Czy Jezus ma swojego Pana?

Dwoistość natur, współistotność, imię JHWH, syn Marii...

Moderatorzy: kansyheniek, Bobo, booris, Junior Admin, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lukian
Posty: 1704
Rejestracja: 02 lut 2015, 18:34
Kontakt:

Post autor: Lukian »

bartek212701 pisze:Za to Bóg nigdy nie nazwał Jezusa ani Panem ani Bogiem, a Jezus Boga tak :)
Mt 22:44 pau "Pan powiedział do mojego Pana: Usiądź po mojej prawej stronie, aż położę twych wrogów pod twoje stopy."
Mk 12:36 pau "Przecież sam Dawid z natchnienia Ducha Świętego mówi: Pan powiedział do mojego Pana: Usiądź po mojej prawej stronie, aż położę twych wrogów pod twoje stopy."
Łk 20:42 pau "Przecież sam Dawid mówi w Księdze Psalmów: Pan powiedział do mojego Pana: Usiądź po mojej prawej stronie,"
Dz 2:34 pau "Dawid nie wstąpił do nieba, a jednak mówi: Pan powiedział do mojego Pana: Usiądź po mojej prawej stronie,"

Flp 2:11 bp "i aby wszelki język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem ku chwale Boga Ojca."
Gal 4:6 " A ponieważ jesteście synami, Bóg wysłał do naszych serc Ducha swego Syna, który woła: „Abba, Ojcze!"
http://zrodlaobjawienia.blogspot.com/

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

Lukian pisze:a to są cytaty z ST skierowane do Izraela, Jezus nie odnosi ich do siebie
zauważ że w każdym z tych trzech cytatów masz wezwanie: "słuchaj Izraelu" Ojciec jest Panem Izraela.
Jezus wyraźnie nazywa swojego (naszego) Boga Panem. Pierwsza osoba liczby mnogiej a nie druga osoba liczby mnogiej.
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

Hbr:(1) Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków; (2) ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył. (3) On, który jest odblaskiem chwały i odbiciem jego istoty i podtrzymuje wszystko słowem swojej mocy, dokonawszy oczyszczenia z grzechów, zasiadł po prawicy majestatu na wysokościach (4) i stał się o tyle możniejszym od aniołów, o ile znamienitsze od nich odziedziczył imię. (5) Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek: Tyś jest Synem moim, Jam cię dziś zrodził? I znowu: Ja mu będę ojcem, a on będzie mi synem? (6) I znowu, kiedy wprowadza Pierworodnego na świat, mówi: Niechże mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży. (7) O aniołach wprawdzie mówi: Aniołów swych czyni On wichrami, a sługi swoje płomieniami ognia; (8) lecz do Syna: Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego. (9) Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość: Dlatego namaścił cię, o Boże, Bóg twój olejkiem wesela jak żadnego z towarzyszy twoich. (10) Oraz: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich; (11) one przeminą, ale Ty zostajesz; I wszystkie jako szata zestarzeją się, (12) i jako płaszcz je zwiniesz, jako odzienie, i przemienione zostaną; ale tyś zawsze ten sam i nie skończą się lata twoje.

To mówi Ojciec do Syna


Jak więc widzimy Ojciec zwraca się do Syna - Boże i Panie

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

Albertus pisze:Dlatego że sam się uniżył i przyjął postać sługi. i jest konkretnie napisane do kiedy był sługą:

Flp2: (6) On, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem, (7) lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stawszy się podobnym do ludzi. A w zewnętrznym przejawie, uznany za człowieka, (8) uniżył samego siebie, stawszy się posłusznym aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej.
W czasie ostatecznym syn będzie podany Bogu.

