Forum biblijne Strona Główna Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Galacjan 1:1 Bóg Ojciec wskrzesił Jezusa z martwych
Autor Wiadomość
tessa

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 4116
Wysłany: 2007-01-19, 14:04   Galacjan 1:1 Bóg Ojciec wskrzesił Jezusa z martwych

Galatów 1:1
"Paweł apostoł nie od ludzi ani przez człowieka ,lecz przez Jezusa Chrystusa oraz Boga Ojca ,który go wskrzesił z martwych".

Zatem Bóg opisany w Dziejach Apostolskich 2:24 jest tym samym Bogiem.

"Ale Bóg go wskrzesił rozwiązawszy boleści śmierci ,ponieważ było niemożliwe żeby go dalej zatrzymywała".

Słowo "Bóg" odnosi się zawsze do Boga Ojca-noszącego imię Jehowa.On bowiem wskrzesił Jezusa.
 
 
mirek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-01-19, 18:36   

tessa, a przecież Bogiem jest zarówno Ojciec, Syn jak i Duch Święty! Jeśli więc czytamy w Piśmie Świętym, że Bóg stworzył świat, to mamy na myśli całą Trójcę Świętą, gdyż każda z osób boskich brała udział w stwarzaniu człowieka:

Bóg Ojciec
Rdz 1:26 Bw „Potem rzekł Bóg: Uczyńmy człowieka na obraz nasz, podobnego do nas i niech panuje nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad bydłem, i nad całą ziemią, i nad wszelkim płazem pełzającym po ziemi.”

Iz 44:24 Bw „Tak mówi Pan, twój Odkupiciel i twój Stwórca jeszcze w łonie matki: Ja jestem Pan, Stwórca wszystkiego, Ja sam rozciągnąłem niebiosa, sam ugruntowałem ziemię - kto był ze mną?”

Iz 45:12 Bw „Ja uczyniłem ziemię i stworzyłem na niej ludzi, moje ręce rozciągnęły niebiosa i Ja daję rozkazy wszystkiemu ich wojsku.”

Iz 64:8 Bw „Lecz teraz, Panie, Ty jesteś naszym Ojcem, my jesteśmy gliną, a Ty naszym Stwórcą i wszyscyśmy dziełem twoich rąk!”



Syn Boży
J 1:3 Bw „Wszystko przez nie powstało, a bez niego nic nie powstało, co powstało.”

Kol 1:15-17 Bw „On jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia,(16) ponieważ w nim zostało stworzone wszystko, co jest na niebie i na ziemi, rzeczy widzialne i niewidzialne, czy to trony, czy panowania, czy nadziemskie władze, czy zwierzchności; wszystko przez niego i dla niego zostało stworzone.(17) On też jest przed wszystkimi rzeczami i wszystko na nim jest ugruntowane,”

1Kor 8:6 Bw „wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, przez którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy.”

Hbr 1:10 Bw „Oraz: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich;”



Duch Święty
Rdz 1:2 Bw „A ziemia była pustkowiem i chaosem; ciemność była nad otchłanią, a Duch Boży unosił się nad powierzchnią wód.”

Hi 33:4 Bw „Duch Boży stworzył mnie, a tchnienie Wszechmocnego ożywiło mnie.”

Hi 26:13 Bg „Duchem swym niebiosa przyozdobił, a ręka jego stworzyła węża skrętnego.”


Podobnie jest ze zmartwychwstaniem Jezusa - czytamy, że Bóg wzbudził go z martwych, ale Biblia ukazuje nam, że we wskrzeszaniu ciała Chrystusa zaangażowana była również każda z osób Trójcy Świętej:


Bóg Ojciec
Ga 1:1 Bw „Paweł, apostoł nie od ludzi ani przez człowieka, lecz przez Jezusa Chrystusa i Boga Ojca, który go wzbudził z martwych,”

Ef 1:20 Bw „jaką okazał w Chrystusie, gdy wzbudził go z martwych i posadził po prawicy swojej w niebie”



Syn Boży
J 2:19 Bw „Jezus, odpowiadając, rzekł im: Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzy dni ją odbuduję.”

J 10:17-18 Bw „Dlatego Ojciec miłuje mnie, iż Ja kładę życie swoje, aby je znowu wziąć.(18) Nikt mi go nie odbiera, ale Ja kładę je z własnej woli. Mam moc dać je i mam moc znowu je odzyskać; taki rozkaz wziąłem od Ojca mego.”



Duch Święty
Rz 8:11 Bw „A jeśli Duch tego, który Jezusa wzbudził z martwych, mieszka w was, tedy Ten, który Jezusa Chrystusa z martwych wzbudził, ożywi i wasze śmiertelne ciała przez Ducha swego, który mieszka w was.”

1P 3:18 Bp „Bo i Chrystus raz jeden cierpiał za grzechy, Sprawiedliwy za niesprawiedliwych, aby was doprowadzić do Boga; poniósłszy śmierć jako człowiek, został wskrzeszony do życia przez Ducha,”


Podobnie cała Trójca Święta będzie również nas wskrzeszać. Czytamy bowiem w biblii:

1Kor 6:14 Bw "A Bóg i Pana wskrzesił, i nas wskrzesi przez moc swoją."

Ale tym Bogiem jest Ojciec, Syn i Duch Święty. I te osoby będą nas wskrzeszać, bo to one są właśnie tym Bogiem:

Bóg Ojciec
J 5:21 Bw „Albowiem jak Ojciec wzbudza z martwych i ożywia, tak i Syn ożywia tych, których chce.”

Syn Boży
J 6:54 Bw "Kto spożywa ciało moje i pije krew moją, ten ma żywot wieczny, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym."

