznie poci±gnê³oby za sob± jej odej¶cie od kultu Boga Izraela. W innej postaci pokusa ta natarczywie wraca do Jeftego, kiedy ta w³a¶nie rodzona córka okaza³a siê ofiar± nieopatrznego ¶lubowania: odchodz±ca od zmys³ów jego ¿ona podejmuje wówczas rozpaczliwie wysi³ki, ¿eby przymusiæ najpierw swego mê¿a, nastêpnie za¶ sam± córkê do opuszczenia ziemi izraelskiej i oddania siê w opiekê jakiemu¶ innemu bogu. Jednak nie chcia³ Jefte ratowaæ ¿ycia ukochanej córki za cenê odstêpstwa od swego Boga. Równie¿ sama zainteresowana wola³a oddaæ ¿ycie, ni¿ odej¶æ od Boga swojego ojca.

Szczególnie godn± uwagi analizê teologiczn± ¶lubowania Jeftego przeprowadzi³ ¶w. Augustyn (Quaestiones in Heptateuchum, lib.7, q.49; PL 34,810-822). Augustyn zak³ada jako aksjomat, ¿e Bóg nigdy nie mia³ upodobania w ofiarach z ludzi, za¶ Jefte uczyni³ co¶, czego Prawo Bo¿e wyra¼nie zakazuje. To prawda, ¿e za¿±da³ kiedy¶ Bóg takiej ofiary od Abrahama, ale te¿ nie dopu¶ci³ do jej spe³nienia. Zdaniem ¶w. Augustyna, nieodpartym dowodem na to, ¿e ¶lubowanie Jeftego nie pochodzi³o od Boga, jest Bo¿e milczenie. Gdyby to Bóg natchn±³ go do tego ¶lubowania, z pewno¶ci± przeszkodzi³by mu -- podobnie jak przeszkodzi³ Abrahamowi -- w jego zrealizowaniu.

Zatem nieszczêsne ¶lubowanie Jeftego nie przekre¶la tego, ¿e by³ on wielkim mê¿em Bo¿ym, którym Bóg pos³u¿y³ siê do obrony swojego ludu. ¦w. Augustyn stara siê nawet dopatrzyæ w niem±drym ¶lubowaniu Jeftego jakiego¶ dobra: Jefte s±dzi przecie¿ -- co prawda, nies³usznie -- ¿e ma obowi±zek dope³nienia ¶lubu i dope³nia go wbrew sobie, w przekonaniu, ¿e poddaje siê w ten sposób woli Bo¿ej. To prawda, ¿e ciê¿ko siê pomyli³, ale sta³o siê to nie wskutek jego z³ej woli, ale dlatego, ¿e nie zna on jeszcze dostatecznie swojego Boga i nie zdaje sobie sprawy z tego, ¿e takie ¶luby Bogu siê nie podobaj±. Tyle ¶w. Augustyn.

historia Jeftego stanowi ostrze¿enie, ¿e nie wolno sk³adaæ bezbo¿nych ¶lubowañ, z³o¿onych za¶ nie wolno wykonywaæ.
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.p ... 750#353109
A czy przed Jehow± nie obowi±zywa³o nierozwa¿nie zawarte Przymierze Izraela z Gibeonitami skazanymi na wyniszczenie? W czasie wypraw krzy¿owych (Krucjat) oszukano w ten sposób nawet Islam i króla Warneñczyka, „¿e nie wolno sk³adaæ bezbo¿nych ¶lubowañ, z³o¿onych za¶ nie wolno wykonywaæ.” Czy to jest zgodne z biblijnym systemem warto¶ci?:
Psalm. Dawidowy. Kto bêdzie przebywa³ w Twym przybytku, Panie, kto zamieszka na Twojej ¶wiêtej górze? (2) Ten, który postêpuje bez skazy, dzia³a sprawiedliwie, a mówi prawdê w swoim sercu (3) i nie rzuca oszczerstw swym jêzykiem; ten, który nie czyni bli¼niemu nic z³ego i nie ubli¿a swemu s±siadowi; (4) kto z³oczyñcê uwa¿a za godnego wzgardy, a szanuje tego, kto siê boi Pana; ten, kto dotrzyma, choæ przysi±g³ ze swoim uszczerbkiem; (5) ten, kto nie daje swoich pieniêdzy na lichwê i nie da siê przekupiæ przeciw niewinnemu. Kto tak postêpuje, nigdy siê nie zachwieje. Psalm 15
Czy mamy prawo siê dziwiæ temu, co teraz nastêpuje ze strony ekstremistów Islamu?