(28) A gdy już wszystko zostanie Mu poddane, wtedy i sam Syn zostanie poddany Temu, który Synowi poddał wszystko, aby Bóg był wszystkim we wszystkich. [1 Kor 15: 28]
Albertus pisze:(8) lecz do Syna: Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego. (9) Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość: Dlatego namaścił cię, o Boże, Bóg twój olejkiem wesela jak żadnego z towarzyszy twoich.
Zarówno w wersecie 8 jaki i w wersecie 9 słowo Bóg jest w mianowniku liczny pojedynczej. Dopuszczalne tłumaczenie jest więc takie, jak daje Przekład Nowego Świata. To, że takie tłumaczenie jes dopuszczalne przyznaje nawet Katolicki Komentarz Biblijny (Vocatio) dodając tylko, że kontekst przemawia za pierwszym tłumaczeniem. Nie mniej dopuszcza tłumaczenie "Bóg Twoim tronem".

Dodatkowo autor Listu do Hebrajczyków wziął owe słowa z Psalmu 45

(7) Tron Twój, o Boże, trwa wiecznie, berło Twego królestwa - berło sprawiedliwe. (8) Miłujesz sprawiedliwość, wstrętna ci nieprawość, dlatego Bóg, twój Bóg, namaścił ciebie olejkiem radości hojniej niż równych ci losem [Ps 45: 7-8]

Co ciekawe, tutaj jakoś Biblia Tysiąclecia oddaje werset Ps 45: 8 inaczej, niż oddaje Hbr 1: 9. Mimo że NT i LXX ten fragment mają identyczny.

LXX: διὰ τοῦτο ἔχρισέ σε ὁ Θεὸς ὁ Θεός σου ἔλαιον ἀγαλλιάσεως παρὰ τοὺς μετόχους σου Septuaginta

NT: διὰ τοῦτο ἔχρισέν σε, ὁ Θεός, ὁ Θεός σου ἔλαιον ἀγαλλιάσεως παρὰ τοὺς μετόχους σου. Interlinia

Za to Biblia Tysiąclecia oddaje Ps 45: 9 tak jak Przekład Nowego Świata oddaje Hbr 1: 9

Dlatego równie poprawny tłumaczeniem dla Hbr 1: 9 (gdzie kluczowy fragment to dokładny cytat z Ps 45: 9 LXX) brzmi: "dlatego Bóg, twój Bóg"

Takie tłumaczenie Hbr 1: 8-9 są o tyle bardziej sensowne, że czerpią bezpośrednio z Ps 45, gdzie psalmista zwraca się do króla Izraela. Dziwne byłoby, gdyby nazywał go TYM Bogiem.
Albertus pisze:Oraz: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich;
Słowo kai znaczy także "i" czy "a". Tak jak np. tłumaczy Biblia Warszawska

I tyś, Panie! na początku ugruntował ziemię, a niebiosa są dziełem rąk twoich. [Hbr 1: 10]

Tutaj wiec autor Listu do Hebrajczyków może zwyczajnie wypowiadać się w swoim imieniu i zwracać do Boga. Zwłaszcza że znowu mamy do czynienia z cytatem z Psalmu (LXX), tym razem ze 102 (werset 26 Septuaginty]). I tam z całą pewnością Psalmista zwraca się do Boga (Ojca).
Lukian pisze:Mt 22:44 pau "Pan powiedział do mojego Pana: Usiądź po mojej prawej stronie, aż położę twych wrogów pod twoje stopy."
Mk 12:36 pau "Przecież sam Dawid z natchnienia Ducha Świętego mówi: Pan powiedział do mojego Pana: Usiądź po mojej prawej stronie, aż położę twych wrogów pod twoje stopy."
Łk 20:42 pau "Przecież sam Dawid mówi w Księdze Psalmów: Pan powiedział do mojego Pana: Usiądź po mojej prawej stronie,"
Dz 2:34 pau "Dawid nie wstąpił do nieba, a jednak mówi: Pan powiedział do mojego Pana: Usiądź po mojej prawej stronie [...]
W cytatach synoptycznych to nie Bóg nazywa Jezusa Panem, a Dawid Psalmista nazywa Panem Syna i Ojca.
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

W czasie ostatecznym syn będzie podany Bogu.