Duch Święty
Rz 8:11 Bw „A jeśli Duch tego, który Jezusa wzbudził z martwych, mieszka w was, tedy Ten, który Jezusa Chrystusa z martwych wzbudził, ożywi i wasze śmiertelne ciała przez Ducha swego, który mieszka w was.”
 
 
tessa

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 4116
Wysłany: 2007-01-19, 19:56   

Mirku,nie wierzysz wypowiedzi biblijnej?
Dalej Paweł pisze:
"Życzliwość niezasłużona i pokój wam od naszego Ojca i od Pana Jezusa Chrystusa."
Tym Ojcem jest jedyny prawdziwy Bóg Jehowa.
Bóg Ojciec wskrzesił Jezusa Chrystusa z martwych.Nie żadna trójca! Trójca jest wymysłem chorych duchowo umysłów.Pojęcia trójcy nie ma w Biblii.
Wyrażnie pisze,że Bóg Ojciec wzbudził Jezusa.To ,że Jezus wzbudza tych których chce,to inny temat.My rozmawiamy wo wskrzeszeniu Jezusa.
Z tej wypowiedzi wynika,że nie ma żadnej "trójcy" ,tylko jeden Bóg Ojciec.
W II Koryntian 13:7 czytamy:
"A modlimy się do Boga ,abyście nie uczynili nic niewłaściwego....."
Do jakiego Boga się modlili chrześcijanie?
Do Boga Ojca zgodnie z poleceniam Jezusa:"Macie więc się modlić w ten sposób:"Nasz Ojcze w niebiosach....." Mateusza 6:9
To Bóg Ojciec jest tym prawdziwym Bogiem.Co potwierdził sam Jezus modląc się do swego Ojca:
Jana 17:3
"To znaczy życie wieczne :ich poznawanie ciebie jedynego prawdziwego Boga oraz tego ,któregoś posłał Jezusa Chrystusa".
Kto według tej wypowiedzi Jezusa jest "jedynym prawdziwym Bogiem?"
 
 
mirek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-01-19, 20:04   

tessa, przeciez mówiłem, że ciało Jezusa wskrzesiła cała Trójca Święta, a więc również Ojciec. Podałem również wersety biblijne. To ty raczej nie chcesz ich uznać i nie wierzysz tym natchnionym wypowiedziom. Dla mnie one są wystarczającym dowodem, że Trójca Święta istnieje.

Ciekawe, że sami ŚJ mówią, że Ojciec z Synem stwarzali razem świat, a nie wierzą, że mogli również razem wskrzeszać ciało Jezusa. Dziwne jakieś to rozumowanie.

Trójca Święta istnieje - jest w Biblii i w otaczającym nas świecie mnóstwo na to dowodów! To wymysłem chorych duchowo oszustów z Brooklynu jest, że Jezus to archanioł Michał. :lol: Jest to największe kłamstwo jakie w ogóle można sobie wyobrazić. To diabłowi zależy na tym, aby poniżać Jezusa na każdym kroku. Wymyślił wiec sobie, że Syn Boga jest takim samym jak on stworzeniem.

Na temat J 17:3 możesz zapoznać się tutaj:

http://www.trinitarians.i...p?artykulID=263

http://www.trinitarians.info/load.php?artykulID=51
 
 
tessa

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 4116
Wysłany: 2007-01-21, 09:50   

Jana 2:19-22
"Jezus odpowiadając im rzekł:Zburzcie tą świątynię a Ja w trzy dni ją odbuduję.
.....
Ale on mówił o świątyni swego ciała".

Czy Jezus chciał przez to powiedzieć ,że sam siebie wskrzesi z martwych?
Czy to znaczy,że Jezus jest Bogiem ,ponieważ w Dziejach 2:32 czytamy:
"Tego właśnie Jezusa wskrzesił Bóg "?
Nic podobnego!
Taki pogląd byłby sprzeczny z Galatów 1:1 ,gdzie czytamy,że Jezusa wskrzesił Bóg Ojciec.
Jak czytamy w Łukasza 8:48 Jezus użył podobnego sposobu wyrażania myśli mówiąc do pewnej kobiety:"Twoja wiara cię uzdrowiła".
Czyżby ta kobieta sama siebie uzdrowiła? Nie ,została uzdrowiona ponieważ miała wiarę.
Łukasza 8:46,Dzieje 10:38
Podobnie doskonałe posłuszeństwo Jeziusa swemu Bogu i Ojcu dało Mu moralną podstawę
do wskrzeszenia go z martwych i uznania w ten sposób za Syna Bożego.
Ponieważ Syn całe życie był wierny ,słusznie można powiedzieć ,że zmartwychwstanie zawdzięczał sobie.
Rzymian 8:11
Na podstawie tego wersetu A.T. Robertson pisze w książce "Obrazy słowne w Nowym Testamencie":
"Przyponij sobie Jana 2:19 ,gdzie Jezus mówi "A ja w trzech dniach ją wzniosę".Nie miał na myśli że sam wskrzesi się z martwych niezależnie od Ojca jako działającej siły".
 
 
mirek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-02-04, 11:55   

tessa napisał/a:
Jana 2:19-22
"Jezus odpowiadając im rzekł:Zburzcie tą świątynię a Ja w trzy dni ją odbuduję.
.....
Ale on mówił o świątyni swego ciała".

Czy Jezus chciał przez to powiedzieć ,że sam siebie wskrzesi z martwych?

Tak, zwróć uwagę na słowo JA! Jak mógłby SAM wznieść świątynię swego ciała skoro według ciebie nie egzystował? Widzisz jak czynisz z Jezusa kłamcę, byle tylko rozpowszechniać ludzkie nauki Strażnicy!


tessa napisał/a:
Czy to znaczy,że Jezus jest Bogiem ,ponieważ w Dziejach 2:32 czytamy:
"Tego właśnie Jezusa wskrzesił Bóg "?
Nic podobnego!
Taki pogląd byłby sprzeczny z Galatów 1:1 ,gdzie czytamy,że Jezusa wskrzesił Bóg Ojciec.

