Mi³o¶æ nie oznacza tylko przytulania i ca³owania drugiej osoby, ale i karcenie, czy nawet karanie dla sprawiedliwo¶ci. Mi³o¶æ jest jak spoiwo, które pozwala, nawet przeciwstawnym ¿ywio³om takim jak woda i ogieñ, wspó³pracowaæ nap w przygotowywaniu posi³ków, czy w technice, dla aktywnej pracy silnika, itp.ata333 pisze:jaki obraz Boga maluja nam autorzy S.T.. nadajac Bogu cechy ANTROPOMORFICZNE: i zyczylabym sobie.. zeby kazdy chrzescijanin zadal sobie w swoim sercu i sumieniu wychowanym na naukach Jezusa.. czy taki naprawde jest JEGO OJCIEC.. Bog.. ktorego Jan nazywa w swej Ewangelii MILOSCIA.. ??
Mi³o¶æ Bo¿a, ³±czy ró¿norodno¶æ Wszech¶wiata, a w tym i jego przeciwieñstwa w jedn± nierozerwaln± postaæ:
gniew Bo¿y z nieba objawia siê przeciwko wszelkiej bezbo¿no¶ci i nieprawo¶ci ludzi, którzy przez nieprawo¶æ t³umi± prawdê. (19) Poniewa¿ to, co o Bogu wiedzieæ mo¿na, jest dla nich jawne, gdy¿ Bóg im to objawi³. (20) Bo niewidzialna jego istota, to jest wiekuista jego moc i bóstwo, mog± byæ od stworzenia ¶wiata ogl±dane w dzie³ach i poznane umys³em, tak i¿ nic nie maj± na swoj± obronê, Rz. 1:18-20
Bóg jest mi³o¶ci±. J. 4:8
Je¶li bowiem nasza nieprawo¶æ uwydatnia sprawiedliwo¶æ Bo¿±, to có¿ powiemy? Czy¿ Bóg jest niesprawiedliwy, gdy gniew wywiera? Po ludzku mówiê. (6) Z pewno¶ci± nie! Bo jak Bóg ma s±dziæ ten ¶wiat? Rz. 3:3-6
Tak, wiêc NT nie pozbawia Boga Ojca prawa do bycia mi³o¶ci±, ani do wywierania gniewu.
Gniew Bo¿y by³ obrócony przeciwko innym narodom, które nie wesz³y pod przymierze zakonu z Góry Synaj, ale tak¿e i przeciwko Izraelowi, je¿eli zrywa³ warunki Przymierza.ata333 pisze: czy taki naprawde jest … OJCIEC.. Bóg (Chrze¶cijanina).. którego Jan nazywa w swej Ewangelii MI£OSCIA.. ??
Joz 10:7-11
" Wyruszy³ Jozue z Gilgal wraz z ca³ym swym zbrojnym ludem i wszystkimi dzielnymi wojownikami. I rzek³ Pan do Jozuego: Nie bój siê ich, albowiem odda³em ich w twoje rêce, ¿aden z nich nie oprze siê tobie. I natar³ na nich Jozue niespodziewanie po ca³onocnym marszu z Gilgal. A Pan nape³ni³ ich strachem na sam widok Izraela i zada³ im wielk± klêskê pod Gibeonem. ¦cigano ich w stronê wzgórza Bet-Choron i bito a¿ do Azeki i Makkedy.
(11) Gdy w czasie ucieczki przed Izraelem byli na zboczu pod Bet-Choron, Pan zrzuca³ na nich z nieba ogromne kamienie a¿ do Azeki, tak ¿e wyginêli. I wiêcej ich zmar³o wskutek kamieni gradowych, ni¿ ich zginê³o od miecza Izraelitów."
Liczb 25:4
" Leczy Pan rozgniewa³ siê na Izraela i rzek³ do Moj¿esza: Zbierz wszystkich naczelników ludu i wbij ich na pal [yaka] przed Panem w s³oñcu, a odwróci siê p³omienny gniew Pana od Izraela.
Jest to wynik sprawiedliwego gniewu Bo¿ego po upadku cz³owieka, spadaj±cego na narody po potopie. Okup nie by³ jeszcze z³o¿ony przez Pana Jezusa Chrystusa, dlatego nie wszed³ jeszcze w ¿ycie Chrystusowy system warto¶ci, aby mailowaæ nieprzyjació³ swoich.utrapienie i ucisk spadnie na duszê ka¿dego cz³owieka, który pope³nia z³e, najprzód ¯yda, potem i Greka, Rz. 2:9
Ponadto zdegradowane narody Kanaanu, zosta³y przeklête i skazane na wyniszczenie, ale dziêki temu maj± szansê na zmartwychwstanie. Przyk³adowo, je¿eli nie zabezpieczono by przedmiotu przed dalszym niszcz±cym dzia³aniem szkodliwego czynnika, to nie by³oby co naprawiaæ przez regeneracjê.
Niszczenie nieprzyjaciela przez Boga jest tego rodzaju, jak w walce w pobli¿u zamarzniêtego zbiornika wodnego. Gdy nieprzyjaciel w swej ucieczce, zostanie na niego zepchniêty, a ten siê zarwie, to wiêcej mo¿e u¶mierciæ ni¿ miecz. Mo¿na to przypisaæ tak naturze, jak i Bogu, który zapewnia jej dzia³anie.
Je¿eli pracownicy lekcewa¿±co odnosz± siê do regulaminu, a w tym i przepisów BHP swojego zak³adu pracy przy maszynach czy zwi±zkach chemicznych itp. i w wyniku tego doznaj± szkody na zdrowiu i ¿yciu, to mo¿emy powiedzieæ, ¿e uczyni³ to zak³ad na podstawie ogólnych zasad swojego dzia³ania, ale nie z w³asnej inicjatywy.
Je¿eli strofowany, upominany dany cz³owiek ni chce siê opamiêtaæ i w wyniku tego nara¿a siê na coraz wiêksze niebezpieczeñstwo, to coraz drastyczniejsze ¶rodki trzeba zastosowaæ, aby go ratowaæ, np, przez operacjê, czy amputacje. Bóg maj±c moc przywróciæ ¿ycie cz³owiekowi, czy narodom mo¿e rotowaæ je, najpierw przez odebranie odebranie im ¿ycia w niesprzyjaj±cych warunkach, aby je przywróciæ w akcie zmartwychwstania, gdy one przemin±.