|
Forum biblijne
FORUM ZOSTAŁO PRZENIESIONE. ZAPRASZAMY www.biblia.webd.pl
|
SPRZECZNOŚĆ W POJĘCIU MOWY JEZUSA O ZBLIŻENIU Z NIM - V |
Autor |
Wiadomość |
Pokoja
POSZUKIWACZ
Pomógł: 59 razy Dołączył: 11 Paź 2015 Posty: 707 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 2015-12-24, 10:21 SPRZECZNOŚĆ W POJĘCIU MOWY JEZUSA O ZBLIŻENIU Z NIM - V
|
|
|
V. SZUKANIE JEZUSA PRZED BLISKOŚCIĄ Z NIM W DŚBO - brak sprzeczności
http://biblia.webd.pl/for...p=379628#379628
RN napisał/a: | CZY PAN JEZUS POZWALAŁ SIĘ DOTYKAĆ PO ZMARTWYCHWSTANIU
EWANGELIA ŁUKASZA 24. 39. BIBLIA BIZTB.
'' Spójrzcie na ręce moje i nogi moje, że to Ja jestem. Dotknijcie (psēlafaō) mnie i popatrzcie: Wszak duch nie ma ciała ani kości, jak widzicie, że Ja mam.''.
EWANGELIA JANA 20. 17. BIZTB
''Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj (haptomai) mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego. ''. |
W tekstach tych, występują dwa różne greckie określenia psēlafaō i haptomai, które oznaczają:
psēlafaō - szukać po omacku, macać; dotykać
haptomai - dotknąć, tknąć się (w sposób czuły); mieć kontakt z kobietą.
W 1Pio. 3:18,19 jest napisane, że Chrystus został ożywiony w duchu, czyli w duchowym ciele, którym jest Kościół jego. Pan Jezus sam powiedział, że jeżeli ziarno nie obumrze, to pojedynczym ziarnem pozostaje, ale gdy obumrze, to obfity i nieskażony plon wydaje. Plonem tym jest jego Kościół, zbudowany na "Opoce", czyli wierze w Chrystusa, jako Syna Bożego.
Bramy Hadesu, czyli grzech i śmierć nie miały go pokonać, ponieważ, życie, nauczanie i działalność Pana Jezusa, jako ziarno, nie były skażone grzechem, błędem, pychą, czy samolubstwem. Dzięki temu po obumarciu tego ziarna, gdy Pan Jezus Chrystus ofiarował Bogu Ojcu, swoje doskonałe człowieczeństwo i prawo do życia ziemskiego i duchowego, wyrasta z niego, zmartwychwstaje w duchowym stanie wraz z Kościołem, jako byt nieskażony.
Pierwszy dzień spotkania uczniów z zmartwychwstałym Chrystusem
Cytat: | A gdy nastał wieczór owego pierwszego dnia po sabacie i drzwi były zamknięte tam, gdzie uczniowie z bojaźni przed Żydami byli zebrani, przyszedł Jezus, stanął pośrodku i rzekł do nich: Pokój wam! (20) A to powiedziawszy, ukazał im ręce i bok. Uradowali się tedy uczniowie, ujrzawszy Pana. J. 20:19,20 |
Po uwzględnieniu tego tekstu, aby lepiej zrozumieć treść Łk. 24:39, dobrze jest zwrócić uwagę na możliwość przetłumaczenia tekstu poprzedzającego w następujący sposób:
Kod: | 37. A będąc przestraszeni widząc ducha, wydawali się spłoszeni.
38. A ten sam przemawiał: Dlaczego jesteście wstrząśnięci, z jakiego powodu zastanawianie się, wstępuje w głębiny (serca) wasze?
Oglądajcie ręce moje, nogi moje, ponieważ ja żyję sam. Doświadczacie, szukacie po omacku mnie, ponieważ duch nie ma za coś ciała kości, widzicie w miarę tego jak mię ma za coś. |
W związku z tym tchnął na nich DŚBO, aby mogli rozumieć co i w jaki sposób o nim jest napisane w Pismach. Natomiast w dniu Pięćdziesiątnicy wylał na nich DŚBO, aby mogli samodzielnie działać w jego zastępstwie, zgodnie z postępującym poznaniem tych Pism i nauki Pana Jezusa.
W Łk. 24:39 Pan Jezus powiedział uczniom, że doświadczają go, szukając po omacku (psēlafaō)
To do Marii Magdaleny Pan Jezus powiedział, aby nie wchodziła z nim w taki bliski kontakt, jak kontakt z kobietą. Wynika to z tego, że Pan Jezus jeszcze nie wstąpił do Ojca i nie zrealizował obietnicy Boga Ojca, czyli nie zesłał na Kościół DŚBO.
Pan Jezus Chrystus, jako Głowa Chrystusa w duchu, też należy do Ciała. Ciałem Chrystusa w duchu jest Kościół, który w podobieństwie jest przedstawiony jako niewiasta. Z tego punktu widzenia Głowa jako wódz Ciała jest rodzaju męskiego, ale jako część należąca do Ciała jest rodzaju żeńskiego. To wyjaśnia dlaczego w Chrystusie (Nowym Stworzeniu) kobieta jest tak samo ważna dla mężczyzny, jak mężczyzna dla kobiety.
