Apokryf
Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy
- BLyy
- Posty: 2983
- Rejestracja: 27 lip 2009, 1:54
- Lokalizacja: Chorzów
A jeśli katolik, prawosławny czy kopt, którzy mają różne kanony na to samo Ci odpowiedzą? I gdzie w tej stópce jest mowa o faktach historycznych, przyrodniczych czy astronomicznych? Jeśli coś oceniasz na podstawie błędów księgi, które uznaje inny kościół niż Twój; wymaga to tak samego obiektywnego spojrzenia na księgi które sama uznajesz, z tej samej perspektywy; a nie ignorowania ich a patrzenia tylko na cudze. To, że jakiś pasterz czy rolnik, a nawet uczony tamtych czasów; to nie pisząc swoje księgi nie pisał pod dyktando tylko nauki boże pisał według mentalności w jakiej się wychował i jaką rozumuje przeciętny obywatel; a to że wtedy myśleli błędnie to nie ma to znaczenia; ważna jest treść i co chciał przez to powiedziec.Anowi pisze:co jakiś czas przeczytaj swoją "stópkę"
"Poznajcie, co macie przed oczyma, a odkryjecie wszelkie tajemnice. Albowiem nie ma rzeczy ukrytej, która odkryta by? nie mo?e" Ewangelia Tomasza 5
- Anowi
- Posty: 10038
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
- Lokalizacja: Bóg wie
BLyy pisze:A jeśli katolik, prawosławny czy kopt, którzy mają różne kanony na to samo Ci odpowiedzą? I gdzie w tej stópce jest mowa o faktach historycznych, przyrodniczych czy astronomicznych? Jeśli coś oceniasz na podstawie błędów księgi, które uznaje inny kościół niż Twój; wymaga to tak samego obiektywnego spojrzenia na księgi które sama uznajesz, z tej samej perspektywy; a nie ignorowania ich a patrzenia tylko na cudze. To, że jakiś pasterz czy rolnik, a nawet uczony tamtych czasów; to nie pisząc swoje księgi nie pisał pod dyktando tylko nauki boże pisał według mentalności w jakiej się wychował i jaką rozumuje przeciętny obywatel; a to że wtedy myśleli błędnie to nie ma to znaczenia; ważna jest treść i co chciał przez to powiedziec.Anowi pisze:co jakiś czas przeczytaj swoją "stópkę"
"idź leniwcze do mrówki" - po co? po wiedzę"Poznajcie, co macie przed oczyma, a odkryjecie wszelkie tajemnice. Albowiem nie ma rzeczy ukrytej, która odkryta być nie może" Ewangelia Tomasza 5
staram się zrozumieć co piszesz, ... na jakiej podstawie twierdzisz, że prorok, który spisywał Słowo Boga np Jeremiasz - pisał "trzy po trzy" przeciętnego prostego człowieka a nie Słowo Boga, które było tak kontrowersyjne, że głoszenie Go groziło śmiercią?
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
- BLyy
- Posty: 2983
- Rejestracja: 27 lip 2009, 1:54
- Lokalizacja: Chorzów
Tyle, że wiedze ludzką czy boską? Pisanie trzy po trzy to pisanie bylejak i bez zaangażowania, a żaden prorok nie pisał bylejak, tylko pisał tak jak rozumiał ówczesny otaczający go świat, z wiedzą o świecie jaka wtedy była. I Ci co pisali te księgi nie pisali niczego tak kontrowersyjnego czego ówczesna społeczność semicka mentalnie nie mogłaby przyjąć, bo tego nie robił.Anowi pisze:BLyy pisze:A jeśli katolik, prawosławny czy kopt, którzy mają różne kanony na to samo Ci odpowiedzą? I gdzie w tej stópce jest mowa o faktach historycznych, przyrodniczych czy astronomicznych? Jeśli coś oceniasz na podstawie błędów księgi, które uznaje inny kościół niż Twój; wymaga to tak samego obiektywnego spojrzenia na księgi które sama uznajesz, z tej samej perspektywy; a nie ignorowania ich a patrzenia tylko na cudze. To, że jakiś pasterz czy rolnik, a nawet uczony tamtych czasów; to nie pisząc swoje księgi nie pisał pod dyktando tylko nauki boże pisał według mentalności w jakiej się wychował i jaką rozumuje przeciętny obywatel; a to że wtedy myśleli błędnie to nie ma to znaczenia; ważna jest treść i co chciał przez to powiedziec.Anowi pisze:co jakiś czas przeczytaj swoją "stópkę""idź leniwcze do mrówki" - po co? po wiedzę"Poznajcie, co macie przed oczyma, a odkryjecie wszelkie tajemnice. Albowiem nie ma rzeczy ukrytej, która odkryta być nie może" Ewangelia Tomasza 5
staram się zrozumieć co piszesz, ... na jakiej podstawie twierdzisz, że prorok, który spisywał Słowo Boga np Jeremiasz - pisał "trzy po trzy" przeciętnego prostego człowieka a nie Słowo Boga, które było tak kontrowersyjne, że głoszenie Go groziło śmiercią?
