ZAMOS pisze:Marek MRB pisze:Przeczytaj Ewangelie i Dzieje Apostolskie. WSZYSCY w pierwotnym Ko¶ciele byli ¯ydami
Nieprawda. Ma³o prawdopodobnym jest to co piszesz. Jezus by³ Nazarejczykiem i uczniów te¿ mia³ Nazarejczyków oprócz Judasza wszyscy byli Nazarejczykami, lub jak kto woli Esseñczykami, a ci ¯ydami nie byli. ¯ydzi przeklinaj± do dzisiaj Nazarejczyków/Esseñczyków wraz z Jezusem. To wrogie sobie dwa narody do dzisiaj.
Kto Ci za³o¿y³ takie klapki na oczy, skoro
jest napisane:
(1) Gdy za¶ Jezus narodzi³ siê w Betlejemie Judzkim za króla Heroda, oto mêdrcy ze Wschodu przybyli do Jerozolimy i pytali: (2) Gdzie jest ten nowo narodzony król ¿ydowski? [...] rzekli: W Betlejemie Judzkim; bo tak napisa³ prorok: (6) I ty, Betlejemie, ziemio judzka, wcale nie jeste¶ najmniejsze miêdzy ksi±¿êcymi miastami judzkimi, z ciebie bowiem wyjdzie wódz, który pa¶æ bêdzie lud mój izraelski. Mt. 2:1-6
niewiasta samarytañska rzek³a do [... Jezusa]: Jak¿e Ty, bêd±c ¯ydem, prosisz mnie, Samarytankê, o wodê? (¯ydzi bowiem nie obcuj± z Samarytanami) J. 4:9
Bóg pos³a³ anio³a Gabriela do miasta galilejskiego, zwanego Nazaret, (27) do panny po¶lubionej mê¿owi, któremu by³o na imiê Józef, z domu Dawidowego, a pannie by³o na imiê Maria. (28) I wszed³szy do niej, rzek³: B±d¼ pozdrowiona, ³ask± obdarzona, Pan z tob±, b³ogos³awiona¶ ty miêdzy niewiastami. [...] (31) I oto poczniesz w ³onie, i urodzisz syna, i nadasz mu imiê Jezus. (32) Ten bêdzie wielki i bêdzie nazwany Synem Najwy¿szego. I da mu Pan Bóg tron jego ojca Dawida. (33) I bêdzie królowa³ nad domem Jakuba na wieki, a jego królestwu nie bêdzie koñca. £k. 1:26-33
W odezwie na dekret cesarza Augusta Herod z w³asnej inicjatywy, dla w³asnych celów zorganizowa³ spis ludno¶ci (4) Poszed³ [...] Józef z Galilei, z miasta Nazaretu, do Judei, do miasta Dawidowego, zwanego Betlejem, dlatego ¿e by³ z domu i z rodu Dawida, (5) aby by³ spisany wraz z Mari±, po¶lubion± sobie ma³¿onk±, która by³a brzemienna.
[...] narodzi³ siê ... Zbawiciel, którym jest Chrystus Pan, w mie¶cie Dawidowym. [..] (21) A gdy minê³o osiem dni, aby obrzezano dzieciê, ... nadano mu imiê Jezus, jak je nazwa³ anio³, zanim siê w ¿ywocie poczê³o. (22) A gdy minê³y dni oczyszczenia ich wed³ug zakonu Moj¿eszowego, przywiedli je do Jerozolimy, aby je stawiæ przed Panem, (23) jak napisano w zakonie Pañskim, i¿: Ka¿dy pierworodny syn bêdzie po¶wiêcony Panu, (24) i aby z³o¿yæ ofiarê wed³ug tego, co powiedziano w zakonie Pañskim, parê synogarlic albo dwa go³±bki.
(25) A [...] cz³owiek, imieniem Symeon; [...] (27) Przyszed³ ... z natchnienia Ducha do ¶wi±tyni, a gdy rodzice wnosili dzieciê Jezus, by wype³niæ przepisy zakonu co do niego, (28) on wzi±³ je na rêce swoje i wielbi³ Boga, mówi±c: (29) Teraz puszczasz s³ugê swego, Panie, wed³ug s³owa swego w pokoju, (30) gdy¿ oczy moje widzia³y zbawienie twoje, (31) które przygotowa³e¶ przed obliczem wszystkich ludów: (32) ¦wiat³o¶æ, która o¶wieci pogan, i chwa³ê ludu twego izraelskiego.
(42) ... gdy (Pan Jezus) mia³ dwana¶cie lat, poszli do Jerozolimy na to ¶wiêto, jak to by³o w zwyczaju. (43) A gdy te dni dobieg³y koñca i wracali, zosta³o dzieciê Jezus w Jerozolimie, [...] (46) ... po trzech dniach znale¼li go w ¶wi±tyni, siedz±cego wpo¶ród nauczycieli, s³uchaj±cego i pytaj±cego ich. £k. 2:1-46
(29) B±d¼ pozdrowiony, królu ¿ydowski!
