Wydarzenia - Proroctwo o 70 tygodniach lat
Anonymous - 2007-06-05, 19:06
mirek napisał/a: | Lucyfer napisał/a: | Udowadnianie że za czasów Aretakserksesa wyszło słowo o ponownej odbudowie Jeruzalem jest błędne. Artakserkses wydał dekret o zakazie odbudowy.
Słowo o ponownej odbudowie wyszło za króla Dariusza po śmierci Artakserksesa. Król Dariusz wydał ponownie dekret Cyrusa i kazał odbudować Jeruzalem. |
Wydaje mi się, że całkowicie pomieszałeś władców perskich. Ten wspomniany przez ciebie Artakserkses, to nie ten o którego nam chodzi. Prawdopodobnie w tekście mowa jest o Bardiji, gdyż ten ostatni własnie panował dosłownie parę miesięcy między Kambyzesem a Dariuszem, który kazał odbudować świątynię:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bardija
http://www.radom.xpx.pl/Achemenidzi
Lucyfer napisał/a: | Upłynęło 70 lat od chwili gdy Cyrus wydał dekret o odbudowie a potem ponownie wydał ten sam dekret król Dariusz w drugim roku swego panowania.
Nie wolno powtarzać błędnych przekonań że Artakserkses wydał dekret o ponownej odbudowie Jeruzalemu bo to nieprawda, Ten Dekret Cyrusa o ponownej odbudowie wydał król Dariusz w drugim roku swego panowania. |
No ale Dariusz I Hystaspes to lata 522 - 487 pne, a więc na grubo wcześniej niż omawiany przez nas Artakserkses, który panował w latach 465 - 425 pne. Widać więc, że pomyliła ci się chronologia. A poza tym nie chodzi nam o słowo o odbudowie świątyni tylko o odbudowie miasta. Zapraszam jeszcze raz do początku wątku, gdzie podaję wszystkie dekrety jakie miały miejsce za czasów panowania perskiego.
Więcej na temat królów perskich można poczytać sobie dodatkowo tutaj:
http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=1180 |
Nic mi się nie pomyliło tylko przedstawiłem to co mówi Biblia i jeżeli rozmawiamy o proroctwie z Daniela o ponownej odbudowie świątyni i Jeruzalemu to musimy znać fakty opisane w Biblii a nie dowolnie sobie manipulować.
I tak Biblia pisze o dekrecie Cyrusa a potem 70 lat później pisze o tym samym dekrecie Dariusza persa i tu mamy ponownie ten sam dekret o odbudowie. Gdzie masz opisany dekret z czasów Artakserksesa, ten sam co wydał ponownie Dariusz? Nigdzie nie ma, jest natomiast zakaz Artakserksesa o odbudowie.
2 Kron. 36:22-23
22. W pierwszym roku panowania Cyrusa, króla perskiego, ażeby wypełniło się słowo Pana wypowiedziane przez usta Jeremiasza, pobudził Pan ducha Cyrusa, króla perskiego, żeby ogłosił ustnie, a także pisemnie w całym swoim królestwie:
23. Tak mówi Cyrus, król perski: Wszystkie królestwa ziemi dał mi Pan, Bóg niebios. On też nakazał mi, abym mu zbudował świątynię w Jeruzalemie, które leży w Judzie. Kto z całego jego ludu jest wśród was, niech Pan, jego Bóg, będzie z nim - niech wyrusza!
(BW)Zach. 1:7
7. Dwudziestego czwartego dnia jedenastego miesiąca - jest to miesiąc Szebat - w drugim roku Dariusza doszło Zachariasza, syna Berechiasza, syna Iddo, proroka, słowo Pana tej treści:
(BW)
Zach. 1:12
12. Wtedy odezwał się anioł Pana, mówiąc: Panie Zastępów, jak długo jeszcze nie zmiłujesz się nad Jeruzalemem i nad miastami judzkimi, na które gniewasz się już siedemdziesiąt lat?
(BW)
Przez te 70 lat panowali tacy królowie jak Cyrus, Kserkses i Artakserkses oraz Dariusz dwa lata i wtedy anioł mówi że upłynęło 70 lat.
Oto co mówi Biblia na temat panowania królów w tym czasie gniewu.
Ezdr. 4:4-24
4. Odtąd tubylcy studzili zapał ludu judzkiego i odstraszali go od budowy.
5. Ponadto przekupywali przeciwko niemu dostojników dworskich, aby unicestwić ich zamierzenia, póki żył Cyrus, król perski, aż do rządów Dariusza, króla perskiego.
6. A gdy królem został Kserkses, na początku jego panowania, napisali skargę na mieszkańców Judei i Jeruzalemu.
7. W czasach Artakserksesa zaś Biszlam, Mitredat, Tabeel i pozostali ich towarzysze napisali do Artakserksesa, króla perskiego, list, a dokument ten pisany był pismem aramejskim i tłumaczony na język aramejski.
8. A dowódca Rechum i sekretarz Szimszaj napisali do króla Artakserksesa przeciw Jeruzalemowi list tej treści:
9. Dowódca Rechum, sekretarz Szimszaj i pozostali ich towarzysze, sędziowie, namiestnicy, urzędnicy, ludzie z Uruk, z Babilonu, z Suzy, to jest Elamici,
10. I pozostałe ludy, które wielki i sławny Asnappar sprowadził i osadził w miastach Samarii i innych z tej strony Eufratu.
