Witam.
W temacie.
Jan Chrzciciel,jako prorok Boży,który chrzcił chrztem pokuty i głosił słowo Boga,na krótko przed publiczną misja Jezusa,jest osobą wyjatkowo skromną,co wynika z jego ubrania,czy sposobu odżywiania się.
Ale jego słowo nie było oparte na żadnym ludzkim autorytecie,arystokracji żydowskiej,czy faryzejskiej mądrości.
On wypowiada słowa cięzkie ,trudne do przyjęcia,własnie przeciw nim,przepowiada również nadejscie kogoś,który jest mocniejszy od niego,który dokona przesiania,czas jego działania porównuje do żniwa.
Zgodnie z zapisem Ew.Jana.
9-39w.-Jezus również przychodzi na sąd tamtej epoki czasu.
I rzekł Jezus.Przyszedłem na ten świat na sąd,aby ci,którzy nie widzą,widzieli a ci kitórzy widzą,stali się slepymi.
Za Panem Jezusem,chodził zwykły lud,czasem z marginesu społecznego i to oni słuchali jego nauczania i to oni byli tymi,którzy mogli zobaczyć to czego wczesniej nie widzieli,ale uczeni w Pismie mieli pozostac slepymi,a byli przecież postawieni w miejscu,który pozwalał dobrze widzieć proroctwa o Jezusie,mieli czas i możliwości,aby zbadać wszystkie te proroctwa i przygotować się na przyjście Mesjasza i ostatecznie go przyjąć,oddać mu pokłon.
Ale oni z różnych przyczyn,nie zrobili tego stali się slepymi.
Sąd tej epoki czasu, nazwany,żydowską epoką,polegał na tym,czy lud ten przyjmie prawde,wyrożona przez Syna Bożego,czy też ją odrzuci.
Jan pisze o siekierze,która jest przyłożona do korzenia drzewa i twierdzi,że każde drzewo,tutaj Juda,które nie przynosi owocu zostanie wycięte,ale zobaczmy proszę,razem z korzeniami i wrzucone w ogien,czyli przestanie istnieć.
I nic nie pomoże historyczne, fizyczne pochodzenie od Abrahama,Izaaka czy Jakuba,ponieważ liczy się wydawanie dobrego owocu,dlatego Jan chrzcił do nawrócenia.
Ale w nauce Ap.Pawła tylko mała część,nazwana przez niego resztką, tego nawrócenia dokonała,inni nie,szczególnie elita tego narodu.
Dlatego drzewo to zostało wycięte,historycznie to wyraznie widać,zgodnie z zapowiedzia Pana Jezusa, ale obietnice Boże trwają i od tego czasu,od czasu śmierci i zmartwychwstania Jezusa są opowiadane światu,dla wszystkich ludzi,na jednakowych warunkach,bez narodowych wyróżnien.
Również ewangelia Chrystusa była i jest opowiadana Żydom,tym samym uczenie o jakiejś teologi zastępstwa jest zupełnym nieporozumieniem i braku pogodzenia sie z faktem,że w Jezusie nie ma narodowych wyróżnień.
Pozdrawiam.