Maria Magdalena, jako jeden z Członków Kościoła nie mogła, zaraz po zmartwychwstaniu Chrystusa, traktować tego powstającego Kościoła, tak jak po zesłaniu DŚBO w dniu Pięćdziesiątnicy, w następstwie czego wszyscy mieli wszystko wspólne, miłowali się społecznie. |
_________________ Mędrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdę Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i miłość,2Te. 2:10
Trzeba wglądać w Święte Księgi, które dał nam w łasce Pan. Mędrzec swoją marność zmierzy, zacznie badać Boski plan: w Chrystusową krew uwierzy, doskonały ujrzy stan. |
|
|
|
|
Pokoja
POSZUKIWACZ
Pomógł: 59 razy Dołączył: 11 Paź 2015 Posty: 707 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 2015-12-26, 20:02
|
|
|
Skoro brak jest odpowiedzi to może, zostało to już dobrze zrozumiane, a może to z powodu uroczystości, która zajmuje czym innym. Na pewno czas to pokaże. Może dopiero z Nowym Rokiem będzie baranim skokiem |
_________________ Mędrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdę Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i miłość,2Te. 2:10
Trzeba wglądać w Święte Księgi, które dał nam w łasce Pan. Mędrzec swoją marność zmierzy, zacznie badać Boski plan: w Chrystusową krew uwierzy, doskonały ujrzy stan. |
|
|
|
|
RN
Wyznanie: Wiara Naturalna (Deizm)
Pomógł: 310 razy Dołączył: 25 Paź 2013 Posty: 5125 Skąd: Ziemia Łódzka
|
Wysłany: 2015-12-28, 16:29 Re: SPRZECZNOŚĆ W POJĘCIU MOWY JEZUSA O ZBLIŻENIU Z NIM - V
|
|
|
Pokoja napisał/a: | V. SZUKANIE JEZUSA PRZED BLISKOŚCIĄ Z NIM W DŚBO - brak sprzeczności
http://biblia.webd.pl/for...p=379628#379628
RN napisał/a: | CZY PAN JEZUS POZWALAŁ SIĘ DOTYKAĆ PO ZMARTWYCHWSTANIU
EWANGELIA ŁUKASZA 24. 39. BIBLIA BIZTB.
'' Spójrzcie na ręce moje i nogi moje, że to Ja jestem. Dotknijcie (psēlafaō) mnie i popatrzcie: Wszak duch nie ma ciała ani kości, jak widzicie, że Ja mam.''.
EWANGELIA JANA 20. 17. BIZTB
''Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj (haptomai) mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego. ''. |
W tekstach tych, występują dwa różne greckie określenia psēlafaō i haptomai, które oznaczają:
psēlafaō - szukać po omacku, macać; dotykać
haptomai - dotknąć, tknąć się (w sposób czuły); mieć kontakt z kobietą.
|
Tutaj Pokoja stosując tą samą metodę, jak w poprzednich tematach, wstawia inne słowa, niż można znależć w przekładzie interlinearnym.
Zaczynamy od ewangelii Łukasza 24. 39.
Pokoja uważa, że we wersecie Łuk. 24. 39. jest słowo psēlafaō , a tym czasem, gdy zajrzymy do przekładu interlinearnego, to tam znajdziemy słowo psēlafēsate
Na pierwszy rzut oka, te słowa są podobne, ale jednak po bliższym zapoznaniu się z nimi, okaże się, że w swojej wymowie mają inne znaczenie.
Według usera Pokoja słowo psēlafaō oznacza - szukać po omacku, macać; dotykać
A słowo psēlafēsate jest liczbą mnogą w trybie rozkazujacym.
Nie może więc być, jak wynika z przytoczonego cytatu Usera Pokoja słowa dotykać, lecz żeby była liczba mnoga musi być dotknijcie i tak też jest w przekładach biblijnych.
Podaję do wglądu
http://biblia.oblubienica...ter/24/verse/39
Teraz ewangelia Jana.
Według usera Pokoja w ewangelii Jana 20. 17. znajduje się słowo haptomai co ma oznaczać - dotknąć, tknąć się (w sposób czuły); mieć kontakt z kobietą.
Ale w przekładzie interlinearnym w miejscu ew. Jana 20. 17. znajduje się słowo haptou
Słowo to jest odczytywane, jako dotykaj i jest w trybie rozkazującym czasu terażniejszego.
Żeby w pełni zrozumieć sens całości zdania, należy jeszcze wymienić słowo mē onaczające nie i słowo mou, które oznacza mnie które poprzedzają słowo dotykaj.
