Piotrek93 pisze:- Eucharystia
( Ów haniebny rytuał został wprowadzony przez... Łukasza i Pawła. Nikt inny nie pisał o potrzebie celebrowania Ostatniej Wieczerzy, czyli czynienia z niej rytuału łamania chleba, spoczywania go oraz picia wina, jako autentycznego ciała i krwi Isusa Chrystusa. Mateusza 26:17-35, Marka 14:12-25, oraz Jana 13:14,15.
Na podstawie zniekształconego opisu Ostatniej Wieczerzy Watykan i inne religie zrobiły z tego czarną magię i za jej pomocą oszukują ponad miliard Chrześcijan. Katolicki rytuał Mszy stał się głównym środkiem magicznym, który uderza Chrystusa w policzek, poprzez wystawienie go na pośmiewisko na krzyżu. Msza to nie tylko magiczny demoniczny rytuał, ale także faktyczny kanibalizm.)
Pawła i Łukasza?
A nie
Jana?
Jego wersetami się podpieramy w tej sytuacji.
Jana 6
48 Jam jest chleb życia. 49 8 Ojcowie wasi jedli mannę na pustyni i pomarli. 50 To jest chleb, który z nieba zstępuje: kto go spożywa, nie umrze. 51 Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba. Jeśli kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki. Chlebem, który Ja dam, jest moje ciało za życie świata». 52 Sprzeczali się więc między sobą Żydzi mówiąc: «Jak On może nam dać [swoje] ciało do spożycia?»
53 Rzekł do nich Jezus: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. 54 Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. 55 Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. 56 Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. 57 Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez9 Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie. 58 To jest chleb, który z nieba zstąpił - nie jest on taki jak ten, który jedli wasi przodkowie, a poumierali. Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki». 59 To powiedział ucząc w synagodze w Kafarnaum.
60 A spośród Jego uczniów, którzy to usłyszeli, wielu mówiło: «Trudna jest ta mowa. Któż jej może słuchać?»
Piotrek93 pisze:Wielbienie Maryi
NT o Marii:
W sumie mamy 19 tekstów, w tym 13 w pismach Łukaszowych (Łk 1,27.30.34.38. 39.41.46.56; 2,5.16.19.34; Dz 1,14; Mt 1,16.18.20; 2,11; 13,55; Mk 6,3). Dołączyć należy miejsca, w których bez wymieniania Jej imienia jest mowa o „Matce Jezusa" (J 2,1.3), o „Jego Matce" (Mt 2,13. 14.20.21; 12,46; Mk3,31; Łk 2,33.48.51; 8,19; J 2,5.12; 19,25); wymienić tu także trzeba zwroty: „Twoja Matka" (Mk 3,32 par), „Matka" (J 6,42; 19,26), „Matka mojego Pana" (Łk 1,43).
Przy czym najważniejsze dla katolika wersety o Marii znajdują się w
Janie:
1. Cud w kanie Jana 2
(1) Trzeciego dnia odbywało się wesele w Kanie Galilejskiej. I była tam matka Jezusowa. (2) Zaproszono też na wesele Jezusa i Jego uczniów. (3) A gdy zabrakło wina, matka Jezusa mówi do Niego: - Wina nie mają. (4) Jezus jej mówi: - Czego chcesz ode Mnie, niewiasto? Czyż nie nadeszła moja godzina? (5) Matka Jego mówi do usługujących: - Zróbcie, cokolwiek wam każe. (6) A stało tam sześć stągwi kamiennych przeznaczonych do żydowskich oczyszczeń. Każda z nich zawierała dwa lub trzy wiadra. (7) Mówi im Jezus: - Nalejcie wody do stągwi. Napełnili je po brzegi. (8) Mówi im znowu: - Nabierzcie teraz i zanieście gospodarzowi wesela. I zanieśli. (9) Kiedy gospodarz skosztował wody przemienionej w wino - a nie wiedział skąd (to wino) się wzięło, bo (tylko) usługujący, którzy nabrali wody, wiedzieli - wezwał pana młodego (10) i powiedział mu: - Każdy najpierw daje dobre wino, a gorsze, kiedy już sobie podpiją. Ty zaś zachowałeś dobre wino aż do tej pory. (11) Ten pierwszy znak uczynił Jezus w Kanie Galilejskiej i objawił swoją chwałę. I uwierzyli weń uczniowie Jego.
2. Maria przy krzyżu "oddana" uczniowi Jana 19
(25) A pod krzyżem Jezusa stała Jego matka i siostra Jego matki, Maria Kleofasowa, i Maria Magdalena. (26) Jezus zobaczywszy matkę i ucznia, którego miłował, mówi do matki: - Niewiasto, oto syn twój. (27) Potem mówi uczniowi: - Oto twoja matka. I od tej chwili wziął ją uczeń do siebie.
Piotrek93 pisze:
- Ostatnie Namaszczenie
List Jakuba 5,14-15
Choruje ktoś wśród was? Niech sprowadzi kapłanów Kościoła, by się modlili nad nim i namaścili go olejem w imię Pana. A modlitwa pełna wiary będzie dla chorego ratunkiem i Pan go podźwignie, a jeśliby popełnił grzechy, będą mu odpuszczone.
Marka 6,13
Wyrzucali też wiele złych duchów oraz wielu chorych namaszczali olejem i uzdrawiali.
Piotrek93 pisze:Piekło
Przyznaję od razu, że nie jestem zbyt dobra w tym temacie. Domyślam się, że chodzi Ci o przypowieśc o bogaczu i Łazarzu. Kojarzy mi się jeszcze kilka wersetów:
Syn Człowieczy pośle aniołów swoich: ci zbiorą z Jego królestwa wszystkie zgorszenia i tych, którzy dopuszczają się nieprawości, i wrzucą ich w piec rozpalony; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów. Wtedy sprawiedliwi jaśnieć będą jak słońce w królestwie Ojca swego” (Mt 13, 41-43).
„Jeśli twoja ręka jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją; lepiej jest dla ciebie ułomnym wejść do życia wiecznego, niż z dwiema rękami pójść do piekła w ogień nieugaszony…” (Mk 9,42-48)
„A dym ich katuszy na wieki wieków się wznosi i nie mają spoczynku we dnie i w nocy czciciele Bestii i jej obrazu i ten, kto bierze znamię jej imienia” (Ap 14,11).
Przy czym chciałabym zaznaczyć, że KK nie naucza o rzeczywistym ogniu w piekle, ale o ogniu duchowym, tęsknocie, zazdrości i pragnieniu zbliżenia się do Boga, którego wcześniej się odrzuciło. Nauka o rzeczywistym ogniu trawiącym nieśmiertelne ciało to domena Zielonoświątkowców.
===========
Twoje zarzuty do Łukasza w większości okazały się niesłuszne. Najbardziej gnębi mnie to, gdzie Ty w Łukaszu znalazłeś ostatnie namaszczenie, skoro nawet Katechizm KK podaje jako wytłumaczenie tego sakramentu Marka i List Jakuba?