11. A to jest odpis listu, który posłali do niego: Do króla Artakserksesa. Słudzy twoi, mężowie, mieszkający za Eufratem. Otóż tak:
12. Niech będzie wiadome królowi, że Żydzi, którzy wyruszyli od ciebie i przybyli do nas, do Jeruzalemu, zamierzają znowu odbudować Jeruzalem, to buntownicze i złe miasto, i już rozpoczęli budowę murów, i położyli fundamenty.
13. Niech tedy będzie wiadome królowi, że gdy to miasto zostanie odbudowane i jego mury będą wykończone, to nie będą już płacić podatków ani danin, ani ceł, skutkiem czego dochód królewski będzie uszczuplony.
14. Ponieważ zaś jesteśmy na utrzymaniu twego dworu i nie godzi się nam patrzeć na pohańbienie króla, przeto posłaliśmy wiadomość o tym królowi,
15. Abyś polecił poszukać w kronikach twoich ojców, a wtedy znajdziesz w księdze kronik i dowiesz się, że to miasto było miastem buntowniczym, które wyrządzało szkodę królom i prowincjom i od dawien dawna podnosiło bunty, za co też miasto to zostało zburzone.
16. Podajemy więc królowi do wiadomości, iż gdy to miasto zostanie odbudowane i jego mury będą wykończone, już nie będziesz miał z tego powodu dochodu z tej strony Eufratu.
17. Król przysłał taką odpowiedź: Do dowódcy Rechuma i pisarza Szimszaja oraz pozostałych ich towarzyszy, którzy mieszkają w Samarii i innych miastach za Eufratem: Ślę wam pozdrowienie! Następnie:
18. Dokument, który nam przysłaliście, został nam dokładnie przeczytany.
19. Wydałem przeto rozkaz i wszczęto badania, i znaleziono, że miasto to od dawien dawna powstawało przeciwko królom, a bunty i rozruchy były w nim wzniecane.
20. W Jeruzalemie panowali potężni królowie, którzy rozciągali swą władzę nad całą krainą za Eufratem i składano im podatki, daniny i cła.
21. Przeto wydajcie rozkaz, aby powstrzymać tych mężów, żeby to miasto nie zostało odbudowane, aż ode mnie wyjdzie taki rozkaz.
22. Baczcie też, aby nie popełnić w tym jakiegoś niedbalstwa, aby nie powstała większa szkoda na niekorzyść królów.
23. Gdy potem odpis listu króla Artakserksesa został odczytany przed Rechumem i sekretarzem Szimszajem oraz ich towarzyszami, udali się oni śpiesznie do Żydów w Jeruzalemie i przemocą i gwałtem wstrzymali budowę.
24. W ten sposób ustała praca nad domem Bożym w Jeruzalemie i była wstrzymana aż do drugiego roku panowania Dariusza, króla perskiego.
(BW)
A zatem Biblia wymienia Cyrusa, Kserksesa, Artakserksesa i Dariusza w drugim roku jego panowania i w tym roku anioł mówi że już upłynęło 70 lat gniewu Boga.
I co się dzieje w tym drugim roku Dariusza po 70 latach gniewu? Bóg pobudził proroków Aggeusza i Zachariasza by zachęcili lud do odbudowy.
Zach. 1:1-3
1. Ósmego miesiąca, w drugim roku Dariusza doszło proroka Zachariasza, syna Berechiasza, syna Iddo, słowo Pana tej treści:
2. Pan rozgniewał się bardzo na waszych ojców.
3. Lecz powiedz im: Tak mówi Pan Zastępów: Nawróćcie się do mnie - mówi Pan Zastępów - a Ja zwrócę się do was - mówi Pan Zastępów.
(BW)Agg. 1:1-4
1. Drugiego roku króla Dariusza, w szóstym miesiącu, pierwszego dnia tegoż miesiąca doszło przez proroka Aggeusza do Zorobabela, syna Szealtiela, namiestnika Judei, i do arcykapłana Jozuego, syna Jehosadaka, słowo Pana tej treści:
2. Tak mówi Pan Zastępów: Lud ten mówi: Jeszcze nie nadszedł czas odbudowy domu Pana.
3. Wtedy doszło przez proroka Aggeusza słowo Pana tej treści:
4. Czy już czas dla was na to, abyście mieszkali w domach wykładanych tafelkami, podczas gdy dom Pana leży w gruzach?
(BW)
Gdy zaczęła się odbudowa powstał problem.
Ezdr. 5:1-2
1. Wtedy wystąpili prorok Aggeusz i Zachariasz, syn Iddy, prorocy, i prorokowali Żydom w Judei i Jeruzalemie w imieniu Boga Izraela, który był nad nimi.
2. Wobec tego Zerubbabel, syn Szealtiela, i Jeszua, syn Josadaka, przystąpili znowu do budowy świątyni Bożej w Jeruzalemie, a z nimi prorocy Boży, którzy im pomagali.
(BW)Ezdr. 5:17
17. Jeżeli więc król uzna to za stosowne, niech zbadają w skarbcach królewskich tam w Babilonie, czy tak jest naprawdę, że król Cyrus wydał rozkaz, aby ten dom Boży w Jeruzalemie odbudowano, a decyzja królewska w tej sprawie niech nam zostanie przysłana.