Bogiem w Piśmie Świętym nazwany jest przecież również Jezus (np. J 1:1). Wspomniany przez ciebie tekst nie twierdzi, że tylko Bóg Ojciec wskrzesił ciało Jezusa. Jak widać, brali w tym udział oni obaj, skoro obaj przypisują sobie zrobienie tego. Podobnie biblia podaje, że Ojciec i Syn razem stwarzali świat, dlaczego więc nie mogli także razem wskrzesić ciała ziemskiego Jezusa? Czemu Ojciec i Syn nie mogli wskrzesić tego ciała razem? Świadkowie Jehowy uznają, że Ojciec stwarzał razem z Synem świat, jednak nie wierzą już, że mogli oni razem (oczywiście we współudziale z Duchem Świętym) wskrzesić martwe ciało Jezusa. Dziwne rozumowanie, zwłaszcza, iż to Biblia dobitniej mówi, że to Syn stwarzał cały świat, nie mówi natomiast tego wyraźnie w stosunku do samego Ojca.


tessa napisał/a:
Jak czytamy w Łukasza 8:48 Jezus użył podobnego sposobu wyrażania myśli mówiąc do pewnej kobiety:"Twoja wiara cię uzdrowiła".
Czyżby ta kobieta sama siebie uzdrowiła? Nie ,została uzdrowiona ponieważ miała wiarę.
Łukasza 8:46,Dzieje 10:38

Wedle Łk 8:48 osoba nie uzdrowiła samej siebie fizycznie, nie byłoby to jednak możliwe bez jej wiary. Dlatego Jezus ma rację, uzdrowił on ją i jej wiara, a więc nie tylko on. Tak samo wskrzesił ciało Jezusa zarówno Syn jak i Ojciec. Twój przykład potwierdza więc zatem bardziej mój punkt widzenia, niż twój.


tessa napisał/a:
Podobnie doskonałe posłuszeństwo Jeziusa swemu Bogu i Ojcu dało Mu moralną podstawę
do wskrzeszenia go z martwych i uznania w ten sposób za Syna Bożego.
Ponieważ Syn całe życie był wierny ,słusznie można powiedzieć ,że zmartwychwstanie zawdzięczał sobie.
Rzymian 8:11
Na podstawie tego wersetu A.T. Robertson pisze w książce "Obrazy słowne w Nowym Testamencie":
"Przyponij sobie Jana 2:19 ,gdzie Jezus mówi "A ja w trzech dniach ją wzniosę".Nie miał na myśli że sam wskrzesi się z martwych niezależnie od Ojca jako działającej siły".

Nie jest to jedyny tekst w tej Ewangelii, który mówi o tym, że Jezus wzbudził sam siebie z martwych. Zwróćmy uwagę na jeszcze inną wypowiedź Jezusa:

J 10:17-18 Bw „Dlatego Ojciec miłuje mnie, iż Ja kładę życie swoje, aby je znowu wziąć.(18) Nikt mi go nie odbiera, ale Ja kładę je z własnej woli. Mam moc dać je i mam moc znowu je odzyskać; taki rozkaz wziąłem od Ojca mego.”

W tym biblijnym fragmencie Jezus wyraźnie obiecuje, że ma moc życie swoje położyć i z powrotem wziąść. Taki bowiem dostał rozkaz od swojego Ojca i go musiał spełnić. Rozkazem Ojca dla Jezusa było to, że ma sam złożyć swoje życie na ofiarę, a następnie ma je sam odzyskać. Jeśli by tego nie mógłby zrobić, to nie mógłby dostać takiego rozkazu. Jeśli by tego nie zrobił, tak jak zapowiedział, to złamałby rozkaz swojego Ojca. Tekst ten jest zatem świadectwem tego, że Pan Jezus jako Bóg również wskrzeszał swoje martwe ciało z martwych.

Werset ten ma jeszcze jedną zaletę. Pokazuje, że to, co Jezus złożył jako ofiarę za swoje owce, to z woli swojego Ojca znowu odzyskał. I obojętnie, czy greckie słowo PSYCHE przetłumaczy się jako życie, czy jako duszę lub całego człowieka, tekst ten pokazuje jasno, że to co zostało złożone za owce, to Jezus z powrotem odzyskał. Pokazuje to też bezsens nauczania, że nie mógł zmartwychwstać w ciele, bo przecież złożył swoje ciało jako ofiarę za ludzi i po jego „duchowym” zmartwychwstaniu Bóg ukrył gdzieś jego ciało aby w odpowiednim czasie je pokazać, lub inna wersja tych samych nauczycieli, że ciało Jezusa uległo unicestwieniu w momencie jego zmartwychwstania jako ducha. Obie te wersje pokazują, że ludzie w ten sposób nauczający nie wierzą temu, co nauczał sam Pan Jezus.
 
 
Petroniusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 3052
Wysłany: 2007-02-27, 23:41   

Cytat:
[quote="mirek"]
Nie jest to jedyny tekst w tej Ewangelii, który mówi o tym, że Jezus wzbudził sam siebie z martwych.


"Przeklady, ktore - podobnie jak Biblia Tysiaclecia - akcje zmartwychwstania przypisuja Chrystusowi, nie odczytuja poprawnie istoty wypowiedzi"
("Metodologia Nowego Testamentu" ks.J.Flis; o.H.Langkammer; bp.J.Szlaga; ks.A.Tronina WD Pelplin '94)
_________________
Petroniusz Arbiter
 
 
Michałow
[Usunięty]

Wysłany: 2007-03-08, 15:05   

mirku wiem że to nie zmieni Twojego poglądu, bo jesteś zaślepiony i nie chcesz spojżeć na tą sprawe troche z szerszej perspektywy ale polecam lektóre:


http://www.rumburak.friko...gmat_trojcy.php

Strona ta nie została napisana przez ŚJ, ale przez osobe która:
"Autorem tej strony jest jedna osoba — były organista i chórzysta kościelny (po 3-letniej katolickiej szkole), od 13 lat sympatyzującego ze Świadkami Jehowy, a formalnie — po pisemnym wystąpieniu z Kościoła — „niezrzeszony”."

Polecam
 
 
mirek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-03-09, 12:28   

Petroniusz napisał/a:
"Przeklady, ktore - podobnie jak Biblia Tysiaclecia - akcje zmartwychwstania przypisuja Chrystusowi, nie odczytuja poprawnie istoty wypowiedzi"
("Metodologia Nowego Testamentu" ks.J.Flis; o.H.Langkammer; bp.J.Szlaga; ks.A.Tronina WD Pelplin '94)

Czyli PNŚ też nie odczytuje poprawnie istoty wypowiedzi?

J 2:19 NS „Odpowiadając, Jezus rzekł do nich: Zburzcie tę świątynię, a ja w trzy dni ją wzniosę".”