"Poznajcie, co macie przed oczyma, a odkryjecie wszelkie tajemnice. Albowiem nie ma rzeczy ukrytej, która odkryta by? nie mo?e" Ewangelia Tomasza 5
- Anowi
- Posty: 10038
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
- Lokalizacja: Bóg wie
(1 Kl 19:10) A on odpowiedział: Żarliwością rozpaliłem się o chwałę Pana, Boga Zastępów, gdyż Izraelici opuścili Twoje przymierze, rozwalili Twoje ołtarze i Twoich proroków zabili mieczem. Tak że ja sam tylko zostałem, a oni godzą jeszcze i na moje życie.prorok nie pisał byle jak, tylko pisał tak jak rozumiał ówczesny otaczający go świat, z wiedzą o świecie jaka wtedy była. I Ci co pisali te księgi nie pisali niczego tak kontrowersyjnego czego ówczesna społeczność semicka mentalnie nie mogłaby przyjąć, bo tego nie robił.
jak widzisz - prorocy mieli odwagę głosić niewygodne rzeczy dla ówczesnych sobie.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
- BLyy
- Posty: 2983
- Rejestracja: 27 lip 2009, 1:54
- Lokalizacja: Chorzów
To nie mówi prorok do zwykłego ludu, tylko opis rozmowy proroka z Bogiem, a to duża różnica. I jak ma się to do, rzekomej wiedzy ludzkiej? Przecież to wiedza boża, a więc nie ludzka a więc gdzie tam o płaskości ziemi, świeceniu księżyca, ziemi na filarach, mającej narożnikach.Anowi pisze:(1 Kl 19:10) A on odpowiedział: Żarliwością rozpaliłem się o chwałę Pana, Boga Zastępów, gdyż Izraelici opuścili Twoje przymierze, rozwalili Twoje ołtarze i Twoich proroków zabili mieczem. Tak że ja sam tylko zostałem, a oni godzą jeszcze i na moje życie.prorok nie pisał byle jak, tylko pisał tak jak rozumiał ówczesny otaczający go świat, z wiedzą o świecie jaka wtedy była. I Ci co pisali te księgi nie pisali niczego tak kontrowersyjnego czego ówczesna społeczność semicka mentalnie nie mogłaby przyjąć, bo tego nie robił.
jak widzisz - prorocy mieli odwagę głosić niewygodne rzeczy dla ówczesnych sobie.
To nie jest częste w Biblii. Religia gdy powstaje jest dopasowana do mentalności danej społeczności, a nie odwrotnie, że mentalność dopasowuje się do nowopowstałej religii powstałej wewnętrz; dlatego większości nie sprawia problemów by ją przyjąć.