(BW)
A oto ponownie dekret wydany przez Dariusza:
Ezdr. 6:1-12
1. Wtedy król Dariusz wydał rozkaz i zaczęto przeszukiwać archiwum, gdzie przechowywano skarby tam w Babilonie.
2. I znaleziono w twierdzy Ekbatana, leżącej w prowincji medyjskiej, pewien zwój, w którym było napisane: Ku pamięci!
3. W pierwszym roku panowania króla Cyrusa wydał król Cyrus rozkaz w sprawie domu Bożego w Jeruzalemie: Dom ten ma być odbudowany w miejscu, gdzie składane są ofiary krwawe i ogniowe, według następujących wymiarów: jego wysokość ma wynosić trzydzieści łokci, jego długość sześćdziesiąt łokci, jego szerokość dwadzieścia łokci,
4. Z trzech warstw kamienia ciosanego, z jednej warstwy drzewa, których koszt pokryje skarb królewski.
5. Również złote i srebrne naczynia świątynne, które Nebukadnesar zabrał ze świątyni w Jeruzalemie i sprowadził do Babilonu, mają być zwrócone, by wszystko wróciło do świątyni w Jeruzalemie na swoje miejsce i zostało złożone w domu Bożym.
6. Tak więc ty, Tattenaju, namiestniku Zarzecza, i ty, Szetar-Boznaju, wraz ze swoimi towarzyszami, urzędnicy perscy z Zarzecza, trzymajcie się stamtąd z dala.
7. Nie przeszkadzajcie w pracy nad tym domem Bożym. Namiestnik Judei i starsi judejscy niech odbudują ten dom Boży na dawnym miejscu.
8. Ode mnie tedy wychodzi rozkaz, jak macie postąpić ze starszyzną judejską w sprawie budowy tego domu Bożego: z królewskich dochodów podatkowych z Zarzecza będziecie punktualnie pokrywać tym mężom koszty budowy, aby nie została wstrzymana,
9. A potrzebne na całopalenia dla Boga niebios cielce, barany, jagnięta, nie licząc pszenicy, soli, wina i oliwy, należy im według zapotrzebowania kapłanów z Jeruzalemu codziennie bezzwłocznie dostarczać,
10. Aby mogli składać ofiary przyjemne Bogu niebios i zanosić modły za życie króla i jego synów.
11. Ode mnie też wychodzi rozkaz, że jeśli kto przekroczy to zarządzenie, to zostanie wyrwana z jego domu belka, na którą zostanie wbity, jego zaś dom zostanie za to zamieniony w kupę gruzu.
12. A Bóg, który uczynił tam mieszkanie dla swego imienia, niech powali każdego króla i naród, który by wyciągnął rękę, aby zmienić ten rozkaz i zburzyć ten dom Boży, który jest w Jeruzalemie. Ja, Dariusz, wydałem ten rozkaz, który należy dokładnie wykonać.
(BW)
Pokaż mi gdzie masz ponowny dekret Cyrusa o odbudowie Jeruzalemu i świątyni za czasów Artakserksesa?
Dan. 9:25
25. Przeto wiedz i zrozum: Odkąd objawiło się słowo o ponownej odbudowie Jeruzalemu aż do Pomazańca-Księcia jest siedem tygodni, ......
[/center]
Anonymous - 2007-06-05, 19:18
A jednak pomyliły ci się władcy perscy:
539 - 530 - Cyrus II Wielki (9)
530 - 522 - Kambyzes II (8)
522 - 522 - Bardija
522 - 486 - Dariusz I Hystaspes (36)
486 - 465 - Kserkses I (31)
465 - 424 - Artakserkses I Długoręki (41)
W biblii jest mowa, że wcześniej (przed Dariuszem) panował jakiś Artakserkses, który zakazał odbudowy miasta. Nie może tu jednak chodzić o naszego Artakserksesa, ponieważ ten panował po królu Dariuszu.
Może wyjaśnisz jak to jest możliwe, że Artakserkses, o którym to cały czas w tym wątku rozmawialiśmy (dopóki nie wtrąciłeś swoich trzech groszy), rządził dopiero ok. 20 lat po Dariuszu, za czasów którego odbudowano świątynię:
Ezd 6:15 Bw "I dokończona została ta świątynia trzeciego dnia miesiąca Adar, w szóstym roku panowania króla Dariusza."
Świątynia została więc ukończona około roku 517 pne, notabene równe 70 lat od czasu jej zburzenia w roku 587 pne.
Dopiero później, po Kserksesie I, do władzy dochodzi Artakserkses i w 7. roku swego panowania wydaje pierwszy dekret o odbudowie Jerozolimy, który potwierdza kolejnym w 20. roku swych rządów. Zanim zaczniesz więc dalej dyskutować, radzę zapoznać się z historią a nie wprowadzasz zamieszanie!