Michałow napisał/a:
mirku wiem że to nie zmieni Twojego poglądu, bo jesteś zaślepiony i nie chcesz spojżeć na tą sprawe troche z szerszej perspektywy ale polecam lektóre:

http://www.rumburak.friko...gmat_trojcy.php

Strona ta nie została napisana przez ŚJ, ale przez osobe która:
"Autorem tej strony jest jedna osoba — były organista i chórzysta kościelny (po 3-letniej katolickiej szkole), od 13 lat sympatyzującego ze Świadkami Jehowy, a formalnie — po pisemnym wystąpieniu z Kościoła — „niezrzeszony”."

Polecam

A ja wiem, że to ty jesteś zaślepiony ludzkimi naukami Straznicy i na dodatek przytaczasz strony, które w swojej argumentacji zawierają błędy logiczne. Nie wierzysz? To popatrz! Już po pobieżnym zapoznaniu się z podanym przez ciebie artykułem zauważyć można następujące:

W Piśmie Świętym nie występuje słowo Trójca.
Chociaż Biblia nie zawiera określenia „Trójca Święta”, ale to nie oznacza, że Bóg nie działa i nie istnieje w niej. W Piśmie Świętym przecież nie występuje też wiele innych terminów, z którymi masz do czynienia. Na przykład brak jest słowa emblemat, organizacja, teokracja, rząd, co nie przeszkadza Strażnicy w formułowaniu różnych nauk. Biblia nie zawiera też dat (np. 607, 537 i 455 przed Chr., 1914r.), których Świadkowie Jehowy używają do swych wyliczeń. Sądzisz więc, że zasada "co wolno wojewodzie" jest biblijna?

Świadkowie Jehowy nie mogą zrozumieć, że pomimo nie istnienia w Biblii słowa Trójca nauka o niej wynika z wielu tekstów Pisma Świętego. Nie zauważają oni, że w ich nauce, np. określenie „rok 1914” również nie występuje w Biblii, lecz jest on dla nich wynikiem pewnych tekstów. Nie powinni więc nauki o Trójcy Świętej odrzucać tylko z powodu określenia, które im się nie podoba (2Tm 2:14). Termin Trójca jest przecież po prostu skrótem myślowym, jedynie terminem technicznym, "słowem hasłem" przyjętym w chrześcijaństwie na określenie biblijnej idei o tym, że Bóg jest jeden, ale że jest nim: Ojciec, Syn i Duch Święty. Słowo oczywiście możemy zmienić, ale ja wierzę w naukę Biblii, a nie w jakieś słowo.


Trójca jako pojęcie Boga występuje w naukach wszystkich starożytnych i praktycznie wszystkich współczesnych religii.
A więc występowanie triad w pogańskich religiach jest właśnie potwierdzeniem istnienia prawdziwej Trójcy, tak jak fałszywe dolary dowodzą istnienia prawdziwych! Jednak w Trójcach pogańskich byli to bogowie często ze sobą walczący niż współpracujący. Tak więc prawda o Trójcy Świętej została w pogaństwie wypaczona. Dopiero Biblia naucza o prawdziwej Trójcy, gdzie Ojciec, Syn i Duch Święty miłują się, a nie walczą lub niszczą siebie, jak w innych Trójcach pogańskich. Skąd religie pogańskie wzięły pierwozwzór dla swojej wiary? Wszystkie triady pogańskie są bowiem tylko nieudolnymi imitacjami jedynej prawdziwej Trójcy Świętej, która istniała zawsze. Żadna z pogańskich "trójc" nie była określana jako jeden Bóg w trzech osobach. Poganie więc ucząc o o swoich triadach nieświadomie potwierdzają istnienie prawdziwego Boga w Trójcy Świętej.


W Objawieniu 3:14 Jezus jest opisany jako „świadek on wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego”. Werset ten bezpośrednio odrzuca doktrynę o Trójcy jasno pokazując, że Jezus miał początek, nie był współwieczny z Ojcem w wiecznej przeszłości, chociaż na zawsze będzie istniał w przyszłości.
Tu Jezus Chrystus przedstawiony jest jako "początek (ARCHE) stworzenia Bożego" a nie "pierwszy stworzony przez Boga", co już można rozumieć zupełnie różnie. Strażnica stara się tu ukazać Jezusa przedmiotowo czyli biernie w tym sensie, że Chrystus jako pierwsze Boże stworzenie jest początkiem. Podczas gdy biorąc pod uwagę cały wachlarz znaczeń wyrazu ARCHE i inne teksty biblijne należy tu pojmować Jezusa podmiotowo czyli czynnie - Chrystus jako Stwórca jest początkiem wszystkiego, wszystko w nim bierze swój początek (J 1:3; Kol 1:16-17).

Więcej tutaj:

http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=139


W Przypowieściach Salomonowych 8:22-31 symboliczna Mądrość (porównaj z 1 Kor. 1:30) przedstawia Jezusa, którego Jehowa „miał”. Hebrajskie słowo ganah, przetłumaczone „miał” w rzeczywistości znaczy „stworzył”. Geseniusz podaje jako pierwotne znaczenie ganah: „dostać, uzyskać, otrzymać, nabyć”. Davies podaje następujące znaczenia: „uformować lub zrobić, dostać lub nabyć, uzyskać lub kupić”. Strong określa ganah jako „wybudować, to znaczy stworzyć; przez rozszerzenie nabyć, szczególnie w drodze kupna”.
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale przytoczone argumenty potwierdzają, że słowo "QANAH" nie oznacza stworzył. Czasowniki "mieć", "dostać", "uzyskać", "otrzymać", czy "nabyć", to przecież nie są synonimy słowa "stwarzać"! Co więc chciał uzyskać, autor pisząc takie słowa? Żeby zrozumieć werset z Prz 8:22 proponuję odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy Bóg posiadał mądrość zawsze, czy została stworzona? Więcej argumentacji i wyjaśnień znajdziesz też tutaj:

http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=85

http://watchtower.org.pl/...?showtopic=2914


Na temat J 1:1 w artykule czytamy:

Rzeczywiście niewielu trynitarzy przyjmuje i podkreśla pogląd E. C. Colwella, iż przedimek określony zwykle nie występuje, jeśli określony rzeczownik w greckim Nowym Testamencie poprzedza czasownik, lecz jeśli rzeczownik następuje po czasowniku, przedimek jest użyty.
W rzeczywistości jest to blef, ponieważ to właśnie antytrynitarze nie przyjmują do wiadomości, że zgodnie z regułą Colwella apostoł Jan nie musiał użyć rodzajnika w stosunku do Logosu. Gorzej nawet dla nich, ponieważ gdyby go użył, to automatycznie nauczałby modalizmu. Brak użycia rodzajnika jest właśnie najlepszym kompromisem do określenia nauki o Trójcy.
Autor artykułu przemilczał również fakt, że także i w stosunku do Boga Ojca w tekście greckim spotyka się wyraz THEOS bez rodzajnika. Bardzo ciekawy jest na przykład werset z Oz 11:9, gdzie Septuaginta określa tutaj Boga Jahwe prawie identyczną konstrukcją jak Logosa w J 1:1:

Oz 11:9 Bw „Nie wyleję mego srogiego gniewu, nie chcę ponownie zniszczyć Efraima,bo Ja jestem Bogiem, a nie człowiekiem, jestem pośród ciebie jako Święty i nie przychodzę, aby niszczyć.”

Oz 11:9 LXX „ου μη ποιησω κατα την οργην του θυμου μου ου μη εγκαταλιπω του εξαλειφθηναι τον εφραιμ διοτι θεος εγω ειμι και ουκ ανθρωπος εν σοι αγιος και ουκ εισελευσομαι εις πολιν ”

Słowo THEOS jest tu w nominativie i nie ma rodzajnika.

Więcej przykładów takich wersetów znajdziesz też tutaj:

http://watchtower.org.pl/...?showtopic=1115

Omówienie reguły Colwella znajduje się tutaj:

http://watchtower.org.pl/...?showtopic=1209


Powyżej cytowaliśmy Kol. 1:15-17, lecz nie uwypukliliśmy oświadczenia zapisanego w 15 wersecie, iż Jezus jest „pierworodny [po grecku, prototokos] wszystkich rzeczy stworzonych [wszelkiego stworzenia, ASV]”.
Na temat Kol 1:15-17 możesz poczytać sobie tutaj:

http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=112

Przy okazji może odpowesz mi, dlaczego ten werset został w PNŚ sfałszowany?

http://watchtower.org.pl/...p?showtopic=145


Dalej w artykule czytamy:

Wyrażenie „jednorodzony Syn” (Jan 1:18; 3:16, 18; 1 Jan 4:9) w sposób jasny odrzuca błąd trynitarzy, iż Jezus był współwiecznym z Ojcem. Same słowa „ojciec i syn” pokazują to. Ojcem jest ten, kto daje początek życia synowi, życiodawca, natomiast synem jest życiobiorca, ten, którego życie zapoczątkował ojciec. Spładzanie jest symbolicznym stwarzaniem. Podobnie jak spłodzenie przez Ojca Niebieskiego swego Syna było stworzeniem Go przez Niego (oczywiście spłodzenie nie w sensie fizycznym). Syn nigdy nie jest w tym samym wieku co ojciec. Nie byłoby zatem logicznym pojmowanie, iż jednorodzony Syn był współwiecznym z Ojcem Niebiańskim.
Jest to rozumowanie ludzkie, ponieważ zrodzenie nie jest tym, samym co stworzenie (to najczęstszy błąd antytrynitarzy, którzy wpadają sami we własne sidła, gdy spytać ich, czy jak matka rodzi dziecko, to czy można to nazwać aktem stowrzenia, skoro to Jezus jest tym, który stowrzył wszystko, co zostało stworzone).

Człowiek ma początek, więc dlatego rodzi człowieka również z początkiem, bo przekazuje mu naturę. Naturę człowieka posiada człowiek, naturę konia - koń, naturę Boga - Bóg. Bóg Ojciec rodząc Jezusa również przekazał mu swoją naturę, a więc brak początku. Oczywiście, że syn ludzki nie jest w tym samym wieku co jego ojciec, ale przecież mamy tu do czynienia z liczbami skończonymi, która to zasada nie stosuje się do nieskończoności, bo czym jest skończony wiek w porównaniu z wiecznością, którą posiada Bóg? Gdyby przyjąć rozumowanie antytrynitarzy, że Jezus ma początek to wynikałoby z niego, że Bóg Ojciec przez całą wieczność był sam i stał się Ojcem w pewnym określonym punkcie czasu. Ale przecież czas stworzył dopiero Jezus, jak więc mógł to jednak zrobić, skoro go jeszcze nie było? Oto absurdalne konsekwencje rozumowania antytrynitarzy.


Trynitarze w wysiłkach utrzymania swego błędu odwołują się często do Listu św. Pawła Apostoła do Filipian 2:6.
Na temat tego wersetu (jest to słynny hymn o kenozie) możesz poczytać sobie tutaj:

http://watchtower.org.pl/...?showtopic=1266

http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=119

Jest to najbardziej chyba sugestywny fragment biblijny mówiący o równości Syna z Ojcem. Fragment ten mówi o tym, że Chrystus będąc Bogiem, mając genetyczną równość z Ojcem, przyjął dodatkowo naturę ludzką zachowując przy tym naturę Boską. Nie skorzystanie z bycia na równi z Ojcem w momencie przyjęcia ciała ludzkiego to wzięcie na siebie przypadłości ludzkich takich jak głód, pragnienie, cierpienie czy śmierć. Z ludzkiego punktu widzenia Jezus stał się jakby na moment niższy od Ojca przez swą uniżoną naturę ludzką ale pod względem posiadania natury Bożej był Jemu równy. Chrystus bowiem mógł, gdyby chciał, skorzystać z bycia równym Ojcu nie przyjmując postaci sługi.

Tłumaczenie autora budzi jednak kilka wątpliwości. Gdyby Jezus nie był równy Ojcu, to jaką zasługą byłby fakt, że nie rości sobie do niej prawa? A może według Towarzystwa Strażnica Chrystus miał jakieś podstawy do roszczenia sobie prawa do równości ale ich "nie brał pod uwagę"? Jeśli też Jezus stał się sługą, to oczywiście oznacza to, że wcześniej nim nie był, prawda! A kim był? Apostoł Paweł pisze, że był w postaci Bożej, posiadał naturę Boga, a więc był samym Bogiem!