Ponadto, z czego wynika takie stwierdzenie?:
w±tek przezwyciê¿ania przez Jeftego pokusy, ¿eby sw± córkê wydaæ za króla Ammonitów,
Trudno mi jest, aby nie zwróciæ uwagi na powy¿sze cytaty z nauczania KRK i z Psalmu.

W odniesieniu do powy¿szej interpretacji, zacytujê tylko to, co ju¿ wcze¶niej napisa³em:
Pokoja pisze:Sdz 11:30-39 […] wed³ug Biblii Gdañskiej

Tam¿e uczyni³ Jefte ¶lub Panu, mówi±c: Je¼li pewnie podasz syny Ammonowe w rêce moje, (31) Tedy TO, COBYKOLWIEK 3318 - 3318 WYSZ£O ZE DRZWI DOMU MEGO PRZECIWKO MNIE, GDY SIÊ WRÓCÊ W POKOJU OD SYNÓW AMMONOWYCH, TO MÓWIÊ BÊDZIE PANU, ALBO OFIAROWAÆ JE BÊDÊ NA CA£OPALENIE.

Kod: Zaznacz cały

NIE POZNA£A MʯA. I WESZ£O TO W ZWYCZAJ W IZRAELU: 
CÓRKI IZRAELSKIE, czasu ¿ycia, dniami postêpowa³y æwicz±c (powtarzaj±c) czworaki czas ¿ycia, wieku CÓRKI JEFTEGO GALAADCZYKA. 
Na podstawie Konkordancji Stronga
Jest to precedens, odpowiadaj±cy po¶wiêceniu pierworodnego syna na s³u¿bê Jehowie. Wykupywanych synów z czasem zast±pi³o pokolenie Lewiego.

Czworaki sposób postêpowania córki Jeftego

I. ¦lub po¶wiêcenia córki Bogu;
II. Zgoda córki na wype³nienie przez ojca ¶lubu, z³o¿onego Bog;
III. Pro¶ba córki do ojca o pozwolenie na odosobnienie;
IV. Nawo³ywanie do panieñstwa (dziewictwa) inne dziewice w Izraelu;

Ten czworaki sposób postêpowania córki Jeftego, pó¼niej na¶ladowa³y inne dziewice w Izraelu. Jest to wydarzenie precedensowe w sprawie praktykowania rzezañstwa niewiast w Ko¶ciele Chrystusowym.

Na uwagê zas³uguje te¿ tre¶æ wiersza 31:

COBYKOLWIEK WYPROWADZONE (3318) WYSZ£ (3318) O ZE DRZWI DOMU MEGO PRZECIWKO MNIE, GDY SIÊ WRÓCÊ W POKOJU OD SYNÓW AMMONOWYCH, TO MÓWIÊ BÊDZIE PANU, ALBO OFIAROWAÆ JE BÊDÊ NA CA£OPALENIE.

Jefte w tym tek¶cie nie ¶lubuje oddaæ córkê na ca³opalenie, a tylko oddaæ j± Jehowie na s³u¿bê. Na ca³opalenie ¶lubuje oddaæ, je¿eli wyjdzie co¶ innego. Podwójne zastosowanie okre¶lenia nr 3318 oznacza wyj¶cie wyprowadzonego, co wskazuje na dopuszczalny warunek w ¶lubie, ¿e kto¶ mo¿e wskazaæ, co zechce, aby by³o ofiarowane (na s³u¿bê, albo na ca³opalenie)

Kod: Zaznacz cały

 [b] NIE POZNA£A MʯA. I WESZ£O TO W ZWYCZAJ W IZRAELU, 
CÓRKI IZRAELSKIE, czasu ¿ycia, dniami SCHODZI£Y SIÊ (znika³y, postêpowa³y) rozmawiaæ (wyliczaæ szczegó³y, æwiczyæ, powtarzaæ) czworaki czas ¿ycia wieku CÓRKI JEFTEGO GALAADCZYKA
Jefte nie posiada³ pierworodnego syna, a tylko pierworodn± córkê, a tylko pierworodnego syna po¶wiêcano Jehowie. ¦lubowanie Jeftego prowadzi do objêcia tym prawem tak¿e córek. Jego córka, przyjê³a ¶lub ojca za swój i prosi go o akceptacjê tego faktu. Zgodnie z prawem ojciec mia³ prawo uniewa¿niæ ¶lub córki, ale tan go zaakceptowa³, wiêc zosta³y spe³nione Jehowie, jednocze¶nie dwa ¶luby. Córka Jeftego nie zosta³a oddana na ca³opalenie, lecz po¶wiêcona na s³u¿bê Jehowie.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzeczności w Biblii”