Anonymous - 2007-06-05, 20:19
mirek napisał/a: | A jednak pomyliły ci się władcy perscy:
539 - 530 - Cyrus II Wielki (9)
530 - 522 - Kambyzes II (8)
522 - 522 - Bardija
522 - 486 - Dariusz I Hystaspes (36)
486 - 465 - Kserkses I (31)
465 - 424 - Artakserkses I Długoręki (41)
W biblii jest mowa, że wcześniej (przed Dariuszem) panował jakiś Artakserkses, który zakazał odbudowy miasta. Nie może tu jednak chodzić o naszego Artakserksesa, ponieważ ten panował po królu Dariuszu.
Może wyjaśnisz jak to jest możliwe, że Artakserkses, o którym to cały czas w tym wątku rozmawialiśmy (dopóki nie wtrąciłeś swoich trzech groszy), rządził dopiero ok. 20 lat po Dariuszu, za czasów którego odbudowano świątynię:
Ezd 6:15 Bw "I dokończona została ta świątynia trzeciego dnia miesiąca Adar, w szóstym roku panowania króla Dariusza."
Świątynia została więc ukończona około roku 517 pne, notabene równe 70 lat od czasu jej zburzenia w roku 587 pne.
Dopiero później, po Kserksesie I, do władzy dochodzi Artakserkses i w 7. roku swego panowania wydaje pierwszy dekret o odbudowie Jerozolimy, który potwierdza kolejnym w 20. roku swych rządów. Zanim zaczniesz więc dalej dyskutować, radzę zapoznać się z historią a nie wprowadzasz zamieszanie! |
Zamieszanie jest w religiach bo zamieszanie to znaczy Wielki Babilon.
Podaj werset z Biblii a nie z historii świeckiej że Artakserkses wydał ponownie ten dekret o odbudowie, ten sam ponownie co wydał Cyrus. Ja ci podałem taki werset.
Dan. 9:25
25. Przeto wiedz i zrozum: Odkąd objawiło się słowo o ponownej odbudowie Jeruzalemu aż do Pomazańca-Księcia ......Dan. 9:24
24. Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.
(BW)
Przeczytaj tytuł tego tematu "Proroctwo o 70 tygodniach lat".
Odkąd należy liczyć według Biblii?
tessa - 2007-06-06, 10:33
jyakkudesu napisał/a: | Wszystkich zainteresowanych tym tematem odsylam do wspanialego opracowania piora Lorda Thomasa Andersona pt. "The Coming Prince." W rozdziale 10tym umieszcza on dokladne obliczenia. Ksiazka dostepna jest w sieci tu .
Pozdrawiam,
jyakkudesu |
Czy czytałeś tą książkę? Na jaką datę pojawienia się Mesjasza wskazuje ta książka?
Anonymous - 2007-06-06, 11:08
tessa napisał/a: | jyakkudesu napisał/a: | Wszystkich zainteresowanych tym tematem odsylam do wspanialego opracowania piora Lorda Thomasa Andersona pt. "The Coming Prince." W rozdziale 10tym umieszcza on dokladne obliczenia. Ksiazka dostepna jest w sieci tu .
Pozdrawiam,
jyakkudesu |
Czy czytałeś tą książkę? Na jaką datę pojawienia się Mesjasza wskazuje ta książka? |
Odsyłam wszystkich zainteresowanych tym tematem do przeczytania Biblii i uwierzenia jej bo zawiera prawdę i obliczenia możemy dokonać na jej podstawie wtedy będziemy zgodni z Bogiem a niezgodni z innymi książkami i religiami tego świata.
Proroctwo o 70 tygodniach wskazuje na 29 rok naszej ery kiedy miał się pojawić Mesjasz i po 62 tygodniach działalności miał być zabity.
Dan. 9:25-26
25. Przeto wiedz i zrozum: Odkąd objawiło się słowo o ponownej odbudowie Jeruzalemu ...Dan. 9:24
24. Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.
(BW)
26. A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Pomazaniec będzie zabity i nie będzie go; lud księcia, który wkroczy, zniszczy miasto i świątynię, potem nadejdzie jego koniec w powodzi i aż do końca będzie wojna i postanowione spustoszenie.
(BW)
Miriam - 2007-07-03, 02:46
Lucyfer napisał: -
Cytat: | Nie wiem kto ci takie nauki stworzył bo to co piszesz jest sprzeczne z Biblią. Artakserkses nie wydał dekretu o odbudowie świątyni i Jeruzalem tylko król Dariusz w drugim roku swego panowania gdy prorocy Aggeusz i Zachariasz zachęcili lud do odbudowy.Artakserkses natomiast wydał dekret o zakazie odbudowy. |
W Księdze Ezdrasza 6,1-3 czytamy, że :
„Wtedy król Dariusz kazał szukać w babilońskiej bibliotece, w której przechowuje się też skarby. I znaleziono
w Ekbatanie, twierdzy prowincji Medii, pewien zwój, w którym tak było napisane:
Zapisek historyczny:
W roku pierwszym [panowania] króla Cyrusa tenże król wydał taki rozkaz:
Sprawa Domu Bożego w Jerozolimie.
Dom ten ma być odbudowany jako miejsce dla zabijających ofiary krwawe i dla składających Bogu ofiary spalane”.
Król Dariusz powiedział: -
„Zatem Tattenaju, namiestniku Transeufratei, Sztarboznaju, wraz z waszymi towarzyszami perskimi w Transeufratei – trzymajcie się z dala od tego miejsca. Pozwólcie namiestnikowi Żydów i starszyźnie żydowskiej pracować nad tym
domem Bożym. Niech odbudują ten dom Boży na dawnym miejscu”.