Niektórzy próbują udowodnić, iż Jezus jest równy Bogu przez opuszczenie słowa „naszego” w wersecie Tyt. 2:13 itd. Pełne zdanie brzmi: „Objawienia chwały wielkiego Boga i zbawiciela naszego Jezusa Chrystusa”. Jednak KJV, ASV, Rotherham itd. dają poprawną myśl, że tekst ten odnosi się do objawienia chwały Obu, Jehowy i Jezusa.
Jest to bardzo ciekawy werset, ponieważ w tekście tym określenie "wielki Bóg i Zbawiciel" poprzedzone jest w tekście greckim jednym rodzajnikiem, co zgodnie z zasadą Sharpa oznacza, że chodzi o jedną osobę:

Na temat tego wersetu poczytasz tutaj:

http://watchtower.org.pl/...?showtopic=1120

O regule Sharpa i jak antytrynitaryści ją naruszają możesz zapoznać się tutaj:

http://watchtower.org.pl/...?showtopic=1229


Trynitarze cytują Obj. 1:8, „Jam jest Alfa i Omega, początek i koniec, mówi Pan, który jest, i który był, i który przyjść ma, on Wszechmogący”, jako pewny dowód, iż Jezus jest również „Wszechmogący”, przyjmując że Jezus tutaj nazywa siebie Wszechmogącym, lecz w rzeczywistości tak nie jest.
Na temat tytułu "Alfa i Omega" odsyłam tutaj:

http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=993


Chociaż Bóg jest osobą i Jezus także, Duch Święty, oczywiście, nie jest osobą. Nie ma tekstu Pisma Świętego, z wyjątkiem błędnego tłumaczenia, który by mówił o Duchu jako osobie, natomiast liczne teksty mówią o Bogu i Chrystusie jako osobach.
Chciałbym poznać te liczne teksty biblijne, które mówią o Bogu i Chrystusie jako osobach! Pojęcie osoby pojawiło się bowiem dopiero w IX wieku, jak więc może być obecne w Piśmie Świętym? W ogóle autor w swoim artykule nie zna pojęcia osoba i traktuje Boga jako człowieka. Twierdzi na przykład, że Duch Święty powinien ukazać się jako człowiek, a przecież Bóg nie jest człowiekiem! Pismo Święte wyraźnie mówi, że Bóg jest Duchem, a więc skoro Bóg jest osobą i duchy też są osobami, to tym bardziej Duch Święty jest osobą. Biblia wyraźnie przedstawia Ducha Świętego jako osobę.

O definicji osoby możesz poczytać tutaj:

http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=960


Warto zapoznać się też ze środkami literackimi jakie występują w Biblii:

personifikacja: http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=974

uprzedmiatawianie: http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=984

ponieważ autor artykułu widzi w Biblii tylko personifikacje a nie zauważa uprzedmiatawiania. I taki właśnie błąd popełnia, który nie pozwala mu zobaczyć Ducha Świętego jako osobę. Poza tym nie znamy przecież natury Boga, więc jak można określić naturę Ducha Świętego, jak próbuje to zrobić autor artykułu.

W swoich rozważaniach autor nie zauważył bowiem, że przecież Duch Święty ukazał się jako gołębica. Wprawdzie nie jest to osoba, ale przecież gołębica nie jest mocą czy siłą, ale żywą istotą. A więc Duch Święty jest przynajmniej istotą żywą. Inne wersety biblijne przedstawiają Ducha Świętego jako konkretną osobę.


Jeśli chcesz podjąć polemikę z tymi punktami, to raczej odnieś się do nich w innych wątkach, bo ten jest o tym, że cała Trójca Święta wskrzeszała ciało Jezusa.


To oczywiście tylko kilka przykładów, pierwszych z brzegu, więcej mi się nie chce szukać, ale mogę odpowiedzieć na każdy zarzut, bo jestem pewien, że Trójca Święta istnieje i że Pismo Święte o niej mówi, tylko tobie Strażnica nie daje tego zobaczyć. A więc artykuł opiera się na zwodniczych i kłamliwych informacjach. Sam oceń, czy warto brać go pod uwagę. Artykuł charakteryzuje się tylko negowaniem Bóstwa Chrystusa, ale nie odpowiada na pytanie, kim właściwie jest Jezus? Przecież nie archaniołem Michałem, bo Pismo Święte nazywa Jezusa jednoznacznie Bogiem. Od ciebie zależy czy uznasz tę prawdę biblijną!
 
 
Petroniusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 3052
Wysłany: 2007-03-09, 23:40   

Cytat:
[quote="mirek"]
Petroniusz napisał/a:
"Przeklady, ktore - podobnie jak Biblia Tysiaclecia - akcje zmartwychwstania przypisuja Chrystusowi, nie odczytuja poprawnie istoty wypowiedzi"
("Metodologia Nowego Testamentu" ks.J.Flis; o.H.Langkammer; bp.J.Szlaga; ks.A.Tronina WD Pelplin '94)

Czyli PNŚ też nie odczytuje poprawnie istoty wypowiedzi?

J 2:19 NS „Odpowiadając, Jezus rzekł do nich: Zburzcie tę świątynię, a ja w trzy dni ją wzniosę".”


To Ty jak zwykle nie odczytujesz poprawnie istoty wypowiedzi. Bo jak wytlumaczysz fakt, ze zignorowales kontekst slow Jezusa?

Jan 2:22 Kiedy jednak został wskrzeszony z martwych, jego uczniowie przypomnieli sobie, że to mawiał; i uwierzyli Pismu oraz wypowiedzi, którą wyrzekł Jezus.

Jak widzisz, ap.Jan notujac slowa Jezusa - na ktore Ty sie mireczku powolales w swym pseudoargumencie - stwierdza jednoznacznie, ze Jezus zostal wskrzeszony, a nie wskrzesil sie sam. Ale Ty pewnie i tak nie widzisz... roznicy.