"Poznajcie, co macie przed oczyma, a odkryjecie wszelkie tajemnice. Albowiem nie ma rzeczy ukrytej, która odkryta by? nie mo?e" Ewangelia Tomasza 5
- Anowi
- Posty: 10038
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
- Lokalizacja: Bóg wie
prorok mówi Bogu, że mordują Jego sług za głoszenie Prawdy
zastanów się za głoszenie jakich prawd ginęli posłańcy - jakie to były te niewygodne prawdy, których nie mogliby przyjąć słuchacze?BLyy pisze: Ci co pisali te księgi nie pisali niczego tak kontrowersyjnego czego ówczesna społeczność semicka mentalnie nie mogłaby przyjąć, bo tego nie robił.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
- BLyy
- Posty: 2983
- Rejestracja: 27 lip 2009, 1:54
- Lokalizacja: Chorzów
Podaj może konkretne przykłady. Wiele z tego to decyzje polityczne, a w mniejszości są sprawy, które ingerują w naszą mentalność i w sposób bycia na codzień.Anowi pisze:prorok mówi Bogu, że mordują Jego sług za głoszenie Prawdyzastanów się za głoszenie jakich prawd ginęli posłańcy - jakie to były te niewygodne prawdy, których nie mogliby przyjąć słuchacze?BLyy pisze: Ci co pisali te księgi nie pisali niczego tak kontrowersyjnego czego ówczesna społeczność semicka mentalnie nie mogłaby przyjąć, bo tego nie robił.
"Poznajcie, co macie przed oczyma, a odkryjecie wszelkie tajemnice. Albowiem nie ma rzeczy ukrytej, która odkryta by? nie mo?e" Ewangelia Tomasza 5
- Anowi
- Posty: 10038
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:28
- Lokalizacja: Bóg wie
przykład pierwszy z brzegu:
(Jer 34:8) Słowo, które Pan skierował do Jeremiasza po zawarciu przez króla Sedecjasza z całym ludem jerozolimskim umowy głoszącej powszechną wolność. (9) Każdy miał obdarzyć wolnością swego niewolnika Hebrajczyka i niewolnicę Hebrajkę. Nikomu nie wolno było trzymać u siebie brata swego Judejczyka jako niewolnika. (10) Wszyscy dostojnicy i ludzie, którzy zawarli umowę, zgodzili się wypuścić na wolność każdy swego niewolnika lub niewolnicę i nie zmuszać ich więcej do służby u siebie. Wyraziwszy zgodę, wypuścili ich na wolność. (11) Potem jednak zmienili zdanie i sprowadzili niewolników i niewolnice, których obdarzyli wolnością, zmuszając, by się stali znów niewolnikami i niewolnicami. (12) Wtedy skierował Pan do Jeremiasza następujące słowo: (13) To mówi Pan, Bóg Izraela: Z waszymi przodkami, gdy wyprowadziłem ich z ziemi egipskiej, z domu niewoli, zawarłem przymierze, które mówiło: (14) Po upływie siedmiu lat wypuścicie na wolność każdy brata swego, Hebrajczyka, który zaprzedał się tobie w niewolę i służył przez sześć lat; wypuścisz go od siebie jako człowieka wolnego! Przodkowie wasi jednak nie usłuchali Mnieani nie nakłonili swego uch (15) Wy zaś nawróciliście się dzisiaj i uczyniliście to, co jest słuszne wobec Mnie, ogłaszając powszechne uwolnienie. Zawarliście umowę wobec Mnie w domu, nad którym wzywano mojego Imienia. (16) Zmieniliście jednak zdanie i znieważyliście moje Imię. Sprowadziliście każdy swego niewolnika i swoją niewolnicę, których obdarzyliście wolnością według ich uznania, następnie zaś zmusiliście ich, by byli u was niewolnikami i niewolnicami. (17) Dlatego to mówi Pan: Nie usłuchaliście Mnie, by ogłosić wolność każdy bratu i współziomkowi swemu; oto puszczam was wolno - na miecz, zarazę i głód. Uczynię z was nadto przedmiot budzący przerażenie u wszystkich królestw ziemi. (18) A z ludźmi, którzy przekroczyli umowę ze Mną, którzy nie wypełnili warunków umowy zawartej wobec Mnie, postąpię jak z cielcem, którego oni przecięli na dwie części, by przejść między nimi. (19) Przywódców judzkich, dostojników jerozolimskich, dworzan, kapłanów i cały lud kraju, co przechodził między częściami cielęcia ofiarnego, (20) wydam w ręce ich nieprzyjaciół i w ręce tych, co nastają na ich życie. Zwłoki ich staną się żerem dla ptaków powietrznych i zwierząt lądowych. (21) Sedecjasza zaś, króla judzkiego, i jego przywódców wydam w ręce ich nieprzyjaciół, w ręce tych, co nastają na ich życie, w ręce wojska króla babilońskiego, które teraz odeszło od was. (22) Oto wydam rozkaz - wyrocznia Pana - sprowadzę ich znów przeciw temu miastu. Będą walczyć przeciw niemu, zdobędą je i spalą ogniem; miasta zaś judzkie uczynię bezludnym pustkowiem.