Ezdrasza 7:6-7.
„Wtedy dokładnie tak, jak rozporządził król Dariusz, postąpili Tattenaj, namiestnik Transeufratei, Sztarboznaj
i ich towarzysze. A starszyzna żydowska budowała z powodzeniem dzięki proroctwu Aggeusza proroka i Zachariasza,
syna Iddo, i doprowadzili budowę do skutku, zgodnie z rozkazem Boga izraelskiego i z rozporządzeniem Cyrusa
i Dariusza – oraz Artakserksesa, króla perskiego.
Ezdrasza 6:13-14.
W Biblii Warszawskiej werset z Księgi Ezdrasza 6:14 brzmi: -
"A starsi żydowscy budowali i posuwali się z budową naprzód zgodnie z proroctwem proroka Aggeusza i Zachariasza,
syna Iddy, i dokończyli budowy według rozkazu Boga Izraela oraz zarządzenia królów perskich Cyrusa, Dariusza
i Artakserksesa”.
Anonymous - 2007-12-03, 09:20
Miriam napisał/a: | Obrazek
Lucyfer napisał: -
Cytat: | Nie wiem kto ci takie nauki stworzył bo to co piszesz jest sprzeczne z Biblią. Artakserkses nie wydał dekretu o odbudowie świątyni i Jeruzalem tylko król Dariusz w drugim roku swego panowania gdy prorocy Aggeusz i Zachariasz zachęcili lud do odbudowy.Artakserkses natomiast wydał dekret o zakazie odbudowy. |
W Biblii Warszawskiej werset z Księgi Ezdrasza 6:14 brzmi: -
"A starsi żydowscy budowali i posuwali się z budową naprzód zgodnie z proroctwem proroka Aggeusza i Zachariasza,
syna Iddy, i dokończyli budowy według rozkazu Boga Izraela oraz zarządzenia królów perskich Cyrusa, Dariusza
i Artakserksesa”.
|
Ezdr. 4:5-24
5. Ponadto przekupywali przeciwko niemu dostojników dworskich, aby unicestwić ich zamierzenia, póki żył Cyrus, król perski, aż do rządów Dariusza, króla perskiego.
6. A gdy królem został Kserkses, na początku jego panowania, napisali skargę na mieszkańców Judei i Jeruzalemu.
7. W czasach Artakserksesa zaś Biszlam, Mitredat, Tabeel i pozostali ich towarzysze napisali do Artakserksesa, króla perskiego, list, a dokument ten pisany był pismem aramejskim i tłumaczony na język aramejski.
8. A dowódca Rechum i sekretarz Szimszaj napisali do króla Artakserksesa przeciw Jeruzalemowi list tej treści:
9. Dowódca Rechum, sekretarz Szimszaj i pozostali ich towarzysze, sędziowie, namiestnicy, urzędnicy, ludzie z Uruk, z Babilonu, z Suzy, to jest Elamici,
10. I pozostałe ludy, które wielki i sławny Asnappar sprowadził i osadził w miastach Samarii i innych z tej strony Eufratu.
11. A to jest odpis listu, który posłali do niego: Do króla Artakserksesa. Słudzy twoi, mężowie, mieszkający za Eufratem. Otóż tak:
12. Niech będzie wiadome królowi, że Żydzi, którzy wyruszyli od ciebie i przybyli do nas, do Jeruzalemu, zamierzają znowu odbudować Jeruzalem, to buntownicze i złe miasto, i już rozpoczęli budowę murów, i położyli fundamenty.
13. Niech tedy będzie wiadome królowi, że gdy to miasto zostanie odbudowane i jego mury będą wykończone, to nie będą już płacić podatków ani danin, ani ceł, skutkiem czego dochód królewski będzie uszczuplony.
14. Ponieważ zaś jesteśmy na utrzymaniu twego dworu i nie godzi się nam patrzeć na pohańbienie króla, przeto posłaliśmy wiadomość o tym królowi,
15. Abyś polecił poszukać w kronikach twoich ojców, a wtedy znajdziesz w księdze kronik i dowiesz się, że to miasto było miastem buntowniczym, które wyrządzało szkodę królom i prowincjom i od dawien dawna podnosiło bunty, za co też miasto to zostało zburzone.
16. Podajemy więc królowi do wiadomości, iż gdy to miasto zostanie odbudowane i jego mury będą wykończone, już nie będziesz miał z tego powodu dochodu z tej strony Eufratu.
17. Król przysłał taką odpowiedź: Do dowódcy Rechuma i pisarza Szimszaja oraz pozostałych ich towarzyszy, którzy mieszkają w Samarii i innych miastach za Eufratem: Ślę wam pozdrowienie! Następnie:
18. Dokument, który nam przysłaliście, został nam dokładnie przeczytany.
19. Wydałem przeto rozkaz i wszczęto badania, i znaleziono, że miasto to od dawien dawna powstawało przeciwko królom, a bunty i rozruchy były w nim wzniecane.
20. W Jeruzalemie panowali potężni królowie, którzy rozciągali swą władzę nad całą krainą za Eufratem i składano im podatki, daniny i cła.