(28) A gdy już wszystko zostanie Mu poddane, wtedy i sam Syn zostanie poddany Temu, który Synowi poddał wszystko, aby Bóg był wszystkim we wszystkich. [1 Kor 15: 28]
takie odczytywanie tego tekstu musiałoby oznaczać że teraz i aż do końca świata Syn nie jest poddany Ojcu

Ale w tym wersecie nie o to chodzi bo relacje Trójcy świętej są dla nas tajemnicą i niewątpliwie są relacjami miłości.

W tym wersecie chodzi o to że kiedyś dzieło zbawienia zostanie zakończone i Jezus jako Mistyczne Ciało - Kościół zostanie zjednoczony z Ojcem i w pełni poddany Ojcu bo obecnie jeszcze tak nie jest choć Chrystus z tym pielgrzymującym i grzesznym Kościołem w pełni się utożsamia(Dz9:4-5)

Stąd słowa:

(28) A gdy już wszystko zostanie Mu poddane, wtedy i sam Syn zostanie poddany Temu, który Synowi poddał wszystko, aby Bóg był wszystkim we wszystkich.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 18:39 przez Albertus, łącznie zmieniany 1 raz.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Ap 1:1-2
1. Objawienie Jezusa Chrystusa, które dał Mu Bóg, aby ukazać swym sługom, co musi stać się niebawem, a On wysławszy swojego anioła oznajmił przez niego za pomocą znaków słudze swojemu Janowi.
2. Ten poświadcza, że słowem Bożym i świadectwem Jezusa Chrystusa jest wszystko, co widział.
(BT)

Jezus Królem Królów i Panem Panów


Ap 19:11-16
11. Potem ujrzałem niebo otwarte: i oto - biały koń, a Ten, co na nim siedzi, zwany Wiernym i Prawdziwym, oto ze sprawiedliwością sądzi i walczy.
12. Oczy Jego jak płomień ognia, a wiele diademów na Jego głowie. Ma wypisane imię, którego nikt nie zna prócz Niego.
13. Odziany jest w szatę we krwi skąpaną, a imię Jego nazwano: Słowo Boga.
14. A wojska, które są w niebie, towarzyszyły Mu na białych koniach - wszyscy odziani w biały, czysty bisior.
15. A z Jego ust wychodzi ostry miecz, by nim uderzyć narody: On paść je będzie rózgą żelazną i On wyciska tłocznię wina zapalczywego gniewu wszechmocnego Boga.
16. A na szacie i na biodrze swym ma wypisane imię: KRÓL KRÓLÓW PAN PANÓW.
(BT)
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Lukian,
zauważ jeszcze że Jezus rozróżnia Bóg mój , wasz
nie mówi "nasz Bóg'
Czy uważasz że uczniowie Jezus mieli innego Boga :-D
Lukian napisał/a:
ale nie Panem...
ciekawe ? nie?
Kolejna twoja skopiowana porażka

Łuk 10:21 W owej godzinie rozradował się w Duchu Świętym i rzekł: Wysławiam cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom; zaprawdę, Ojcze, bo tak się tobie upodobało

Jezus jest Panem uczynionym przez Boga Ojca , Bóg Ojciec jest Panem w sensie absolutnym ,nie jest uczynionym Panem .Zatem Jezus nie jest tym samym Panem którym jest Bóg Ojciec
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Awatar użytkownika
ShadowLady86
Posty: 4435
Rejestracja: 14 sty 2012, 10:11

Post autor: ShadowLady86 »

Albertus pisze:takie odczytywanie tego tekstu musiałoby oznaczać że teraz i aż do końca świata Syn nie jest poddany Ojcu
Ty właśnie zacytowałeś fragment który dziwnie zinterpretowałeś, jakoby po śmierci Jezus przestał być sługą. Jak zostanie poddany, to znaczy że znajduje się niżej.

w wersetach 25-28 mowa jest o tym, że:

1. Jezusowi zostało poddane wszystko przez Boga, oprócz samego Boga, który mu wszystko poddał

2. W dni ostatecznym Jezus odda daną mu władzę z powrotem Bogu i sam mu się podda

3. Jako że władza "nad wszystkim" powróci znowu do Boga, Bóg będzie "wszystkim we wszystkich".

Jezus będzie znowu poddany Bogu. Jego rola sługi nie zakończyła się na śmierci.
1.Ludzie są głupi: niemal we wszystko uwierzą, bo chcą, żeby to była prawda, lub dlatego, że się obawiają, iż może to być prawda.
2.Najlepsze intencje mogą spowodować największe szkody.
3.Uczucia rządzą rozumem.
4.W przebaczeniu tkwi magia, która uzdrawia. W przebaczeniu, które dajesz, a zwłaszcza w tym, które uzyskujesz.
5.Zważaj na to, co ludzie czynią, a nie tylko na ich słowa, bo czyny zdradzą kłamstwo.
6.Możesz się podporządkować wyłącznie władzy rozumu. [...]



[center]Administrator tego forum przy pracy![/center]

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

W cytatach synoptycznych to nie Bóg nazywa Jezusa Panem, a Dawid Psalmista nazywa Panem Syna i Ojca.
My wierzymy w natchnienie autorów NT i w to że wiedzieli od Boga o tym że niektóre wersety ST które zostały tam użyte w innym kontekście tak naprawdę odnosiły się do Chrystusa.

A więc argumenty że w ST odnosiło się to do kogoś innego nie mają żadnego znaczenia

Przykładów takich wersetów jest wiele:

Mt2:(14) On wstał, wziął w nocy Dziecię i Jego Matkę i udał się do Egiptu; (15) tam pozostał aż do śmierci Heroda. Tak miało się spełnić słowo, które Pan powiedział przez Proroka: Z Egiptu wezwałem Syna mego.

albo:

(16) Wtedy Herod widząc, że go Mędrcy zawiedli, wpadł w straszny gniew. Posłał /oprawców/ do Betlejem i całej okolicy i kazał pozabijać wszystkich chłopców w wieku do lat dwóch, stosownie do czasu, o którym się dowiedział od Mędrców. (17) Wtedy spełniły się słowa proroka Jeremiasza: (18) Krzyk usłyszano w Rama, płacz i jęk wielki. Rachel opłakuje swe dzieci i nie chce utulić się w żalu, bo ich już nie ma.

daglezja77
Posty: 2079
Rejestracja: 13 cze 2008, 23:48

Post autor: daglezja77 »

Albertus pisze:Hbr:(1) Wielokrotnie i wieloma sposobami przemawiał Bóg dawnymi czasy do ojców przez proroków; (2) ostatnio, u kresu tych dni, przemówił do nas przez Syna, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego także wszechświat stworzył. (3) On, który jest odblaskiem chwały i odbiciem jego istoty i podtrzymuje wszystko słowem swojej mocy, dokonawszy oczyszczenia z grzechów, zasiadł po prawicy majestatu na wysokościach (4) i stał się o tyle możniejszym od aniołów, o ile znamienitsze od nich odziedziczył imię. (5) Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek: Tyś jest Synem moim, Jam cię dziś zrodził? I znowu: Ja mu będę ojcem, a on będzie mi synem? (6) I znowu, kiedy wprowadza Pierworodnego na świat, mówi: Niechże mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży. (7) O aniołach wprawdzie mówi: Aniołów swych czyni On wichrami, a sługi swoje płomieniami ognia; (8) lecz do Syna: Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego. (9) Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość: Dlatego namaścił cię, o Boże, Bóg twój olejkiem wesela jak żadnego z towarzyszy twoich. (10) Oraz: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich; (11) one przeminą, ale Ty zostajesz; I wszystkie jako szata zestarzeją się, (12) i jako płaszcz je zwiniesz, jako odzienie, i przemienione zostaną; ale tyś zawsze ten sam i nie skończą się lata twoje.

To mówi Ojciec do Syna


Jak więc widzimy Ojciec zwraca się do Syna - Boże i Panie
W innym przekładzie, nie katolickim brzmi to inaczej. Biblia tysiąclecia nazywana jest biblia tysiąca błędów, zgadnij dlaczego?