Podaję do wglądu
http://biblia.oblubienica...ter/20/verse/17 |
_________________ JESZCZE SIĘ TAKI NIE NARODZIŁ, CO BY OPOWIEŚCI BIBLIJNE POGODZIŁ |
|
|
|
|
Pokoja
POSZUKIWACZ
Pomógł: 59 razy Dołączył: 11 Paź 2015 Posty: 707 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 2015-12-28, 23:56 Re: SPRZECZNOŚĆ W POJĘCIU MOWY JEZUSA O ZBLIŻENIU Z NIM - V
|
|
|
RN napisał/a: | Pokoja napisał/a: | V. SZUKANIE JEZUSA PRZED BLISKOŚCIĄ Z NIM W DŚBO - brak sprzeczności
http://biblia.webd.pl/for...p=379628#379628
RN napisał/a: | CZY PAN JEZUS POZWALAŁ SIĘ DOTYKAĆ PO ZMARTWYCHWSTANIU
EWANGELIA ŁUKASZA 24. 39. BIBLIA BIZTB.
'' Spójrzcie na ręce moje i nogi moje, że to Ja jestem. Dotknijcie (psēlafaō) mnie i popatrzcie: Wszak duch nie ma ciała ani kości, jak widzicie, że Ja mam.''.
EWANGELIA JANA 20. 17. BIZTB
''Rzekł jej Jezus: Nie dotykaj (haptomai) mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca; ale idź do braci moich i powiedz im: Wstępuję do Ojca mego i Ojca waszego, do Boga mego i Boga waszego. ''. |
W tekstach tych, występują dwa różne greckie określenia psēlafaō i haptomai, które oznaczają:
psēlafaō - szukać po omacku, macać; dotykać
haptomai - dotknąć, tknąć się (w sposób czuły); mieć kontakt z kobietą.
|
Tutaj Pokoja stosując tą samą metodę, jak w poprzednich tematach, wstawia inne słowa, niż można znależć w przekładzie interlinearnym.
Zaczynamy od ewangelii Łukasza 24. 39.
Pokoja uważa, że we wersecie Łuk. 24. 39. jest słowo psēlafaō , a tym czasem, gdy zajrzymy do przekładu interlinearnego, to tam znajdziemy słowo psēlafēsate
Na pierwszy rzut oka, te słowa są podobne, ale jednak po bliższym zapoznaniu się z nimi, okaże się, że w swojej wymowie mają inne znaczenie.
Według usera Pokoja słowo psēlafaō oznacza - szukać po omacku, macać; dotykać
A słowo psēlafēsate jest liczbą mnogą w trybie rozkazujacym.
Nie może więc być, jak wynika z przytoczonego cytatu Usera Pokoja słowa dotykać, lecz żeby była liczba mnoga musi być dotknijcie i tak też jest w przekładach biblijnych.
Podaję do wglądu
http://biblia.oblubienica...ter/24/verse/39
Teraz ewangelia Jana.
Według usera Pokoja w ewangelii Jana 20. 17. znajduje się słowo haptomai co ma oznaczać - dotknąć, tknąć się (w sposób czuły); mieć kontakt z kobietą.
Ale w przekładzie interlinearnym w miejscu ew. Jana 20. 17. znajduje się słowo haptou
Słowo to jest odczytywane, jako dotykaj i jest w trybie rozkazującym czasu terażniejszego.
Żeby w pełni zrozumieć sens całości zdania, należy jeszcze wymienić słowo mē onaczające nie i słowo mou, które oznacza mnie które poprzedzają słowo dotykaj.
Podaję do wglądu
http://biblia.oblubienica...ter/20/verse/17 |
Przypadki na które słusznie zwracasz uwagę, pochodzą od określeń które podałem. Tylko tyle. Nowych określeń nie wstawiłem. |
_________________ Mędrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdę Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i miłość,2Te. 2:10
Trzeba wglądać w Święte Księgi, które dał nam w łasce Pan. Mędrzec swoją marność zmierzy, zacznie badać Boski plan: w Chrystusową krew uwierzy, doskonały ujrzy stan. |
|
|
|
|
Pokoja
POSZUKIWACZ
Pomógł: 59 razy Dołączył: 11 Paź 2015 Posty: 707 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 2016-02-07, 23:37 SPRZECZNOŚĆ W POJĘCIU MOWY JEZUSA O ZBLIŻENIU Z NIM - V
|
|
|
V. SZUKANIE JEZUSA PRZED BLISKOŚCIĄ Z NIM W DŚBO - brak sprzeczności
http://biblia.webd.pl/for...p=379628#379628
http://biblia.webd.pl/for...?t=11762#379644
Podsumowanie tego wątku nie wymaga, żadnego uzupełnienia. |
_________________ Mędrzec w proszku i iskierce, pomija Prawdę Boga,1Kor. 1:18-21;3:18-20. Poszukiwacz", pojmuje w Nim jej Ducha i miłość,2Te. 2:10
Trzeba wglądać w Święte Księgi, które dał nam w łasce Pan. Mędrzec swoją marność zmierzy, zacznie badać Boski plan: w Chrystusową krew uwierzy, doskonały ujrzy stan. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
•
|