(Jer 34:8) Słowo, które Pan skierował do Jeremiasza po zawarciu przez króla Sedecjasza z całym ludem jerozolimskim umowy głoszącej powszechną wolność. (9) Każdy miał obdarzyć wolnością swego niewolnika Hebrajczyka i niewolnicę Hebrajkę. Nikomu nie wolno było trzymać u siebie brata swego Judejczyka jako niewolnika. (10) Wszyscy dostojnicy i ludzie, którzy zawarli umowę, zgodzili się wypuścić na wolność każdy swego niewolnika lub niewolnicę i nie zmuszać ich więcej do służby u siebie. Wyraziwszy zgodę, wypuścili ich na wolność. (11) Potem jednak zmienili zdanie i sprowadzili niewolników i niewolnice, których obdarzyli wolnością, zmuszając, by się stali znów niewolnikami i niewolnicami. (12) Wtedy skierował Pan do Jeremiasza następujące słowo: (13) To mówi Pan, Bóg Izraela: Z waszymi przodkami, gdy wyprowadziłem ich z ziemi egipskiej, z domu niewoli, zawarłem przymierze, które mówiło: (14) Po upływie siedmiu lat wypuścicie na wolność każdy brata swego, Hebrajczyka, który zaprzedał się tobie w niewolę i służył przez sześć lat; wypuścisz go od siebie jako człowieka wolnego! Przodkowie wasi jednak nie usłuchali Mnieani nie nakłonili swego uch (15) Wy zaś nawróciliście się dzisiaj i uczyniliście to, co jest słuszne wobec Mnie, ogłaszając powszechne uwolnienie. Zawarliście umowę wobec Mnie w domu, nad którym wzywano mojego Imienia. (16) Zmieniliście jednak zdanie i znieważyliście moje Imię. Sprowadziliście każdy swego niewolnika i swoją niewolnicę, których obdarzyliście wolnością według ich uznania, następnie zaś zmusiliście ich, by byli u was niewolnikami i niewolnicami. (17) Dlatego to mówi Pan: Nie usłuchaliście Mnie, by ogłosić wolność każdy bratu i współziomkowi swemu; oto puszczam was wolno - na miecz, zarazę i głód. Uczynię z was nadto przedmiot budzący przerażenie u wszystkich królestw ziemi. (18) A z ludźmi, którzy przekroczyli umowę ze Mną, którzy nie wypełnili warunków umowy zawartej wobec Mnie, postąpię jak z cielcem, którego oni przecięli na dwie części, by przejść między nimi. (19) Przywódców judzkich, dostojników jerozolimskich, dworzan, kapłanów i cały lud kraju, co przechodził między częściami cielęcia ofiarnego, (20) wydam w ręce ich nieprzyjaciół i w ręce tych, co nastają na ich życie. Zwłoki ich staną się żerem dla ptaków powietrznych i zwierząt lądowych. (21) Sedecjasza zaś, króla judzkiego, i jego przywódców wydam w ręce ich nieprzyjaciół, w ręce tych, co nastają na ich życie, w ręce wojska króla babilońskiego, które teraz odeszło od was. (22) Oto wydam rozkaz - wyrocznia Pana - sprowadzę ich znów przeciw temu miastu. Będą walczyć przeciw niemu, zdobędą je i spalą ogniem; miasta zaś judzkie uczynię bezludnym pustkowiem.
nie jest bogaty ten, kto posiada wiele,
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.
tylko ten, kto niewiele potrzebuje.