(37) Ten jest Jezus, król ¿ydowski.
No to jak, nadal chcesz twierdziæ, ¿e Pan Jezus wychowywany w Nazarecie nie by³ ¯ydem. Zosta³ obrzezany w ¶wi±tyni i w niej bra³ udzia³ w dyskusji ju¿ w wieku 12 lat. Jak by to by³o mo¿liwe, gdyby nie by³ ¯ydem.
ZAMOS pisze:Marek MRB pisze:Za¶lepi³ ich oczy i twardymi uczyni³ ich serca
Tekst jaki zacytowa³e¶ jak by³by prawdziwymi s³owami Boga ¶wiadczy³by o tym, ¿e Bóg jest niesprawiedliwy i w miejscach gdzie biblia mówi, ¿e wszyscy maj± szansê na zbawienie zwyczajnie k³amie. [...]
Jaki Bóg móg³ daæ nam takie nauki?
Co za krótkowzroczno¶æ:
(1) I rzek³ Pan do Abrama: [...] (2) A uczyniê z ciebie naród wielki i bêdê ci b³ogos³awi³, i uczyniê s³awnym imiê twoje, tak ¿e staniesz siê b³ogos³awieñstwem. (3) I bêdê b³ogos³awi³ b³ogos³awi±cym tobie, a przeklinaj±cych ciê przeklinaæ bêdê; i bêd± w tobie b³ogos³awione wszystkie plemiona ziemi. Rdz. 12:1-3
(5) Nie bêdziesz siê im k³ania³ i nie bêdziesz im s³u¿y³, gdy¿ Ja Pan, Bóg twój, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze winê ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy mnie nienawidz±. (6) A okazujê ³askê do tysi±cznego pokolenia tym, którzy mnie mi³uj± i przestrzegaj± moich przykazañ. Wj. 20:5,6
(7) Raz gro¿ê narodowi i królestwu, ¿e je wykorzeniê, wywrócê i zniszczê, (8) lecz je¿eli siê ów naród odwróci od swojej z³o¶ci, z powodu której mu grozi³em, to po¿a³ujê tego z³a, które zamierza³em mu uczyniæ. (9) Innym razem zapowiadam narodowi i królestwu, ¿e je odbudujê i zasadzê, (10) lecz je¿eli uczyni to, co jest z³e w moich oczach, nie s³uchaj±c mojego g³osu, to po¿a³ujê dobra, które obieca³em mu wy¶wiadczyæ. Jer. 18:7-10
(46) I rzek³a Maria: Wielbi dusza moja Pana, (47) i rozradowa³ siê duch mój w Bogu, Zbawicielu moim, (48) bo wejrza³ na uni¿ono¶æ s³u¿ebnicy swojej. Oto bowiem odt±d b³ogos³awion± zwaæ mnie bêd± wszystkie pokolenia. (49) Bo wielkie rzeczy uczyni³ mi Wszechmocny, i ¶wiête jest imiê jego. (50) A mi³osierdzie jego z pokolenia w pokolenie nad tymi, którzy siê go boj±. (51) Okaza³ moc ramieniem swoim, rozproszy³ pysznych z zamys³ów ich serc, (52) str±ci³ w³adców z tronów, a wywy¿szy³ poni¿onych, (53) ³akn±cych nasyci³ dobrami, a bogaczy odprawi³ z niczym. (54) Uj±³ siê za Izraelem, s³ug± swoim, pomny na mi³osierdzie, (55) jak powiedzia³ do ojców naszych, do Abrahama i potomstwa jego na wieki. £k. 1:46-54
Jak wynika z Rdz. 12:1-3 i Wj. 20:5,6 w zw. z Jer. 18:7-10 i £k. 1:46-54 ró¿ne przekleñstwa, czy zatwardzanie kogo¶ nie ma na celu przekre¶lenie jego losu w przysz³o¶ci, aby w ostateczno¶ci po skutecznych æwiczeniach ten kto¶ (osoba, rodzina, naród) móg³ dost±piæ b³ogos³awieñstwa.
Maria wywodzi³a siê poni¿onej linii Dawidowej, wiod±cej do niej przez Natana, syna Dawida. Ta linia zosta³a wywy¿szona przez narodzenie siê z niej Pana Jezusa. Natomiast linia dynastyczna Salomon - Sedekiasz, zosta³a poni¿ona.
Mêdrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdê Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i mi³o¶æ,2Te. 2:10
Trzeba wgl±daæ w ¦wiête Ksiêgi, które da³ nam w ³asce Pan. Mêdrzec swoj± marno¶æ zmierzy, zacznie badaæ Boski plan: w Chrystusow± krew uwierzy, doskona³y ujrzy stan.