Zawsze powtarzam i bede to powtarzal nadal, ze szkoda z Toba gadac, bo z Ciebie zwykly ignorant.
_________________
Petroniusz Arbiter
Ostatnio zmieniony przez Petroniusz 2007-03-09, 23:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mirek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-03-10, 07:38   

Petroniusz napisał/a:
To Ty jak zwykle nie odczytujesz poprawnie istoty wypowiedzi. Bo jak wytlumaczysz fakt, ze zignorowales kontekst slow Jezusa?

Jan 2:22 Kiedy jednak został wskrzeszony z martwych, jego uczniowie przypomnieli sobie, że to mawiał; i uwierzyli Pismu oraz wypowiedzi, którą wyrzekł Jezus.

Jak widzisz, ap.Jan notujac slowa Jezusa - na ktore Ty sie mireczku powolales w swym pseudoargumencie - stwierdza jednoznacznie, ze Jezus zostal wskrzeszony, a nie wskrzesil sie sam. Ale Ty pewnie i tak nie widzisz... roznicy.

Zawsze powtarzam i bede to powtarzal nadal, ze szkoda z Toba gadac, bo z Ciebie zwykly ignorant.

Znawco greki, otóż pada tu slowo EGERTHE i jest to 3 osoba indicativu aoristii passivi od EGEIRO. Ogólnie badacze obserwują w KOINE hellenistyczną tendencję do form biernych, zatem nie należy zbytnio upierac się przy stronie biernej. Proponuję pogłębienie lektury: Biblical Greek M. Zerwick wydanie z roku 1994, strona 230. Zamiast "został wskrzeszony z martwych" można oddać "podniósł się" (w formie medialnej), tak jak to czyni wiele przekładów. Możesz sprawdzić też w interlini Popowskiego - tam jest właśnie "podniósł się z martwych".

Zresztą Jezus wyraźnie mówi: "JA w trzy dni ją wzniosę"! Czyżbyś czynił z Jezusa kłamcę? No tak, zapomniałem, że przecież Strażnica zrobi wszystko, aby tylko bronić swoich ludzkich nauk. :lol:

Nie jest to zresztą jedyny tekst w tej Ewangelii, który mówi o tym, że Jezus jako Bóg wzbudził sam siebie z martwych. Zwróć uwagę na jeszcze inną jego wypowiedź:

J 10:17-18 Bw „Dlatego Ojciec miłuje mnie, iż Ja kładę życie swoje, aby je znowu wziąć.(18) Nikt mi go nie odbiera, ale Ja kładę je z własnej woli. Mam moc dać je i mam moc znowu je odzyskać; taki rozkaz wziąłem od Ojca mego.”

W tym biblijnym fragmencie Jezus wyraźnie obiecuje, że ma moc życie swoje położyć i z powrotem wziąść. Taki bowiem dostał rozkaz od swojego Ojca i go musiał spełnić. Rozkazem Ojca dla Jezusa było to, że ma sam złożyć swoje życie na ofiarę, a następnie ma je sam odzyskać. Jeśli by tego nie mógłby zrobić, to nie mógłby dostać takiego rozkazu. Jeśli by tego nie zrobił, tak jak zapowiedział, to złamałby rozkaz swojego Ojca. Tekst ten jest zatem świadectwem tego, że Pan Jezus jako Bóg również wskrzeszał swoje martwe ciało z martwych.

Życzę pogłębiania treści Słowa Bożego.
 
 
Petroniusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 3052
Wysłany: 2007-03-10, 17:22   

Cytat:
[quote="mirek"]
Petroniusz napisał/a:
To Ty jak zwykle nie odczytujesz poprawnie istoty wypowiedzi. Bo jak wytlumaczysz fakt, ze zignorowales kontekst slow Jezusa?

Jan 2:22 Kiedy jednak został wskrzeszony z martwych, jego uczniowie przypomnieli sobie, że to mawiał; i uwierzyli Pismu oraz wypowiedzi, którą wyrzekł Jezus.

Jak widzisz, ap.Jan notujac slowa Jezusa - na ktore Ty sie mireczku powolales w swym pseudoargumencie - stwierdza jednoznacznie, ze Jezus zostal wskrzeszony, a nie wskrzesil sie sam. Ale Ty pewnie i tak nie widzisz... roznicy.

Zawsze powtarzam i bede to powtarzal nadal, ze szkoda z Toba gadac, bo z Ciebie zwykly ignorant.

Znawco greki, otóż pada tu slowo EGERTHE i jest to 3 osoba indicativu aoristii passivi od EGEIRO. Ogólnie badacze obserwują w KOINE hellenistyczną tendencję do form biernych, zatem nie należy zbytnio upierac się przy stronie biernej. Proponuję pogłębienie lektury: Biblical Greek M. Zerwick wydanie z roku 1994, strona 230. Zamiast "został wskrzeszony z martwych" można oddać "podniósł się" (w formie medialnej), tak jak to czyni wiele przekładów. Możesz sprawdzić też w interlini Popowskiego - tam jest właśnie "podniósł się z martwych".


Wiec jak nalezy rozumiec zmartwychwstanie Jezusa? Sam sie wskrzesil, czy ktos Go wskrzesil? Co na to Biblia? Czy apostolowie glosili to co mirek, czy cos innego? Kto kreci, mirek, czy apostolowie?

Dzieje Apostolskie 2:32 Tego Jezusa wskrzesił Bóg, czego my wszyscy jesteśmy świadkami

Dzieje Apostolskie 2:24 Ale Bóg go wskrzesił

Dzieje Apostolskie 3:15 Ale Bóg wskrzesił go z martwych, czego my jesteśmy świadkami.

Dzieje Apostolskie 10:40,41 Jego to wskrzesił Bóg na trzeci dzień i dał, by on się ujawnił, nie całemu ludowi, lecz świadkom uprzednio wyznaczonym przez Boga - nam, którzyśmy z nim jedli i pili po tym, jak powstał z martwych.

Dlatego o przekladach sugerujacych, iz to Jezus sam sie wskrzesil powiedziano ustami katolickich znawcow:

"Przeklady, ktore - podobnie jak Biblia Tysiaclecia - akcje zmartwychwstania przypisuja Chrystusowi, nie odczytuja poprawnie istoty wypowiedzi"
("Metodologia Nowego Testamentu" ks.J.Flis; o.H.Langkammer; bp.J.Szlaga; ks.A.Tronina WD Pelplin '94)
_________________
Petroniusz Arbiter
 
 
mirek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-03-10, 21:10   

Petroniusz napisał/a:
Wiec jak nalezy rozumiec zmartwychwstanie Jezusa?