21. Przeto wydajcie rozkaz, aby powstrzymać tych mężów, żeby to miasto nie zostało odbudowane, aż ode mnie wyjdzie taki rozkaz.
22. Baczcie też, aby nie popełnić w tym jakiegoś niedbalstwa, aby nie powstała większa szkoda na niekorzyść królów.
23. Gdy potem odpis listu króla Artakserksesa został odczytany przed Rechumem i sekretarzem Szimszajem oraz ich towarzyszami, udali się oni śpiesznie do Żydów w Jeruzalemie i przemocą i gwałtem wstrzymali budowę.
24. W ten sposób ustała praca nad domem Bożym w Jeruzalemie i była wstrzymana aż do drugiego roku panowania Dariusza, króla perskiego.Nie wiem dlaczego chcesz widzieć Artakserksesa jako tego który ponownie wydał dekret Cyrusa. Tak nie było bo wydał go Dariusz po panowaniu Artakserksesa.
Artakserkses jest wymieniony pozytywnie jedynie dlatego że zezwolił Nehemiaszowi wybudować sobie prywatny dom i poprawić mury, nic więcej. Gdy chcieli więcej to zakazał dalszej odbudowy bo tybylcy napisali skargę i ją uznał za właściwą.
Tubylcy przeszkadzali za czasów Cyrusa, Kserksesa, Artakserksesa aż do drugiego roku Dariusza a upłynęło w tym czasie 70 lat od chwili wydania dekretu przez Cyrusa. Wspomina o tym anioł do Boga takimi słowami.
Zach. 1:1-2
1. Ósmego miesiąca, w drugim roku Dariusza doszło proroka Zachariasza, syna Berechiasza, syna Iddo, słowo Pana tej treści:
2. Pan rozgniewał się bardzo na waszych ojców.
(BW)
Zach. 1:12
12. Wtedy odezwał się anioł Pana, mówiąc: Panie Zastępów, jak długo jeszcze nie zmiłujesz się nad Jeruzalemem i nad miastami judzkimi, na które gniewasz się już siedemdziesiąt lat?
(BW)
Zatem Upłynęło 70 lat od chwili wydania dekretu przez Cyrusa i wtedy wyszło słowo o ponownej odbudowie, potwierdzają to prorocy, Zachariasz i Aggeusz. Za czasów Artakserksesa prorocy nie zachęcali do odbudowy tylko za Dariusza bo Bóg ich natchnąl i wtedy znaleziono ten zwój, ku pamięci.
Cyrus panował 9 lat.
Kserkses panował 21 lat
Artakserkses panował 40 lat
Dariusz panował 1 rok i w drugim skończyło się 70 lat gniewu Boga i wtedy mogli odbudować.
Co zezwolił Artakserkes:
Nehem. 2:1-2
1. W miesiącu Nisan, w dwudziestym roku panowania króla Artakserksesa, usługując mu jako podczaszy, wziąłem wino i podałem królowi, a nigdy przedtem tak źle nie wyglądałem.
2. Wtedy król rzekł do mnie: Czemu tak źle wyglądasz? Chyba nie jesteś chory? Nic to innego, jak tylko zgryzota! A ja bardzo się przestraszyłem
(BW)
Nehem. 2:4-8
4. A król rzekł do mnie: Czego byś sobie życzył? Pomodliwszy się więc do Boga niebios,
5. Rzekłem do króla: Jeżeli odpowiada to królowi i jeżeli twój sługa znalazł łaskę w twoich oczach, to proszę, abyś mnie wysłał do Judei, do miasta, gdzie są groby moich ojców, abym je mógł odbudować.
6. A król rzekł do mnie - królowa zaś siedziała obok niego -: Jak długo potrwa twoja podróż i kiedy powrócisz? Król zezwolił na to i wysłał mnie, a ja podałem mu termin.
7. Potem rzekłem do króla: Jeżeli odpowiada to królowi, to niech mi dadzą listy do namiestników Zarzecza, aby mi pozwolili przejść do Judei,
8. Oraz list do Asafa, strażnika lasu królewskiego, aby mi dał drzewa na obelkowanie bram cytadeli świątynnej i na mur miejski oraz na dom, do którego się wprowadzę. I król dał mi je, gdyż dobrotliwa ręka mojego Boga była nade mną.
(BW)
Nehemiasz prosił króla o odbudowanie grobów, poprawienie bram i muru, oraz potrzebował drzewa na prywatny dom do którego miał się wprowadzić, i tylko tyle zezwolił Artekserkses a potem zakazał dalszej odbudowy i ten zakaz obowiązywał aż do drugiego roku Dariusza.
Król Dariusz wydał ponownie dekret Cyrusa o odbudowie Jeruzalemu. Nikt inny ponownie przedtem go nie wydał.
Dlaczego to jest takie ważne? ważne bo na podstawie tego można obliczyć przyjście Mesjasza w roku 29 ne bo wtedy skończyło się 490 lat od chwili gdy dekret Cyrusa ponownie wydał król Dariusz w drugim roku swego panowania.