Hebr 1:8 (PNS)

Natomiast w odniesieniu do Syna: "Bóg jest twoim tronem na wieki wieków, a berło twego królestwa jest berłem Prostolinijności

Poza tym Wyj 7:1 BW bogiem nazywa Mojzesza, to tytuł przypisywany namiestnikom bożym..

I rzekł Pan do Mojżesza: Oto ustanawiam cię bogiem dla faraona, a brat twój Aaron będzie twoim prorokiem
Nie toleruje idiotów a na tym forum tacy bywają.

Np. adminka zablokowała mi właśnie PW bo skrytykowałem to co pisze w postach. Nie ma po co tu zaglądać.

Awatar użytkownika
David77
Posty: 3720
Rejestracja: 19 mar 2011, 11:07
Lokalizacja: MÜNCHEN

Post autor: David77 »

Władza nad stworzeniem, wszelka moc i panowanie zostało dane przez Ojca synowi . On wykonuje tę władzę doprowadzając do stopniowego niszczenia grzechu i grzeszników (w okresie przedmillenijnym i millenijnym). W tym aspekcie nie jest poddany władzy Ojca, ponieważ ta władza nad grzesznym stworzeniem została Mu przekazana. Wykonuje ją autonomicznie. Gdy zniszczy wszystkich nieprzyjaciół człowieka, Ojciec ponownie przejmie władzę nad stworzeniem.
יֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

ShadowLady86 pisze:
Albertus pisze:takie odczytywanie tego tekstu musiałoby oznaczać że teraz i aż do końca świata Syn nie jest poddany Ojcu
Ty właśnie zacytowałeś fragment który dziwnie zinterpretowałeś, jakoby po śmierci Jezus przestał być sługą. Jak zostanie poddany, to znaczy że znajduje się niżej.

w wersetach 25-28 mowa jest o tym, że:

1. Jezusowi zostało poddane wszystko przez Boga, oprócz samego Boga, który mu wszystko poddał

2. W dni ostatecznym Jezus odda daną mu władzę z powrotem Bogu i sam mu się podda

3. Jako że władza "nad wszystkim" powróci znowu do Boga, Bóg będzie "wszystkim we wszystkich".

Jezus będzie znowu poddany Bogu. Jego rola sługi nie zakończyła się na śmierci.
Twoja koncepcja jest więc taka że Jezus był poddany Ojcu do swojej śmierci a potem do końca świata nie jest poddany a po końcu świata znowu będzie poddany...

Ja oczywiście się z tym nie zgadzam a wyjaśnienie w odniesieniu do Kościoła już podałem.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Czy ktoś znajdzie w Biblii potwierdzenie,-wersety,że Jezus jest współistotny Ojcu ???,
że nie jet poddany Ojcu ???
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

Albertus
Posty: 3073
Rejestracja: 22 wrz 2007, 13:37

Post autor: Albertus »

David77 pisze:Władza nad stworzeniem, wszelka moc i panowanie zostało dane przez Ojca synowi . On wykonuje tę władzę doprowadzając do stopniowego niszczenia grzechu i grzeszników (w okresie przedmillenijnym i millenijnym). W tym aspekcie nie jest poddany władzy Ojca, ponieważ ta władza nad grzesznym stworzeniem została Mu przekazana. Wykonuje ją autonomicznie. Gdy zniszczy wszystkich nieprzyjaciół człowieka, Ojciec ponownie przejmie władzę nad stworzeniem.
A tutaj pisze:

(13) A do którego z aniołów powiedział kiedy: Siądź po prawicy mojej, aż położę nieprzyjaciół twoich jako podnóżek stóp twoich.

że To Ojciec ma pokonać nieprzyjaciół Syna.

Jachu
Posty: 10663
Rejestracja: 09 lis 2008, 20:55
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jachu »

Eeeeee. Jak są razem,to już współistotni ???
(36) Ale powiadam wam, iż z każdego słowa próżnego, które by mówili ludzie, dadzą z niego liczbę w dzień sądny; (37) Albowiem z mów twoich będziesz usprawiedliwiony, i z mów twoich będziesz osądzony. Ew. Mat.12 rozdz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jezus Chrystus”