Tak samo jak na przykład stworzenie ziemi czy wkrzeszenie zmarłych: bierze w tym udział cała Trójca Święta. Wersety przytaczałem wyżej więc nie będę się powtarzał - możesz je sam sprawdzić.


Petroniusz napisał/a:
Sam sie wskrzesil, czy ktos Go wskrzesil?

Tak jak pisalem wyżej: ciało Jezusa wskrzeszała cała Trójca Święta. Ciekawe, że dla Ciebie wszechswiat mógł stwarzać Jezus z Jehową, a nie mogli razem wskrzeszać ciała Jezusa! Nie uważasz, że dziwne to jakieś to Twoje rozumowanie?


Petroniusz napisał/a:
Co na to Biblia?

Dzieje Apostolskie 2:32 Tego Jezusa wskrzesił Bóg, czego my wszyscy jesteśmy świadkami

Dzieje Apostolskie 2:24 Ale Bóg go wskrzesił

Dzieje Apostolskie 3:15 Ale Bóg wskrzesił go z martwych, czego my jesteśmy świadkami.

Dzieje Apostolskie 10:40,41 Jego to wskrzesił Bóg na trzeci dzień i dał, by on się ujawnił, nie całemu ludowi, lecz świadkom uprzednio wyznaczonym przez Boga - nam, którzyśmy z nim jedli i pili po tym, jak powstał z martwych.

Petroniuszu, wersety, które przytoczyłeś mówią, że to Bóg wskrzesił Jezusa. Ale przecież Bogiem jest Ojciec, Syn i Duch Święty. Więc wersety te tylko potwierdzają teorię trynitarian. Wspomniane przez ciebie teksty nie twierdzą, że tylko Bóg Ojciec wskrzesił ciało Jezusa. Jak widać, brali w tym udział oni obaj, skoro obaj przypisują sobie zrobienie tego. Podobnie biblia podaje, że Ojciec i Syn razem stwarzali świat, dlaczego więc nie mogli także razem wskrzesić ciała ziemskiego Jezusa? Czemu Ojciec i Syn nie mogli wskrzesić tego ciała razem? Świadkowie Jehowy uznają, że Ojciec stwarzał razem z Synem świat, jednak nie wierzą już, że mogli oni razem (oczywiście we współudziale z Duchem Świętym) wskrzesić martwe ciało Jezusa. Dziwne rozumowanie, zwłaszcza, iż to Biblia dobitniej mówi, że to Syn stwarzał cały świat, nie mówi natomiast tego wyraźnie w stosunku do samego Ojca. Istnieją przeciez podobne wersety dotyczące stworzenia świata:

Dz 4:24 Bw "Ci zaś, gdy to usłyszeli, podnieśli jednomyślnie głos do Boga i rzekli: Panie, Ty, któryś stworzył niebo i ziemię, i morze, i wszystko, co w nich jest,"

Dz 17:24 Bw "Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim, Ten, będąc Panem nieba i ziemi, nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych"

Ap 4:11 Bw "Godzien jesteś, Panie i Boże nasz, przyjąć chwałę i cześć, i moc, ponieważ Ty stworzyłeś wszystko, i z woli twojej zostało stworzone, i zaistniało."


Wiadomo przecież, że to Jezus stworzył świat. Dlaczego więc jesteś niekonsekwentny, i zgodnie z tymi wersetami nie powiesz, że to tylko Ojciec stworzył świat? Bądz więc konsekwentny i uznaj, że tak jak Ojciec z Synem (oczywiście we wspólpracy z Duchem Świętym) stwarzali świat, tak również razem wskrzeszali martwe ciało Jezusa!
 
 
Petroniusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 3052
Wysłany: 2007-03-10, 21:35   

Cytat:
[quote="mirek"]

Petroniusz napisał/a:
Sam sie wskrzesil, czy ktos Go wskrzesil?

Tak jak pisalem wyżej: ciało Jezusa wskrzeszała cała Trójca Święta.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Cytat:
Petroniusz napisał/a:
Co na to Biblia?

Dzieje Apostolskie 2:32 Tego Jezusa wskrzesił Bóg, czego my wszyscy jesteśmy świadkami

Dzieje Apostolskie 2:24 Ale Bóg go wskrzesił

Dzieje Apostolskie 3:15 Ale Bóg wskrzesił go z martwych, czego my jesteśmy świadkami.

Dzieje Apostolskie 10:40,41 Jego to wskrzesił Bóg na trzeci dzień i dał, by on się ujawnił, nie całemu ludowi, lecz świadkom uprzednio wyznaczonym przez Boga - nam, którzyśmy z nim jedli i pili po tym, jak powstał z martwych.

Petroniuszu, wersety, które przytoczyłeś mówią, że to Bóg wskrzesił Jezusa. Ale przecież Bogiem jest Ojciec, Syn i Duch Święty. Więc wersety te tylko potwierdzają teorię trynitarian. Wspomniane przez ciebie teksty nie twierdzą, że tylko Bóg Ojciec wskrzesił ciało Jezusa. Jak widać, brali w tym udział oni obaj, skoro obaj przypisują sobie zrobienie tego.


Slowa Biblii przeciw slowom mirka. :mrgreen:
Tego mirka, ktory kwestionuje niektore ksiegi Biblii.
_________________
Petroniusz Arbiter
 
 
Jamsen 
stojący na straży


Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 985
Wysłany: 2007-06-12, 03:03   

mirek napisał/a:
przecież Bogiem jest zarówno Ojciec, Syn jak i Duch Święty! Jeśli więc czytamy w Piśmie Świętym, że Bóg stworzył świat, to mamy na myśli całą Trójcę Świętą, gdyż każda z osób boskich brała udział w stwarzaniu człowieka:

Pismo Święte przedstawia raczej taką wersję:
Jehowa - Stwórca, Architekt, Projektant
Jezus - mistrzowski wykonawca
duch święty - czynna siła Boża - narzędzie służące do wykonania i podtrzymywania przy istnieniu, należące do Jehowy, a udostępniane Jezusowi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 11