Elius - 2010-01-27, 09:20
Zauważyłem,że nie bierzecie pod uwagę jednej bardzo ważnej sprawy.Mianowicie zwróćmy uwagę na owo proroctwo o siedemdziesięciu tygodniach:
Daniela 9:24-27
Siedemdziesiąt tygodni ustalono dla twego ludu i dla twego świętego miasta, aby położyć kres występkowi i zgładzić grzech, i dokonać przebłagania za przewinienie, i wprowadzić prawość po czasy niezmierzone, i opatrzyć pieczęcią wizję oraz proroka, i namaścić Święte Świętych. 25 A wiedz i wnikliwie to rozważ, że od wyjścia słowa o przywróceniu i o odbudowie Jerozolimy aż do Mesjasza Wodza będzie siedem tygodni, a także sześćdziesiąt dwa tygodnie. Wróci ona i zostanie odbudowana, z placem i fosą, lecz w trudnych czasach.
26 „A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Mesjasz zostanie zgładzony i nie będzie miał nic dla siebie.
„Miasto zaś i miejsce święte zostaną obrócone w ruinę przez lud wodza, który nadciąga. A kres położy mu powódź. I aż do końca będzie wojna; tym, co postanowiono, są spustoszenia.
27 „I utrzyma w mocy przymierze dla wielu przez jeden tydzień; a w połowie tygodnia sprawi, że ustanie ofiara i dar ofiarny.
„A na skrzydle rzeczy obrzydliwych znajdzie się ten, który sprowadza spustoszenie; i to, co postanowiono, będzie się aż do zagłady wylewać także na spustoszone”.
Niektórzy wyliczyli na podstawie tego proroctwa 27 rok jako moment chrztu Jezusa inni z kolei 29 rok,ale werset przeze mnie pogrubiony mówi ,że Mesjasz zostanie zgładzony a nie ochrzczony(namaszczony)
adzient - 2010-07-31, 12:32
Elihu napisał/a: | 26 „A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Mesjasz zostanie zgładzony i nie będzie miał nic dla siebie. |
Elihu napisał/a: | Niektórzy wyliczyli na podstawie tego proroctwa 27 rok jako moment chrztu Jezusa inni z kolei 29 rok,ale werset przeze mnie pogrubiony mówi ,że Mesjasz zostanie zgładzony a nie ochrzczony(namaszczony) |
Po 62 tygodniach od odbudowania miasta nastąpił szczególny tydzień w którym działał Jezus
"Utrwali on przymierze dla wielu przez jeden tydzień. A około połowy tygodnia ustanie ofiara krwawa i ofiara z pokarmów"
Mowa jest tu o połowie tygodnia czyli o 3,5 roku działalności Jezusa.Jak odejmiesz 3,5 roku od śmierci Jezusa otrzymasz rok początku służby .
Anonymous - 2010-07-31, 22:55
adzient napisał/a: | Elihu napisał/a: | 26 „A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Mesjasz zostanie zgładzony i nie będzie miał nic dla siebie. |
Elihu napisał/a: | Niektórzy wyliczyli na podstawie tego proroctwa 27 rok jako moment chrztu Jezusa inni z kolei 29 rok,ale werset przeze mnie pogrubiony mówi ,że Mesjasz zostanie zgładzony a nie ochrzczony(namaszczony) |
Mowa jest tu o połowie tygodnia czyli o 3,5 roku działalności Jezusa.Jak odejmiesz 3,5 roku od śmierci Jezusa otrzymasz rok początku służby . | Początek służby Jezusa jest w tym roku w którym Jan chrzcił a był to rok 29 ne jak podaje nam Łukasz który to dokładnie zbadał.
Łuk. 3:1-3
1. W piętnastym roku panowania cesarza Tyberiusza, (((( 15 rok cesarza Tyberiusza to rok 29 ne,)))))gdy namiestnikiem Judei był Poncjusz Piłat, tetrarchą galilejskim Herod, tetrarchą iturejskim i trachonickim Filip, brat jego, a tetrarchą abileńskim Lizaniasz,
2. Za arcykapłanów Annasza i Kaifasza doszło Słowo Boże Jana, syna Zachariasza, na pustyni.
3. I przeszedł całą krainę nadjordańską, głosząc chrzest upamiętania na odpuszczenie grzechów,
(BW)Łuk. 3:21-23
21. A gdy wszystek lud przyjmował chrzest i gdy Jezus został ochrzczony i modlił się, otworzyło się niebo
22. I zstąpił na niego Duch Święty w postaci cielesnej jak gołębica, i odezwał się głos z nieba: Tyś jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
23. A Jezus, rozpoczynając działalność, miał lat około trzydziestu,
Skoro mamy dokładną datę rozpoczęcia działalności Jezusa jako rok 29 ne to po co zmyślać wcześniejszą błędną datę?
Działalność Jezusa została zapowiedziana w proroctwach jako 62 tygodnie i Ewangelie to potwierdzają że Jezus działał rok i miesiąc bo 40 dni był na pustyni. W 30 roku ne Jezus po 62 tygodniach działalności został zabity.
Dan. 9:26 A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Pomazaniec będzie zabity i nie będzie go;
adzient - 2010-08-02, 18:03
Cytat: | Dan. 9:26 A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Pomazaniec będzie zabity i nie będzie go; |
Daniel mówi albo o literalnych dniach albo latach albo tysiącleciach.
Dlaczego stosujesz miarę,jaka Ci pasuje?
Raz jedną ,raz drugą.
Zastanów się albo Daniel miał na myśli dni albo lata albo tysiąclecia.
Nie można dowolnie sobie zmieniać interpretacji proroctwa.
Jest to absurd.
Muszą być jakieś reguły.Jak w rebusach .
adzient - 2010-08-02, 18:05
Lucyfer napisał/a: | Ewangelie to potwierdzają że Jezus działał rok i miesiąc bo 40 dni był na pustyni. |
Proszę o dowód spoza Daniela.
Anonymous - 2010-08-03, 09:50
adzient napisał/a: | Cytat: | Dan. 9:26 A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Pomazaniec będzie zabity i nie będzie go; |
Daniel mówi albo o literalnych dniach albo latach albo tysiącleciach.
Dlaczego stosujesz miarę,jaka Ci pasuje?
Raz jedną ,raz drugą.
Zastanów się albo Daniel miał na myśli dni albo lata albo tysiąclecia.
Nie można dowolnie sobie zmieniać interpretacji proroctwa.
Jest to absurd.
Muszą być jakieś reguły.Jak w rebusach . | Daniel napisał to co usłyszał a nie rozumiał co pisze. To my w czasach ostatecznych mamy to prawidłowo odczytać.
Dan. 8:27
27. Wtedy ja, Daniel, zemdlałem i chorowałem przez kilka dni; potem wstałem i sprawowałem służbę u króla, byłem jednak zaniepokojony widzeniem i nie rozumiałem go.
(BW)Dan. 12:8-9
8. Wprawdzie słyszałem to, lecz tego nie rozumiałem, i rzekłem: Panie mój! Jakiż jest koniec tych rzeczy?
9. Wtedy rzekł: Idź, Danielu, bo słowa są zamknięte i zapieczętowane aż do czasu ostatecznego.
(BW)
To nie żaden absurd gdy w czasach ostatecznych rozumiemy dane dawniej proroctwa tylko fakt zgodny z zapewnieniem że teraz to zrozumiemy.
Dan. 12:10
10. Wielu będzie oczyszczonych, wybielonych i wypławionych, lecz bezbożni będą postępować bezbożnie. Żaden bezbożny nie będzie miał poznania, lecz roztropni będą mieli poznanie.
(BW)
Właściwe zrozumienie Pisma zależy od naszej wiary i bogobojności
Ponadto w nas jest zapieczętowana nauka Boża i to do nas są skierowane te słowa, inni nie zrozumieją a tym bardziej religie tego świata.
Izaj. 8:16
Zabezpieczę świadectwo, zapieczętuję naukę w moich uczniach.
(BW)
Czas podany w proroctwie Daniela należy odczytać z punktu widzenia Boga a nie człowieka który ma inne cele niż Bóg.
Elius - 2010-08-03, 13:56
Lucyfer napisał/a: | Ewangelie to potwierdzają że Jezus działał rok i miesiąc bo 40 dni był na pustyni. |
Owszem ewangelie potwierdzają,że nza życia Jahszua były 3 Paschy a to chyba nie będzie rok i miesiąc.
Jana2:13
A zbliżała się Pascha żydowska i Jezus udał się do Jerozolimy
Jana 6:4
A była blisko Pascha, święto żydowskie
Jana 12:1
A na sześć dni przed Paschą Jezus przybył do Betanii, gdzie był Łazarz, którego Jezus wskrzesił z martwych
adzient - 2010-08-03, 15:24
Cytat: | To nie żaden absurd gdy w czasach ostatecznych rozumiemy dane dawniej proroctwa tylko fakt zgodny z zapewnieniem że teraz to zrozumiemy. |
Absuredem jest stosowanie trzech czasów prorockich podczas gdy Pismo WYRAŹNIE MÓWI O JEDNYM - Ez 4,5-7:
" A Ja wyznaczę ci za lata ich winy równą liczbę dni: Trzysta dziewięćdziesiąt. Przez tyle dni będziesz nosił winę domu izraelskiego. A gdy je skończysz, położysz się jeszcze raz, ale na prawym boku, i przez czterdzieści dni będziesz nosił winę domu judzkiego; wyznaczam ci po jednym dniu za każdy rok.Skieruj swoje oblicze i swoje odsłonięte ramię na oblężone Jeruzalem i prorokuj przeciwko niemu. "
Jeżeli Pismo mówi wyraźnie o zasadzie dzień za rok to po co wprowadzać zamieszanie z tysiącleciami podczas gdy żaden tekst do tego nawet nie namawia?
Lucyfer napisał/a: | Właściwe zrozumienie Pisma zależy od naszej wiary i bogobojności |
"Przede wszystkim to wiedzcie, że wszelkie proroctwo Pisma nie podlega dowolnemu wykładowi. "2Pio 1,20
Zwróć uwagę,że jest rzeczą ważną aby mieć podstawy BIBLIJNE do tłumaczenia proroctw.
Nie można wprowadzać dowolności i prywatności w tłumaczeniu.
Lucyfer napisał/a: | Ponadto w nas jest zapieczętowana nauka Boża i to do nas są skierowane te słowa, inni nie zrozumieją a tym bardziej religie tego świata. |
Lucyferku musisz mieć JASNE I NIEZAPRZECZALNE BIBLIJNE DOWODY na tłumaczenie słów Daniela.Pismo takie argumenty przedstawia ,a Ty ich nie zauważasz.
|
|
|